Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 03-04-2002, 22:54
Mef
Mef is offline
kan je lichamelijke conditie door regelmatig alcoholgebruik eigenlijk snel achteruit gaan? vroeg ik me af, want...:

ik drink de laatste tijd een beetje veel en ik dans iedere week een uur en daar wordt ik nooit echt super moe van. vorige week ging het allemaal nog normaal. maar nu (vanavond) voelde ik me niet goed, heel snel moe, erg warm, k had al snel een nat voorhoofd... k geloof dat ik de afgelopen week bijna iedere dag wel gedronken heb, maar kan dat echt zo snel gaan?
Oud 04-04-2002, 07:48
ekki
ekki is offline
hoeveel is gedronken?
je mag nl 2 alcoholdrankjes max per dag drinken.
alcohol is niet alleen maar ongezond, er zitten ook 'gezonde' aspecten aan.

verder weet ik 't niet echt eigenlijk. lijkt me wel snel als je daar nu al last van hebt. misschien gewoon een dagje niet zo super?
Oud 04-04-2002, 09:50
Mef
Mef is offline
dat laatste lijkt me inderdaad een geruststellender idee. dat lijkt mij zelf ook wel aannemelijker, ik had hier ook al wel aan gedacht, alleen ik vroeg me af of het door de alcohol kan komen..

maar hoeveel gedronken is....? uhh, 3 à 4 alcoholeenheden p/d denk ik
Oud 04-04-2002, 11:49
Kat
Kat is offline
Citaat:
Mef schreef:
dat laatste lijkt me inderdaad een geruststellender idee. dat lijkt mij zelf ook wel aannemelijker, ik had hier ook al wel aan gedacht, alleen ik vroeg me af of het door de alcohol kan komen..

maar hoeveel gedronken is....? uhh, 3 à 4 alcoholeenheden p/d denk ik
Tja, ik ken zat mensen die meer drinken en nergens last van hebben. t kan natuurlijk geen kwaad om wat minder te drinken, maar je hoefd je er echt geen zorgen over te maken hoor...
Oud 04-04-2002, 22:21
Mef
Mef is offline
Citaat:
Kat schreef:

Tja, ik ken zat mensen die meer drinken en nergens last van hebben. t kan natuurlijk geen kwaad om wat minder te drinken, maar je hoefd je er echt geen zorgen over te maken hoor...
hoeveel drinken die dan? vraag ik me ff af...
Oud 05-04-2002, 10:43
tacidvs
tacidvs is offline
Citaat:
ekki schreef:
hoeveel is gedronken?
je mag nl 2 alcoholdrankjes max per dag drinken.
alcohol is niet alleen maar ongezond, er zitten ook 'gezonde' aspecten aan.
Zou je dat s.v.p kunnen toelichten? Bij mijn weten is alcohol niet gezond. Als je 2 alcoholdrankjes per dag drinkt, wordt je ook tot de alcoholisten gerekend, of dat nou een teken van gezond zijn is?
Met citaat reageren
Oud 05-04-2002, 11:10
*Fallen_Tear*
*Fallen_Tear* is offline
Naar mijn weten zitten er in alcohol veel calorien... misschien heeft het daar wat mee te maken ? Of zou je dan juist meer energie moeten hebben
Oud 06-04-2002, 20:28
Mef
Mef is offline
Citaat:
tacidvs schreef:

Zou je dat s.v.p kunnen toelichten? Bij mijn weten is alcohol niet gezond. Als je 2 alcoholdrankjes per dag drinkt, wordt je ook tot de alcoholisten gerekend, of dat nou een teken van gezond zijn is?
als je twee alcoholdrankjes per dag drinkt, ben je geen alcoholist. als vrouw mag je per week maximaal 14 alcoholeenheden per week drinken (dus max 2 p/d) en mannen iets meer, nl 21 per week. je vroeg niet om mijn reactie, maar ik wilde dit wel ff toevoegen.
Oud 06-04-2002, 22:15
tacidvs
tacidvs is offline
21? Dan weet ik wel zeker dat mijn lichamelijke conditie daarvan achteruit gaat... En van wie mag dat dan wel niet?
Met citaat reageren
Oud 06-04-2002, 22:34
de abt van sion
de abt van sion is offline
Citaat:
Mef schreef:
als je twee alcoholdrankjes per dag drinkt, ben je geen alcoholist. als vrouw mag je per week maximaal 14 alcoholeenheden per week drinken (dus max 2 p/d) en mannen iets meer, nl 21 per week.
Wie heeft je die kennis ingefluisterd?
Met citaat reageren
Oud 06-04-2002, 23:03
M@rco
M@rco is offline
Citaat:
Mef schreef:
als je twee alcoholdrankjes per dag drinkt, ben je geen alcoholist. als vrouw mag je per week maximaal 14 alcoholeenheden per week drinken (dus max 2 p/d) en mannen iets meer, nl 21 per week. je vroeg niet om mijn reactie, maar ik wilde dit wel ff toevoegen.
Pfff... wie bepaalt dat dan?
Met citaat reageren
Oud 07-04-2002, 10:19
oddball55
oddball55 is offline
Ik denk dat alcohol sowieso niet echt bevordelijk is voor de conditie afgezien hoeveel je drinkt. Maar als je meer drinkt zal je er natuurlijk meer last van hebben. Hoezo 2 drankjes per dag?
Er vanuitgaande dat in elk glas evenveel alcohol zit kan je lever één alcoholisch drankje per uur verwerken. Als je meer gaat drinken kan je lever het niet aan en heeft het dus weerslag op je lichaam. Het lijkt me trouwens ook niet echt gezond om elke dag bijvoorbeeld 2 of 3 glazen te drinken.
Met citaat reageren
Oud 07-04-2002, 13:48
lakyie
lakyie is offline
Ik heb eens gelezen dat je van veel alcohol gebruik (ik denk erg veel en vaak en over een langere termijn) de penis krimt wat eiteindelijk leidt tot impotentie.
Dat komt doordat er door alcohol vrouwelijke hormonen worden aangemaakt. Dat verklaard ook meteen die borsten die bier-drinkers krijgen....
Met citaat reageren
Oud 07-04-2002, 16:43
Snufje
Snufje is offline
Dat kan heel goed, want uiteindelijk ga je veel meer vet opslaan oiv de alcohol
Met citaat reageren
Oud 07-04-2002, 16:48
tacidvs
tacidvs is offline
Oestrogenen in bier. Waarom weet ik niet meer, sorry. Maar Mef mag nu wel eens uit komen leggen waar ze haar wijsheden vandaanheeft.
Met citaat reageren
Oud 07-04-2002, 17:28
Mef
Mef is offline
Citaat:
tacidvs schreef:
Oestrogenen in bier. Waarom weet ik niet meer, sorry. Maar Mef mag nu wel eens uit komen leggen waar ze haar wijsheden vandaanheeft.
ok, ik heb mijn wijsheden uit een boekje over alcoholisme. daarin staat dat als meer dan 21 (bij mannen) en 14 (bij vrouwen) alcoholeenheden per week drinkt het niet meer gezond is. ik heb dat echt niet verzonnen ofzo.

een alcoholeenheid is trouwens een normale dosering per alcoholhoudende drank (een bierglas voor bier, een wijnglas voor wijn enz., als je een bierglas volgiet met wijn is dat dus meer dan 1 alcoholeenheid.)
Oud 07-04-2002, 19:57
tacidvs
tacidvs is offline
Ik blijf het er niet mee eens zijn.
Met citaat reageren
Oud 07-04-2002, 20:19
Mef
Mef is offline
Citaat:
tacidvs schreef:
Ik blijf het er niet mee eens zijn.
dat kan best, maar ik heb het ook niet bedacht. mij lijkt namelijk ook 2 drankjes per dag niet gezond, mij lijkt zowiso dagelijks drinken niet gezond. oftewel: ik denk dat ik ongezond bezig ben, k wil het alleen niet zien... denk ik

k wil alleen nog steeds weten of alcohol je conditie snel kan verslechteren....
Oud 07-04-2002, 20:20
Mef
Mef is offline
Citaat:
lakyie schreef:
Ik heb eens gelezen dat je van veel alcohol gebruik (ik denk erg veel en vaak en over een langere termijn) de penis krimt wat eiteindelijk leidt tot impotentie.
Dat komt doordat er door alcohol vrouwelijke hormonen worden aangemaakt. Dat verklaard ook meteen die borsten die bier-drinkers krijgen....
ik ben een meisje, dus daar heb ik geen last van

Regels voor berichten