Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 28-04-2003, 20:07
DaRealEvE
DaRealEvE is offline
Hoi!!

Nu heb ik vannacht geslapen met een verstopte neus en ik vind het echt vreselijk... je lippen gaan er van kapot en je kan nie goed slapen..

Iemand nog tips om tijdens te slaap meer lucht te hebben? Een neusspray kan ik zo snel niet meer aan komen. waar koop je die trouwens? Drogist?

Bedankt!!

Groetjes Eve
Met citaat reageren
Oud 28-04-2003, 20:21
qghp
qghp is offline
iig met je deur of met een raam open slapen zodat er veel frisse lucht binnen kan komen
Met citaat reageren
Oud 28-04-2003, 20:28
ssjpan
ssjpan is offline
ja neusspray koop je nij de drogist, dat is echt handig. En zoutwater oplossing schijnt ook te helpen, maar bij mij niet zo.
Oud 28-04-2003, 20:49
Qimm
Qimm is offline
Zet een ui naast je bed, stinkt wel, maar houdt je neus open!
Oud 28-04-2003, 21:02
Verwijderd
Warm water met zout erin opsnuiven. Klinkt vreemd, maar helpt wel.
Met citaat reageren
Oud 28-04-2003, 21:12
Qimm
Qimm is offline
Citaat:
Bosdwerg schreef op 28-04-2003 @ 21:02:
kopje lauw water en een theelepeltje zout
Oud 28-04-2003, 21:13
Verwijderd
Vicks vaporub kopen of dampo creme.
Das gewoon van die menthol creme en die opent echt je neus en keel goed snachts.
Met citaat reageren
Oud 28-04-2003, 21:29
Miracle
Miracle is offline
ja, ik heb er ook ontzettend last van (hooikoorts)
Als ik 's ochtends wakker word dan zit echt alles dicht...
zoo irritant... Iemand nog tips...? Tis geen verkoudheid
dus veel dingen tegen verkoudheid helpen niet...
Oud 28-04-2003, 21:55
poesiefox
poesiefox is offline
Hooikoortstabletjes. Ik was altijd verslaafd aan otrivin, totdat ik hooikoortsmedicjnen kreeg. Je kunt ze zonder recept kopen bij de apotheek. Ze zijn wel duur, maar om te proberen de moeite waard. Als het helpt kun je ze op recept vragen en dan worden ze wel vergoed.
Oud 28-04-2003, 22:10
never mind
never mind is offline
gewoon otrivin neusspray... helpt prima!
Weet iemand overigens hoe vaak je dat mag gebruiken?
Oud 28-04-2003, 22:15
Balance
Balance is offline
Citaat:
dreen schreef op 28-04-2003 @ 22:29:
ja, ik heb er ook ontzettend last van (hooikoorts)
Als ik 's ochtends wakker word dan zit echt alles dicht...
zoo irritant... Iemand nog tips...? Tis geen verkoudheid
dus veel dingen tegen verkoudheid helpen niet...
heb ook hooikoorts en veel dingen helpen niet, maar de zoudoplossing van m'n moeder werkt wel perfect. uiteraard is m'n moeder niet de enige die die kan maken, dus ik zou zeggen: probeer het is uit!
verder hebben hooikoorts-mensjes vaak ook astmatische problemen, dus is het niet alleen je neus ga dan eens langs bij de dokter. dan kan je nl. ook nog 'n inhalator krijgen om via je mond meer lucht te krijgen als je benauwd ben.
verder week het ff niet.
Oud 28-04-2003, 22:25
Qimm
Qimm is offline
Citaat:
never mind schreef op 28-04-2003 @ 22:10:
gewoon otrivin neusspray... helpt prima!
Weet iemand overigens hoe vaak je dat mag gebruiken?
ik dacht 10 dagen, moet je maar even nalezen in de bijsluiter
Oud 28-04-2003, 22:43
poesiefox
poesiefox is offline
Kijk uit met die neusspray, voor je het weet ben je verslaafd, en het afkicken is echt een hel. Je slaapt gewoon een week niet. Niet dus. Potdicht zit je.

Ga voor mijn part aan de homeopatische sprays, maar gebruik otrivin alleen als je echt neusverkouden bent.
Oud 28-04-2003, 23:43
Verwijderd
Citaat:
poesiefox schreef op 28-04-2003 @ 23:43:
Kijk uit met die neusspray, voor je het weet ben je verslaafd, en het afkicken is echt een hel. Je slaapt gewoon een week niet. Niet dus. Potdicht zit je.
Daarom kick ik niet af. Ik blijf liever Otrivinist for life.
Met citaat reageren
Oud 29-04-2003, 06:07
N*A*Shezbaernon.temp
N*A*Shezbaernon.temp is offline
Nou ze zeggen dat je als je gaat slapen in stukjes gesneden ui naast je bed moet leggen, dat het zou moeten helpen ... maar of het werkt weet ik niet.
Oud 29-04-2003, 09:24
Verwijderd
Citaat:
DaRealEvE schreef op 28-04-2003 @ 21:07:
Hoi!!

Nu heb ik vannacht geslapen met een verstopte neus en ik vind het echt vreselijk... je lippen gaan er van kapot en je kan nie goed slapen..

Iemand nog tips om tijdens te slaap meer lucht te hebben? Een neusspray kan ik zo snel niet meer aan komen. waar koop je die trouwens? Drogist?

Bedankt!!

Groetjes Eve
ja, een neusspray koop je gewoon bij de drogist ik heb dat ook regelmatig, wat al eerder is gezegd, zorgen dat je genoeg frisse lucht krijgt
Met citaat reageren
Oud 29-04-2003, 09:26
Qimm
Qimm is offline
Citaat:
N*A*Shezbaernon schreef op 29-04-2003 @ 06:07:
Nou ze zeggen dat je als je gaat slapen in stukjes gesneden ui naast je bed moet leggen, dat het zou moeten helpen ... maar of het werkt weet ik niet.
yup dat werkt goed hoor!
Oud 29-04-2003, 20:52
Verwijderd
Citaat:
Bosdwerg schreef op 28-04-2003 @ 22:02:
dat doet PIJN
Met citaat reageren
Oud 29-04-2003, 20:53
Verwijderd
Citaat:
poesiefox schreef op 28-04-2003 @ 23:43:

Ga voor mijn part aan de homeopatische sprays, maar gebruik otrivin alleen als je echt neusverkouden bent.
kan je daar aan verslaafd raken?
je mag ze altijd maar 7 dagen achter elkaar gebruiken, toch?
Met citaat reageren
Oud 29-04-2003, 21:08
Mir-idiotA
een hoog kussen helpt ook, maar dat is weer verschrikkelijk slecht voor je nek.
Met citaat reageren
Oud 29-04-2003, 22:43
D@mien
D@mien is offline
Citaat:
nare man schreef op 29-04-2003 @ 00:43:
Daarom kick ik niet af. Ik blijf liever Otrivinist for life.
Hopelijk maak je een grappie...tis nl lekker link...behalve dat je neus steeds meer van die troep wil, raak je op den duur ook permanent je reukvermogen kwijt...
Oud 30-04-2003, 00:54
BoB
BoB is offline
das nog niet erg hoor, wat ik soms 's nachts voor heb is echt geen pretje voor mij en me vriendin, het zit namelijk zo ik heb een klein stoelgangprobleem. Daardoor ga ik wel 10 keer per dag naar het schijthokje, nu ga ik soms 's avonds slapen met nog wat in mijn darmen en dan begint het eerst met wat onschuldige stinkbommetjes en dit ontaardt dan in een derde wereldoorlog met biologische wapens, hierdoor wordt mijn vriendin dan wakker, maar daarna stuur ik mijn troepen erop uit en pas dan wordt ik wakker , terwijl ik dus me ontlast heb in bed onder toeziend oog van mijn vriendin, zij vindt het dan ook niet prettig dat ik het laat liggen tot de volgende dag maar ik ben gewoon bang vanaf het moment ik opsta er nog meer naar beneden komt en we weer de milieudienst over de vloer krijgen.
Met citaat reageren
Oud 30-04-2003, 20:28
ekki
ekki is offline
Citaat:
D@mien schreef op 29-04-2003 @ 23:43:
Hopelijk maak je een grappie...tis nl lekker link...behalve dat je neus steeds meer van die troep wil, raak je op den duur ook permanent je reukvermogen kwijt...
inderdaad, m'n aangetrouwde nicht (ofzoiets?) vertelde me dat ze heel lang steeds neusspray had gebruikt en dat ze nu niet meer kon ruiken (dat vertelde ze naar aanleiding van een etentje met de hele familie, toen kwam er namelijk vis langs en dat rook zeeeeeeer vies, maar daar had zij geen last van... heeft ook zo z'n voordelen ).

ohja en uien helpen heel goed tegen een verstopte neus. bij verkoudheid tenminste. over hooikoorts weet ik weinig, maar het valt te proberen, toch?
Oud 01-05-2003, 12:37
Severus
Severus is offline
Citaat:
D@mien schreef op 29-04-2003 @ 23:43:
Ja, dat had ik ook. Ik ben een paar jaar geleden aan mijn neus geopereerd en ik heb nooit meer last gehad van een verstopte neus. Zou je ook kunnen laten doen.

Groetjes,

Ripper
Oud 01-05-2003, 13:32
karamba
karamba is offline
Maar je hebt die verstopte neus al voor het slapen? Ik krijg best wel vaak een verstopte neus tijdens het slapen, dan slaap ik in zonder verstopte neus en word ik wakker met verstopte neus, omdat ik steeds moeilijker ga ademen blijkbaar word ik ook wakker... Misschien moet ik dan ook neus spray gebruiken???....
Met citaat reageren
Oud 02-05-2003, 21:23
Spacemonkey
Spacemonkey is offline
ik weet er ook nog 1 alleen klinkt ie wel een klein beetje bizar.

Eerst je neus goed leegsnuiten. Dan een theedoek nemen en deze uitspreiden op tafel. UI schillen en in stukjes snijden. In de doek leggen. en deze oprollen en om je nek binden. Helpt heel goed. Omdat die ui altijd bij je is.

Oja en poho olie van dokter vogel helpt ook goed. Moet e sávondsheel klein beetje op je kussen druppelen!

Regels voor berichten