Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 25-04-2003, 10:13
stier
stier is offline
Hallo iedereen,

Ik wilde eens jullie mening weten over het volgende. Ik heb een neef van 29 jaar en hij heeft een vriendin van 26 jaar oud. Beiden doen altijd heel vervelend tegen me, maar daar gaat het nu niet om. Waar het wel om gaat, is dat die twee al zes jaar lang een serieuze relatie hebben en sinds het begin ook al bij elkaar slapen (ze waren eerst student en woonden op kamers). Toen die vriendin met mijn neef al een half jaar lang een relatie had, belde haar moeder haar ´s ochtends een keer op en toen kreeg ze iemand anders aan de lijn in dat studentenhuis en die vertelde haar dat ze bij mijn neef sliep. Die moeder schrok zich natuurlijk helemaal kapot, want sex voor het huwelijk is bij die moeder uit den boze, ze is namelijk zelf zwaar gelovig, evenals haar dochter (de vriendin van mijn neef), die dus wel sex heeft voor het huwelijk. Soms met feestdagen zijn die twee dan bij haar ouders en blijven daar dan ook slapen, maar nu vind ik het nogal hypocriet dat ze dus van die moeder niet bij elkaar mogen slapen! En dat terwijl ze al ruim zes jaar bij elkaar slapen! Vinden jullie dit nou ook niet erg hypocriet van die moeder dat haar dochter niet met mijn neef samen mag slapen? Ik zou zelf zoiets nooit accepteren van mijn moeder en zeker niet op die leeftijd.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 25-04-2003, 10:15
Verwijderd
Mja, bij elkaar slapen wil toch niet meteen betekenen dat je seks hebt? Als die vriendin zelf zo gelovig is, zou dat niet gebeuren lijkt me.. Maar ja... die moeder mag toch wel anders denken dat haar dochter? Ik zie het probleem niet echt... Ze verbiedt het ze niet, ze heeft ze niet verstoten....
Met citaat reageren
Oud 25-04-2003, 10:24
josdebos
josdebos is offline
tja.. weet niet, beetje raar is het wel, je bent volwassen, dan mag je toch doen wat je zelf wil? Ik ben (sinds 2 dagen!!) 15 en ik slaap bijna elk weekend bij me vriend of hij bij mij en mijn ouders vinden het prima, het gaat dus echt om de opvatting van die moeder, en als zij daar op tegen is, mag ze dat best laten merken vind ik!
Met citaat reageren
Oud 25-04-2003, 10:31
Verwijderd
Citaat:
Andijvie schreef op 25-04-2003 @ 11:15:
Mja, bij elkaar slapen wil toch niet meteen betekenen dat je seks hebt? Als die vriendin zelf zo gelovig is, zou dat niet gebeuren lijkt me..
Ik denk dat de kans wel groot is dat er dan ook seks is hoor, maar idd ze is zelf ook gelovig dus misshcien doet ze wel niks; al is dat wel niet meer helemaal ''van deze tijd'', maar ja als je zo opgegroeid/ opgevoed bent is het misschien geen probleem.
Verder als haar moeder het fijner vindt als ze op bepaalde momenten niet bij elkaar slapen heeft ze daar wel recht toe; haar dochter kan dat toch accepteren dat het zo fijner is voor haar moeder; ik zou daar niet zo'n probleem mee hebben om een keer apart te slapen omdat mijn moeder dat fijner zou vinden.
Met citaat reageren
Oud 25-04-2003, 10:37
neeltje
neeltje is offline
pfffffffffffffff op die leeftijd, hallo zeg... Ik ben blij dat ik niet zulke ouders heb....
Oud 25-04-2003, 11:09
Verwijderd
Dat mens is nou eenmaal gelovig als de pest. Dan krijg je zulke taferelen. En ook al weet ze wat er gaande is, dan is het nog zo van "maar niet in mijn huis".

Na ja, dan respecteer je dat. Je kan ook ergens anders slapen..
Met citaat reageren
Oud 25-04-2003, 11:12
Verwijderd
als je die leeftijd hebt, en niet meer thuis woont, dan hebben haar ouders geen donder te zeggen of ze bij haar vriend slaapt of niet.
Met citaat reageren
Oud 25-04-2003, 15:47
RoderickFloreti
RoderickFloreti is offline
Beste Kerel,

ik word ook wel eens wakker naast iemand, maar dat wil niet zeggen dat ik er sex mee heb gehad. Hoewel ik dit laatste natuurlijk niet zeker weet.

Toedels.
Met citaat reageren
Oud 25-04-2003, 15:50
Thomas
Thomas is offline
Ik vind het werkelijk schandalig.
Met citaat reageren
Oud 25-04-2003, 16:10
SounD
SounD is offline
Ik geloof niet dat de topic starter weet wat hypocriet betekend.

Inderdaad is het erg ouderwets van die moeder om mensen van die leeftijd de wet voor te willen schrijven. Misschien is het ook wel erg naief omdat je er toch wel van uit kan gaan dat ze het allang gedaan hebben in een relatie van 6 jaar.. en wie zegt dat sex alleen in een bed 's nachts kan? Je kan het toch niet tegenhouden. Maar als dat haar geloof is dan vind ik dat je het moet respecteren. Het is gewoon vrij extreem.. en de tegenhanger van het geslet dat je tegenwoordig vaak ziet.. zelf zoek ik het meer ergens daartussen in.
Oud 25-04-2003, 16:15
Loezzel
Loezzel is offline
Als de vriendin van jouw neef al 26 is, heeft ze haar eigen rechten en mag ze dus zelf beslissen of ze wel of niet bij dr vriend blijft slapen en of ze wel of niet sex met hem heeft. Moeder kan wel zeggen dat ze dat niet heeft, maar dochter hoeft zich daar niets van aan te trekken omdat ze al meerderjarig is. Wat dochter wel moet doen vind ik, is de mening van haar moeder accepteren en iig niet onder het dak van haar moeder samen met haar vriend te slapen of zelfs sex met hem te hebben....
Oud 25-04-2003, 16:25
Fortuynist
Fortuynist is offline
Die moeder doet er niet wijs aan om het te verbieden, want dan kun je er zeker van zijn dat er niet naar geluisterd zal worden. Als de vrouw echt zo graag wilt dat die twee niet bij elkaar slapen, kan ze beter met goede argumenten komen en proberen te overtuigen. Maar naar mijn mening moet de moeder er zich helemaal niet mee bemoeien. Maar ja, ik kan wel begrijpen dat het niet makkelijk is je dochter los te laten en haar de volle vrijheid te geven. Toch zou een echte liefhebbende moeder dat wel moeten doen.
Oud 25-04-2003, 19:04
faith666
faith666 is offline
Ik geloof dat ik zo ongeveer de enige ben die wat respect heeft voor die moeder.......okeej je bent al oud.....
Maar het is het huis van die meoder, wil je bij elkaar slpaen dat doe je dat maar ergens anders maar ik heb respect voor haar, voor de manier hoe ze ermee om gaat.
Het zijn haar regels en in haar huis moet je je daar maar aan houden, bij ons thuis werkt dat ook zo en ik heb er echt geen problemen mee, okeej ik baal er soms wel van dat ik niet bij me vriend mag slapen (ik weet het zij zijn een stuk ouder) maar het is nu eenmaal zo en dan maak je er maar het beste van.
Oud 25-04-2003, 22:21
Fortuynist
Fortuynist is offline
Citaat:
faith666 schreef op 25-04-2003 @ 20:04:
Ik geloof dat ik zo ongeveer de enige ben die wat respect heeft voor die moeder.......okeej je bent al oud.....
Maar het is het huis van die meoder, wil je bij elkaar slpaen dat doe je dat maar ergens anders maar ik heb respect voor haar, voor de manier hoe ze ermee om gaat.
Het zijn haar regels en in haar huis moet je je daar maar aan houden, bij ons thuis werkt dat ook zo en ik heb er echt geen problemen mee, okeej ik baal er soms wel van dat ik niet bij me vriend mag slapen (ik weet het zij zijn een stuk ouder) maar het is nu eenmaal zo en dan maak je er maar het beste van.
Vind jij het goed dan als een moeder (na zes jaar) haar dochter verbiedt om aan haar gevoel gehoor te geven? Want dat is het natuurlijk.
Oud 25-04-2003, 23:13
poesiefox
poesiefox is offline
De buitenwereld speelt voor streng gelovigen vaak een belangrijke rol. De kerk houdt haar schaapjes scherp in de gaten, dus alleen al daarom wil moeders het waarschijnlijk niet.

Het is daarbij nog een vorm van macht, die ze over haar dochter heeft, hoewel ze weet dat die alleen maar symbolisch is. Het is ook een manier om je afkeuring kracht bij te zetten. Het is haar manier van consequent zijn.

Ik vindt het goed van dochter om in de denkwijze mee te gaan en haar moeder in haar moeders huis in haar waarde te laten en niet extra voor het hoofd te stoten.

Het sop is ook de kool niet waard. In haar eigen huis doet dochter gewoon lekker wat ze zelf wil. Het is een mooi leven en laten leven compromis.
Oud 26-04-2003, 08:46
Hawahaai
Hawahaai is offline
Zo ken ik ook een stelletje, die nu bijna 2 jaar bij elkaar zijn. Bij de jongen thuis mogen ze al anderhalf jaar bij elkaar slapen, bij het meisje thuis nog steeds niet...
Sorry... nutteloos :-x
Met citaat reageren
Oud 26-04-2003, 18:08
faith666
faith666 is offline
Citaat:
Fortuynist schreef op 25-04-2003 @ 23:21:
Vind jij het goed dan als een moeder (na zes jaar) haar dochter verbiedt om aan haar gevoel gehoor te geven? Want dat is het natuurlijk.
Ik zeg niet dat ik het goed vind, maar ik snap het op een bepaalde manier ook weer wel. Het blijft je dochter en wat mijn vader heel erg heeft is dat hij me wil beschermen....helemaal sinds mijn meoder is overleden....hij wil mij gewoon niet kwijt en misschien draaft hij een beetje door daarin......ik snap het wel. Wat bij dit meisje denk ik het egval is, is dat die moeder de realitiet niet onder ogen durft te zien....en als dat zo is moet je daar maar rekening mee houden. Het zou anders zijn als die moeder haar dochter ook verbied om op een andere plaats samen met haar vriend te slapen maar uit het verhala begrijp ik dat het alleen bij haar thuis zo is...
Reageren

Regels voor berichten