Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 07-05-2003, 09:33
Ingetjuhh
Ingetjuhh is offline
iemand ooit laten doen?
en wat houdt t precies in..?
Oud 07-05-2003, 09:40
Hawahaai
Hawahaai is offline
Bij mij werd er een soort strookje op mijn arm geplakt, en op bepaalde punten bij dat strookje kreeg ik een prikje in mijn arm, met zo'n specifieke allergietester. Dan een tijdje in de wachtkamer zitten wachten, en naderhand kijken ze welke prikjes reactie hebben opgeleverd.
Als het ik het me goed herinner, dat is namelijk al best een hele tijd geleden...
Met citaat reageren
Oud 07-05-2003, 09:41
Ingetjuhh
Ingetjuhh is offline
okeej dankjewel
Oud 07-05-2003, 09:51
Qimm
Qimm is offline
Er zijn veel verschilldende manieren van testen... Met plakkers kan ook, soms doen ze de krasjes test of inhalatie...
Oud 07-05-2003, 10:23
Ingetjuhh
Ingetjuhh is offline
okeej dankje
Oud 07-05-2003, 12:59
Verwijderd
Citaat:
Qimm schreef op 07-05-2003 @ 10:51:
Er zijn veel verschilldende manieren van testen... Met plakkers kan ook, soms doen ze de krasjes test of inhalatie...
En soms doen ze een 'normaal' bloedonderzoek of spuiten ze kleine hoeveelheden van een stof in. Of ze doen een druppeltje vloeistof op je arm en prikken daar dan door heen.

Er zijn zoveel verschillende manieren om te testen, 't ligt er ook aan waarvoor je getest wordt ed.
Met citaat reageren
Oud 07-05-2003, 14:11
Ingetjuhh
Ingetjuhh is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 07-05-2003 @ 13:59:
En soms doen ze een 'normaal' bloedonderzoek of spuiten ze kleine hoeveelheden van een stof in. Of ze doen een druppeltje vloeistof op je arm en prikken daar dan door heen.

Er zijn zoveel verschillende manieren om te testen, 't ligt er ook aan waarvoor je getest wordt ed.
okeej
Oud 07-05-2003, 18:15
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
voor de meest voor de handliggende allergieen prikken ze bloed. dat is pijnloos. je krijgt dan een holle naald in je arm en daaraan koppelen ze buisjes. zoiets gaat heel snel.

als hier niets uit komt hebben ze geloof ik nog een methode met krasjes. die krassen ze dan in je arm en daar komt dan een soort spul in. k weet t niet precies
Met citaat reageren
Oud 07-05-2003, 19:35
Ingetjuhh
Ingetjuhh is offline
Citaat:
*RainBow* schreef op 07-05-2003 @ 19:15:
voor de meest voor de handliggende allergieen prikken ze bloed. dat is pijnloos. je krijgt dan een holle naald in je arm en daaraan koppelen ze buisjes. zoiets gaat heel snel.

als hier niets uit komt hebben ze geloof ik nog een methode met krasjes. die krassen ze dan in je arm en daar komt dan een soort spul in. k weet t niet precies
dankje
Oud 08-05-2003, 15:32
elsjuh
elsjuh is offline
ik heb krasjes in me arm gehad, had toen heel veel schrik, was nog maar een jaar of 6, maar viel uiteindelijk heel goed mee
Oud 08-05-2003, 21:44
Verwijderd
*weet niet meer van allergietesten dan Ingetjuhh maar wil even zeggen dat ze Ingetjuhh wel erg beleefd vindt*
Met citaat reageren
Oud 09-05-2003, 09:15
Ingetjuhh
Ingetjuhh is offline
Citaat:
sarahbressers schreef op 08-05-2003 @ 22:44:
*weet niet meer van allergietesten dan Ingetjuhh maar wil even zeggen dat ze Ingetjuhh wel erg beleefd vindt*
hoezo
Oud 09-05-2003, 10:06
Hawahaai
Hawahaai is offline
Citaat:
Ingetjuhh schreef op 09-05-2003 @ 10:15:
hoezo
Sarahbressers bedoelt vast dat je zo netjes na iedere reactie bedankt...
Met citaat reageren
Oud 09-05-2003, 11:34
Ingetjuhh
Ingetjuhh is offline
Citaat:
HaWaHaai schreef op 09-05-2003 @ 11:06:
Sarahbressers bedoelt vast dat je zo netjes na iedere reactie bedankt...
ach.. vind ik leuk
moet blij zijn dat mensen je willen helpen
Oud 09-05-2003, 11:37
Verwijderd
Je hebt toch ook zo'n rug-plak-iets? Mja, ik weet er zelf maar weinig van... Mijn vriend heeft dat gehad, na een reguliere test...
Bij zo'n reguliere druppelen ze van verschillende stofjes wat op je huid en prikken ze dat er 'door' met een speciaal dingetje. Daarna gaan ze dus kijken waarop je reageert.

Dat rug-gedoe is eigenlijk hetzelfde, alleen met plakkers op je rug die je dan een tijd moet laten zitten.. Maar dat doen ze volgens mij pas wanneer er uit die reguliere test niets is gekomen maar je duidelijk toch allergisch voor iets bent...

Maar ja, ik heb er ook geen verstand van eigenlijk
Met citaat reageren
Oud 09-05-2003, 11:44
Verwijderd
ik heb het gehad toen ik klein was, geen idee meer hoe het ging..ze bepalen met aantal kruisjes hoe allergisch je bent..

ik had het hoogst mogelijk aantal kruisjes voor dieren en stof *grom*
Met citaat reageren
Oud 09-05-2003, 11:48
bassgirl
bassgirl is offline
ik heb het vorig jaar nog gehad.

de dokter schrijft eerst op waar ie op moet letten... bij mij pollen en mijten

bij mij werd er bloed geprikt dat wordt bekeken ofzo dan krijg je een paar dagen later uitslag... ik was allergisch voor 3 bomen en huisstofmijt.. ikke superblij d8 dat het van mijn katten was.

maar voel je niet veel van hoor alleen beedje stijve arm
Oud 09-05-2003, 13:51
Verwijderd
Citaat:
Andijvie schreef op 09-05-2003 @ 12:37:
Je hebt toch ook zo'n rug-plak-iets? Mja, ik weet er zelf maar weinig van... Mijn vriend heeft dat gehad, na een reguliere test...
Bij zo'n reguliere druppelen ze van verschillende stofjes wat op je huid en prikken ze dat er 'door' met een speciaal dingetje. Daarna gaan ze dus kijken waarop je reageert.

Dat rug-gedoe is eigenlijk hetzelfde, alleen met plakkers op je rug die je dan een tijd moet laten zitten.. Maar dat doen ze volgens mij pas wanneer er uit die reguliere test niets is gekomen maar je duidelijk toch allergisch voor iets bent...

Maar ja, ik heb er ook geen verstand van eigenlijk
Volgens mij is het allebei regulier, hoor.

Ik heb iig gewoon bloedprikken, dar druppel + doorprikken (op m'n arm ('k weenie of ze dat altijd doen, maar dat wou ik iig liever dan op m'n rug)) en dat inspuiten (rug...dat raad ik je af, maar goed, als het niet anders is, dan is het niet anders).
Met citaat reageren
Oud 09-05-2003, 13:53
Verwijderd
Citaat:
Leonoor schreef op 09-05-2003 @ 14:51:
Volgens mij is het allebei regulier, hoor.

Ik heb iig gewoon bloedprikken, dar druppel + doorprikken (op m'n arm ('k weenie of ze dat altijd doen, maar dat wou ik iig liever dan op m'n rug)) en dat inspuiten (rug...dat raad ik je af, maar goed, als het niet anders is, dan is het niet anders).
Bij m'n vriend moest het via de rug omdat het dan langer kon blijven zitten ofzo, net even gevraagd. Moest hij een week op laten zitten, 't zat onder plakkertjes... En tja, toen bleek hij allergisch voor allerlei soort lijm
Met citaat reageren
Oud 10-05-2003, 10:37
bam
bam is offline
Mijn eerste allergie test was een plaktest,

een grote pleister op je rug, die theoretisch je hele rug bedekt , was wel grappig, uitkomst? allergie voor nikkel, na, dat is nog te doen.

Maarja, dat was geen uitkomst, 2de test, 3 buisjes bloed, kwam niet veel uit, 3de test, druppeltest, 8 verschillende druppels op je arm, met een kringetje eromheen, 10 minuten in de wachtkamer, en weer terug, oeh kijk nou, daar is het helemaal rood, verrekte gras.

hooikoorst is niet fijn
Oud 10-05-2003, 11:27
AnneCath
AnneCath is offline
Ik heb er al een stuk of vier gehad en ze worden steeds minder leuk en grotere spuitne. maar de eerste de algemene krijg je een strook op je arm en daarnaast krijg je allemaal kleine spuitjes. even wachten in de wachtkamer en terug voor de uitslag.
Ik heb er daarna dus nog drie gehad en die zijn met grotere hoeveelheid gegaan en wel ongeveer het zelfde soort idee. Maar helaas ze zijner nog niet achter wat het nu precies is.
Met citaat reageren
Oud 12-05-2003, 19:46
Ingetjuhh
Ingetjuhh is offline
dank u voor alle reacties

Regels voor berichten