Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Nachtleven & Festivals

Topictools Zoek in deze topic
Oud 24-04-2003, 20:08
psyche
psyche is offline
Ik maak een vergelijking van de Ierse pubs in Vlaanderen en Nederland.
Ik heb er al een heel aantal bezocht, vooral in de Vlaamse provinciehoofdsteden, en niet zonder trots meld ik dat die van Brugge (toevallig ook mijn stad en de mooiste stad van West-Europa) de mooiste is die ik tot nu toe heb gezien.

Dus nu is mijn vraag:

Waar woon jij ergens en hoeveel, welke Ierse pubs zijn er in jouw buurt? Hoe is de bediening, inrichting, etc.? Is het de moeite waard om eens langs te gaan?

Dan kan ik verder vergelijken
Oud 25-04-2003, 16:04
CokemanLalalala
CokemanLalalala is offline
Irish Pub Paddy Murphys in hartje Rotterdam, zeker de moeite waard eens te bezoeken.
Oud 25-04-2003, 18:25
Signy
Signy is offline
Ja er zijn zat Ierse Pubs in Amsterdam... Is wel gezellig hoor. Standaard zijn de grote houten tafels

Bediening is wel okee, meestal zijn het Ierse mensen en das altijd wel leuk ... beetje andere sfeer dan de Nl cafees.
Oud 25-04-2003, 18:40
sheleentje
sheleentje is offline
In Utrecht vind je ook enkele Ierse pubs: eentje in het stadion van FC Utrecht en Mick O'Connals en nog een paar waar ik de naam van vergeten ben. Ik ben zelf ook Iers en ga op Schiphol in een nieuwe Ierse pub werken van de zomer. Lijkt me echt gaaf! Veel succes verder
Oud 25-04-2003, 19:16
Thomas
Thomas is offline
Die zijn altijd leuk als Ierland weer eens een interland speelt.
Oud 29-04-2003, 10:08
damaetas
damaetas is offline
irish pub in antwerpen is stom

irish pub in leuven aan ladeuzeplein wordt nog eens niet uitgebaat door een ier pfrt

DE BESTE IERSE KROEG IS .... (roffel roffel) de Wink
damiaanplein in leuven. heerlijkfijne barmensen. en het zit er altijd vol ieren want het ligt naast het ierse college in leuv

allemaal komen

inrichting: donkerbruin hout voor tafels met bank rond die zo langs de muur lopen. allemaal kleine nisjes nbtje. de toog in het midden, imposant hoor . achteraan een kicker. 2 achterzaaltjes voor fuiven feesjes ed met aparte toog. wapenschilden van frequenterende studentenkringen. donkergroen/rode ramen.

Laatst gewijzigd op 29-04-2003 om 10:12.
Oud 29-04-2003, 15:46
Studentje
Studentje is offline
In Apeldoorn ken ik een Ierse Pub, Finnegan's. Is wel leuk, vooral op de niet uitgaansavonden. Want daar is het nooit heel erg rustig en je kunt heel leuk aan tafeltjes enz zitten. Gewoon een leuke kroeg voor doordeweekse avonden.
Oud 29-04-2003, 19:27
Firefly182
Firefly182 is offline
in haarlem zitten er twee, tenminste, bekende.
De Murphy's------> is eigenlijk geen pub meer maar een discotheek. Dus niet echt iers meer.

O'Briens------> echte ierse pub met ierse bediening, live-music, uiteraard iers getint. Er hangen allemaal platen aan de muur van Kilkenny en Stout enzo. Allemaal bier dus. Alles van hout, beneden een bar met aan de muur krukken, dan een plek om te dansen en op een grote verhoging allemaal tafels om te zitten.
Oud 30-04-2003, 18:23
AGH
AGH is offline
Citaat:
Studentje schreef op 29-04-2003 @ 16:46:
In Apeldoorn ken ik een Ierse Pub, Finnegan's. Is wel leuk, vooral op de niet uitgaansavonden. Want daar is het nooit heel erg rustig en je kunt heel leuk aan tafeltjes enz zitten. Gewoon een leuke kroeg voor doordeweekse avonden.
Jaaaaaaaah, de Finnegans is echt relaxt!
Vooral op zaterdagmiddag.
Lekker zitten, geen trendy mensen die de hele avond mooi staan te zijn, lekkere Engelse mentaliteit, Engels voetbal op een groot scherm, goeie muziek (geen Ja Rule en z’n vriendjes) en geen deurbeleid.
Oud 30-04-2003, 18:29
AGH
AGH is offline
Volgens zijn Ierse pubs overal wel een beetje hetzelfde.
Deventer, Apeldoorn, Arnhem, Eindhoven, Utrecht; het maakt niet uit waar je komt want ze zijn toch overal hetzelfde.
Ook overal net zo gezellig trouwens!
Al moet ik zeggen dat ik de Ierse Pub in Den Haag toch het mooiste vind.
Vrij groot (3 verdiepingen volgens mij) en veel Engelsen.

De Ierse Pub in Antwerpen is inderdaad niet echt geweldig.
Vrij klein, daar kan zelfs de Ierse Pub in Arnhem nog overheen en dat is volgens mij de kleinste die ik heb gezien.

Voor de beste pubs kun je trouwens toch het beste naar Engeland gaan, daar maakt het niet uit welke kroeg je in loopt.

Aan interlands en Ierse Pubs heb ik minder goede herinneringen.
Met name Ierland – Nederland, twee jaar geleden.
Was niet echt een goede sfeer in de Finnegans en Muziekcafé (waarschijnlijk ook wel bekend bij studentje) en Impulz op Bussloo daarna was helemaal doffe ellende.
Engelse interlands daarentegen zijn wel heel gezellig, vooral met het WK.
Oud 03-05-2003, 00:14
Verwijderd
Citaat:
sheleentje schreef op 25-04-2003 @ 19:40:
[BIk ben zelf ook Iers[/B]
OT: ik ook!

ik vind irish pubs helemaal het einde, ik woon hier in utrecht en er zijn er hier zat, ik ben echt stamgast bij 1 zo'n kroeg. sfeer is altijd goed, gezellige inrichting
Advertentie

Regels voor berichten