Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 24-04-2003, 18:37
Soezen
Soezen is offline
Ik had vandaag een discussie met wat mensen over het volgende:
Als je een relatie hebt, moet je niet denken dat het voor altijd is.
Dat maakt de relatie kapot.

Hier was ik het dus zo niet mee eens! Als je toch bij voorbaat al denkt dat je relatie uit gaat, zit het toch niet goed?

Jullie mening?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 24-04-2003, 18:39
Verwijderd
Je moet willen dat het nooit meer uitgaat, dan zit het kwa gevoel goed. Als je denkt "Ach, leuk voor een maand of twee" ben je niet echt verliefd.
Met citaat reageren
Oud 24-04-2003, 18:40
Verwijderd
Ben het met je eens.. Je kan best denken dat je relatie voor voor altijd is, maar verwacht dan niet dat dit ineens wel zo is... Als je een relatie voor altijd wil, moet je je ook zo instellen...
Met citaat reageren
Oud 24-04-2003, 18:42
aansteker
aansteker is offline
Jaah zo dacht ik er ook altijd over, totdat je dat leuke meisje tegen komt en ik denk zelf dat het niet voor altijd gaat duren, maarja kan toch een leuke tijd worden met haar

Dus ja, ik vind dat het vrij logisch dat mensen een relatie nemen ook al weten ze vaak wel dat het niet voor altijd is.
Met citaat reageren
Oud 24-04-2003, 18:43
pure_evil
pure_evil is offline
Ja, ik denk dat het normaal is dat je hoopt dat je relatie voor altijd is! als je dat niet denkt, dan is je relatie iig niet serieus
Oud 24-04-2003, 18:45
Evito
Evito is offline
Kijk, dan hebben jij en je gesprekspartners een andere kijk op relaties. Jij wil pas een relatie als je denkt dat het voor altijd is (en ik geef je gelijk) en zij nemen relaties minder serieus.
Met citaat reageren
Oud 24-04-2003, 18:50
Verwijderd
Zoals Morgan al zei: je moet willen dat het nooit uitgaat.
Maar je moet ook rekening houden met de mogelijkheid dat het uit kan gaan.

Hum, zo wil ik niet dat het uitgaat tussen mij en m'n vriend
maar ik plan niet 5 jaar vooruit..
alleen toekomstdromen.. best leuk, toekomstdromen
Met citaat reageren
Oud 24-04-2003, 18:56
DaWeZ
DaWeZ is offline
Citaat:
Evito schreef op 24-04-2003 @ 19:45:
Kijk, dan hebben jij en je gesprekspartners een andere kijk op relaties. Jij wil pas een relatie als je denkt dat het voor altijd is (en ik geef je gelijk) en zij nemen relaties minder serieus.
helemaal juist
Met citaat reageren
Oud 24-04-2003, 18:57
Soezen
Soezen is offline
Citaat:
Jadie schreef op 24-04-2003 @ 19:50:
Zoals Morgan al zei: je moet willen dat het nooit uitgaat.
Maar je moet ook rekening houden met de mogelijkheid dat het uit kan gaan.

Hum, zo wil ik niet dat het uitgaat tussen mij en m'n vriend
maar ik plan niet 5 jaar vooruit..
alleen toekomstdromen.. best leuk, toekomstdromen
Maar die toekomstdromen? Je hoop toch dat ze werkelijkheid gaan worden. Je denkt toch ook wel dat je bij je vriend blijft? Of heb je in je achterhoofd: ooh, het gaat toch wel uit.
?
Met citaat reageren
Oud 24-04-2003, 18:59
Qimm
Qimm is offline
Ik heb echt niet iets van ja... dit is vooraltijd, daar ben ik te nuchter voor, ik hoop het wel tho
Oud 24-04-2003, 19:02
~Black Rose264~
~Black Rose264~ is offline
Ik denk niet dat je een relatie aan moet gaan als je ergens iets hebt van na 2 maanden ben ik hem/haar wel weer zat. Maar dat hangt eigenlijk gewoon vanaf hoe serieus je zoiets neemt.
Maar zoals hierbove staat, je moet wel willen dat het voor altijd is vind ik.
Mja, loopt vaak anders af dan je het wilt.
Met citaat reageren
Oud 24-04-2003, 19:03
miro
miro is offline
Ik dacht vroeger ook altijd. Ik ben zo jong, t kan niet dat dit al voor altijd is. Ik heb 2 jaar een relatie gehad met iemand waarvan ik eigenlijk wel wist dat t niet voor altijd is.

Maar mijn relatie van nu is heel anders. Ik weet zeker dat wij bij elkaar passen, ik kan t ook al helemaal voor me zien. Ja, ik heb wel t gevoel dat t voor altijd is. En of dat nou wel of niet zo is, het is een prettig gevoel en neemt veel onzekerheid weg. Wat heeft het voor zin om een relatie te beginnen als je toch al van tevoren weet dat t weer uitgaat.

Mensen die zeggen dat ze t niet kunnen begrijpen hebben gewoon zoiets nog nooit meegemaakt.
Met citaat reageren
Oud 24-04-2003, 19:22
Gerard SnEl
Gerard SnEl is offline
HOPEN dat je relatie voor altijd stand houd =
ERVAN UITGAAN dat je relatie voor altijd stand houd =
Met citaat reageren
Oud 24-04-2003, 19:46
Punkygirl
Punkygirl is offline
Hmm ik heb dit ook wel eens gehad..
Ik vind ervan uitgaan dat het voor altijd is ook wel een beetjuh TE maar ervan uitgaan dat het toch weer uitgaat vind ik ook niet ok..
Als mijn vriendje zoiets zegt heb ik echt al iets van.. hmm als hij er al vanuit gaat dat het uit zal gaan.. wat voelt hij dan voor me ..

Ik vind gewoon dat je moet genieten van de tijd die je samen hebt.. niet echt ergens vanuit gaan.. niet dat het uit gaat, maar ook niet dat het voor altijd is..
Je ziet vanzelf wel hoe het gaat..
Ik geniet gewoon van de tijd die ik met hem heb.. en natuurlijk hoop ik dat ik heel lang samen ben met hem maar je weet nooit wat er gebeurd.. dus uitgaan van "voor altijd".. naa ikke niet....
Oud 24-04-2003, 19:49
Qimm
Qimm is offline
Citaat:
Gerard SnEl schreef op 24-04-2003 @ 19:22:
ja, DAT bedoel ik
Oud 24-04-2003, 19:53
Verwijderd
Citaat:
Gerard SnEl schreef op 24-04-2003 @ 20:22:
Met citaat reageren
Oud 24-04-2003, 19:53
Shah of Blah
Shah of Blah is offline
als het voelt alsof het voor altijd mag duren van mij dan weet ik tenminste zeker dat ik wat voor dr voel
Oud 24-04-2003, 20:06
Boef
Boef is offline
ik hoop niet dat m'n relatie voor altijd is. Ik zou namelijk (nu nog) niet kunnen leven met het idee dat ik over 50 jaar nog steeds naast de zelfde jongen wakker word. Maar dat wil niet zeggen dat ik niet 'verliefd' op 'm ben ofzo
Met citaat reageren
Oud 24-04-2003, 20:33
)Vampje(
)Vampje( is offline
Ik had bij mijn ex-vriend het gevoel dat de liefde voor eeuwig was, en hij voelde dat ook. Eigenlijk waren we er allebei 100% zeker van; we hadden elkaars naam zelfs laten tattoeeëren! Toch is het fout gegaan. We hadden te veel ruzies, ik hechtte me veel te veel aan hem. Ik had het nooit verwacht, kon het niet bevatten. Toch was die 'eeuwige liefde' niet zo eeuwig als ik had gedacht.

Nu heb ik een nieuwe vriend, en ik probeer een zekere afstand te behouden. Ik wil niet weer mijn hele leven laten opslokken door een relatie, ik wil niet meer alles opgeven voor mijn vriend. Ik geloof dat het me ook wel aardig lukt, ik probeer er in ieder geval gewoon van te genieten en alles op z'n beloop te laten.
Met citaat reageren
Oud 24-04-2003, 20:36
miro
miro is offline
Effe een hele stomme vraag he. Maar wat heb je nu met die tattoo gedaan?
Met citaat reageren
Oud 24-04-2003, 20:38
Verwijderd
nou zelf denk ik nu over de relatie die ik nu heb.. dat die voor altijd duurt.. want ik denk maar zo.. waarom niet?
we hebbe allebeu geprobeert redenen te bedenken waarom het uit zou kunne gaan.. maar we hebbe ech geen flauw idee.. we zijn gewoon maatjes.. ik denk niet dat het uit zal gaan om de reden dat we denken dat we altijd bij elkaar zijn.. lijkt me beetje vaag
Met citaat reageren
Oud 24-04-2003, 20:41
Verwijderd
Citaat:
Sjoe schreef op 24-04-2003 @ 19:57:
Of heb je in je achterhoofd: ooh, het gaat toch wel uit.
?
Nee. Ik neem niet met iemand als ik van te voren al besloten heb dat het niks kan worden.

Wat ik bedoel is: van mij mag het nog héél lang duren maar ik hou er wel rekening mee dat er iets fout kan gaan.
Zo let je ook beter op. Wat is er goed en minder goed aan deze relatie? Waar moeten we aan werken?

is het zo duidelijker?
Met citaat reageren
Oud 24-04-2003, 20:44
Thomas
Thomas is offline
Naja, je kan nooit de zekerheid hebben dat het voor eeuwig is. Daar ben ik destijds op de pijnlijke manier achter gekomen. Daarna word je toch wat voorzichtiger in relaties, maar op den duur krijg je toch weer de dromen om voor altijd samen te zijn met die persoon. Op die manier durf ik mijn vriendin nu echt te vertrouwen en durf ik daar ook weer over te praten.

Met citaat reageren
Oud 24-04-2003, 21:03
)Vampje(
)Vampje( is offline
Citaat:
miro schreef op 24-04-2003 @ 21:36:
Effe een hele stomme vraag he. Maar wat heb je nu met die tattoo gedaan?
Is geen stomme vraag! Ikzelf heb er iets overheen laten tattoeëren (notabene in de zaak waar mijn ex werkt!!) en hij heeft mijn naam gewoon laten staan.
Met citaat reageren
Oud 24-04-2003, 21:31
Verwijderd
ik hoop het wel natuurlijk , maar ben wel zo reëel dat ik er niet blind vanuit ga dat het gebeurt.

lijkt me wel leuk als mn vriendin de ware blijkt te zijn, ik heb stiekem nog de droom van eeuwige liefde enzo

Laatst gewijzigd op 24-04-2003 om 22:30.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 24-04-2003, 22:05
gizmo
gizmo is offline
Citaat:
Sjoe schreef op 24-04-2003 @ 19:37:
Hier was ik het dus zo niet mee eens! Als je toch bij voorbaat al denkt dat je relatie uit gaat, zit het toch niet goed?

ehmm.. kan me best voorstellen dat mensen zich zo gaan opstellen na wat meegemaakt te hebben.
Maar ben van mening dat je toch niet zo moet gaan denken... maak er het beste van en je merkt vanzelf wel weer wanneer het weer is over zal zijn...
Oud 24-04-2003, 22:08
never mind
never mind is offline
haha ik en mijn vriendje weten het beide bijna zeker
we zijn zoooo verliefd en kunnen het zo goed met elkaar vinden... ik kan echt niet meer zonder hem

maar als ik het verhaal van vampiria hoor wordt ik een beetje bang
Oud 25-04-2003, 07:59
Verwijderd
Citaat:
Sjoe schreef op 24-04-2003 @ 19:37:
Als je een relatie hebt, moet je niet denken dat het voor altijd is.
Dat maakt de relatie kapot.
Waarom zou dat de relatie kapot maken? Wat zijn hun argumenten?
Met citaat reageren
Oud 25-04-2003, 09:03
poesiefox
poesiefox is offline
Als je niet het idee hebt dat jij het voor altijd wilt, en ook nog ergens de goede hoop hebt dat dat ook wel zal lukken, moet je er niet eens aan beginnen. Dat is geen relatie, dat is verkering.
Oud 25-04-2003, 10:46
josdebos
josdebos is offline
heb nu bijna een jaar een relatie met me vriend, en dat gaat allemaal prima. ondanks het feit dat ik nog maar 15 ben heb ik het idee dat het helemaal goed zit tussen ons, we kunnen praten, we hebben lol en de seks is goed (ook belangrijk in een relatie) en ik denk dat als je je er helemaal goed bij voelt, als je weinig twijfels hebt en het idee hebt van: Dit is m, dat je dan wel kan zeggen dat zo'n relatie, zoals het er dan uitziet nog een hééééle tijd gaat duren! En wat andere mensen daar van denken en als zij anders tegen een relatie aankijken, laat ze dat lekker doen, maar als ze met zo'n instelling aan een relatie beginnen, zal die ook niet zo lang duren!
liefs en kus
Met citaat reageren
Oud 25-04-2003, 10:54
Verwijderd
Hoop er op maar denk niet dat het jou niet gebeurt dat het kan uitgaan. Ook al zit alles perfect en wil je gaan samenwonen, na 4 jaar kan het er opeens gaan inhakken en nix is meer zeker.
Belangrijk is dat je het niet een gewoonte of vanzelfsprekend gaat vinden, want dan kun je het vergeten. En als je lief uiteindelijk niets meer blijkt te zijn dan eigenlijk je beste vriend en dat je na 4 jaar uitgekeken bent op elkaar, dan is dat zo. Het blijft moeilijk, maar uiteindelijk is niets zeker en je kunt nooit zo ver in de toekomst kijken, 1 jaar geleden had ik je uitgelachen als je me dit zou zeggen.
Met citaat reageren
Oud 25-04-2003, 10:55
josdebos
josdebos is offline
oei... stukgelopen relatie gehad, dit wijst op ervaring..
Met citaat reageren
Oud 25-04-2003, 11:55
blupie
blupie is offline
ik denk niet dat je relatie eraan kapot gaat ofzo, maar ik zal nooit zeggen van ik blijf altijd bij je, of ik hou voor altijd van je blablabla
want dat kan je nooit zeker weten. mensen veranderen in de loop van hun leven en degene waarvan je nu houd kan compleet iemand anders worden. en ik vind dat je geen beloftes moet doen die niet niet kunt waarmaken...
Met citaat reageren
Oud 25-04-2003, 12:08
elledc
elledc is offline
Het is wel een beetje waar, in een relatie lopen beiden partners soms teveel van stapel, beloven ze elkaar lang trouw te blijven en kindjes te maken, zonder eigenlijk elkaar goed te kennen.
Het is allemaal zo mooi, het zijn dromen en op dat moment HOOP je ze te kunnen realiseren. Maar in vele gevallen loopt het dan fout, daarom dat je nuchter moet blijven en vooral realistisch!
Met citaat reageren
Oud 25-04-2003, 13:07
Soezen
Soezen is offline
Citaat:
******** schreef op 25-04-2003 @ 08:59:
Waarom zou dat de relatie kapot maken? Wat zijn hun argumenten?
Ze zeiden dat het de relatie kapot zou maken, omdat je dan Te veel aan elkaar hecht en dan het snel benauwd krijgt. Echte hele goede argumenten zijn het niet hoor..
Met citaat reageren
Oud 25-04-2003, 17:17
Loezzel
Loezzel is offline
Ik heb nu 2,5 jaar een relatie en ik ga er van uit dat het voor altijd duurt. Ik ben reëel, ik wéét in mijn achterhoofd wel dat het altijd anders kan lopen dan dat ik denk, maar ik ga er wel van uit dat het voor eeuwig is, anders kan ik geen fijn gevoel in een relatie hebben.... Als ik er constant aan moet denken: goh, steek niet te veel tijd in die jongen, je weet maar nooit....
Nee dank je...
Oud 25-04-2003, 17:56
Verwijderd
Citaat:
poesiefox schreef op 25-04-2003 @ 10:03:
Als je niet het idee hebt dat jij het voor altijd wilt, en ook nog ergens de goede hoop hebt dat dat ook wel zal lukken, moet je er niet eens aan beginnen. Dat is geen relatie, dat is verkering.
yepz, dat vind ik ook. Je gaat toch geen relatie beginnen met het idee van "we gaan nu een leuke tijd hebben en over een half jaartje is het weer over".. ik wil dat er echt sprake van liefde is.
Met citaat reageren
Oud 25-04-2003, 17:56
Verwijderd
Citaat:
Morgan schreef op 24-04-2003 @ 19:39:
Je moet willen dat het nooit meer uitgaat, dan zit het kwa gevoel goed. Als je denkt "Ach, leuk voor een maand of twee" ben je niet echt verliefd.
ja, dat dus
Met citaat reageren
Oud 25-04-2003, 21:43
Verwijderd
Citaat:
ben ik het ongetwijfeld mee eens!!! je moet gwoon vertrouwen in je relatie hebben...!!
Met citaat reageren
Oud 26-04-2003, 10:55
gizmo
gizmo is offline
Citaat:
Charlie1704 schreef op 25-04-2003 @ 22:43:
ben ik het ongetwijfeld mee eens!!! je moet gwoon vertrouwen in je relatie hebben...!!
Idd.. dat is ech mega belangrijk!!
Oud 26-04-2003, 17:38
Phileine
Phileine is offline
Beetje dom als je een relatie aangaat waarvan je denkt; 'Ah, dit is toch maar voor even.'

Heb ik geen trek in.

Als je stapje voor stapje 'n relatie opbouwt kun je een heel eind komen.
Oud 27-04-2003, 08:41
Horror Kitty
Horror Kitty is offline
ik leef wat dat betreft meer bij het moment.
zolang het nog allemaal rozengeur en manenschijn is moet je er maar van genieten. je ziet vanzelf wel hoe lang het duurt. daar kun je vantevoren geen voorspellingen van maken.
Met citaat reageren
Oud 27-04-2003, 15:00
Zwegel
Zwegel is offline
Citaat:
Vampiria schreef op 24-04-2003 @ 22:03:
Is geen stomme vraag! Ikzelf heb er iets overheen laten tattoeëren (notabene in de zaak waar mijn ex werkt!!) en hij heeft mijn naam gewoon laten staan.
Een bedankje mag ook wel
Met citaat reageren
Oud 27-04-2003, 17:08
lieve
lieve is offline
Ik denk nooit dat de relatie voorgoed is! Ik heb dat nog nooit gedaan, ik weet niet hoe het komt!
Maar als je bij het begin van een relatie al aan het dromen bent dat het iets is VOORGOED! Dan denk ik steeds dat je jezelf wat aan het wijsmaken bent! Ik heb dat ook eens tegen m'n beste vriendin gezegd ... en zij wist niet wat ze hoorde! Zij zei dat je bij sommige jongens toch zo het gevoel kan hebben van, dit kan hem wel eens zijn, of deze relatie is het begin van iets oneindigs...
Maar ik heb alleen nog maar het gevoel gehad bij een jongen , zo van... dit kan wel eens het begin zijn van iets mooi en iets wat lang kan duren. Maar dat is dan ook alles!
Tenzij dit natuurlijk aan mij ligt!
Er hebben mij al mensen gezegt dat ik veel 'te nuchter' ben!!
Oud 27-04-2003, 17:58
Esmée
Esmée is offline
Citaat:
Oud 28-04-2003, 16:32
Daphne16
Daphne16 is offline
ik ben 16 jaar..en heb al bijna 2 jaar een vriend..heel veel mensen zijn er al van overtuigd dat we de rest van ons leven gaan delen...natuurlijk hoop ik dat ook..maar je moet natuurlijk altijd in je achterhoofd houden dat het uit kan gaan...
Met citaat reageren
Oud 28-04-2003, 19:58
Piccola
Piccola is offline
Citaat:

Denken dat je relatie voor altijd is maakt het heus niet kapot, denk ik! Dat maakt het eerder dan toch sterker, omdat je gevoel dan zo hevig en echt is enzo?! Anders wil je zoiets niet..
Met citaat reageren
Oud 29-04-2003, 19:05
Bubba
Bubba is offline
ik d8 dat het voor altijd was maar nu is het uit
Oud 29-04-2003, 19:51
robbie-fan
robbie-fan is offline
Citaat:
Bubba schreef op 29-04-2003 @ 20:05:
ik d8 dat het voor altijd was maar nu is het uit
zie hierboven!!!!!!!!!!
Oud 29-04-2003, 20:02
~Sjeherazade~
~Sjeherazade~ is offline
Ik hoop dat het voor altijd is, maar ik geloof niet in beloftes enzo. Maar zoals het nu gaat, zie ik mezelf binnen dit en 30 jaar nog steeds samen met m'n sof.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten