Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 16-03-2006, 20:50
Zonnemeisje
Zonnemeisje is offline
Hallo Allen,
Vaak is het zo dat men in een nog jonge relatie niet te hard eruit gooit dat het voor altijd duurt, omdat het nog zou kunnen ophouden binnen afzienbare tijd. Ik heb echter gemerkt dat dat gevoel veranderd en dat je echt gaat geloven dat het wel voor altijd zal blijven.

wanneer is dit gevoel bij jullie gekomen? Na hoelang verkering en waar merkte je het aan?

Oja en Skeeben ik houvan jou!!
(14 mnd verkering vandaag)
Oud 16-03-2006, 20:52
Zonnemeisje
Zonnemeisje is offline
En nee hij heet niet echt Skeeben
Oud 16-03-2006, 21:01
Thee Muts
Thee Muts is offline
In mijn huidge relatie eigenlijk al vrij snel, terwijl ik in mijn vorige relatie vanaf het begin al wist dat dat niet iets voor altijd zou zijn. Waaraan ik dat merkte? Gewoon, omdat het zo voelt

En dat gevoel van zekerheid neemt eigenlijk alleen maar toe vind ik. Op het moment dat wij besloten te gaan samenwonen, kwam dat besef wel extra omhoog natuurlijk. En nu heb ik vaak momenten dat ik besef 'Ja, dit is goed zo. Zo hoort het gewoon'

Hier is laatst trouwens nog een soortgelijk topic over geweest.
Oud 16-03-2006, 21:02
Mariekje*
Mariekje* is offline
[breezersletmodus on] Leon I love you 4 ever and always! [/breezersletmodus off]

Ik durf wel na te denken over 'heel lang samen' maar ik vind het naïef om te denken of te zeggen dat het 'voor altijd' zal zijn. Het is me ook iets te 14-jarig, als je begrijpt wat ik bedoel.
Het is logisch dat je aan het begin van een relatie nog niet gelijk zegt 'heel lang samen' - tenminste dat vind ik - en dat dit gevoel verandert naarmate je relatie ook langer duurt. Daar is niets mis mee hoor, sterker nog ik hoop en denk dat ik en mijn vriend het ook nog weleens heel ver zouden kunnen schoppen.
Oud 16-03-2006, 21:10
Thee Muts
Thee Muts is offline
Citaat:
HvJ schreef op 16-03-2006 @ 22:02 :
Ik durf wel na te denken over 'heel lang samen' maar ik vind het naïef om te denken of te zeggen dat het 'voor altijd' zal zijn.
Inderdaad, 'voor altijd' is zo'n lekker overgeromantiseerd en dramatisch begrip

Tuurlijk weet je niet of iets voor altijd is, je weet maar nooit wat er in de tussentijd allemaal gebeurd. Maar hierbij het ik wel het gevoel van ja, dit kon wel eens voor heel lang zijn.
Oud 16-03-2006, 21:16
zeep007
zeep007 is offline
na 4 maanden had ik zoiets van; wow dit is serieus!
en toen we eenmaal gingen samenwonen, werd dat alleen maar sterker. En nu zie ik een lange toekomst met hem, en ik vind het allemaal fantastisch.
We hebben nu 21 maanden wat.
Met citaat reageren
Oud 16-03-2006, 21:24
Verwijderd
Ik vind vooruitkijken eng
Met citaat reageren
Oud 16-03-2006, 21:29
dragonstorm
dragonstorm is offline
nou ja, een goede wiskundige zou zeggen, 'nooit', want de beslissing 'duurt relatie A oneindig lang' duurt oneindig lang, en dus kan het antwoord niet erop worden gegeven

maar praktisch... ik weet het niet. Ik denk dat het moment hetzelfde moment is, als dat je van iemand gaat houden; maar ik kan me erin vergissen.
Met citaat reageren
Oud 16-03-2006, 21:31
terror koekjes
terror koekjes is offline
Volgens mij ben ik te oud voor dit soort onrealistische gedachten.
Oud 16-03-2006, 21:37
mrsjones
mrsjones is offline
Citaat:
terror koekjes schreef op 16-03-2006 @ 22:31 :
Volgens mij ben ik te oud voor dit soort onrealistische gedachten.
ik ook volgens mij
Oud 16-03-2006, 21:51
Myuki
Myuki is offline
Wanneer je merkt het 'voor altijd' is?

Als je samen doodgaat.
Oud 16-03-2006, 21:59
Verwijderd
altijd is een lange tijd, en ik ben te cynisch om werkelijk zo romantisch te zijn.

Ik denk dat het zolang mee gaat als dat het gaat. Misschien splitsen onze wegen zich weer, misschien ook niet meer, ik zie wel
Met citaat reageren
Oud 16-03-2006, 22:14
Roos
Roos is offline
Dat heb ik nog nooit gehad, ben ik misschien wat te nuchter voor.
Oud 16-03-2006, 22:51
Verwijderd
Citaat:
Myuki schreef op 16-03-2006 @ 22:51 :
Wanneer je merkt het 'voor altijd' is?

Als je samen doodgaat.
Klopt!

Wat niet wegneemt dat ik na een week of vier het gevoel had dat het met hem anders was. Het 'jij bent het helemaal voor mij'-gevoel. Ik hoop wel dat het voor altijd is (hij gelukkig ook, dus dat scheelt ook alweer ) Of het echt gebeurt zal de tijd uitwijzen en dat hangt uiteraard ook af van hoeveel tijd en energie je bereid bent in de relatie te stoppen. Ach, het voornemen is er in ieder geval
Met citaat reageren
Oud 17-03-2006, 08:08
Verwijderd
Citaat:
Volgens mij ben ik te oud en te intelligent voor dit soort onrealistische gedachten.
Met citaat reageren
Oud 17-03-2006, 08:20
JJ13
JJ13 is offline
ik heb een heel sterk gevoel dat dit wel eens lang zou kunnen duren en ben er ook wel zeker van, heel zeker. maar ook al kan je nooit zeggen wat de toekomst je brengt....ik weet het wel vrij zeker.
Oud 17-03-2006, 09:01
Verwijderd
Citaat:
Roos schreef op 16-03-2006 @ 23:14 :
Met citaat reageren
Oud 17-03-2006, 10:32
Experiment
Experiment is offline
Moeilijk. Het is mijn eerste relatie dus zeker in het begin had ik weinig vergelijkingsmateriaal/ervaring, deed ik eigenlijk maar wat. En hoe lang dat zou gaan duren, dat wist ik al helemaal niet.

Nu bijna 1,5 jaar samen, en tsja, je weet maar nooit, maar ik zie het op zich wel gebeuren dat we lang bij elkaar blijven. Ten eerste omdat onze relatie super goed is, we hebben altijd lol samen, nooit ruzie etc Daarnaast hebben we vrijwel dezelfde levensvisie en toekomstidealen, dus dat komt ook erg handig uit. In ieder geval vallen er geen ruzies over inrichting van het huis op de opvoeding der kinderen ( ) te verwachten. Aangezien we over dat soort belangrijke dingen (maar ook over heel veel niet-belangrijke dingen) hetzelfde denken, lijkt het me best mogelijk om lang en harmonieus samen te leven
Met citaat reageren
Oud 17-03-2006, 10:48
KiMZz
KiMZz is offline
Bij mijn vorige vriend dacht ik dat het iig nog heel lang ging duren, na een jaar 'verkering', na 2,5 jaar heb ik t uitgemaakt. En bij mijn huidige vriend dacht ik eerst 'dit is zo weer over' maar inmiddels al meer dan een jaar samen en nu heb ik het idee dat t nog best eens heel lang kan duren!
Oud 17-03-2006, 11:48
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Dit. Voor mij was het altijd: Voor zolang het leuk en gezellig is. Of ik ben idd te nuchter of nog niet de goede persoon tegengekomen of te kritisch ...
Oud 17-03-2006, 12:11
Mephisto
Mephisto is offline
Nooit gehad. Ik ken de hormonale omslagen omtrent verliefdheid.
Oud 17-03-2006, 12:13
Verwijderd
Citaat:
Same
Met citaat reageren
Oud 17-03-2006, 12:23
Verwijderd
Al heel snel, binnen een paar weken geloof ik. Bij niemand had ik zoiets ooit eerder gevoeld. We hebben nu alweer meer dan 3 jaar een relatie waarvan we 2,5 jaar samenwonen.
Met citaat reageren
Oud 17-03-2006, 12:25
Hé-Leen
Hé-Leen is offline
ik kreeg het voor het eerst toen m'n oom overleden was. m'n vriend heeft me toen onwijs geholpen. en we hadden nog maar zo'n 6 mnd verkering. ik had toen echt het gevoel dat hij om me gaf, en niet zomaar weg zou gaan.
Met citaat reageren
Oud 17-03-2006, 12:46
Lente
Lente is offline
Dat het nog even gaat duren, okee. Maar voor altijd? Dat is wel heel erg lang
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 17-03-2006, 13:42
chocomelsletje
chocomelsletje is offline
Ik denk nooit dat het voor altijd is en ik haat mensen die voor altijd zeggen want voor altijd is nooit voor altijd.
Oud 17-03-2006, 14:27
fractuur
fractuur is offline
Citaat:
Oud 17-03-2006, 14:40
Nyawa
Citaat:
Mijn vriend heeft het wel, maar zo kan ik er gewoon niet naar kijken.
Met citaat reageren
Oud 17-03-2006, 15:47
Floris_22
Floris_22 is offline
Het eerste jaar heb ik dat zeker gehad, eerste echte relatie, helemaal verliefd. En in mijn geval maakte mij dat helemaal blind.
Gelukkig weet ik nu beter, en is mij meer dan duidelijk geworden dat je "nooit" kunt zeggen dat iets voor altijd is.
Oud 17-03-2006, 15:58
Roosje
Roosje is offline
Ik vind voor altijd zo lang.
Oud 17-03-2006, 16:12
Fides
Fides is offline
Citaat:
HvJ schreef op 16-03-2006 @ 22:02 :
[breezersletmodus on] Leon I love you 4 ever and always! [/breezersletmodus off]

