Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 24-02-2003, 17:19
laatmijmetrust
laatmijmetrust is offline
mijn ouders zijn daar nog vrij ouderwets in denk ik. Ik heb nl ruim 3 jaar verkering (ben btw 22 jr) en nog steeds vinden ze het niet goed als mijn vriendin en ik elk weeken bij elkaar slapen, terwijl het voor mijn vrienden de gewoonste zaak van de wereld is. Nu gaat mijn vriendin over een paar weken op kamers wonen en dus wil ik daar toch eigenlijk zeker wel een keer in de week blijven slapen. Dit gaat denk ik dus voor mega problemen zorgen en ik ben dan ook een beetje bang om het voor te stellen (ja ben een mietje ).
Wat zou ik moeten doen? of wat vionden jullie er van? reageer maar. aub.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 24-02-2003, 17:27
Bright Halo
Bright Halo is offline
Just do it © Nike

In wat voor problemen zou je dan kunnen komen? Een beetje gezeik? Een afkeurende blik? Wat nog meer? Je bent 22 man!
Oud 24-02-2003, 17:28
Unexplained
Unexplained is offline
Nou, als ik 22 zou zijn, dan zou ik gewoon gaan - ongeacht wat de ouders vinden.

Je bent een volwassen knul, niet waar?

Misschien offtopic, maar wordt het met 22 jaar oud niet een beetje tijd om zelf ook het huis te verlaten?
Oud 24-02-2003, 17:35
Yolcu
Yolcu is offline
Citaat:
Unexplained schreef:
Nou, als ik 22 zou zijn, dan zou ik gewoon gaan - ongeacht wat de ouders vinden.

Je bent een volwassen knul, niet waar?
Inderdaad gewoon doen, je maakt toch zelf uit waar je slaapt? En anders idd zelf maar eens eigen woonruimte zoeken ofzo..
Oud 24-02-2003, 17:40
CoveredEyes
CoveredEyes is offline
Ouderwetse ouders???Helemaal uit de tijd bedoel je!Of nog erger?!~Shit man!Ben je 22 of 12??Sorry nie voor jou bedoelt maar voor je ouders!Ik vind dat wel heel kinderachtig hor!Ik was 14 toen ik voor het eerst bij mn (ex)vriend bleef slapen....na 4 maanden om precies te zijn...
Mn moeder vond het goed en mn pa had er nix over te zeggen (mn ouders zijn uit elkaar).De ouders van mn vriend (die btw 18 was) vonden het ook goed...

K zou heel goed met je ouders praten en gewoon zeggen dat je geen klein kind meer bent (als je dat al nie gedaan hebt want dat zou ik cker gezegd hebben!)!
Veel succes ermee en geniet alsje naast je vriendin wakker wordt!Dat is een heerlijk gevoel!!! (Best weird als een meid van 15 dat tegen een man van 22 zegt maar goed)
Oud 24-02-2003, 17:56
Verwijderd
Het lijkt me lastig om zulke ouders te hebben, zeker als je 22 bent. Ik ben blij dat mijn moeder niet zo is, ze maakt er nooit een probleem van als mijn vriendje (in het weekend dan wel) blijft slapen. Maar ja je zal het zelf ook wel niet echt handig vinden lijkt me zo. Maar ja je woont nog bij je ouders neem ik aan dus je hebt, ookal ben je 22, nog wel een beetje te luisteren naar ze... zoals mijn moeder altijd zegt 'zolang je nog thuis woont heb je je aan regels te houden'. En ik kan me ook voorstellen dat je je ouders geen verdriet wil doen door gewoon maar wat te doen zonder rekening met ze te houden. Of gewoon zelf ook het huis uit gaan, dan is er niemand meer die zich met je bemoeid .

Maar goed, misschien de handigste oplossing is toch wel praten met ze, hoe moeilijk dat ook is/ kan zijn. Pak het gewoon een beetje rustig aan zonder gelijk te gaan scheeuwen. Waar zijn ze eigenlijk bang voor ik bedoel jullie mogen geen seks hebben? Als je 13 bent kan ik dat nog snappen maar 22 en een vaste vriendin hebt... Zeg ze dat, ik bedoel je wil ook niet zomaar met de 1e de beste slapen. En het zou, denk ik, een beetje onzin zijn van je ouders om bang te zijn dat jullie seksen, want dat gebeurt toch wel ongeacht of je wel of niet bij elkaar slaapt... Zeg ze dat, leg ze dat uit, praat met ze volgens mij is dat het enige wat je kan doen. Vraag ze ook waarom het niet mag, daar zou ik wel erg nieuwsgierig naar zijn als ik jou was...

Sterkte ermee!
Met citaat reageren
Oud 24-02-2003, 18:00
CoveredEyes
CoveredEyes is offline
Citaat:
MevrouwM schreef:
Het lijkt me lastig om zulke ouders te hebben, zeker als je 22 bent. Ik ben blij dat mijn moeder niet zo is, ze maakt er nooit een probleem van als mijn vriendje (in het weekend dan wel) blijft slapen. Maar ja je zal het zelf ook wel niet echt handig vinden lijkt me zo. Maar ja je woont nog bij je ouders neem ik aan dus je hebt, ookal ben je 22, nog wel een beetje te luisteren naar ze... zoals mijn moeder altijd zegt 'zolang je nog thuis woont heb je je aan regels te houden'. En ik kan me ook voorstellen dat je je ouders geen verdriet wil doen door gewoon maar wat te doen zonder rekening met ze te houden. Of gewoon zelf ook het huis uit gaan, dan is er niemand meer die zich met je bemoeid .

Maar goed, misschien de handigste oplossing is toch wel praten met ze, hoe moeilijk dat ook is/ kan zijn. Pak het gewoon een beetje rustig aan zonder gelijk te gaan scheeuwen. Waar zijn ze eigenlijk bang voor ik bedoel jullie mogen geen seks hebben? Als je 13 bent kan ik dat nog snappen maar 22 en een vaste vriendin hebt... Zeg ze dat, ik bedoel je wil ook niet zomaar met de 1e de beste slapen. En het zou, denk ik, een beetje onzin zijn van je ouders om bang te zijn dat jullie seksen, want dat gebeurt toch wel ongeacht of je wel of niet bij elkaar slaapt... Zeg ze dat, leg ze dat uit, praat met ze volgens mij is dat het enige wat je kan doen. Vraag ze ook waarom het niet mag, daar zou ik wel erg nieuwsgierig naar zijn als ik jou was...

Sterkte ermee!
Jah zoiets wou ik nou ook zeggen alleen komt het er bij mij anders uit .........
Oud 24-02-2003, 18:02
Verwijderd
Ik ben nu 15 en ik slaap al 4 jaar bij al mijn lekkere wijffies. En ze worden steeds beter hoe ouder ik word
Met citaat reageren
Oud 24-02-2003, 18:04
fruitvliegje
fruitvliegje is offline
Citaat:
aaron schreef:
Ik ben nu 15 en ik slaap al 4 jaar bij al mijn lekkere wijffies. En ze worden steeds beter hoe ouder ik word
Met citaat reageren
Oud 24-02-2003, 18:05
CoveredEyes
CoveredEyes is offline
Citaat:
aaron schreef:
Geloof je t zelf??
Oud 24-02-2003, 18:14
Verwijderd
ja, ik ben het met de eerste 2 reacties eens.

Ik pikte het 2 jaar geleden al niet als ik niet bij m'n vriendje mocht slapen. Maar 22.. dan ben je idd volwassen.. wat hebben je ouders daar nou over te zeggen..
Met citaat reageren
Oud 24-02-2003, 18:37
sinsere
sinsere is offline
Ik mocht eerst ook niet bij mijn vriend slapen .. ik was toen 18. Mijn vriend was toen 21 en ook zijn ouders deden moeilijk. Maar we hebben er toen serieus over gepraat en daarna mocht het wel. Nu slaap ik al een jaar bij hem en iedereen is er helemaal aan gewend. Onze ouders stellen het nu zelf af en toe al voor, als dat zo beter uitkomt.
't Enige advies wat ik je kan geven is om er eens goed over te praten. Krijg je ze dan nog niet om .. dan zou ik toch gewoon gaan .. je hebt dan waarschijnlijk wel een tijdje gezeik, maar tenslotte ben je 22 en mag je best voor je eigen mening uitkomen .. Ouders moeten hun kinderen op een gegeven moment ook los kunnen laten en soms moet je ze dat zelf even laten inzien door tegen ze in te gaan.
Met citaat reageren
Oud 24-02-2003, 18:41
Verwijderd
eerst moesten we op andere kamer slapen (we wonen allebei nog thuis), maar al gauw sliep ik bij hem wel in zijn bed samen met hem dus.
Bij mij thuis mocht het niet. Uiteinelijk toen we 'het' hadden gedaan mocht het wel...Mn moeder zei toen: nouja..nu maakt t toch neit meer uit...

dus het motief van mijn ouders was dus om me zolang mogelijk maagd te houden..

ik weet niet of dat bij jou ook kan meespelen..dat je oudersook zoiets denken. Maar spreek gewoon es openhartig met je ouders en zeg: ma ik ben toch al met dr naar bed geweest (als je dat ook geweest bent) en daarom is het gewoon onzin als we apart slapen..als jij het neit hier wil hebben doen we het toch wel bij haar...

zoiets..

nouja iig succes!

suusjuhh
Met citaat reageren
Oud 24-02-2003, 19:43
Elisaaa
Elisaaa is offline
beetje vaag... je bent 22! Dat is toch wel een leeftijd dat je zelf een beetje gaat bepalen hoe jij je leven indeelt. Je zou er bijvoorbeeld ook aan kunnen denken om zelf een kamer te zoeken. Of er eens een keer goed met je ouders over praten dat je het er niet mee eens bent dat je niet bij je vriendin mag blijven slapen. Jullie hebben al zo lang iets! Ik snap jouw ouders ook niet helemaal eerlijk gezegd. Maar ik zou in ieder geval wel eens een goed gesprek met ze aan gaan knopen.
Met citaat reageren
Oud 24-02-2003, 21:02
Thomas
Thomas is offline
Ik ben 19 en mag het wel, mijn vriendin is 18 en mag het niet. Dan houdt het op.

Maar in jouw geval: gewoon doen!
Met citaat reageren
Oud 24-02-2003, 21:17
igfy
igfy is offline
hmmm... mijn ouders vinden het ook niet echt leuk... uiteindelijk mocht ik oooit wel bij mijn ex slapen.. maar dat was in het begin ook meer om praktische redenen.. later accepteerden ze het wel...
en nu heb ik bijna een maand met iemand anders en zijn moeder stelde het zelfs al voor dat vond ik echt cool... alleen ik durf er zelf niet goed over te beginnen bij mijn ouders.. dan krijgen we weer het gezeur dat ik niet te hard van stapel moet lopen enz... terwijl ikzelf vind dat ik dat toch heel goed zelf uit kan maken... maargoed over een maand ofzo begin ik er misschine wel over..

ik denk ook gewoon dat je je ouders moet laten merken dat je oud en wijs genoeg bent om dat soort dingen zelf te bepalen...
Oud 24-02-2003, 21:45
Verwijderd
Citaat:
aaron schreef:
[afkeurend]
Door jouw soort worden wij 15-jarigen hier geminacht, door jouw soort hoor je!
Met citaat reageren
Oud 24-02-2003, 21:58
polac
polac is offline
je bent 22.. dat betekent 22-17=5 (jah, goed man!) .. je bent 5 jaar ouder dan mij.... over 5 jaar, zit ik, als het goed is, toch al wel 3 jaar op kamerz, en kunnen mijn ouders zeggen en vinden wat ze willen, maar daar zal ik me dan zo min mogelijk (helemaal nixz in dit geval) van aantrekken... er zijn vaders die op jou leeftijd een 6-jarig zoontje hebben.... misschien fout voorbeeld, maar je zou oud genoeg moeten zijn om dit soort dingen zelf te beslissen.. wat vaak werkt: "pap, mam.... hoe oud waren jullie toen...."... maar zelfs dat zal in jou geval ook nie veel uithalen..
zoek n kamer, trek je ouderlijke nest uit, en ga die gouwe wereld ontdekken! (zoiets toch?) ga desnoods in n chiquita-doos onder de dichtsbijzijnde brug wonen... je bent 22, zolang je niet thuis woont, hebben je ouders helemaal nix over je te zeggen, en dus bepalen niet zij, maar bepaal jijzelf waar je slaapt, batst, krikt, pompt, knalt of zelfs monopoly speelt.... succes ermee....

en je ouders: 1 woord>>> b-tje-jammer-hoor
haudoeiz!
Oud 24-02-2003, 22:02
Sirenie
Sirenie is offline
Citaat:
aaron schreef:
Waar is de kotsemoticon wanneer je hem nodig hebt.
Met citaat reageren
Oud 24-02-2003, 23:19
Ninnoc
Ninnoc is offline
22 man je zit te erg bij mama onder de plak, je bent oud genoeg om zelf je grenzen ed te bepalen, just do it, en zoek anders zelf ook een kamer
Oud 24-02-2003, 23:58
Verwijderd
life's a bitch.. gewoon doen, confronteren die zooi
Met citaat reageren
Oud 25-02-2003, 09:28
Verwijderd
zoals al gezegd: je bent 22, op welk gebied denken ze dat ze nog kunnen bepalen wat jij doet? Oke, als het ongezond of anderszins slecht zou zijn om elke week bij elkaar te slapen... dan zou het logisch zijn... maar dat is het niet, jij wordt er gelukkiger van, je bent oud genoeg om zelf te bepalen wat je doet, voer een keer een kort gesprek met ze daarover en ga gewoon bij je vriendin slapen wanneer je er zin in hebt...
Met citaat reageren
Oud 25-02-2003, 09:42
Quistnix
Quistnix is offline
Citaat:
aaron schreef:
Droom maar lekker verder jongen, we begrijpen allemaal best dat je wat gefrustreerd bent.

Q.
Oud 25-02-2003, 10:12
Verwijderd
Citaat:
aaron schreef:
Vroeger waren het logeerpartijtjes met slagroomtaart 'smiddags en nu durven jullie samen al 'snachts Poltergeist te kijken?

Ga heen menneke, jij kunt je voorhuid nog niet eens over je eikel heenkrijgen.
Met citaat reageren
Oud 25-02-2003, 10:27
DJken
DJken is offline
Citaat:
nare man schreef:
Vroeger waren het logeerpartijtjes met slagroomtaart 'smiddags en nu durven jullie samen al 'snachts Poltergeist te kijken?

Ga heen menneke, jij kunt je voorhuid nog niet eens over je eikel heenkrijgen.
lol
Oud 25-02-2003, 11:19
--GETUPKIDS--
--GETUPKIDS-- is offline
probeer je ouders er gewoon van te overtuiguh dat je een volwassen man bent en dat als jij bij je vriendin wil slapuh dat kjou zaak is en niet die van hun!

ik zou ut in ieder geval niet pikkuh!
Oud 25-02-2003, 11:25
Quistnix
Quistnix is offline
Offtopic:
Citaat:
--GETUPKIDS-- schreef:
probeer je ouders er gewoon van te overtuiguh dat je een volwassen man bent en dat als jij bij je vriendin wil slapuh dat kjou zaak is en niet die van hun!

heejuuuh dattuh vinuh ikkuh ookuuuuhhhhhhhhhhuhuhuhuh

praat toch nederlands

Q.
Oud 25-02-2003, 12:48
Verwijderd
Citaat:
--GETUPKIDS-- schreef:

Van kleine meisjes van 12 en 13 kan ik dit Nederlandsverkrachtende taalgebruik al niet eens waarderen, maar een vent van 20..?
Met citaat reageren
Oud 25-02-2003, 20:23
Verwijderd
Offtopic:
Citaat:
~Dark Voice~ schreef:
Van kleine meisjes van 12 en 13 kan ik dit Nederlandsverkrachtende taalgebruik al niet eens waarderen, maar een vent van 20..?
en dan nog wel een 'vent' van 20 die the get up kids goed vindt en tóch zo typt... waar gaar dat toch heen met de wereld?
Met citaat reageren
Oud 25-02-2003, 20:58
Verwijderd
Citaat:
Unexplained schreef:
Misschien offtopic, maar wordt het met 22 jaar oud niet een beetje tijd om zelf ook het huis te verlaten?
Kwestie van geld misschien. En waarom zou je het huis uitgaan als je t nog naar je zin hebt thuis.
Met citaat reageren
Oud 25-02-2003, 21:45
Unexplained
Unexplained is offline
Citaat:
Wes schreef:
Kwestie van geld misschien.
In zijn profiel zie ik dat hij student is. Er zijn genoeg 22-jarige studenten die het redden om op zichzelf te wonen met een beursje en een bijbaantje. Dus waarom hij niet?
Citaat:
En waarom zou je het huis uitgaan als je t nog naar je zin hebt thuis.
Het lijkt erop dat hij ernstig wordt beperkt in zijn vrijheden thuis...zou toch een goede reden moeten zijn om zelfstandig te worden.
Oud 26-02-2003, 19:12
sicilion
sicilion is offline
Citaat:
~Dark Voice~ schreef:
wie zegt dat hij geestelijk ook 20 ?

hehe en ik kan ut weten
Oud 26-02-2003, 19:18
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
belachelijk! je bent 22, je hebt al 3 jaar lang en nog maken je ouders zulke regels?? ik snap niet dat je hier mee zit trouwens, als mijn ouders zo ouderwets zouden doen, zou ik ze een grote mond geven en het toch lekker wel doen.
en dit heeft niks met stoer doen te maken ofzo, het is gewoon je goed recht dat je op je 22e zelf bepaalt bij wie je blijft slapen!!
Met citaat reageren
Oud 26-02-2003, 20:13
Xanatos
Xanatos is offline
weet iemand nog een excuus voor mij ?
t nadeel is dat we hemelsbreed zo'n 25 meter uit elkaar wonen
Oud 26-02-2003, 21:24
Verwijderd
Citaat:
Xanatos schreef:
Ehmm.. Voor de gezelligheid?
Met citaat reageren
Oud 27-02-2003, 11:41
Verwijderd
Citaat:
Xanatos schreef:
met je moeder praten, en dan zeggen dat het je zo heerlijk lijkt om in elkaars armen wakker te worden, om daar te liggen met zo'n lief wezentje in je armen, dat je haar wil zien slapen, dat je op deze manier een lang gesprek kunt voeren... en zo romantisch en lief mogelijk doen
Met citaat reageren
Oud 27-02-2003, 13:11
Verwijderd
Lekker boeiend wat je ouders vinden als je 22 bent.
Met citaat reageren
Oud 27-02-2003, 13:24
Embraced Pale Death
Embraced Pale Death is offline
stiekem doen en smoesjes verzinnen dus
houdt de relatie ook nog een beetje spannend
*giechel*

Oud 27-02-2003, 14:43
Fluffy puff
Fluffy puff is offline
Mijn ouders zijn ook behoorlijk ouderwets op gebied van relaties. Ze willen nog niet eens dat mijn vriend bij mij op mijn slaapkamer komt, bang dat er iets zou gebeuren. Op zich niet zo'n ramp, maar beneden zitten voor de tv is echt niets aan. Als we graag wouden dat er iets gebeurt, dan kan dat ook wel ergens anders, maakt niet uit waar (bij hem thuis bv ) Okay, ik heb dan maar net twee maand wat met mijn lief, en dan is het wel beter te begrijpen dat mijn ouders dat vinden.
Mijn ouders vinden dat zolang ik bij hen in huis woon, hun regels gelden en ik daar niets tegenin heb te brengen (nu ben ik zo puberaal als ik weet niet wat en ga ik er natúúrlijk wel tegenin, maar dat ter zijde). In dit opzicht heb ik wel begrip voor de keuze van de ouders dat je vriend(in) (hoe jammer dan ook) niet mag blijven slapen.
Met citaat reageren
Oud 27-02-2003, 21:40
Unexplained
Unexplained is offline
Citaat:
Xanatos schreef:
Zeg dat je lekkere seks wilt hebben met je vriendin, en dat je jezelf daar prettiger bij voelt als ze mag blijven logeren. Zeg er ook bij dat je condooms gebruikt, dat zorgt ervoor dat je ouders enigszins vertrouwen in je houden.

Eerlijk zijn is de sleutel tot succes.
Oud 27-02-2003, 21:46
Verwijderd
Citaat:
Unexplained schreef:
Zeg dat je lekkere seks wilt hebben met je vriendin, en dat je jezelf daar prettiger bij voelt als ze mag blijven logeren.
Ja idd, ookal woon je dicht bij elkaar. Seksen en dan samen slapen is toch een stuk fijner dan s middags ff snel seksen!
Met citaat reageren
Oud 28-02-2003, 00:34
poesiefox
poesiefox is offline
Ik ben het huis uitgegaan, mijn vader kon er echt niet tegen en mijn moeder kreeg vreselijk ruzie met hem om mij.

Toen ik weg was miste hij me vreselijk, na een tijdje ben ik weer thuis gekomen, en accepteerde hij het wel. Knarsetandend.
Reageren

Regels voor berichten