Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 29-04-2003, 16:21
Commondude
Commondude is offline
Stel een meisje voor met wie je heel goed kan opschieten, veel knuffelt aan elkaar hangt, streelt, hand in hand door de stad loopt en elkaar zoent. Ook doe je veel andere dingen samen met haar. Film kijken, uitstapjes maken, enz.
Maar ze is niet verliefd, ze vindt het gewoon fijn om dat te doen. En jij bent ook niet verliefd en je vindt het ook wel best zo. Je hebt geen relatie met haar en zij wil dit ook niet. Is dit normaal?

Maar op een gegeven moment raak je aan haar gehecht en begin je wel wat voor haar te voelen. Je laat dit ook doorschemeren, en ze merkt dit.

Om je niet te kwetsen en valse hoop te geven wil ze niet meer zoenen. Want ze is niet verliefd, en ze merkt dat jij dat wel wordt en wil je veel leed besparen. Dat is heel goed en verstandig van haar, toch?

Maar... is dit gedrag eigenlijk wel normaal, dat je zo als vrienden met elkaar omgaat? En hoe zou je er mee omgaan als je je in zo'n situatie zou bevinden dat je dan verliefd begint te worden?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 29-04-2003, 16:40
Gothic
Gothic is offline
ik zou precies hetzelfde doen... Er waren ongeschreven regels... jij hebt die overtreden, daarom kan het nu niet meer. Net als bv een geheime relatie, zodra die bekend wordt betekent dit vaak het einde, omdat het dan 'niet leuk meer is'.
Oud 29-04-2003, 16:54
SounD
SounD is offline
Ik vind het ook verstandig, zoenen maakt vaak veel gevoelens los en kan je valse hoop geven.

Normaal bestaat niet.
Het is eenband die jullie hebben en zolang je er niemand mee lastig valt kun je zelf precies bepalen hoe jullei band is en wat jullie wel en niet doen.

Probeer over die verliefdheid heen te komen, anders kan het je vriendschap vernielen.

succes!
Oud 29-04-2003, 16:56
Miss Helena
Miss Helena is offline
Ik ben ook zo'n type dat nogal close is met vrienden/vriendinnen... Maar zoenen etc vind k nogal ver gaan... Tja, zij heeft jou duidelijk gemaakt geen gevoelens voor je te hebben, en ik vind dit een goede beslissing van haar. Tis lullig voor jou, maar ze is wel altijd eerlijk tegen je geweest door te zeggen dat het niet meer voor haar betekende dan vriendschap. Ik denk dat je n btje afstand zult moeten nemen, je gevoelens voor haar zijn anders dan die van haar voor jou.

Laatst gewijzigd op 29-04-2003 om 16:59.
Met citaat reageren
Oud 29-04-2003, 17:58
Commondude
Commondude is offline
Een beetje afstand nemen is de juiste beslissing he?
Met citaat reageren
Oud 29-04-2003, 18:55
Verwijderd
Ja. Als je erop hoopt dat je het in de oude toestand kunt herstellen, moet je afstand nemen en hopen dat ze haar 'vertrouwen' in jouw weer herwint. En natuurlijk hopen dat ze er in de tussentijd niet met een ander vandoor gaat.

Oh, het is zo'n wankel evenwicht, die net-niet-relaties.
Met citaat reageren
Oud 30-04-2003, 12:00
Commondude
Commondude is offline
Ok, ja, ik denk dat ze er met een ander vandoor gaat inderdaad die aantrekkelijker is dan ik. Maar ze ging ook sowieso al met andere jongens zoenen af en toe dus. Wel vervelend zeg, ik zal haar missen!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten