Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lifestyle
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 25-04-2003, 12:54
feline
feline is offline
Eergister zat ik met een zooi vrienden in de Hout (park) in de brandende zon. Linnen broeken, rokjes, shirtjes, zonnebrandcreme, het was warm. Nu vroegen wij ons gezamelijk af hoe onze zwartgeklede parkgenoten het in vredesnaam uithielden in hun leren jassen, kisten, zwarte broeken. Wie heeft het antwoord ?
Oud 25-04-2003, 12:56
nps
nps is offline
Ze vinden zwart mooi, en vinden het daarom niet erg om levend gebraden te worden? Gokje..
Oud 25-04-2003, 12:56
Stevill
Stevill is offline
Citaat:
feline schreef op 25-04-2003 @ 13:54:
Eergister zat ik met een zooi vrienden in de Hout (park) in de brandende zon. Linnen broeken, rokjes, shirtjes, zonnebrandcreme, het was warm. Nu vroegen wij ons gezamelijk af hoe onze zwartgeklede parkgenoten het in vredesnaam uithielden in hun leren jassen, kisten, zwarte broeken. Wie heeft het antwoord ?
Ik draag bijna dagelijks me muts en dit snappen sommigen ook niet echt. Het zit gewoon fijn.
Oud 25-04-2003, 12:59
Verwijderd
Ik vind het wel meevallen. Ik had het even warm in mn lichte kleding als in mn zwarte, toen ik in parijs was met 32 graden.
Maar goed, ja als je lange tijd in de felle zon zit is het wel een beetje heet, maar goed, dat went, het is zowieso heet in de zon, dus boeie. Ik haat wit, vooral als broek, dus ik draag lekker zwart. Topjes heb ik wel, wit of licht gekleurd, maar broeken, nee die blijven lekker zwart of donkerblauw, ook al is dat heter.
Met citaat reageren
Oud 25-04-2003, 13:03
"Beltaine"
"Beltaine" is offline
omdat dat echt geen flikker uit maakt qua hitte met t-shirtjes en broeken.
maar leren jassen en kisten zijn idd wel erg warm...
vraag het ze anders de volgende keer als het je werkelijk wat uit maakt
Met citaat reageren
Oud 25-04-2003, 13:04
Faery
Faery is offline
Niet in de zon gaan zitten.
Oud 25-04-2003, 13:05
"Beltaine"
"Beltaine" is offline
Citaat:
Faery schreef op 25-04-2003 @ 14:04:
dat uiteraard ook ja
Met citaat reageren
Oud 25-04-2003, 13:06
Faery
Faery is offline
Citaat:
"Beltaine" schreef op 25-04-2003 @ 14:05:
dat uiteraard ook ja
Juist, en welk zichzelf respecterend park heeft nu geen bomen?
Oud 25-04-2003, 13:07
Fleur
Fleur is offline
het maakt qua hitte dus echt wel wat uit, of je moet idd de hele lente/zomer lang de zon zien te ontwijken

ik draag iig zeker minder zwart als het zo warm is
Oud 25-04-2003, 13:07
Verwijderd
Citaat:
Faery schreef op 25-04-2003 @ 14:04:
Dat kunnen die vampiers sowieso niet.
Met citaat reageren
Oud 25-04-2003, 13:10
fairyangel
fairyangel is offline
Ik draag altijd zwarte broeken in de winter én in de zomer. Ik vind lichtblauw niet mooi en wit al helemaal niet. Ik heb trouwens ook wel een rode broek voor in de zomer, maar voor de rest draag ik gewoon zwarte broeken. Wel met een gekleurd truitje erop.
Oud 25-04-2003, 13:12
SounD
SounD is offline
Zwart is gewoon geweldig..
Als je dat vind dan breng je het eventuele offer wel om ook in de hitte zwart te dragen.

Ik laat ook nooit blote benen zien in het openbaar.. zoiets vind ik niet kunnen... liever draag ik ook zwart..
Het hoort bij me.. ik moet mezelf goed presenteren en mezelf goed voelen.

Zon vind ik vreselijk en bruin worden verwerpelijk. Dus als het ff kan ga ik niet in de zon zitten..

Denk niet dat je kan snappen waarom mensen doen wat ze doen altijd..
Oud 25-04-2003, 13:16
Verwijderd
Zwart is toch wel zo'n enorm fantasieloze kleur.
Met citaat reageren
Oud 25-04-2003, 13:17
the exploding boy
the exploding boy is offline
Citaat:
"Beltaine" schreef op 25-04-2003 @ 14:03:
omdat dat echt geen flikker uit maakt qua hitte met t-shirtjes en broeken.
k snap het punt ook nooit zo. Wit absorbeert minder *warmte* maar straalt ook minder uit, terwijl zwart wel veel meer absorbeert, maar ook veel meer uitstraalt, dus het maakt geen ene fuk uit.
Met citaat reageren
Oud 25-04-2003, 13:23
Fleur
Fleur is offline
I guess I was wrong

Citaat:
http://www.intermediair.nl/Weekblad/kvragen/zonnehuid.htm

Juist donkere kleding is aangenamer in de zon, reden waarom traditionele kleding in landen met hete woestijnen vaak zwart is. Een donker oppervlak warmt in de zon sneller op dan een licht. De lucht onder de zwarte tropenkleding wordt daardoor snel warm. Dat lijkt een nadeel, maar is het niet. Door de hitte komt onder de kleding namelijk een luchtcirculatie op gang. De warme lucht stijgt op, en zuigt nieuwe lucht van buiten aan. Door deze circulatie verdampt het vocht op de huid sneller en ontstaat een aangename verkoeling. Voorwaarde is natuurlijk wel dat de kleding los gedragen wordt. Een strakke zwarte jeans in de woestijn mist het effect.
kan ik toch mn wijde zwarte broek weer aan
Oud 25-04-2003, 13:30
Ieme
Ieme is offline
Citaat:
nare man schreef op 25-04-2003 @ 14:16:
Het is geen kleur, dus daar gaat je probleem.
Oud 25-04-2003, 13:30
]{ing
]{ing is offline
Citaat:
the exploding boy schreef op 25-04-2003 @ 14:17:
k snap het punt ook nooit zo. Wit absorbeert minder *warmte* maar straalt ook minder uit, terwijl zwart wel veel meer absorbeert, maar ook veel meer uitstraalt, dus het maakt geen ene fuk uit.
het maakt inderdaad helemaal niets uit, gezeik over kisten kan ik nog begrijpen (wat trouwens ook helemaal niemand wat aangaat) maar zwarte kleren zijn echt niet merkbaar warmer.

en als zwart echt warmer was zou ik het nog steeds dragen
Met citaat reageren
Oud 25-04-2003, 13:49
Verwijderd
Citaat:
-=[ruelF]=- schreef op 25-04-2003 @ 14:23:
I guess I was wrong

ja ik vind zwart gewoon een erg mooie kleur, blijf het ook in de zomer gewoon dragen. godzijdank is er zoiets als schaduw, en lang zonnen doe ik toch niet.
Met citaat reageren
Oud 25-04-2003, 13:50
muziekvlinder
muziekvlinder is offline
zwart kan je blijven dragen in de zomer, het is alleen wel handig/leuk als je het combineerd met wat lichtere of fellere ( ) kleuren
Oud 25-04-2003, 14:11
Nuck
Nuck is offline
Ik houd sowieso niet van zwart en in de zomer al helemaal niet. En om het nou in mijn hoofd te halen in de zomer een zwarte leren jas aan te trekken, nee ...hopeloze gevallen .
Oud 25-04-2003, 14:12
SounD
SounD is offline
Citaat:
nare man schreef op 25-04-2003 @ 14:16:
Ik vind het een veelzeggende kleur..
er komen bij mij meer emoties bij zwart vrij . meer gevoel dan bij welke andere kleur ook..