Ik durf wel na te denken over 'heel lang samen' maar ik vind het naïef om te denken of te zeggen dat het 'voor altijd' zal zijn. Het is me ook iets te 14-jarig, als je begrijpt wat ik bedoel.
Als je het zo 14-jarig vindt, waarom staat er in je sig wel [Leon, altijd samen]
Met citaat reageren
Oud 17-03-2006, 16:55
Verwijderd
Toen we samenwoonden in één kamertje en dat goed ging wist ik wel dat het heel lang zou kunnen duren. En nu we in mei gaan trouwen twijfel ik niet meer over dat 'heel lang'. Voor altijd wordt het pas wanneer we samen oud worden en doodgaan, lijkt me.
Maar ik weet wel dat het nu al zes jaar heel erg goed zit en dat dat waarschijnlijk nog wel een paar jaar zo zal gaan. Misschien wel tot we sterven van ouderdom.
Met citaat reageren
Oud 17-03-2006, 16:59
Iduna
Iduna is offline
Citaat:
En ik vind het ook een naïeve gedachte (wel schattig hoor).
Met citaat reageren
Oud 17-03-2006, 17:08
Verwijderd
Citaat:
Volgens mij ben ik te jong voor dit soort onrealistische gedachten.
Met citaat reageren
Oud 17-03-2006, 19:27
Qimm
Qimm is offline
We zijn in ieder geval van plan dit nog heel lang vol te houden, en voor altijd? De tijd zal het uitwijzen.
Oud 17-03-2006, 20:57
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Toen ik voor de eerste dag bij hem was dacht ik 'wow, dit is 'm!' en had ik visioenen van samenwonen in een hok met 3 katten ofzo. Hij had hetzelfde. Alles was zo perfect.
Toen hij na bijna een jaar heel mijn familie had ontmoet en ik dacht dat het niet beter kon en dat ik voor altijd bij 'm wou blijven, gaf meneer mij de mededeling dat hij het niet meer aankon en dat hij het al maanden uit wou maken.
Nu geloof ik dus niet meer in 'voor altijd.'
Oud 17-03-2006, 22:58
CSN
CSN is offline
Citaat:
Kristaco schreef op 17-03-2006 @ 18:08 :
Volgens mij ben ik te jong voor dit soort onrealistische gedachten.
Oud 18-03-2006, 09:39
Verwijderd
Voor altijd vind ik altijd een beetje eng klinken. Al vaker gedacht dat iemand 'voor altijd' bij mij zou blijven, of ik bij hem, en dat het dan toch niet was wat je er van verwachtte.
Maar in mijn huidige relatie heb ik na 9 maanden nog geen irritaties etc etc, en sinds een poos heb ik ook wel het gevoel van; wie weet is dit voor altijd..

Drie maal is scheepsrecht zeggen ze hee?
Met citaat reageren
Oud 18-03-2006, 10:00
Verwijderd
Bij mijn huidige relatie was dat gevoel er eigenlijk meteen (zodra hij zei dat hij ook van mijn hield). We zijn bijna meteen gaan samenwonen en anderhalf jaar terug zijn we getrouwd.

Ik denk dat als je degene tegenkomt met wie het echt klikt je dat voelt en dat je dan toch wel hoopt dat het voor altijd is (ik hoop dat iig wel en ik ga daar ook vanuit).

Verder sluit ik me aan bij Myuki en lady-kebiss.
Met citaat reageren
Oud 18-03-2006, 10:30
ExVaal
ExVaal is offline
Op een gegeven moment ga je toch dood, nou, daar zit je dan met je "voor altijd".
Met citaat reageren
Oud 18-03-2006, 10:32
Orpheo
Orpheo is offline
From the moment I touched her slender neck, I stroked her body, I touched her head, and the first chords rang out of the amp.... Les Paul Forever <3
Oud 18-03-2006, 11:16
Verwijderd
Ik weiger om daar over na te denken en daar uberhaupt uitspraken over te doen.
Met citaat reageren
Oud 18-03-2006, 12:42
Orpheo
Orpheo is offline
Citaat:
Surprise schreef op 18-03-2006 @ 12:16 :
Ik weiger om daar over na te denken en daar uberhaupt uitspraken over te doen.
just enter in google "les paul custom" . then you'll know exactly what i'm talking about.
Oud 18-03-2006, 12:55
Lynn
Lynn is offline
Dat zien we vanzelf wel. Ik kan en ga nu niet zeggen "dit is voor altijd", want weet ik veel wat er allemaal nog tussen komt.
Oud 18-03-2006, 15:34
Verwijderd
Ik ben meer een realist. Ik heb maar één keer gedacht met deze jongen zóu ik m'n leven kunnen delen, terwijl ik toch wist dat het niet zo zou zijn want het was een vakantievriendje (ik was 14 ) Verder heb ik dat nooit meer bij iemand gehad, ook niet bij mijn huidige vriend. Ik hoop en denk dat we lang met elkaar samen zullen zijn, maar zeg nooit nooit.
Met citaat reageren
Oud 18-03-2006, 16:08
luchtballon
luchtballon is offline
Bij mijn ex heb ik heel lang het idee gehad dat het nog heel lang kon duren. 'voor altijd' vind ik ook een stom begrip. Maar aangezien het mijn ex is, is dat gevoel ook weer overgegaan.

Met mijn vriend nu zie ik wel. We zijn pas bijna een maand samen en ik denk niet dat we altijd bij elkaar blijven, maar een langere tijd zou wel leuk zijn.
Oud 18-03-2006, 17:51
Verwijderd
Citaat:
Orpheo schreef op 18-03-2006 @ 13:42 :
just enter in google "les paul custom" . then you'll know exactly what i'm talking about.
Ik had het niet tegen jou.
Met citaat reageren
Oud 18-03-2006, 18:33
Orpheo
Orpheo is offline
Citaat:
Surprise schreef op 18-03-2006 @ 18:51 :
Ik had het niet tegen jou.
ah, ik zie over welke uitspraak je niet na wilt denken. ach, tis voor mij een opluchting om te weten dat aan alles een eind komt. zelfs aan t heelal komt een eind.
Oud 18-03-2006, 19:02
koekiemonstertje
koekiemonstertje is offline
Na 1 jaar wist ik het: Dit duurt voor altijd, hij is de ware, we gaan noot meer uit elkaar!

na 2,5 jaar was ik daar niet meer zo zeker van
en nu is het uit
gelukkig
Oud 19-03-2006, 12:47
WolterB
WolterB is offline
Niet en dat zal het nooit worden aangezien voor altijd niet bestaat.
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten