Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Muziek
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 24-04-2003, 10:01
KrizzZzZZzzjE :P
KrizzZzZZzzjE :P is offline
5 Mei is het weer bevrijdingsdag, en traditiegetrouw zullen er door het gehele land muziekspektakels rondom dit gebeuren georganiseerd worden.
Nu is mijn vraag aan jullie, in welke stad gaan jullie onze bevrijding vieren?

Ik ga met Sjantal naar Zwolle
Ik woon dan wel in Assen maar daar is het altijd dood, Brainpower en Sita zijn de hoofdacts...dikke lol dus...
In Zwolle komen Green Lizard, The Riplets en Beef die ik vet koel vind, Van Dik Hout en Krezip zijn ook wel grappig.
En u?
Oud 24-04-2003, 10:02
mixtape
mixtape is offline
Pfff hier in Rotterdam is het ruk. Altijd eigenlijk. Vorig jaar was wel grappig met de heideroosjes.
Ik ga niks doen, ofzo.
Oud 24-04-2003, 10:06
Nighttime Bird
Nighttime Bird is offline
Hier in Haarlem natuurlijk. Heb geen flauw idee welke bands er spelen, ik ga er toch alleen heen voor de gezelligheid. Alhoewel er meestal wel wat leuke lokale bandjes spelen.
Oud 24-04-2003, 10:09
Escapism
Escapism is offline
Citaat:
Nighttime Bird schreef op 24-04-2003 @ 11:06:
Hier in Haarlem natuurlijk. Heb geen flauw idee welke bands er spelen, ik ga er toch alleen heen voor de gezelligheid. Alhoewel er meestal wel wat leuke lokale bandjes spelen.
hlem is en blijft t beste he

relax, cereal, panjabi mc ()... mmm ff denken wat nor meer... ehm dunnp
Oud 24-04-2003, 10:10
Verwijderd
Geen idee of d'r wat te doen is.
Met citaat reageren
Oud 24-04-2003, 10:28
abandon17
abandon17 is offline
ik ga ook naar zwolle, want green lizard ruleeeeeeeeert! x moi
Met citaat reageren
Oud 24-04-2003, 10:38
Roxy
Roxy is offline
mjah gewoon wageningen lijkt me heh best wat leuke bands en dingen die gewoon koel zijn om te zien, vrij dichtbij en vorig jaar was het ook wel een gezellig sfeertje...
Oud 24-04-2003, 11:02
Konijn
Konijn is offline
Ik ga ook naar Zwolle, grootste festival dat nog een beetje in de buurt is (anderhalf uur reizen), en natuurlijk Within Temptation, Green Lizard, Beef, Van Dik Hout..
Oud 24-04-2003, 11:02
Tsasil
Tsasil is offline
Citaat:
Escapism schreef op 24-04-2003 @ 11:09:

panjabi mc ()
Komt die in Hlem? LOL

En vergeet Di-Rect en Within Temptation niet he!
Oud 24-04-2003, 11:06
Verwijderd
Ik ga mssch naar Zwolle..
De bands zijn leuk, alleen treinkaartje is nogal duur vanaf hier dus weet nog niet zeker.
Met citaat reageren
Oud 24-04-2003, 11:07
FaceTheTruth
FaceTheTruth is offline
hardcore festival in drachten

met waarschijnlijk glory bound
Oud 24-04-2003, 12:20
HK66666
HK66666 is offline
Tja, ik woon in zwolle, dus dat zal het wel weer worden
Oud 24-04-2003, 12:25
Verwijderd
Ligt aan het weer, met goed weer ga ik wel naar Zwolle denk ik
Met citaat reageren
Oud 24-04-2003, 14:25
McMotion
McMotion is offline
ik ga naar Kabaal am Gemaal natuurlijk!

Kabaal am Gemaal is het alternatieve gedeelte van het grootste bevrijdingsfestival van Nederland... en de sfeer is er zonder twijfel de gezelligste van Nederland

ff een lijstje met bands die komen:

