Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 07-04-2002, 13:12
Shawna
Shawna is offline
ik heb echt een probleem ik lieg om allerlij dingen en word echt gek ik kom zo in de problemen doordat ik dingen verzin steeds het is zo dom van mezelf en ik wil het ook niet meer doen maar steeds doe ik het toch kan iemand mij helpen???ik word echt gek hoor!!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 07-04-2002, 13:18
~*~Angel~*~
~*~Angel~*~ is offline
ik verzin soms wel eens verhalen, maar als je liegt, moet je het meteen daarna toegeven, dan is het het minst moeilijk, en je bent er zo af, als mensen erachter komen dat je liegt, geloven ze je niet meer, dat is veel moeilijker...

alleen hoort dit wel op it forum?
volgens mij niet...
Oud 07-04-2002, 13:36
mathfreak
mathfreak is offline
Hoewel dit topic eerder op het psychologieforum thuishoort wil ik hier toch even reageren.
Heb je enig idee waarom je dingen verzint? Ben je bang dat je anders niet geloofwaardig overkomt of is er een andere reden?
Ik weet zo niet hoe je van het liegen af zou kunnen komen. Naar mijn idee doe je er verstandig aan om een psycholoog te raadplegen en met hem of haar te kijken waar jouw neiging om te liegen vandaan komt en wat er tegen te doen is.
Oud 07-04-2002, 13:51
~Sjeherazade~
~Sjeherazade~ is offline
Hmm let er toch maar mee op hoor. Een van mijn beste vriendinnen ben ik zo kwijtgeraakt. In 't begin was ze subtiel in haar leugens en ging het over kleine dingen, maar na een tijd ging ze echt verhalen van begin tot eind verzinnen en tegen iedereen zei ze wat anders. Welja wij wilden ons ook niet laten behandelen alsof we naïef waren en we hebben haar er mee geconfronteerd. Dan hebben we een jaar niets meer van haar gehoord en nu een paar weken geleden terug wel, al huilend dat het haar zo spijt maar dat ze er niets aan kan doen. Volgens mij is 't een soort ziekte.
Met citaat reageren
Oud 07-04-2002, 16:19
Snufje
Snufje is offline
Dit past beter op psych.
Met citaat reageren
Oud 07-04-2002, 17:58
Missy_shy
Missy_shy is offline
Citaat:
~*~Angel~*~ schreef:
ik verzin soms wel eens verhalen, maar als je liegt, moet je het meteen daarna toegeven, dan is het het minst moeilijk, en je bent er zo af, als mensen erachter komen dat je liegt, geloven ze je niet meer, dat is veel moeilijker...

alleen hoort dit wel op it forum?
volgens mij niet...
Wat vind ik dit knap van je dat je dat hier neer kan zetten en dat je het toegeeft! Dat is een hele moeilijke en grote stap in de goede richting....
Ik heb zelf dat ik nogal eens kan overdrijven.....maar ik vin het ook erg moeilijk om hier vanaf te komen....

Is het bij jou dat je weet dat je liegt of kom je er later pas achter? Of geloof je soms zelfs je eigen verhalen?

veel succes M S
Oud 07-04-2002, 18:05
Verwijderd
geef niet te snel antwoord, maar denk er telkens even goed over na.. nee, geen 10 minuten ofsow
Met citaat reageren
Oud 08-04-2002, 17:15
AgainstTheGrain
AgainstTheGrain is offline
Hmm chronisch liegen heb ik zelf ook vaak last van... Als ik bijvoorbeeld iets fout doe..biegt ik het niet op maar verzin ik er een verhaal omheen...wat ik na verloop van tijd zelf ook zo ga geloven dat ik de waarheid niet meer weet.

Maar ook over dingen die niet speciaal fout zijn lieg ik. Ik merk wel ik heb het veel minder bij mensen die ik vertrouw dus denk dat het bij mij ook te maken heeft met het niet tevreden zijn over wie ik ben..

"k heb geen idee of je er ooit helemaal vanaf kan komen.. In elk geval succes ermee..
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten