Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-01-2005, 18:33
Mara
Mara is offline
Ik ben allergisch voor de zon. Nu ben ik er vorige zomer achtergekomen dat als ik grapefruits eet het vele malen erger wordt, ik kom dan helemaal onder de uitslag te zitten. Niet fijn.

Nu wil ik dit jaar weer een zonnebankkuur gaan volgen, maar nu vraag ik me af of 't dan ook kwaad kan om grapefruits te eten?
Ik volg die zonnebankkuur om m'n allergie minder te maken, en lig er per week 15 minuten onder (of 30, iig elke kant 15 min.) en krijg er zonder grapefruits geen last van dan.
Met citaat reageren
Oud 09-01-2005, 18:37
Kaneelstok
Kaneelstok is offline
Als je Grapefruits eet en je gaat niet onder de zon liggen, krijg je dan ook last van uitlslag?

Ik zou geen grapefruits gaan eten in combinatie met onder de zon gaan liggen, want het lijkt mij dat de allergie voor UV en grapefruit gescheiden zijn.

Je hebt last van bepaalde huidcellen die je tegen UV straling beschermen als je heel lang in de zon ligt denk ik, en als je grapefruits eet zwak je deze kennelijk af en merk je het dus niet als je NIET in de zon gaat liggen.

Maar ik weet het niet hoor... maar ik denk niet dat het verstandig is om in combinatie te gaan doen. Ik zou gewoon vaak grapefruits eten als je niet in de zon ligt, want je lichaam zou er ook beter mee om leren moeten gaan zonder dat je in de zon ligt lijkt mij. Het verbindt de twee niet met elkaar...

Hoop dat je snapt wat ik bedoel
Met citaat reageren
Oud 09-01-2005, 18:45
Fainne
Fainne is offline
los van die grapefruits:

helpt dat goed bij jouw zo'n zonnebankkuur? Ik heb namelijk ook lichte zonneallergie door bleke huid, sproetjes en rood haar.
Ik kan dus geen zware zonnebank, die vrouw van het solarium geeft mij altijd de gewoonste zonnebank voor maar 10 minuutjes.
Ik weet eigenlijk niet of het me nou helpt.
Met citaat reageren
Oud 09-01-2005, 18:52
Mara
Mara is offline
@Kaneelstok: Van grapefruits zelf krijg ik geen uitslag. Vorige zomer at ik elke dag een grapefruit, en m'n uitslag was gewoonweg verschrikkelijk. De dokter vertelde toen dat dat dus door die grapefruits kwam, in principe vergiftigde ik mezelf. Er was dus wel degelijk een verband

@Fainne: Een paar jaar geleden heb ik het gedaan (vorige jaren is het er niet van gekomen) en het helpt wel. Verwacht geen wonderen, maar de allergie komt minder snel op en is ook minder intensief bij mij. Ik had het nog wel, maar veel minder. Daarom doe ik het dit jaar weer
Met citaat reageren
Oud 09-01-2005, 19:27
Fainne
Fainne is offline
maar ik vraag me af of het veilig is voor mijn huid als ik iets langer onder de zonnbank ga dan 10 minuutjes want 10 minuutjes halen toch niveel uit
Met citaat reageren
Oud 09-01-2005, 19:48
Mara
Mara is offline
Citaat:
Fainne schreef op 09-01-2005 @ 20:27 :
maar ik vraag me af of het veilig is voor mijn huid als ik iets langer onder de zonnbank ga dan 10 minuutjes want 10 minuutjes halen toch niveel uit
Ach zo
Toen ik het heb laten doen heb ik 't heel langzaam opgebouwd. Eerste week 5 minuutjes, toen 8, toen 11, uiteindelijk 15 minuten. Als je 1x per week gaat en op tijd begint (nu, februari, zoiets) dan ben je tegen de zomer wel bruin. Ik werd ook bruin, en geloof me, dat is een wonder. Normaal ben ik in de zomer nog witter dan de gemiddelde nederlander in de winter is
Het duurt op die manier wat langer, maar het is veiliger en uiteindelijk helpt het wel
Met citaat reageren
Oud 10-01-2005, 09:57
koekiemonstertje
koekiemonstertje is offline
Ik ben ook allergisch voor grapefruit maar niet in combinatie met de zon

Maar kan je dat dan gewoon beter niet eten als je aan de kuur begint... Of mis je dan echt wat?
Oud 10-01-2005, 09:59
Mara
Mara is offline
Citaat:
koekiemonstertje schreef op 10-01-2005 @ 10:57 :
Ik ben ook allergisch voor grapefruit maar niet in combinatie met de zon

Maar kan je dat dan gewoon beter niet eten als je aan de kuur begint... Of mis je dan echt wat?
Ach ik mis niet echt wat, het is meer dat ik 't me afvroeg In de ochtend neem ik altijd een glas grapefruitsap, dat zou ik dan moeten aanpassen. Dat is geen ramp, maar als 't niet hoeft ...
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten