Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 24-04-2003, 19:34
Gerard SnEl
Gerard SnEl is offline
Ik weet niet of dit onder werk en geld valt , maar ik heb af en toe een beetje een probleem met me vriendin over geld.
Geen erg probleem, maar ik ben ff benieuwd naar jullie mening.

Het is dus zo dat ik het geld dat ik overhoud per maand, iets van het dubbele is, vergeleken met dat van mijn vriendin.
We doen vaak samen dingen die geld kosten. Ik sta er dan meestal op te betalen. Ik heb meer te besteden, Logisch toch?

Nu het probleem:
zij voelt zich schuldig omdat ik elke keer voor de kosten opdraai terwijl we allebei lol hebben gehad.

Jullie mening?
En hoe gaat dit in jullie relatie?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 24-04-2003, 19:36
Verwijderd
Als jij twee keer zo veel hebt als zij, is het niet logisch als jij alles betaalt - hoogstens als jij tweederde betaalt.

Wij trakteren elkaar steeds, en doen dat allebei ongeveer even vaak. Als we naar de bios gaan koopt de een de kaartjes en de ander het drinken, en de keer daarna de een het drinken en de ander de kaartjes, bijvoorbeeld (we hebben hier geen schema voor, het gaat vanzelf)
Met citaat reageren
Oud 24-04-2003, 19:46
Gerard SnEl
Gerard SnEl is offline
Citaat:
sarahbressers schreef op 24-04-2003 @ 20:36:
Als jij twee keer zo veel hebt als zij, is het niet logisch als jij alles betaalt - hoogstens als jij tweederde betaalt.

Wij trakteren elkaar steeds, en doen dat allebei ongeveer even vaak. Als we naar de bios gaan koopt de een de kaartjes en de ander het drinken, en de keer daarna de een het drinken en de ander de kaartjes, bijvoorbeeld (we hebben hier geen schema voor, het gaat vanzelf)
Zo ongeveer 2x zoveel. Was een grove schatting. Zij betaalt ook heus wel 'ns. Maar ik toch over het algemeen. Ze staat er altijd wel op om samen te betalen, maar daar ben ik het dan niet mee eens. Ze wil 50/50 betalen, terwijl ons inkomen niet 50/50 is.
En om dan elke keer het bedrag in 1/3 en 2/3 te delen gaat mij te ver. Dan betaal ik wel zelf...
Met citaat reageren
Oud 24-04-2003, 19:54
Boef
Boef is offline
de kosten proberen te delen...Of zoals sarahbressers zei met trakteren, en allebei dingen voor elkaar betalen. Lijkt me redelijk, dan maakt het toch neit heel erg veel uit dat het voor haar iets minder 'voordelig' iz zeg maar. Ik vind't wel onzin dat jij alles zou moeten betalen omdat je gewoon meer geld hebt. Logisch dat je vriendin dat niet leuk vind. Dat voelt gewoon niet goed...(voor allebei niet zo denk ik)
Met citaat reageren
Oud 24-04-2003, 20:37
MissKiss1985
MissKiss1985 is offline
dat ken ik zo ben ik ook. Ik heb altijd als gedachte. Een jongen werkt hard voor zijn geld dat moet hij aan zichzelf besteden niet aan mij. Daarom sta ik er altijd op om te betalen of minimaal voor mezelf te betalen.
Met citaat reageren
Oud 24-04-2003, 20:48
Thomas
Thomas is offline
Joh, daar moet je gewoon samen achter zien te komen. Als jij geen problemen hebt om eens wat meer te betalen dan moet het toch niet uitmaken. Zeg tegen haar dat ze jou eens moet verrassen als ze ooit eens iets terug wil doen.
Met citaat reageren
Oud 24-04-2003, 20:53
miro
miro is offline
Ik zou me ook wel ongemakkelijk voelen.Maar ik vind wel zo dat kosten eerlijk verdeeld moeten worden. En dan bedoel ik dus, degene die het meest kan besteden betaald ook het meest. G

Gelukkig is dat bij mij en mijn vriend afwisselend. Soms heb ik meer, betaal ik, soms heeft hij meer, betaald hij.

Maarre.. laat haar ook een keer trakteren als zij dat wil, waarschijnlijk voelt ze zich dan een stuk prettiger.
Met citaat reageren
Oud 24-04-2003, 21:11
aansteker
aansteker is offline
wees blij met zo'n vriendin en doe gewoon 50/50 en dan leg je gewoon af en toe wat geld op der kamer, en dan denkt zei dat ze het vast is verloren ofzo en dan zijn jullie allebij blij
Met citaat reageren
Oud 24-04-2003, 21:15
Verwijderd
Citaat:
aansteker schreef op 24-04-2003 @ 22:11:
wees blij met zo'n vriendin en doe gewoon 50/50 en dan leg je gewoon af en toe wat geld op der kamer, en dan denkt zei dat ze het vast is verloren ofzo en dan zijn jullie allebij blij
Ik zou denken dat hij het was verloren en het teruggeven. Op deze manier komt het bijna over alsof hij haar betaalt.
Met citaat reageren
Oud 24-04-2003, 21:50
Nomen-nescio
Nomen-nescio is offline
mwaahh hij verdient echt veel meer dan mij.. dus hij betaalt uiteindelijk wel meer dan ik..
maja.. is ook vrij logisch..
Oud 24-04-2003, 21:58
~Sjeherazade~
~Sjeherazade~ is offline
wanneer ik geld heb, betaal ik voor ons beidjes, en wanneer hij geld heeft (wat meer gebeurt) betaalt hij voor ons beidjes. Tenzij ik me weer te "onderhouden" voel, dan sta ik er op om m'n eigen deel te betalen.
Ik geloof niet zo in mannen die altijd de vrouwen trakteren; als je geëmancipeerd bent, moet je ook zelf eens trakteren.
Met citaat reageren
Oud 24-04-2003, 21:58
never mind
never mind is offline
mijn vriendje verdient ook meer... hij betaalt meestal de bios, ik dan de popcorn & drinken. Zulke verhoudingen maarja met broodje in de stad ofzo btalen we beide evenveel

hij heeft per maand ca. 60 euro te besteden aan leuke dingen en ik maar 30 als het niet minder is....
Tja.......
Oud 24-04-2003, 22:00
marlies
marlies is offline
Mijn vriend werkt en ik studeer dus hij heeft veel meer te besteden dan ik. Hij wil heel vaak voor mij betalen, maar dat vind ik niet goed dus vaak allebei de helft alleen soms betaald hij iets voor me. Hij zou wel meer willen maar ik vind het niet nodig.
Oud 27-04-2003, 20:17
Nomen-nescio
Nomen-nescio is offline
Citaat:
never mind schreef op 24-04-2003 @ 22:58:
mijn vriendje verdient ook meer... hij betaalt meestal de bios, ik dan de popcorn & drinken. Zulke verhoudingen maarja met broodje in de stad ofzo btalen we beide evenveel

hij heeft per maand ca. 60 euro te besteden aan leuke dingen en ik maar 30 als het niet minder is....
Tja.......
Doen wij echt pcies ut zelfde. Hij de kaartjes, ik ut eten & drinken..

Moest ik even melden..
Oud 27-04-2003, 20:32
neeltje
neeltje is offline
IK heb nog geen echt inkomen, mijn (ex)vriend (ben er nog niet helemaal uit) ook niet, maar hij heeft wel meer geld.

Zo betaald mijn vriend vaak ook het meest, bv. ik betaal de bioskaartjes, en hij het eten, maar eten is natuurlijk wel duurder. En als ik bv. bij hem op zijn kamer slaap in tilburg, betaald hij vaak mijn ontbijt, of avondeten daar.

Op zich gaat dat heel goed, en ik heb daar op zich ook niet zo veel problemen mee, ik koop gewoon af en toe een kadootje voor hem ofsow...
Oud 27-04-2003, 21:06
never mind
never mind is offline
Citaat:
Nomen-nescio schreef op 27-04-2003 @ 21:17:
Doen wij echt pcies ut zelfde. Hij de kaartjes, ik ut eten & drinken..

Moest ik even melden..
offtopic: toch best handig zo'n vriendje... en omdat ik dan ook (een klein deel) betaal voelik me minder schuldig
Oud 27-04-2003, 21:24
Verwijderd
Ik snap jouw vriendin wel; ik heb het ook met mijn vriendje. Ik voel me ook altijd heel erg schuldig als hij iets betaalt heeft en geef het meestal ook wel terug...

Laatst was mijn moeder met iemand over geld bezig en toen zei mijn vriendje; ''nou weet ik van wie je dat altijd alles zelf willen betalen hebt''...
Met citaat reageren
Oud 28-04-2003, 07:37
Verwijderd
Ik zou me ook schuldig voelen als m'n vriend alles zou betalen. We hebben een gezamelijke rekening (wonen ook samen), waar we de meeste dingen die we gezamelijk doen van betalen. Als we tussendoor iets kopen betaald hij soms en ik soms, vaak geven we elkaar daarna de helft weer terug. Hij verdient wel meer, maar goed, daar werkt ie ook voor, vind ik en hij heeft een auto die hij moet betalen en daar rijd ik ook wel eens in mee.
Met citaat reageren
Oud 28-04-2003, 09:09
Evito
Evito is offline
Ik vind het logisch dat degene met het meeste geld over het algemeen betaalt voor degene met het minste geld, zodat je elkaar in evenwichtig houdt. Relationele conjunctuurschommelingen.
Met citaat reageren
Oud 28-04-2003, 10:07
MiZz TeRiOuZz
MiZz TeRiOuZz is offline
hm...dilemma...
ik snap wat je bedoeld..aan de ene kant geeft ik je gelijk, je hebt nou eenmaal meer te besteden...maar aan de andere kant, als ik het meisje in kwestie was zou me ook een beetje schuldig voelen.... emancipatie is nou eenmaal hip dus zal zij ook haar steentje bij willen dragen...

ma nu ff serieus: ik denk dat ze alleen maar bang is dat jij denkt dat ze op jou kosten leeft. dat jij dus denkt dat ze je gebruikt voor je geld...

om die gedachte voor te zijn denk ik dat het voor haar leuker is om haar ook eens te laten betalen als ze er eens geld voor heeft en het aanbied, ook al weet je dat ze je niet gebruikt.

ze bied het tenslotte zelf aan??

meer weet ik er verder ook niet echt wat over te vertellen, wat hierboven staat is gebaseerd op mn eigen ervaringen ( mij vriend wil ook altijd alles betalen ) en is bij haar dus mss helemaal niet van toepassing
Oud 28-04-2003, 15:20
Studentje
Studentje is offline
In mijn ogen is het niet meer dan logisch dat degene met het hoogste inkomen het meeste betaalt.
Oud 28-04-2003, 15:22
Lilything
Lilything is offline
hier ben ik nog heel ouderwets in
als n meisje weinig verdiend moet de jongen voor haar betalen
maar verdiend t meisje veel hoeft ze helemaal niet voor de jongen te betalen
Oud 28-04-2003, 15:26
Studentje
Studentje is offline
Citaat:
ikje17 schreef op 28-04-2003 @ 16:22:
hier ben ik nog heel ouderwets in
als n meisje weinig verdiend moet de jongen voor haar betalen
maar verdiend t meisje veel hoeft ze helemaal niet voor de jongen te betalen
Inderdaad. Dit komt nog voort uit de tijd dat vrouwen simpelweg nooit meer verdienden dan mannen, zodat de mannen dus alles betaalden. Als je dus zo'n standpunt hebt, vind ik dat je ook consequent ouderwets moet zijn. Dus, geen seks voor het huwelijk, vrouw thuis om schoon te maken en de vrouw doet alles in huis.
Oud 28-04-2003, 15:31
Lilything
Lilything is offline
Citaat:
Studentje schreef op 28-04-2003 @ 16:26:
Inderdaad. Dit komt nog voort uit de tijd dat vrouwen simpelweg nooit meer verdienden dan mannen, zodat de mannen dus alles betaalden. Als je dus zo'n standpunt hebt, vind ik dat je ook consequent ouderwets moet zijn. Dus, geen seks voor het huwelijk, vrouw thuis om schoon te maken en de vrouw doet alles in huis.
hahaha
geweldige reactie

maarre daar ben ik te geemancipeerd voor
maar kvind t een blijk van liefde als iemand BEREID is voor je te betalen, hij hoeft dat echt niet altijd te doen, maar kheb t nietzow op van die zeikerds die nix voor je over hebben
Oud 28-04-2003, 15:33
Studentje
Studentje is offline
Citaat:
ikje17 schreef op 28-04-2003 @ 16:31:
hahaha
geweldige reactie

maarre daar ben ik te geemancipeerd voor
maar kvind t een blijk van liefde als iemand BEREID is voor je te betalen, hij hoeft dat echt niet altijd te doen, maar kheb t nietzow op van die zeikerds die nix voor je over hebben
Is het dan geen blijk van liefde als jij bereid bent om voor je vriendje te betalen? En niks voor je overhebben is natuurlijk iets heel anders, dan dat jij het meeste betaalt, omdat je ook het meeste te besteden hebt.
Oud 28-04-2003, 15:37
Lilything
Lilything is offline
Citaat:
Studentje schreef op 28-04-2003 @ 16:33:
Is het dan geen blijk van liefde als jij bereid bent om voor je vriendje te betalen? En niks voor je overhebben is natuurlijk iets heel anders, dan dat jij het meeste betaalt, omdat je ook het meeste te besteden hebt.
nouja dan zoek ik later wel n vent met n hoger inkomen dan mij
dit lijkt gewoon net de belastingen, zo verplicht als je t hier stelt...
Oud 28-04-2003, 15:41
Studentje
Studentje is offline
Citaat:
ikje17 schreef op 28-04-2003 @ 16:37:
nouja dan zoek ik later wel n vent met n hoger inkomen dan mij
dit lijkt gewoon net de belastingen, zo verplicht als je t hier stelt...
Nah, verplicht, zo erg is het niet natuurlijk. Maar in mijn ogen is het gewoon niet meer dan redelijk dat degene die het meest te besteden heeft, het meest betaalt.

En dat eerste, een rijke vent zoeken, is iets wat natuurlijk altijd een optie is .
Oud 28-04-2003, 17:59
Gerard SnEl
Gerard SnEl is offline
Citaat:
Studentje:
In mijn ogen is het niet meer dan logisch dat degene met het hoogste inkomen het meeste betaalt.
Helemaal mee eens...

Citaat:
ikje17: maar kvind t een blijk van liefde als iemand BEREID is voor je te betalen
Dat is het idd!
Mag ik dit als een complimentje opvatten? Ja?? Ja?!!

Citaat:
MiZz TeRiOuZz schreef op 28-04-2003 @ 11:07:
ma nu ff serieus: ik denk dat ze alleen maar bang is dat jij denkt dat ze op jou kosten leeft. dat jij dus denkt dat ze je gebruikt voor je geld...
Hm...op een of andere manier weet ik gewoon dat dat niet zo is...
Met citaat reageren
Oud 28-04-2003, 18:03
Loezzel
Loezzel is offline
Gewoon met haar over praten en haar duidelijk maken dat je het met plezier doet en dat ze zich niet schuldig hoeft te voelen.
En als ze het nog steeds heel erg vindt, kunnen jullie misschien een schema maken met wat jullie verdienen en wat jullie uitgeven aan uitjes met elkaar. Dan kunnen jullie samen in een goede verhouding de kosten verdelen.
Beetje vergezocht, vind ik zelf, maar als ze het er echt moeilijk mee heeft, is dat misschien een oplossing...
Oud 28-04-2003, 18:03
Lilything
Lilything is offline
Citaat:
Gerard SnEl schreef op 28-04-2003 @ 18:59:
Dat is het idd!
Mag ik dit als een complimentje opvatten? Ja?? Ja?!!
jawel, je mag het als complimentje opvatten

maarre kdenk dat je niet vreemd moet opkijken dat wanneer jij ineens werkloos bent dat zij dan niet alles voor je gaat betalen.
Kdenk dat dat het is, dat ze niet bij je in t krijt wil staan of iets dergelijks
Oud 29-04-2003, 12:23
MiZz TeRiOuZz
MiZz TeRiOuZz is offline
Citaat:
Gerard SnEl schreef op 28-04-2003 @ 22:29:
Hm...op een of andere manier weet ik gewoon dat dat niet zo is...
wat niet? dat zij dat denkt of dat jij dat denkt??

*dom is*
Reageren

Regels voor berichten