Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
|
nou, ik spreek eigenlijk nooit zo tegen hen. (Je kan het ook nog niet echt schonouders noemen)... het is voorlopig gewoon meer "goedeavond" of wat dan ook... ik spreek altijd wel met je/jij, dat schept toch denk ik wel een vertrouwensband...
mijn vriendje zei in het begin altijd mevrouw/meneer tegen mijn ouders... en niet alleen mijn ouders, maar ook ik vond dat vervelend... nou, dan heb ik hem er gewoon opgewezen dat hij best zichzelf kan zijn bij ons thuis en hij niet zo formeel moet doen... nou, zegt hij nu iig geen mevrouw/meneer meer :-) |
![]() |
|
Aanspreken bij naam ofzo is eigenlijk nog nooit nodig geweest, maar als dat nodig mocht zijn, doe ik dat wel, denk ik. Verder is het meestal 'u', maar evengoed gooi ik er per ongeluk 'je' tussendoor, in een gesprek.
Maakt hen ook niet uit, geloof ik. Ach, ik doe gewoon hetzelfde als wat ik al die jaren al deed ![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
|||
![]() |
Citaat:
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
|
en wat vinden jullie van de grens tussen "u" en "jij/je" ?
Ik zeg meestal u maar soms ook jij/je, maar ik wil eigenlijk een tussenvorm, want ik vind u weer in TE zeg maar en jij je ook weer iets TE Dus wat doen jullie?
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
Ik zeg tegen mijn eigen ouders niet eens papa en mama, laat staan tegen mijn 'schoonouders'. Ik noem ze bij de voornaam. Ik zeg 'je', maar het vriendinnetje van mijn 'schoonbroer' zegt 'u', en die hebben al 4 jaar verkering en wij 1 jaar en 2 maanden, dus soms vind ik 'je' wel een beetje gek.
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
Bovendien ga ik dit jaar zélf rechten studeren, dus een béétje intelligent ben ik ook wel. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik zou 'mam' en 'pap' heel erg raar vinden, want zo noem ik mijn eigen ouders nog niet eens. Ik mag de ouders van m'n vriend bij hun voornaam noemen, en mocht het nodig zijn dan zou ik dat ook doen, maar ik ken ze nu nog niet zo goed, dus ik vermijd gewoon hun namen. 't Is ook wel raar, want mijn vriend noemt ze 'mijn vader' en 'mijn moeder' als hij tegen mij praat, dus ik heb altijd de neiging om ze met 'Theodoors vader' en 'Theodoors moeder' aan te spreken.
Mijn vriend noemt mijn ouders bij hun voornaam, en vindt dat ook vanzelfsprekend, wss omdat ik ze ook bij hun voornaam noem als ik over ze praat tegen hem. |
![]() |
||
Citaat:
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Liefde & Relatie |
slechte relatie tussen ouders en schoonouders Balpen | 33 | 15-01-2012 10:36 | |
Psychologie |
Het Grote Lucht Je Hart Topic #143 Heksjuh | 500 | 18-03-2009 08:29 | |
Psychologie |
Het Grote Lucht-Je-Hart Topic #106 Verwijderd | 493 | 31-08-2007 14:51 | |
Liefde & Relatie |
schoonouders Verwijderd | 35 | 01-06-2004 13:22 | |
De Kantine |
Mooie spreuken... dromerig elfje | 56 | 25-03-2003 19:28 | |
De Kantine |
[gouwe ouwe] wat staat er onder je ctrl+V ??? damaetas | 582 | 27-01-2003 18:11 |