Ik draag zwart omdat dat goed voelt.. omdat het bij mij past.. niet om een andere reden.
Oud 25-04-2003, 14:23
feline
feline is offline
Citaat:
I guess I was wrong

En zo leer je nog wat . Langzaam worden alle grootmoeders fabeltjes opgeruimd.
Oud 25-04-2003, 14:49
Verwijderd
Citaat:
I guess I was wrong

Yihah, kan ons mam niet meer zeiken dat ik dat leuke witte rokje moet aandoen omdat zwart te warm is lalalalalala ~doet dansje~
Met citaat reageren
Oud 25-04-2003, 14:56
Verwijderd
Citaat:
Ieme schreef op 25-04-2003 @ 14:30:
Het is geen kleur, dus daar gaat je probleem.
Ten eerste verschillen de meningen over of het wel of niet een kleur is. Ik vind zwart een kleur. Waarom? Omdat kleur uit te drukken valt in gradaties van primitieven: in het RGB-model zijn dat rood, groen en blauw. Rood bijvoorbeeld is RGB 255-0-0, terwijl geel bijvoorbeeld RGB 255-255-0 is. Zwart is RGB 255-255-255, dus wel een kleur in die visie. Maar dat is nogal technisch, laten we daar verder maar niet op ingaan.
Met citaat reageren
Oud 25-04-2003, 14:58
Black Rainbow
Black Rainbow is offline
Citaat:
nare man schreef op 25-04-2003 @ 15:56:
Ten eerste verschillen de meningen over of het wel of niet een kleur is. Ik vind zwart een kleur. Waarom? Omdat kleur uit te drukken valt in gradaties van primitieven: in het RGB-model zijn dat rood, groen en blauw. Rood bijvoorbeeld is RGB 255-0-0, terwijl geel bijvoorbeeld RGB 255-255-0 is. Zwart is RGB 255-255-255, dus wel een kleur in die visie. Maar dat is nogal technisch, laten we daar verder maar niet op ingaan.
Dan is het idd een kleur, maar een kleur moet opgemaakt zijn uit licht, en zwart licht bestaat niet, een zwarte pixel op je scherm is ook een pixel waar geen licht op valt, anders kan ie nooit zwart zijn

om toch even on-topic te gaan: Hoe warm het ook is, ik ga gewoon lekker in het zwart, want het is idd niet warmer, het maakt geen moer uit

Laatst gewijzigd op 25-04-2003 om 15:02.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 25-04-2003, 15:01
Verwijderd
Citaat:
Black Rainbow schreef op 25-04-2003 @ 15:58:
Dan is het idd een kleur, maar een kleur moet opgemaakt zijn uit licht, en zwart licht bestaat niet, een zwarte pixel op je scherm is ook een pixel waar geen licht op valt, anders kan ie nooit zwart zijn
Dan vind jij dus wit wel een kleur en zwart niet.

Wat is überhaupt een kleur? Kleur is een bepaalde samenstelling van pigment in een materiaal wat een bepaald effect op licht heeft. Zwart absorbeert licht, dat is een effect. Wit kaatst alles terug, dat is ook een effect.

