Advertentie | |
|
![]() |
|
![]() |
het waren er wel twee (was'k ff vergeten te zeggen)
wij wonen in beusichem en ik heb ze in het weilend zien lopen maar m'n moeder heeft ze dus in de boom zien zitten (als dat dezelfde waren) (beusichem is aan lek bij Culemborg ) groeten van het kleine grote zusje duifeltje ![]()
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
|
ja, maar nú zijn ze nog wél schattig en dat mag ik toch wel even leuk vinden?
![]() ze zien er gewoon leuk uit, en zulke rotbeetsen lijken me die ganzen niet want in verhouding met mensen zijn ze poeslief. mensen maken meer dood dan zij ooit dood zouden kunnen maken. die beetsen willen toch ook leven, en als er te veel komen schiet m'n buurman ze gewoon dood.
|
Het zijn echt rotdieren, ze zijn heel agressief tegen andere vogels. Veel vogels durfen niet eens bij hun in de buurt te komen, alleen andere ganzen. Kun je bij ons duidelijk zien op een stuk weiland zitten maar twee Nijlganzen en geen enkele andere inheemse vogel, terwijl Nijlganzen uitheems zijn. Vossen vernielen ook veel(daarom moet daar ook wat van afgeschoten worden, maar niet allemaal), maar deze dieren horen in Nederland. Nijlganzen horen in Egypte en daarom moeten ze worden bestreden, want dit gaat tenkoste van onze eigen flora en fauna.
Even nog een stukje van de tekts die ik laast gepost hebt over de Nijlgans:Agressie is trouwens toch het handelsmerk van de Nijlgans. Ze “kraken” nesten van andere watervogels en zelfs van kraaien in hoge bomen zijn voor hun geen probleem. Ik heb zelf waargenomen dat ze in een hoge boom +/- 20 meter hoog broeden. De pullen laten zich gewoon omlaag vallen en overleven dit zonder verwondingen.Veel nesten van de inheemse Grauwe Ganzen worden het liefste gekraakt en ze jagen de oorspronkelijk bewoners op de vlucht. Eenden en meerkoeten, toch ook geen lieverdjes, worden zonder pardon aangevallen. Pullen van ander eend- en gansachtigen zijn evenmin veilig. Nijlgansen hakken met hun sterke snavels op de jonge vogels in, net zo lang totdat ze verdrinken. Het zijn ware killers, vooral in broedtijd en in de periode dat ze zelf kuikens hebben. Daarbuiten worden ze wel eens in gezelschap van andere ganzensoorten gezien. Btw is je buurman jager?
|
NOU EN al die uitheemse mensen die hier wonen; slachten die dan geen Nederlandse beesten op gruwelijke wijze????
zo gaat dat nu eenmaal, hoe dacht je anders dat de mens zo tot een bijna onuitroeibaar ras is uitgergroeid, WIJ SLACHTEN BEESTEN OOK OP GRUWELIJKE WIJZE!!!!! denk eens aan de bio-industrie! nee hoor dat is niet erg want die beesten die zitten de hele dag in hokjes opgepropt , vergaan van de stress, pikken elkaar kapot, leven maar precies tot de tijd dat ze geslacht kunnen worden en die weken dat ze leven moeten ze achter mekaar eieren leggen (bij kippen dan want koeien moeten zo veel mogelijk melk geven). en weet je hoe ganzenlever vaak gemaakt wordt zodat ie lekker groot is???? zal ik eens even uitleggen: trechter in ganzenbek->maïs in trechter->maïs komt in ganzenmaag->gans stikt net niet-> lever wordt gigantisch->gans wordt met al z'n hokgenoten geslacht............. neehoor dan vin ik niet dat je kunt zeggen dat nijlganzen agressief zijn.. zooow, 'k ben een beetje pissig dat veel mensen natuur-dingen zielig vinden: "agossie, neeeee moehoehoehoe, een klein konijntje dat gepakt wordt door een vos whaaaa wat sieluuuuug" daar heb ik een ontzettende pishekel aan!!!!!!! maarja, zo ben je nou eenmaal geboren hé? oja, m'n buurman jaagt ja.
|
![]() |
||
Citaat:
![]() Ken jij de muskusrat? dit dier wordt bestreden door alle waterschappen die er maar in Nederland zijn, (hij is ook niet inheems), Hij is hier niet welkom, omdat hij allemaal gaten en hollen graaf in de slootskant. Dit heeft weer verzakking tot gevolg, maar ook het vee kan zijn poten in z'n gat breken en landbouwmachines kunnen er in vast raken en het kan zelfs overstromingen van komen. Zo bezorgt de Nijlgans ook voor overlast, maar dan bij de inheemse fauna. Je kan ook niks doen en gewoon toe kijken en over een paar jaar kun je het wel merken, er zijn veel Nijlganzen bij gekomen, maar er zijn veel weiniger andere watervogelssoorten(en zeg nou zelfs, heb je nu liever alleen maar van die buitenlandse Nijlganzen of wil je ook nog wel eens een eend of een meerkoet langs zien zwemmen. Btw nog een ding je kan de wilde fauna in ons land niet vergelijken met dieren die in fokkerijen leven. Fijn om te horen dat je buurman ook een jager is.
||
Citaat:
Met wat voor wapen wil jij dan die Nijlganzen dood schieten? een luchtbuks het je niks aan, of je moet de loop tegen hun kop aan houden, maar zo dicht kom je nooit bij een Nijlgans in de buurt. Een hagelgeweer heb je al wat meer aan, maar de afstand tussen jou en de nijlgans moet niet meer zijn dan ong.20-25 mtr. maar Meestal zien die nijlganzen je eerder en gang er dan vandoor. De meeste succes zou je hebben met een licht kaliber vuurbuks. Voor het gebruik hagelgeweer en vuurbuks moet je in het bezit zijn van een jacht/wapen vergunning. En voor het doden van een Nijlgans heb je ook een jachtvergunning nodig. En daarbij komt dat je alleen mag jagen in jou eigen jachtveld, of je moet toe stemming hebben van de eigenaar van dat andere perceel.
|
ja, het was ook niet serieus bedoeld dat ik die ganzen aelf dood ging schieten, ik zei het allen om te laten weten, dat ik zoiets echt niet zieleg ofzo vind, (naja niet aardig natuurlijk maarja)
en anders ga je ook denken dat ik het stom vind dat m'n buurman jaagt. maar trouwens, m'n buurman heeft er al twee doodgeschoten dus er kan geen nestje meer komen (wel irri dat ie ze in het land laat liggen want nou lopen onze honden de hele tijd met vleugels te sjouwen) er is er nu nog één of geen een meer. maja we zien wel wannneer er weer eens één komt opduiken...
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |