Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 21-04-2003, 15:38
Talon
Talon is offline
Citaat:
Whazzzjaaaap!!! schreef op 20-04-2003 @ 21:20:
Ik heb nu ook een video kaart met tv-out, en ik ga een verbinding leggen naar de tv. Dit is denk ik een meter of 15/20, dus nou leek het mij ook wel handig om dit met coax te doen. Zou iemand mij misschien kunnen vertellen hoe ik dit aan moet pakken? Welke signalen moeten (of kunnen) hier door heen (beeld en geluid neem ik aan)? Alvast bedankt!
Zie wat uitleg betreft:

http://forum.scholieren.com/showthre...hreadid=300492

Je moet alleen met coax gaan werken ipv die standaard kabeltjes, dit ivm de lengte van de kabel.
De mantel van de coax zorgt er oa voor dat je gewoon een goed signaal krijgt, zelfs bij 20m.

Haal een coax kabel bij de praxis ofzo, en soldeer aan beide uiteinden een stekkertje. Waarschijnlijk 2x cinch.

Dit is echter alleen je Beeld.
voor geluid zou ik een goedkope geluidskaart aanschaffen met digital out.
Deze plug je dan in je versterker, die hoop ik, digitale input heeft.
(analoog kan ook wel hoor.. maar mijn ervaring is dat er dan een soort 'brom' in het geluid komt).
Voor het geluid heb ik een goedkope 2 aderige kabel genomen, dit werkt goed.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 21-04-2003, 15:43
Enlightenment
Enlightenment is offline
Is het niet veel handiger als hij zelf eerst een topic opent?
Oud 21-04-2003, 15:44
Talon
Talon is offline
Citaat:
Enlightenment schreef op 21-04-2003 @ 16:43:
Is het niet veel handiger als hij zelf eerst een topic opent?
misschien wel, maar nu ben ik er toevallig, en straks opent hij een topic en dan krijgt hij geen antwoord ofzo..

als hij maar geholpen word, toch?

laat ik ook mezelf eens van een goede kant zien...
Met citaat reageren
Oud 25-04-2003, 19:17
Whazzzjaaaap!!!
Whazzzjaaaap!!! is offline
Bedankt!!
Ik had geen nieuwe geopend, omdat in een andere TV Out topic werd verwezen naar die, waar ik dus mn post had geplaatst. Dus ik denk: Niet weer zo'n topic openen die hetzelfde is, want das misschien teveel ofzo. Naja, Nu ben ik toch goed geholpen!!

Nog een vraagje: Digitaal, is dat optisch? nee, lijkt me eigenlijk wel sterk, want dan had je het wel zo genoemd.
Wat voor uitgang/ingang heb je daar dan voor nodig? cinch of iets anders?

Nogmaals bedankt!
Met citaat reageren
Oud 27-04-2003, 01:52
Enlightenment
Enlightenment is offline
Citaat:
Whazzzjaaaap!!! schreef op 25-04-2003 @ 20:17:
Nog een vraagje: Digitaal, is dat optisch? nee, lijkt me eigenlijk wel sterk, want dan had je het wel zo genoemd.
Wat voor uitgang/ingang heb je daar dan voor nodig? cinch of iets anders?
Digitaal is niet per definitie optisch. Optisch is vaak wel weer digitaal. DVI b.v. is digitaal, maar gewoon electronische communicatie.

En ik zou gewoon standaard TV-out gebruiken, dat is bijna altijd een standaard S-VIDEO kabel met een rond plugje (lijkt op PS/2) en kun je bij elke elektronikazaak kopen. Koop een goede kabel indien je 10 meter wilt overbruggen, anders krijg je last van interferentie. Voor 4-5 meter heb je aan een goedkope kabel voldoende. Hoger dan 12 meter zou ik niet gaan.
Oud 27-04-2003, 18:53
Whazzzjaaaap!!!
Ik was zaterdag in zo'n winkel. Ze vroegen voor een kabel (audio en s-video), gekoppeld aan een scart stekker, van 10 meter, gewoon 40 euro!! Vond ik een beetje teveel. Ik probeer dan liever iets met coax, wat we nog wel ergens in de garage hebben liggen.
En als dat niet gaat lukken, dan zet ik de comp wel bij een videorecorder, en dan neem ik gewoon een avondje alle films op, en dan kan ik ze ook op tv kijken.
Maar als ik gewoon zo'n audio kabeltje met aan de ene kant 1 plugje, en aan de andere kant 2 stekkertjes heb, kan ik daar wel zo;n afstand mee overbruggen? of wordt het geluid dan heel erg slecht?
Met citaat reageren
Oud 27-04-2003, 20:36
Verwijderd
De films opnemen opnemen op VHS komt de kwaliteit echt niet ten goede hoor. Probeer toch echt maar vanaf je computer te kijken, want DIVX/XVID > VHS.
Met citaat reageren
Oud 29-04-2003, 08:03
Talon
Talon is offline
Citaat:
Whazzzjaaaap!!! schreef op 27-04-2003 @ 19:53:
Ik was zaterdag in zo'n winkel. Ze vroegen voor een kabel (audio en s-video), gekoppeld aan een scart stekker, van 10 meter, gewoon 40 euro!! Vond ik een beetje teveel. Ik probeer dan liever iets met coax, wat we nog wel ergens in de garage hebben liggen.

