Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 29-04-2003, 18:42
Upior
Upior is offline
Wat is groeipijn nou eigenlijk? Iemand had het er laatst over en ik moest ineens weer denken aan de tijd dat ik een klein opdondertje was, toen had ik ook wel last daarvan (alleen in m'n benen). Érg irritant.. Maar ik vraag me nou af wat het eigenlijk is, en hoe het komt? Ik hoorde altijd dat het komt doordat je te snel groeit maar dat geloof ik niet helemaal..
Oud 29-04-2003, 18:46
thunder110
thunder110 is offline
Google knows it all!

http://www.kinderinfo.nl/Perioden/do..._Groeipijn.asp
Oud 29-04-2003, 18:49
Upior
Upior is offline
ja maar het is natuurlijk veel gezelliger en informatiever en socialer en persoonlijker als we als groep discussieren/informeren/provoceren omtrend groeipijn!
Oud 29-04-2003, 19:01
qghp
qghp is offline
Citaat:
Upior schreef op 29-04-2003 @ 19:49:
ja maar het is natuurlijk veel gezelliger en informatiever en socialer en persoonlijker als we als groep discussieren/informeren/provoceren omtrend groeipijn!
ok...... ik vind Groeipijn eigenlijk een misleidende naam. Hoewel de pijn wel optreedt tijdens een snelle groeiperiode van een kind, heeft het verder niets met groeien te maken. Als je kind groeipijn heeft, klaagt hij ’s avonds of ’s nachts over een zeurende of brandende pijn in de spieren van zijn kuiten, scheenbenen of armen. De pijn komt dus niet voor in zijn gewrichten.
Met citaat reageren
Oud 30-04-2003, 22:23
Verwijderd
ik heb zelf last gehad van groeipijnen, vooral in mijn knieen
bij mij was het zo dat mijn botten harder groeiden dan min spieren, en dat dus ging 'trekken' laat maar zeggen
dit deed toen vooral erg pijn met fietsen, traplopen, hurken, springen, rennen enz (die dingen moest ik dus ook zo min mogelijk doen)
Met citaat reageren
Oud 01-05-2003, 07:52
Verwijderd
Hier is ook een discussie over groeipijn gaande... http://forum.scholieren.com/showthre...hreadid=460989
Met citaat reageren
Oud 01-05-2003, 07:53
Verwijderd
Citaat:
mat-ice schreef op 29-04-2003 @ 20:01:
ok...... ik vind Groeipijn eigenlijk een misleidende naam. Hoewel de pijn wel optreedt tijdens een snelle groeiperiode van een kind, heeft het verder niets met groeien te maken. Als je kind groeipijn heeft, klaagt hij ’s avonds of ’s nachts over een zeurende of brandende pijn in de spieren van zijn kuiten, scheenbenen of armen. De pijn komt dus niet voor in zijn gewrichten.
Maakt het uit dan dat de pijn niet voorkomt in zijn gewrichten? En waarom heeft het niksmet groeien te maken, en waarmee dan wel?
Met citaat reageren
Oud 04-05-2003, 14:20
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik vind het lijken op een soort kramp, een beetje zeurende pijn. Ik heb het wel eens in mijn benen, vooral in het voor en najaar. Ik kan nooit precies aanwijzen waar het vandaan komt, meestal rond mn enkels en knieen maar het straalt uit door heel mn benen.

Regels voor berichten