Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Centraal eindexamen / Archief 2003-2015 / Eindexamens 2003

Topictools Zoek in deze topic
Oud 25-04-2003, 13:55
noukiester
noukiester is offline
moeten we voor economie dit jaar een betoog schrijven op het examen? ik zat net naar het examen van vorig jaar te kijken (tijdvak I en II) en daar zat zoŽn opdracht bij dat je een soort betoog moest schrijven (je krijgt eerst een lijstje gegevens enzo) van 125 woorden... ik had hier nog nooit wat van gehoord, en heb ook nog nooit zoŽn opdracht gemaakt...(in de examens van vóór 2002 stonden ook nooit zulke opdrachten)
Is dit iets nieuws van de tweede fase ofzo?
Advertentie
Oud 25-04-2003, 14:00
Ketjing
Ketjing is offline
Onze leraar zei dat het zeer waarschijnlijk was dat we een betoog kregen tijdens het examen, ik ben benieuwd.
Oud 25-04-2003, 14:14
KiMZz
KiMZz is offline
Jah klopt, wij hebben er in de klas al mee geoefend. Moet ongeveer 120 woorden zijn (+ of - 20 mag) en daarin moet je laten zien wat je van de verschillende economische begrippen weet. Best klote. Je kan er 6 punten halen, ik had er maar 1, bij de oefening dan...
Oud 25-04-2003, 18:39
Bolle Bertha
Bolle Bertha is offline
Is dat voor Mavo, Havo of VWO???
Oud 25-04-2003, 18:43
simple creed
simple creed is offline
het is zeker dat je dat krijgt....

maar je moet gewoon logisch nadenken en je hoofd erbij houden dan heb je wel 4 of 5 punten waarschijnlijk....

ik had er bij de oefening 6
Oud 25-04-2003, 18:43
hi
hi is offline
in de tweede fase (havo/vwo) is dit ingevoerd.
Oud 25-04-2003, 19:19
Verwijderd
Klopt, ik moest het vorig jaar ook doen.

Ik vind het een overigens een belachelijke opdracht, maar goed.
Oud 25-04-2003, 20:47
@Moon
@Moon is offline
Citaat:
Henri schreef op 25-04-2003 @ 20:19:
Klopt, ik moest het vorig jaar ook doen.

Ik vind het een overigens een belachelijke opdracht, maar goed.
Belachelijk opdracht? Dat is juist ontzettend relaxt. Je moet gewoon een aantal vragen beantwoorden maar dan in de vorm van een betoog. Je kan er juist heel veel punten mee scoren. Ik heb al 2 keer zo'n opdracht geoefend en had bij beide toch wel driekwart goed. Zo moeilijk is het echt niet.
Oud 26-04-2003, 09:22
Verwijderd
Citaat:
@Moon schreef op 25-04-2003 @ 21:47:
Belachelijk opdracht? Dat is juist ontzettend relaxt. Je moet gewoon een aantal vragen beantwoorden maar dan in de vorm van een betoog. Je kan er juist heel veel punten mee scoren. Ik heb al 2 keer zo'n opdracht geoefend en had bij beide toch wel driekwart goed. Zo moeilijk is het echt niet.
Je kunt er inderdaad erg veel punten mee verdienen, maar ik vind dat je een betoog bij Nederlands moet houden, en de Economische vragen bij Economie. Maak van die punten die je in het betoog moet verwerken dan meerkeuzevragen .
Ik vind een betoog niet in een Economie examen toepasselijk.
Oud 26-04-2003, 11:27
Verwijderd
Citaat:
Henri schreef op 26-04-2003 @ 10:22:
Je kunt er inderdaad erg veel punten mee verdienen, maar ik vind dat je een betoog bij Nederlands moet houden, en de Economische vragen bij Economie. Maak van die punten die je in het betoog moet verwerken dan meerkeuzevragen .
Ik vind een betoog niet in een Economie examen toepasselijk.
Juist wel. Want wat is economie nou precies? Elke actie geeft een reactie, daar is de hele economie op gebaseert. En vrijwel alle sommen gaan daarover: Wat gebeurt er met de EV als de autonome belastingen met X miljard worden verlaagd? Enz.

Je kan het uitrekenen, maar je moet het ook toelichten. Een betoog zonder berekening, een beredenering. 125 woorden is overigens niets.

Ik had er nog niet van gehoord trouwens en ik was het ook nog niet in de examenbundel tegengekomen.
Oud 26-04-2003, 11:59
noukiester
noukiester is offline
Citaat:
halve banaan schreef op 26-04-2003 @ 12:27:
Ik had er nog niet van gehoord trouwens en ik was het ook nog niet in de examenbundel tegengekomen.
klopt, in de examenbundel staan de examens van vorig jaar ook nog niet... en het is dus blijkbaar vorig jaar voor het eerst ingevoerd(voor het VWO iig)
leuk dat mijn leraar dat even gezegd heeft....
maar ik vind het op zich niet zoŽn probleem, ben gruwelijk slecht in economie en hoop dat ik hier dan toch nog wat puntjes mee kan halen!
Advertentie

Regels voor berichten