Advertentie | |
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Angst is er om overwonnen te worden. Wat heb je te verliezen? Je houdt toch al van haar, dus of je nu niets begint of als je gedumpt wordt, je hebt evenveel pijn. En als jullie zo op elkaar lijken en elkaar zo goed kennen én van elkaar houden, is de kans toch groot dat het wél goed gaat?
Ik zou de gok wagen. |
![]() |
|
Ik kan je gerust zeggen dat ik me in een enigzins gelijke situatie bevind en vertrouw me.... de pijn die je zult voelen door de gedachte "Wat als we het nou wél geprobeerd hadden..."(die je overigens waarschijnlijk de rest van je dagen hier zal achtervolgen) is véél groter dan de pijn die zou volgen op een eventuele slechte uitkomst in deze relatie...
Succes ![]()
|
Dus als ik het goed begrijp (wat ik waarschijnlijk niet doe) wil je geen relatie met haar te beginnen, omdat je bang bent dat jullie vriendschap er uiteindelijk onder zal lijden. Opzich kan ik dat best begrijpen, want jullie vriendschap is geloof ik nogal geweldig.
Maar jullie houden allebei van elkaar en waarom zou het niet werken? Je schrijft iets over scherpe randjes, maar dat begrijp ik geloof ik niet helemaal. Als er toch dingen aan haar zijn die je niet bevallen, dan zijn die er nu toch ook al? En nu vind je haar geloof ik helemaal fantastisch. Ik denk dat je je moet afvragen of je met haar je leven zou willen delen. Dat jullie zoveel op elkaar lijken en uren met elkaar over vanalles kunnen praten lijkt me wel een redelijke basis voor een relatie. Verder moet je je denk ik ook afvragen of je ooit nog met iemand anders iets zou willen als je niet met haar gaat. Volgens mij wil je dat niet echt. Ik denk dat jullie het moeten proberen. Een vriendschap kan net zo goed overgaan als een relatie (misschien minder snel, maar toch) en ik denk dat je je altijd zult blijven afvragen hoe het zou zijn geweest als je het niet doet. Ik hoop (en denk) dat het allemaal goed uitpakt voor jullie.
|
Misschien snap ik hoe je je voelt, je vind jullie vriendschap geweldig, en die wil je niet op het spel zetten door een relatie te beginnen? Dat snap ik opzich wel, maar als ik het zo lees passen jullie geweldig bij elkaar, en lijkt een relatie me zelfs onvermijdelijk..........
|
hmm, zwerver.. je kan echt mooi schrijven.
![]() Liefde overvalt je toch? Volgens mij heb je niks te willen. ![]() Lijkt me nogal lastig, zo'n situatie.. Waarom niet nog een keer proberen want anders denk je steeds aan 'what could have been'. Maar aan de andere kant: de vriendschap. Trouwens, als jullie het nog eens proberen, wil dat niet zeggen dat je voor altijd aan elkaar vast zit. Je zegt dat er zoveel andere vrouwen zijn die je wilt leren kennen. Maar denk je niet dat deze vrouw veel leuker is dan elk ander? (Hoewel je dat pas weet wanneer je de andere vrouwen allemaal hebt ontmoet.) Conclusie: gewoon proberen. |
![]() |
|
![]() |
Liefde komt nooit met garantie. Er zijn alleen maar goede bedoelingen, en die kunnen alle angsten en twijfels en praktische obstakels overwinnen, als je er maar voor open staat.
Het klinkt of je de liefde van je leven gevonden hebt. Gooi die kans niet weg. Het gebeurt je maar een keer in je leven. Die niet zo stom, angsthaas. * geeft je een enorme schop voor je donder*
|
zucht.. ja, ik heb denk ik de liefde van mijn leven gevonden. Mijn probleem is denk ik, wat mij in het begin niet compleet duidelijk was, haar vermogen niet monogaam te kunnen zijn. Als haar beste vriend zat dat mij nooit dwars, ik was immers niet een van haar zovele slachtoffers. Mannen om haar heen hebben de vervelende neiging compleet verliefd op haar te worden, jong en oud, lelijk en absurd knap. Ook heeft ze een vervelende gewoonte van vreemd gaan. Behalve als ze extreem verliefd is op de gozer, wat maar twee keer is voor gekomen. Ik zeg niet dat ze helemaal niet te vertrouwen is, maar mijn complete vertrouwen als partner zou ze op dit moment niet kunnen krijgen. Misschien dat het ook anders kan.
Ik ga naar haar toe. Bedankt voor de adviezen, een andere kijk op deze kwestie had ik nodig. Het kan nu namelijk nog alle kanten op gaan. Offtopic: thx voor de complimentjes over mijn schrijfstijl. dat heb ik aan mijn muze te danken. |
![]() |
|
Ik snap dat je je misschien niet wilt binden en jezelf meer wilt ontdekken etc.
Allemaal mooi en goed, maar als ik jou was zou ik deze kans grijpen. Wellicht kom je nooit meer zo iemand tegen als deze dame in kwestie en is dit een kans die je beter met beide handen aan kan grijpen. En ze kan je vast wel helpen met datgene waar je bang voor bent en jezelf helpen ontdekken. Gewoon voor gaan! Echt! Juliette Binoche die een romanticus in hart en nieren is.. ![]()
|
Verwijderd
|
*snif* ik hoop dat ik ook ooit zo iemand vind..
In ieder geval heel veel succes en ik hoop echt dat jullie in ieder geval hele goede vrienden zullen blijven, voor altijd. ![]() Het klinkt allemaal zo mooi.. het is echt precies iets waar ik altijd al van droom.. nou ja ik hoop echt dat jullie elkaar over een tijd "terugvinden" of hoe je het ook noemt.. het lijkt me echt een geweldig gevoel om ineens écht een relatie te krijgen met iemand voor wie je al jaren zoveel voelt. |
![]() |
|
![]() |
Ze is jong en heeft graag jongens om haar heen. Zo was ik ook. Maar aan een zekere leeftijd zeg je, nu is het genoeg geweest, nu wil ik 1 iemand beminnen en dat voor een lange tijd.
Laat het rusten, wat ze voelt voor jou is duidelijk, wat jij voelt voor haar is ook duidelijk. Nu moet je haar duidelijk maken dat je haar wil 'bezitten' als enige. Als zij er net zo over denkt en jou ziet als zielsverwant dan vind ik dat ze er alles voor zou moeten doen om zich enkel aan jou te geven en aan niemand anders. |
![]() |
||
Citaat:
![]()
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Liefde & Relatie |
Mijn verhaal Undertow | 21 | 10-05-2011 15:39 | |
Verhalen & Gedichten |
Ik ben Plato, de opper a-seksuele mens (verhaal) Verwijderd | 226 | 27-11-2005 11:00 | |
Verhalen & Gedichten |
Een treinbrief ( beetje lang weer ) Verwijderd | 14 | 15-09-2004 14:45 | |
Liefde & Relatie |
mijn oom en ik......Iemand lees dit aub HelpMePlease | 52 | 31-08-2004 16:44 | |
Verhalen & Gedichten |
verhaaltje Scarlet-Q | 12 | 12-11-2003 19:08 | |
Liefde & Relatie |
Ik ben een raar geval geloof ik Super Vegeta | 16 | 04-01-2003 15:51 |