![]() |
||
Citaat:
http://forum.scholieren.com/showthre...hreadid=300492 Je moet alleen met coax gaan werken ipv die standaard kabeltjes, dit ivm de lengte van de kabel. De mantel van de coax zorgt er oa voor dat je gewoon een goed signaal krijgt, zelfs bij 20m. Haal een coax kabel bij de praxis ofzo, en soldeer aan beide uiteinden een stekkertje. Waarschijnlijk 2x cinch. Dit is echter alleen je Beeld. voor geluid zou ik een goedkope geluidskaart aanschaffen met digital out. Deze plug je dan in je versterker, die hoop ik, digitale input heeft. (analoog kan ook wel hoor.. maar mijn ervaring is dat er dan een soort 'brom' in het geluid komt). Voor het geluid heb ik een goedkope 2 aderige kabel genomen, dit werkt goed. |
Advertentie | |
|
![]() |
|
![]() |
Bedankt!!
![]() Ik had geen nieuwe geopend, omdat in een andere TV Out topic werd verwezen naar die, waar ik dus mn post had geplaatst. Dus ik denk: Niet weer zo'n topic openen die hetzelfde is, want das misschien teveel ofzo. Naja, Nu ben ik toch goed geholpen!! Nog een vraagje: Digitaal, is dat optisch? nee, lijkt me eigenlijk wel sterk, want dan had je het wel zo genoemd. Wat voor uitgang/ingang heb je daar dan voor nodig? cinch of iets anders? Nogmaals bedankt! |
![]() |
||
Citaat:
En ik zou gewoon standaard TV-out gebruiken, dat is bijna altijd een standaard S-VIDEO kabel met een rond plugje (lijkt op PS/2) en kun je bij elke elektronikazaak kopen. Koop een goede kabel indien je 10 meter wilt overbruggen, anders krijg je last van interferentie. Voor 4-5 meter heb je aan een goedkope kabel voldoende. Hoger dan 12 meter zou ik niet gaan.
|
![]() |
Ik was zaterdag in zo'n winkel. Ze vroegen voor een kabel (audio en s-video), gekoppeld aan een scart stekker, van 10 meter, gewoon 40 euro!!
![]() En als dat niet gaat lukken, dan zet ik de comp wel bij een videorecorder, en dan neem ik gewoon een avondje alle films op, en dan kan ik ze ook op tv kijken. Maar als ik gewoon zo'n audio kabeltje met aan de ene kant 1 plugje, en aan de andere kant 2 stekkertjes heb, kan ik daar wel zo;n afstand mee overbruggen? of wordt het geluid dan heel erg slecht? |
![]() |
||
Citaat:
![]() ik ben toch al geen voorstander van s-video, soms word er eens gezegd dat het beter is, maar mijn ervaring is dat het niet zo is. een audio kabeltje met aan de ene kant 1 plugje en de andere kant 2, dat is analoog. digitaal is aan elke kant 1 plugje, weet je wel zeker dat je pc digitaal out ondersteund? maar het is mogelijk om met dat kabeltje die afstand te overbruggen...
||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
||
Citaat:
maar dat gebruik ik liever toch niet beter nog een coax voor digitaal
||
Citaat:
![]() ja klopt, maar die kan je ook voor digitaal gebruiken ![]()
||
![]() |
Citaat:
De stereo die in de dichtst-bijzijnde kamer met tv staat, heeft geen digitale ingang. Kan ik het geluid dan niet gewoon in zo'n scart verloop stekker stoppen? |
![]() |
||
Citaat:
dan moet je de analoge uitgang van je geluidskaart nemen
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Software & Hardware |