Advertentie | |
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Onvoorwaardelijk vind ik altijd een beetje rare benaming voor liefde. Het impliceert namelijk dat als liefde niet onvoorwaardelijk is, er eerst een voorwaarde vervuld moet worden om liefde te geven. Dat kan dus niet. Als je liefde voor iemand voelt is dat altijd onvoorwaardelijk, dat ben ik met Riconoscente eens.
Wat een veel betere benaming is, is eindeloos/eindig of onaantastbaar. Liefde is altijd onvoorwaardelijk, maar nooit onaantastbaar. Iedereen, hoeveel je ook om die persoon geeft (bijvoorbeeld je eigen ouders) kan iets doen waardoor de liefde voor die persoon verdwijnt. De liefde voor je ouders is vrij absoluut: er moet wel heel veel gebeuren wil die liefde verdwijnen. Het is echter niet uitgesloten. Ik kan me best voorstellen dat als je je hele jeugd vernederd en misbruikt bent door je vader, dat je dan op een gegeven moment geen liefde meer voor die man voelt. Geen enkele liefde is onaantastbaar, alleen bij mensen om wie je heel veel of heel speciaal geeft (ouders, familie, partner) ligt de tolerantiegrens heel hoog. |
![]() |
|
De liefde voor je kind
Dat is een heel groot wonder En toch weer zo gewoon En 't kind, dat kan niet zonder De liefde voor je kind Kan eind'loos veel verdragen Al trapt het op je hart Je vergeeft weer, zonder klagen Je liefde voor je kind Die blijf je altijd geven Omdat het zeker is Het is de bron van 't leven
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Echt helemaal mee eens. Zo is het. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ik kan me overigens van mezelf niet voorstellen dat ik niet onvoorwaardelijk van mijn kind zou houden. |
![]() |
|
Jah dat klopt eigenlijk wel. Sommige mensen staan hun kind wel af bv. omdat ze geen geld hebben om het kind te onderhouden.. dan willen ze hun kind een beter leven gunnen.. en drugsverslaafden bv. staan hun kind ook af en dan niet alleen omdat ze dat moeten maar ook omdat ze niet willen dat hun kind in hetzelfde mileu als hum opgroeid...
Natuurlijk zijn er ook wel uitzonderingen van mensen.. maar bij 1 op de 100 klopt dit eig. wel ![]()
|
Voor de moeders die gewenst een kind krijgen gaat dat moedergevoel heel ver. Ik denk dat ik heel erg ver zou gaan wat betreft Ashley en haar ongeboren broertje/zusje.
Voor moeders die ongewenst zwanger raken kan het gevoel nooit komen of heel erg lang duren voordat het er is. Maar je instinctief zegt toch wel wat het beste voor je kind is, ook al moet je het dan afstaan en ter adoptie afstaan.
|
![]() |
|
|