Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 27-04-2003, 00:20
xxDomingoxx
xxDomingoxx is offline
Heej..

Met een paar klasgenoten ben ik foto's van een schoolreis op cd-rom aan het zetten. Alle foto's hebben we van commentaar voorzien, als je over een foto gaat, dan zie je een blokje op de foto met commentaar. (HTML file met javascript code erin)

Nu zoeken we een zodanige code, die bijvoorbeeld de html-file 003.html als uitgangspunt neemt, daar een bij optelt; en als je dan op de link "volgende"klikt, dan kom je op 004.html; als je op "vorige" klikt dan kom je op 002.html. En dan dat je ook een maximum in kan stellen, dat hij dan weer bij 001.html begint..

Bestaat er een zodanige code of weet iemand misschien waar ik die kan vinden..? Ik heb al op dynamicdrive.com gezocht en een beetje op javascript.com gekeken, maar ik heb niet zoiets kunnen vinden wat ik zocht.

Ik weet dat je met Arles of met Adobe Photoshop ook makkelijk foto-pagina's kunt maken; maar we hebben nu al dat commentaar al gemaakt en het zou makkelijker zijn als we zo'n script kunnen vinden, anders moeten we de codes van het commentaar van 500+ foto's in 500+ html-files zetten..

(Ik hoop dat ik een beetje duidelijk ben...)

Bvd

Groetjes,
Domingo
Oud 27-04-2003, 08:41
xxDomingoxx
xxDomingoxx is offline
Citaat:
Bootsman123 schreef op 27-04-2003 @ 09:30:
Ik heb een phpscript, waarbij je alle foto's die je wilt hebben in 1 map zet waarbij je alle commentaar in één bestandje zet en daarmee worden thumbnails gemaakt en dat wordt dan uitgeprint. Er zit ook een vorige en volgende functie bij. Dus als je het wilt hebben, moet je het maar even zeggen en je e-mail erbij geven.
Een vriend van me kon dat ook maken. Maar het probleem is dat php niet ondersteunt wordt wanneer het op een cd-rom staat toch? En we willen alles op cd-rom zetten.. Thanks anyway!
Oud 27-04-2003, 13:13
M@rco
M@rco is offline
Hmm... het simpelste lijkt me om het zo te doen:

Maak één HTML pagina met daarin een iframe, waarin je bijv. "001.html" weergeeft. Met JavaScript kun je dan automatisch de inhoud van dat iframe veranderen naar bijv. "002.html" als iemand op volgende klikt. Dat lijkt me het minste werk...
Oud 27-04-2003, 13:29
M@rco
M@rco is offline
Bijvoorbeeld zo:

Code:
<script type="text/javascript">
<!--
number_of_pages = 20;

htmlfiles = new Array();
htmlfiles.length = number_of_pages - 1;

for (counter = 0; counter < number_of_pages; counter++)
{
	file_number = counter + 1;
	file_name = (file_number + ".html");
	htmlfiles[counter] = file_name;
}

which_page_loaded = 0;

function changePage(direction)
{
	which_page_loaded += direction;

if (which_page_loaded < 0)
	{
		which_page_loaded = number_of_pages - 1;
	}
	if (which_page_loaded == number_of_pages)
	{
		alert('Dit was de laatste foto...\Je gaat nu terug naar het begin!');
		which_page_loaded = 0;
	}
	if (document.getElementById)
	{
		document.getElementById('foto').src = htmlfiles[which_page_loaded];
	}
}
//-->
</script>

<iframe src="blaat.html" height="200" width="200" id="foto"></iframe>

<a href="#" onclick="changePage(-1)">Vorige</a> | <a href="#" onclick="changePage(+1)">Volgende</a>
Het enige probleem hiermee is, dat je fotopagina's namen moet hebben als "1.html", "2.html", "23.html", "349.html". Namen als "001.html" zullen niet werken.

Laatst gewijzigd op 27-04-2003 om 13:34.
Met citaat reageren
Oud 27-04-2003, 14:20
iamcj
iamcj is offline
file_name = (file_number + ".jpg");

Kan toch ook als zijn plaatjes al genummerd zijn? Hoeft tie geen 500 pagina's aan te maken.
Oud 27-04-2003, 14:30
ekki
ekki is offline
Citaat:
iamcj schreef op 27-04-2003 @ 15:20:

Kan toch ook als zijn plaatjes al genummerd zijn? Hoeft tie geen 500 pagina's aan te maken.
hij heeft er tekst bij gezet, anders kon het namelijk ook met adobe photoshop. dus ik neem aan dat er al pagina's bestaan?
Oud 27-04-2003, 16:16
M@rco
M@rco is offline
Citaat:
iamcj schreef op 27-04-2003 @ 15:20:

Ja dat kan (daar was het script eigenlijk ook voor bedoeld, heb het een beetje aangepast..) maar ik maakte eruit op dat alle HTML bestanden er al waren (en dat die nodig zijn om het commentaar bij de foto's weer te geven ofzo), dus vandaar
Oud 28-04-2003, 14:29
dragonrider
dragonrider is offline
k moest heb zoiets laatst ook gedaan, maar ik heb toen de ingebouwde foto album functie van easy cd creator gebruikt. Je kan dan ook gewoon een autorun maken. Werkt allemaal perfect.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten