Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
Je hebt ook de vorm van arrogantie dat mensen zichzelf beter voelen. En dat laten merken door anderen verder onderuit te halen en zichzelf zo nog superieurer te laten lijken.
||
Citaat:
waardoor iemand arrogant doet/is. Gaf 't alleen aan voor mezelf.. ![]()
|
Ik weet van mezelf dat ik weles arrogant doe...., en eigenlijk doe ik dat heel bewust. Op de een of andere manier voel ik me daar wel goed bij. Maar over het algemeen sta ik niet bekend als arrogant hoor, het is meer in mijn manier van denken, niet zozeer mijn manier van doen
![]()
Laatst gewijzigd op 19-04-2003 om 21:30. |
![]() |
|
Bekijk eens de documentaire "Bowling for Columbine". Daar wordt heel veel in duidelijk gemaakt.
Voor wie deze wil downloaden PM me of type achter mijn website: /bowling.avi (zie info knopje) Volgens mij is het onderliggende gevoel voor arrogantie: angst. Als je uit gaat van "nemen" als hoofd doel in je leven en niet van "geven & ontvangen" ontstaat een gronisch gevoel van altijd te kort hebben aan iets. Dat gevoel leidt weer tot angst. De angst dat je nooit ergens genoeg van hebt kan weer leiden tot hebzucht, oorlogen, hervormingen van anders denkenden, overbevolking en colonisatie. Het past allemaal zo mooi in elkaar. Als je uitgaat van "Geven & Ontvangen" leef je vanuit een gevoel van overvloedt. Geven doe je uit liefde en niet vanuit angst. Je bent niet bang dat je iets wordt ontnomen omdat je het toch al geeft. Dit kan leiden tot vrede, zorgzaamheid, vriendschap, naasteliefde, wereldgezondheid, zelfstandigheid, oplossing voor voedsel tekort in derde wereld landen en meer... Aan ieder inteligent levend wezen de schone keuze.... take it or leave it...
Laatst gewijzigd op 20-04-2003 om 13:00. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
En het feit dat ze machtig zijn, maakt ze niet beter dan welk land dan ook. Dat ze toevallig veel geld hebben.. tja.. meevallertje lijkt mij zo. |
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
Wellicht komt het doordat de eerste Amerikanen (naar Westers model zal ik maar zeggen) uit Europa afkomstig waren. Omdat ze een nieuwe leven wilden opbouwen (eigen identiteit) of omdat ze verstoten waren. Zo zijn veel Engelsen toch om geloofsredenen naar de VS vertrokken? Wellicht dat ze daardoor gezamenlijk een soort arrogantie zijn gaan ontwikkelen jegens andere volkeren. Omdat ze alles, naar hun mening, in een keer goed deden? |
![]() |
|
Mensen zijn van nature arrogant, dit is al te zien in de gehele evolutie van mens. Wij geven om onszelf en om ons nageslacht, en wij zullen alles doen om ons en ons nageslacht te laten overleven. De Amerikanen hebben een cultuur opgebouwd die veel meer gaat om het individualistische dan om het collectieve. Dit is te zien aan de manier van consumeren van de Amerikanen. ZIj consumeren veel meer dan nodig is, dat te zien is aan het aantal auto's en het aantal voedsel dat zij nuttigen. Als het gaat om milieu problemen hebben de meeste Amerikanen het idee dat het niet zo belangrijk is, immers die problemen zijn pas echt belangrijk als wij dood zijn (wat heel erg tegenstrijdig is met het geven om je eigen nageslacht) en dan hebben wij er geen last meer van. De verkiezingen in de Verenigde Staten draaien ook meer om de verlaging van de belastingen dan om het aanpakken van de milieuproblemen. Het laatste wat ik hoorde was dat bush het ook niet meer eens was met het verlagen van de CO2 emissies in de VS. En als het gaat om deze oorlog(en) dan heb ik alleen maar het idee dat Bush dit doet om bekend te worden en in de geschiedenis boeken te komen. Immers iedereen wil wat nalaten op deze wereld waar hij/zei trots op kan zijn!
||
Citaat:
|
![]() |
|
Verwijderd
|
ik ben mezelf en moet met mezelf leven en voor mezelf zorgen..
anderen zijn anderen, moeten hun eigen leven regelen tja sorry, maatr als ik kan kiezen ben ik liever zelf gelukkig dan een ander. ik laat mezelf voorgaan.. ben ik dan egoistisch??? misschien, ik zie het niet als egoisme.. ik gun iedereen alles van de wereld maar ik gun het mezelf ook.. |
![]() |
|
Verwijderd
|
ik weet niet..
vind niet dat ik arrogant ben. kan wel zo kijken... zeggen ze tenminste.. maar dat doe ik dan beetje expres.. ik denk dat t een houding is om je onzekerheid en misschien ook wel zwakte te verbergen... vaak zie ik ook dat arrogante mensen vaak problemen thuis hebben... eigenlijk is t voor hun denk ik een manier van overleven.. het niet tonen van je zwakke punten? |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Waarom zou god bestaan? akumabito | 1 | 28-08-2005 09:39 | |
Psychologie |
Te veel denken = arrogant worden Dallas | 14 | 04-04-2005 13:51 | |
De Kantine |
Het boemerangeffect: Waarom Amerika gehaat wordt niceman1984 | 67 | 16-04-2004 21:13 | |
Liefde & Relatie |
Arrogante jongens, waarom vinden jullie ze leuk ??? Stainleszs | 83 | 21-10-2002 17:58 | |
Liefde & Relatie |
Ben ik dan arrogant?? quween | 36 | 29-08-2002 18:17 |