13:00 - 13:30 -> Typhoon (melodieuze metal, beetje guano apes achter vond ik)
13:45 - 14:15 -> Joined Forces (mix tussen rap en punkrock/hardcore)
14:30 - 15:15 -> BBK (punk)
15:30 - 16:15 -> The Shenanigans (SKA)
--- pauze voor het defilé (ga maar eten dan ofzo) ---
17:15 - 18:15 -> Face Tomorrow (Emocore)
18:45 - 19:45 -> Agresion (Metal met wat hardcore invloeden)
20:15 - 21:15 -> Mad Sin (Psychobilly met punk.. een aanrader!)
21:45 - 22:45 -> The Selecter (2-tone SKA)
23:15 - 00:00 -> 35007 (Psychedelische stonerrock... dat wordt een sfeervolle afsluiter)

iedere beetje alternatievemuziekfan moet gewoon naar wageningen toe komen voor Kabaal am Gemaal
Oud 24-04-2003, 14:27
McMotion
McMotion is offline
Citaat:
Konijn schreef op 24-04-2003 @ 12:02:
Ik ga ook naar Zwolle, grootste festival dat nog een beetje in de buurt is (anderhalf uur reizen), en natuurlijk Within Temptation, Green Lizard, Beef, Van Dik Hout..
maar Wageningen is toch ook ongeveer anderhalf uur reizen vanuit de achterhoek? en Wageningen is het grootste bevrijdingsfestival van Nederland
Oud 24-04-2003, 14:32
anansi_de_spin
anansi_de_spin is offline
zwolle,
lekker dichtbij en leuke bands!
xiao
Oud 24-04-2003, 14:34
Skinless
Skinless is offline
misschien naar roermond als ik geld voor de trein heb...
Met citaat reageren
Oud 24-04-2003, 14:40
J-roen
J-roen is offline
groningen.
ik ben vergeten welke bands er kwamen, wel koele though.
groningen dus.
Oud 24-04-2003, 14:45
Verwijderd
roermond, lekker tjillen en skanken op de hardheid
Met citaat reageren
Oud 24-04-2003, 16:46
Nighttime Bird
Citaat:
Escapism schreef op 24-04-2003 @ 11:09:

relax, cereal, panjabi mc ()... mmm ff denken wat nor meer... ehm dunnp
Cereal komt ook..?
Oud 24-04-2003, 16:57
sublime
sublime is offline
Citaat:
KrizzZzZZzzjE schreef op 24-04-2003 @ 11:01:
5 Mei is het weer bevrijdingsdag, en traditiegetrouw zullen er door het gehele land muziekspektakels rondom dit gebeuren georganiseerd worden.
Nu is mijn vraag aan jullie, in welke stad gaan jullie onze bevrijding vieren?

Ik ga met Sjantal naar Zwolle
Ik woon dan wel in Assen maar daar is het altijd dood, Brainpower en Sita zijn de hoofdacts...dikke lol dus...
In Zwolle komen Green Lizard, The Riplets en Beef die ik vet koel vind, Van Dik Hout en Krezip zijn ook wel grappig.
En u?
voor de verandering is er iets leuks aan zwolle

echt leuke dingen allemaal. alleen het probleem waar ik elke keer weer tegenaan loop; ik heb geen vrienden die van goeie muziek houden. ja 1, maar die kan niet. en nog wel een maar dat is goeie muziek die niet op t bevrijdingsfestival komt.
Met citaat reageren
Oud 24-04-2003, 19:22
KrizzZzZZzzjE :P
KrizzZzZZzzjE :P is offline
Citaat:
sublime schreef op 24-04-2003 @ 17:57:
voor de verandering is er iets leuks aan zwolle

echt leuke dingen allemaal. alleen het probleem waar ik elke keer weer tegenaan loop; ik heb geen vrienden die van goeie muziek houden. ja 1, maar die kan niet. en nog wel een maar dat is goeie muziek die niet op t bevrijdingsfestival komt.
zou dan ga je toch alleen..?
wat is nou bevrijdender dan in je vrije eentje naar het bevrijdingsfestival te gaan
Oud 24-04-2003, 20:15
Queen Klazina Wok
Queen Klazina Wok is offline
ik dacht misschien heiloo, bevrijdingska in de bukbuk.. geloof ik...
Met citaat reageren
Oud 24-04-2003, 21:12
paco de taco
paco de taco is offline
Citaat:
McMotion schreef op 24-04-2003 @ 15:25:

20:15 - 21:15 -> Mad Sin (Psychobilly met punk.. een aanrader!)
daar ga ik denk ik wel heen
Met citaat reageren
Oud 24-04-2003, 21:15
paco de taco
paco de taco is offline
retourtje vanaf eindhoven met korting kost 14,90
maar daar staat wel weer tegen over dat het festival gratis is (dacht ik)
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 24-04-2003, 21:17
Verwijderd
Citaat:
Nighttime Bird schreef op 24-04-2003 @ 11:06:
maar natuurlijk gaan we naar Haarlem...like dah
Met citaat reageren
Oud 24-04-2003, 21:20
Verwijderd
Citaat:
McMotion schreef op 24-04-2003 @ 15:25:
ik ga naar Kabaal am Gemaal natuurlijk!

Kabaal am Gemaal is het alternatieve gedeelte van het grootste bevrijdingsfestival van Nederland...

ehmjah....hehe...wel ff goed je info tsjekken......www.bevrijdingspop.nl Haarlem is oudste en grootste bevrijdingsfestival van nederland......komen elk jaar tussen de 150.000 en 200.000 mensen..... ik citeer: wat Bevrijdingspop het grootste gratis toegankelijke openlucht-festival van Nederland maakt. ik citeer van de kabaal site: Om een idee te geven: het totale festival trekt zo'n 90.000 bezoekers, waarvan er op de piek van de dag minstens 5000 bij Kabaal staan

Laatst gewijzigd op 24-04-2003 om 21:24.
Met citaat reageren
Oud 24-04-2003, 21:22
Type
Type is offline
Mijn primaire vraag is eigenlijk hoe lang we deze onzin nog volhouden, die bevrijdingsdag...
Met citaat reageren
Oud 24-04-2003, 21:37
qghp
qghp is offline
buorskip
Met citaat reageren
Oud 24-04-2003, 21:40
paco de taco
paco de taco is offline
Citaat:
mat-ice schreef op 24-04-2003 @ 22:37:
buorskip
wa?
Met citaat reageren
Oud 24-04-2003, 21:46
qghp
qghp is offline
Citaat:
paco de taco schreef op 24-04-2003 @ 22:40:
wa?

buorskip

een boerending in de sweach
Met citaat reageren
Oud 24-04-2003, 22:07
sublime
sublime is offline
Citaat:
KrizzZzZZzzjE schreef op 24-04-2003 @ 20:22:
zou dan ga je toch alleen..?
wat is nou bevrijdender dan in je vrije eentje naar het bevrijdingsfestival te gaan
zit wat in, maar ik ben iemand die altijd voor anderen denkt en dan denk ik namens die anderen over mij "oh wat zielig zij heeft geen vrienden" en dan voel ik me toch niet zo op mn gemak. maar je hebt gelijk en misschien doe ik dat ook wel... wil namelijk nix missen. heb even overwogen te gaan vrijwilligerswerken, bar dienst enzo, maar ben abng dat ik dan wat mis..

trouwens, heb gehoord dat in zwolle ook the junes spelen . is een zwols bandje, zagz e laatst als voorprogramma en ze zijn geweldig, dus ben je in zwolle, gaat dat zien
(> sublime promotie team )
Met citaat reageren
Oud 24-04-2003, 22:09
sublime
sublime is offline
Citaat:
Type schreef op 24-04-2003 @ 22:22:
Mijn primaire vraag is eigenlijk hoe lang we deze onzin nog volhouden, die bevrijdingsdag...
onzin?? hmm. ik kan me voorstellen dat de herdenking op den duur weg valt, maar ik vind het wel goed om een keer per jaar stil te staan bij vrijheid.
5 mei is toch echt de dag dat organisaties als amnesty hun stem écht kunnen laten horen, zelfs als je er niet echt mee bezig bent wordt je op die dag toch geconfronteerd met de vrijheid die we hier kennen en die in andere landen niet bestaat. ik vind dat geen onzin, eerder iets waardevols.
Met citaat reageren
Oud 24-04-2003, 23:17
Escapism
Escapism is offline
Citaat:
Tsasil schreef op 24-04-2003 @ 12:02:
Komt die in Hlem? LOL

En vergeet Di-Rect en Within Temptation niet he!
alweer WT? die speelden hun VOC sgeepsliedjes vorig jaar ok al
Oud 24-04-2003, 23:18
Verwijderd
Citaat:
Escapism schreef op 25-04-2003 @ 00:17:
alweer WT? die speelden hun VOC sgeepsliedjes vorig jaar ok al
heej das mijn grapje.
Met citaat reageren
Oud 24-04-2003, 23:19
Escapism
Escapism is offline
Citaat:
jellerd schreef op 25-04-2003 @ 00:18:
heej das mijn grapje.
stil
Oud 24-04-2003, 23:20
Verwijderd
Citaat:
Escapism schreef op 25-04-2003 @ 00:19:
stil
*stil*
Met citaat reageren
Oud 25-04-2003, 10:53
HK66666
HK66666 is offline
Citaat:
sublime schreef op 24-04-2003 @ 23:09:
onzin?? hmm. ik kan me voorstellen dat de herdenking op den duur weg valt, maar ik vind het wel goed om een keer per jaar stil te staan bij vrijheid.
5 mei is toch echt de dag dat organisaties als amnesty hun stem écht kunnen laten horen, zelfs als je er niet echt mee bezig bent wordt je op die dag toch geconfronteerd met de vrijheid die we hier kennen en die in andere landen niet bestaat. ik vind dat geen onzin, eerder iets waardevols.
Noem het dan vrijheidsdag..
Die oorlog is al zo lang geleden en al dat volk dat het mee heeft gemaakt is al dood of zit achter de geraniums hun luier vol te ontlasten.
Time to move on.
Oud 25-04-2003, 11:04
Blair Witch
Blair Witch is offline
*mij gaat ook naar Zwolle*!!!!!!
Oud 25-04-2003, 11:08
HK66666
HK66666 is offline
Het wordt daar nog druk.
Vorig jaar was ook abnormaal druk. Heerlijke cultuur schok ook, metalmensen en trancefiguren en alto-volk door mekaar heen gooien.
MEtalfiguren die niet begrijpen waarom het andere volk boos kijkt en het andere volk boos omdat het metalvolk wild doet (naja, voor zover je bij After Forever wild kan doen, er waren er iig een aantal die het probeerden)
Oud 25-04-2003, 15:30
sublime
sublime is offline
Citaat:
HK66666 schreef op 25-04-2003 @ 12:08:
Het wordt daar nog druk.
Vorig jaar was ook abnormaal druk. Heerlijke cultuur schok ook, metalmensen en trancefiguren en alto-volk door mekaar heen gooien.
MEtalfiguren die niet begrijpen waarom het andere volk boos kijkt en het andere volk boos omdat het metalvolk wild doet (naja, voor zover je bij After Forever wild kan doen, er waren er iig een aantal die het probeerden)
ja, en die stonden voor mij hun haar in mijn gezicht te zwiepen nou moeten ze zelf weten hoe ze zich gedragen, maar zolang ik er maar geen last van heb...

vorig jaar was er ook nog zo'n iq-loos persoon die met bier ging gooien. BAH

maar goed, dit terzijde

wat bevrijdingsdag betreft, het kan zijn dat er steeds minder mensen leven die het meegemaakt hebben, maar dat betekent niet dat je het moet vergeten. geschiedenis wordt veel te veel vergeten en dat leidt alleen maar tot onnodige fouten. >maar dat is mijn bescheiden mening<
Met citaat reageren
Oud 25-04-2003, 15:50
Verwijderd
Ik ga waarschijnlijk naar Wageningen, en anders misschien Roermond..
Met citaat reageren
Oud 25-04-2003, 16:31
McMotion
McMotion is offline
Citaat:
jellerd schreef op 24-04-2003 @ 22:20:
ehmjah....hehe...wel ff goed je info tsjekken......www.bevrijdingspop.nl Haarlem is oudste en grootste bevrijdingsfestival van nederland......komen elk jaar tussen de 150.000 en 200.000 mensen..... ik citeer: wat Bevrijdingspop het grootste gratis toegankelijke openlucht-festival van Nederland maakt. ik citeer van de kabaal site: Om een idee te geven: het totale festival trekt zo'n 90.000 bezoekers, waarvan er op de piek van de dag minstens 5000 bij Kabaal staan
mjah ok misschien qua bezoekers.. maar Wageningen is gewoon DE bevrijdingsstad en er wordt gewoon het meest georganiseerd volgens mij... als je ergens een gratis podium neerzet met Britney Spears, Red Hot Chilli Peppers en Robbie Williams dan komen er nog meer maar dat wil niet zeggen dat het een groter festival is... Wageningen is ook niet zo bereikbaar als Haarlem.. dat maakt ook al uit, en zegt niks over de grootte van het festival
Oud 25-04-2003, 16:32
HK66666
HK66666 is offline
Citaat:
sublime schreef op 25-04-2003 @ 16:30:
ja, en die stonden voor mij hun haar in mijn gezicht te zwiepen nou moeten ze zelf weten hoe ze zich gedragen, maar zolang ik er maar geen last van heb...

vorig jaar was er ook nog zo'n iq-loos persoon die met bier ging gooien. BAH

maar goed, dit terzijde

wat bevrijdingsdag betreft, het kan zijn dat er steeds minder mensen leven die het meegemaakt hebben, maar dat betekent niet dat je het moet vergeten. geschiedenis wordt veel te veel vergeten en dat leidt alleen maar tot onnodige fouten. >maar dat is mijn bescheiden mening<
Welkom in de wondere wereld die metal heet
Hoewel met bier gooien natuurlijk zonde is (en zoveel bier krijg je daar al niet in je bekertje en dan is het nog waterig ook)
Oud 25-04-2003, 16:33
Verwijderd
Citaat:
McMotion schreef op 25-04-2003 @ 17:31:
mjah ok misschien qua bezoekers.. maar Wageningen is gewoon DE bevrijdingsstad en er wordt gewoon het meest georganiseerd volgens mij... als je ergens een gratis podium neerzet met Britney Spears, Red Hot Chilli Peppers en Robbie Williams dan komen er nog meer maar dat wil niet zeggen dat het een groter festival is... Wageningen is ook niet zo bereikbaar als Haarlem.. dat maakt ook al uit, en zegt niks over de grootte van het festival
mwah...ik denk dat als je een keer 't Haarlemse festival hebt bezocht dat je wel anders praat woei. en zulke goede bands staan daar helemaal niet. Tis gewoon een super gaaf festival Red Hot Chili Peppers dat zou wel gaaf zijn
Met citaat reageren
Oud 25-04-2003, 16:55
shaya
shaya is offline
tis gemeen dat ze dit jaar in vlissingen gewoon echt nix leuks hebben staan. vorig jaar was het wel lachen. (eerst gillende kleine meisjes voor sita, toen werden de meisjes wat groter voor Kane en als allerlaatste was het toch een wat meer volwassen publiek voor Bluf)
Oud 25-04-2003, 17:36
Nighttime Bird
Citaat:
jellerd schreef op 25-04-2003 @ 17:33:
mwah...ik denk dat als je een keer 't Haarlemse festival hebt bezocht dat je wel anders praat woei. en zulke goede bands staan daar helemaal niet. Tis gewoon een super gaaf festival Red Hot Chili Peppers dat zou wel gaaf zijn
Inderdaad supergaaf festival.
Valt me op dat veel mensen in dit topic niks aan het bevrijdingsfestival bij hun in de buurt vinden, terwijl hier iedereen het geweldig vindt, en alleen al voor de gezelligheid komt.
Oud 25-04-2003, 19:37
Verwijderd
ik ga natuurlijk naar Haarlem, voor de gezelligheid, want veel soeps qua muziek komt er niet.
Met citaat reageren
Oud 25-04-2003, 19:40
Verwijderd
Citaat:
sublime schreef op 24-04-2003 @ 23:09:
daar heb ik nou echt niets mee, vrijheid is er in ons land, kloar.
nadenken daarover (indien nodig) kan ook wel op een ander moment.

Citaat:
ik wel. op radio en tv zweven allemaal vage definities van vrijheid voorbij, maar er wordt nooit op een nuttige manier op ingegaan. Amnesty en consorten merk ik weinig van.
Met citaat reageren
Oud 25-04-2003, 20:20
sublime
sublime is offline
Citaat:
snees schreef op 25-04-2003 @ 20:40:
daar heb ik nou echt niets mee, vrijheid is er in ons land, kloar.
nadenken daarover (indien nodig) kan ook wel op een ander moment.

het gaat er niet zo zeer om dat je nadenkt over de vrijheid hier, als wel over het feit dat vrijheid niet iets vanzelfsprekends is en dat er in grote delen van de wereld géén vrijheid is.

en op een ander moment tja.. ik vind het wel goed dat er 1x per jaar landelijk bij stil gestaan wordt. en ook dat het eigenlijk heel erg op de jeugd gericht is, omdat juist de jeugd de laatste pakweg 10-15 jaar vrij ongeïnteresseerd is in de wereld (ja ik weet het, generaliserend..). Door de bevrijdingsfestivals staan de meeste mensen er iig bij stil dat het bevrijdingsdag is en zo...

ik wel. op radio en tv zweven allemaal vage definities van vrijheid voorbij, maar er wordt nooit op een nuttige manier op ingegaan. Amnesty en consorten merk ik weinig van.
vreemd, bij ons kom je amnesty enzo altijd wel tegen, ook bv de sp is meestal wel van de partij en ook het bevrijdings-festival-comissie (??? de orginisatoren van het bevrijdingsfestival iig) laat zich horen. op alle podia staan zowel artiesten als presentatoren er meestal wel op een bepaalde manier bij stil...
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten