![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
|
![]() |
ik heb ook hele andere zonneallergie dan. bij mij wordt mijn huid helemaal dik en rood en krijg ik allemaal van die rare vlekken. ze branden heel erg, net zoals t gewoon verbrand is, en het jeukt.
na een lange zonnebankkuur heb ik veel pijn geleden, maar dan is de allergie weg. ik vraag me af of t bij jou wel zonneallergie is, zoals je zelf al zei. aangezien je het ook in de winter hebt. en dat heb ik dus niet. ik weet ook niet echt wat ik me bij die bultjes van je moet voorstellen. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]()
|
Ook ik heb zonne-allergie. Ik heb het opgelopen in Turkije waar ik zeer heftig verbrand was. Toen ik de zomer erna in de klas zat zaten mijn armen ineens vol met jeukende bultjes, dus ik dacht aan muggensteken (waar het behoorlijk veel op lijkt).
Ik denk niet dat een zonnenbank-kuur helpt. Ik denk zelfs dat het juist slecht voor je is. Je kunt beter naar de apotheek gaan en om tabletjes vragen. Deze gebruik je voordat je langdurig aan de zon wordt blootgesteld. Ik heb sinds het gebruik van dit medicijn nooit meer uitslag gehad.
||
![]() |
Citaat:
![]() ik ben 6 keer onder de zonnebank geweest hiervoor. nu ga ik niet meer omdat te vaak onder de zonnebank inderdaad niet goed voor je is. btw, ieder ander middeltje helpt niet echt optimaal, en de dokter weet al helemaal niets. |
![]() |
|
![]() |
Join the club. Heb het ook, maar dan wel alleen in de zomer... Maar heb wel dezelfde soort als jij. Gewoon te lang in de zon zitten en je hebt het. Misschien dat je huid op je bovenarmen niet tegen de zon kan? (misschien een ietsje te tere huid daar?) Bij mij is het mettertijd geminderd (heb het nu nog alleen in zuiderse landen als ik heeeel lang in de zon zit zonder zonnecreme), misschien dat zo een zonnebankkuurtje dan kan helpen (kwestie van je huid wat resistenter te maken)... Mar als je het in de winter ook hebt lijkt die zonneallergie me nogal heel sterk... Moed ermee in elk geval.
En als niks helpt: zonnecreme smeren... ![]()
|
![]() |
ik heb precies hetzelfde als jij. ook op mijn boven armen en ook in de winter gaat het bij mij niet weg. alleen het jeukt niet zo heel erg verschrikkelijk bij mij......mijn nicht had het ook en die is ergewoon overheen gegroeid(ze is nu 18) ik heb ook een zonnebankkuurtje geprobeerd maar helpen deed het niet. in het begin vond ik het heel erg klote van die kleine bobbeltjes op me armen, maar nu kan het me niets meer schelen.
het enige wat je er misschien tegen kan doen is een zalfje gebruiken om de jeuk te verhelpen...... ![]()
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Lichaam & Gezondheid |
Zonne-allergie? hahaha | 2 | 19-06-2009 10:11 | |
Lichaam & Gezondheid |
Vraagje Verwijderd | 1 | 25-09-2005 15:10 | |
Lichaam & Gezondheid |
zonne-allergie? Verwijderd | 6 | 04-07-2005 22:30 | |
Lichaam & Gezondheid |
Jaja..bruin worden! Lieved | 31 | 08-04-2005 12:06 | |
Lichaam & Gezondheid |
Grapefruits, zonne-allergie en de zonnebank Mara | 7 | 10-01-2005 09:59 | |
Lichaam & Gezondheid |
De zon begint weer te komen: Zonne-allergie Stofzuigerslang | 13 | 17-04-2004 21:33 |