Maar als ik gewoon zo'n audio kabeltje met aan de ene kant 1 plugje, en aan de andere kant 2 stekkertjes heb, kan ik daar wel zo;n afstand mee overbruggen? of wordt het geluid dan heel erg slecht?
erg handig vind ik zulke kabels niet, is wel leuk hoor, maar als je ergens een gaatje boort om de kabel doorheen te trekken, hoe doe je dat als alle connectoren er al aan zitten? Een super groot en lomp gat boren?
ik ben toch al geen voorstander van s-video, soms word er eens gezegd dat het beter is, maar mijn ervaring is dat het niet zo is.

een audio kabeltje met aan de ene kant 1 plugje en de andere kant 2, dat is analoog.
digitaal is aan elke kant 1 plugje, weet je wel zeker dat je pc digitaal out ondersteund?

maar het is mogelijk om met dat kabeltje die afstand te overbruggen...
Oud 29-04-2003, 10:42
Enlightenment
Enlightenment is offline
Citaat:
Talon schreef op 29-04-2003 @ 09:03:
ik ben toch al geen voorstander van s-video, soms word er eens gezegd dat het beter is, maar mijn ervaring is dat het niet zo is.
Beter dan wat? Composiet? Dat maakt niets uit volgens mij, allebei even slecht.
Citaat:
een audio kabeltje met aan de ene kant 1 plugje en de andere kant 2, dat is analoog.
digitaal is aan elke kant 1 plugje, weet je wel zeker dat je pc digitaal out ondersteund?
Ehh je hebt doodgewone analoge audiokabels ook met aan de 2 uiteinden een 3½mm minijack hoor, dat is gewoon analoog. Als je computer een SPDIF optische (digitale) uitgang heeft, dan is het digitaal ja. Andere digitale audio outputs ken ik niet voor de computer.
Citaat:
maar het is mogelijk om met dat kabeltje die afstand te overbruggen...
Analoog audio kabeltje kan wel 25 meter overbruggen denk ik. Optisch kabeltje denk ik niet.
Oud 29-04-2003, 11:01
Talon
Talon is offline
Citaat:
Enlightenment schreef op 29-04-2003 @ 11:42:
Beter dan wat? Composiet? Dat maakt niets uit volgens mij, allebei even slecht.

ja, maar wat ik gemerkt heb bij lange afstanden is dat je bij s-video een soort 'lijn' over je beeld krijgt, en bij composiet niet.

Ehh je hebt doodgewone analoge audiokabels ook met aan de 2 uiteinden een 3½mm minijack hoor, dat is gewoon analoog. Als je computer een SPDIF optische (digitale) uitgang heeft, dan is het digitaal ja. Andere digitale audio outputs ken ik niet voor de computer.

ja, ik zei toch dat het analoog was?

en je kan ook gewoon een spdif uitgang hebben voor zo'n cinch stekker, wat de benaming is weet ik niet.
Als het signaal wat over de kabel loopt maar digitaal is, dan kan het.

Analoog audio kabeltje kan wel 25 meter overbruggen denk ik. Optisch kabeltje denk ik niet.
optisch weet ik ook niet
maar dat gebruik ik liever toch niet
beter nog een coax voor digitaal
Oud 29-04-2003, 11:06
Talon
Talon is offline
Citaat:
Enlightenment schreef op 29-04-2003 @ 11:42:

Ehh je hebt doodgewone analoge audiokabels ook met aan de 2 uiteinden een 3½mm minijack hoor, dat is gewoon analoog.
ik las het verkeerd

ja klopt, maar die kan je ook voor digitaal gebruiken
Oud 29-04-2003, 17:30
Whazzzjaaaap!!!
Citaat:
Talon schreef op 29-04-2003 @ 09:03:
weet je wel zeker dat je pc digitaal out ondersteund?
Nee, dat weet ik niet. Maar ik heb wel 2 spdif uitgangen op mn comp zitten. De ene optisch, de andere kan zo;n tulp stekkertje in. Digitaal?

De stereo die in de dichtst-bijzijnde kamer met tv staat, heeft geen digitale ingang. Kan ik het geluid dan niet gewoon in zo'n scart verloop stekker stoppen?
Met citaat reageren
Oud 29-04-2003, 18:10
Talon
Talon is offline
Citaat:
Whazzzjaaaap!!! schreef op 29-04-2003 @ 18:30:
Nee, dat weet ik niet. Maar ik heb wel 2 spdif uitgangen op mn comp zitten. De ene optisch, de andere kan zo;n tulp stekkertje in. Digitaal?

ja, is digitaal, ik zou die tulpstekker uitgang nemen

De stereo die in de dichtst-bijzijnde kamer met tv staat, heeft geen digitale ingang. Kan ik het geluid dan niet gewoon in zo'n scart verloop stekker stoppen?
nee

dan moet je de analoge uitgang van je geluidskaart nemen
Reageren

Regels voor berichten