Of wil jij soms de stelling verdedigen dat zwart géén kleur is en wit wel?
Met citaat reageren
Oud 25-04-2003, 15:04
Black Rainbow
Black Rainbow is offline
echt wit is idd geen kleur, maar wit is nooit echt wit, net zoals zwart nooit echt zwart is. Het absorbeerd of weerkaatst altijd wel iets van het licht. Echt wit licht bestaat niet. Dus wit is ook geen kleur.
Met citaat reageren
Oud 25-04-2003, 15:04
Verwijderd
Citaat:
Black Rainbow schreef op 25-04-2003 @ 16:04:
echt wit is idd geen kleur, maar wit is nooit echt wit, net zoals zwart nooit echt zwart is. Het absorbeerd of weerkaatst altijd wel iets van het licht. Echt wit licht bestaat niet. Dus wit is ook geen kleur.
Ja, nu betrek je ineens de praktijk erbij. Dan is een zwarte broek dus ook een gekleurde broek, want het is niet 'perfect' zwart. Voilà.
Met citaat reageren
Oud 25-04-2003, 15:05
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 25-04-2003 @ 14:07:
Dat kunnen die vampiers sowieso niet.
lol
Met citaat reageren
Oud 25-04-2003, 15:07
Black Rainbow
Black Rainbow is offline
Citaat:
nare man schreef op 25-04-2003 @ 16:04:
Ja, nu betrek je ineens de praktijk erbij. Dan is een zwarte broek dus ook een gekleurde broek, want het is niet 'perfect' zwart. Voilà.
idd, in de theorie zijn zwart en wit geen kleuren, in de praktijk bestaan ze niet, dus is alles een kleur maar dit gaat teveel off-topic
Met citaat reageren
Oud 25-04-2003, 15:08
Verwijderd
Citaat:
Black Rainbow schreef op 25-04-2003 @ 16:07:
idd, in de theorie zijn zwart en wit geen kleuren, in de praktijk bestaan ze niet, dus is alles een kleur maar dit gaat teveel off-topic
Ik zat net te denken, dit is wel een enórm nutteloze discussie
Met citaat reageren
Oud 25-04-2003, 15:09
Black Rainbow
Black Rainbow is offline
Citaat:
nare man schreef op 25-04-2003 @ 16:08:
achja, het is vakantie, je moet wat
Met citaat reageren
Oud 25-04-2003, 15:32
Gadje
Gadje is offline
kdraag altijd zwart zomer of niet, en ach t valt beswel meej. toen ik afgelope zomer op t strand van italie liep(35graden)liep ik ook met lange wijde zwarte broek en zwart tshirt. en die italianen zaten me tog aan te kijken, haha beswel grappig.
Met citaat reageren
Oud 25-04-2003, 15:34
]{ing
]{ing is offline
Citaat:
Gadje schreef op 25-04-2003 @ 16:32:
kdraag altijd zwart zomer of niet, en ach t valt beswel meej. toen ik afgelope zomer op t strand van italie liep(35graden)liep ik ook met lange wijde zwarte broek en zwart tshirt. en die italianen zaten me tog aan te kijken, haha beswel grappig.
Ben je blond?
Met citaat reageren
Oud 25-04-2003, 15:57
RoderickFloreti
RoderickFloreti is offline
Beste kerel,

Volgens mij heeft ze wel een disfunctie in haar hersenen waar ze een hele vreemde grammatica op na houdt.

Toedels.
Met citaat reageren
Oud 25-04-2003, 16:03
SounD
SounD is offline
Citaat:
RoderickFloreti schreef op 25-04-2003 @ 16:57:
Beste kerel,

Volgens mij heeft ze wel een disfunctie in haar hersenen waar ze een hele vreemde grammatica op na houdt.

Toedels.
Ik neem aan dat dit een reactie is op de "Ben je blond?" opmerking daarvoor..

Ik neem aan dat die opmerking geen belediging of kritiek was.. maar meer een mogelijke verklaring..

Blond meisje in Italië wordt namelijk altijd nagekeken en dan zou het dus minder met wat ze aan had te maken hebben.
Oud 25-04-2003, 16:07
Lord Alvilon
Lord Alvilon is offline
SU en blijf ontopic

ik draag meestal (altijd) zwart, vooral in de winter

maar in de zomer ga ik altijd witte shirts dragen omdat jet dan niet uit te houden is (je gaat egt snel zweten enzo)
Oud 25-04-2003, 16:15
]{ing
]{ing is offline
Citaat:
SounD schreef op 25-04-2003 @ 17:03:
Ik neem aan dat dit een reactie is op de "Ben je blond?" opmerking daarvoor..

Ik neem aan dat die opmerking geen belediging of kritiek was.. maar meer een mogelijke verklaring..

Blond meisje in Italië wordt namelijk altijd nagekeken en dan zou het dus minder met wat ze aan had te maken hebben.
Klopt
Met citaat reageren
Oud 25-04-2003, 17:28
psyche
psyche is offline
Ik draag constant zwart, en heb er meestal geen problemen mee..
Alleen in de week, als ik op school zit, want er gelden nogal strenge regels wat kleding betreft dus mouwloze truitjes en lange rokken kunnen helemaal niet..
Buiten school valt dat best mee
Oud 25-04-2003, 17:40
Horror Kitty
Horror Kitty is offline
gewoon genoeg drinken.
in de woestijn lopen er ook zat in zwarte gewaden.. ik vind het best te doen (ik heb een lange zwarte ribjas die ik vrijwel altijd draag.)
Met citaat reageren
Oud 25-04-2003, 18:00
DarkRaven
DarkRaven is offline
Ach....laat ze maar lekker zweten in hun helemaal zwarte outfit. Ik doe gewoon mijn zomerkleren weer aan. Er zit hier en daar wel een zwart shirtje tussen, maar ik draag in de zomer bijna altijd lichte kleuren. Dat vind ik ook wel mooier dan alleen maar zwart

Zwarte kleding houdt meer warmte vast, had ik ooit gehoord tijdens een vage natuur-scheikunde les.
Met citaat reageren
Oud 25-04-2003, 18:48
Skipper
Skipper is offline
zwart...nou ik draag veel liever roze en paars en rood, veel vrolijker!
Met citaat reageren
Oud 25-04-2003, 18:52
Verwijderd
Citaat:
DarkRaven schreef op 25-04-2003 @ 19:00:
Zwarte kleding houdt meer warmte vast, had ik ooit gehoord tijdens een vage natuur-scheikunde les.
Meid, lees het topic dan ook door voordat je wat post.

Citaat:
- =[ruelF]=- schreef:
http://www.intermediair.nl/Weekblad/.../zonnehuid.htm

Juist donkere kleding is aangenamer in de zon, reden waarom traditionele kleding in landen met hete woestijnen vaak zwart is. Een donker oppervlak warmt in de zon sneller op dan een licht. De lucht onder de zwarte tropenkleding wordt daardoor snel warm. Dat lijkt een nadeel, maar is het niet. Door de hitte komt onder de kleding namelijk een luchtcirculatie op gang. De warme lucht stijgt op, en zuigt nieuwe lucht van buiten aan. Door deze circulatie verdampt het vocht op de huid sneller en ontstaat een aangename verkoeling. Voorwaarde is natuurlijk wel dat de kleding los gedragen wordt. Een strakke zwarte jeans in de woestijn mist het effect.
Met citaat reageren
Oud 25-04-2003, 18:54
Skipper
Skipper is offline
nou....zwart is nooit een mooie kleur voor kleding... ook al helpt het beter in de zon
xxx
Met citaat reageren
Oud 25-04-2003, 18:57
DarkRaven
DarkRaven is offline
Citaat:
Paranoide schreef op 25-04-2003 @ 19:52:
Meid, lees het topic dan ook door voordat je wat post.
Een donker oppervlak warmt in de zon sneller op dan een licht.

uhm....

maarja, ik begrijp wat je bedoelt
Met citaat reageren
Oud 25-04-2003, 19:35
blacky
blacky is offline
nie zo moeilijk hoor alleen zou ik de leren jas weg laten en het valt overigens best mee hoe warm de rest is.
Oud 25-04-2003, 20:05
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 25-04-2003 @ 16:08:
haha

maar waarom is zwart fantasieloos?
Met citaat reageren
Oud 25-04-2003, 21:22
Gadje
Gadje is offline
hmm ik ben idd blond, maar toch, hoe vaak kom je nou iemand tege geheel int zwart terwijl iedereen ligt t baden in het zweet(terwijl ze badkleding aanhebben)maja.ik werd aangegaapt ja.
Met citaat reageren
Oud 25-04-2003, 21:29
Verwijderd
Citaat:
RoderickFloreti schreef op 25-04-2003 @ 16:57:
Beste kerel,

Toedels.
Beste kerel

Go suck a fart out of someones ass

Toedels
Met citaat reageren
Oud 25-04-2003, 21:30
Verwijderd
En zoveel verschil zit er niet tussen of je zwart of wat anders draagt. Ja je krijgt het wel iets heter, maar als het zo heet is dat je 't niet meer kan uithouden dan zoeken de kleurmensen toch ook liever de schaduw op.

En by the way exo = sunlover
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten