Gewoon benieuwd.
Even de achtergrond:
Jaren geleden had ik last van keelpijn; niet zomaar keelpijn. Nee, keelpijn die 's ochtends het ergst was (ik kon niet eten, drinken of speeksel wegslikken zonder dat het ongelofelijk veel pijn deed. Ik at veel te veel vla toendertijd), en in de loop van de dag een beetje af nam. 't Kwam meestal rond de winter en de herfst en in 't voorjaar had ik er wat minder last van.
Door de KNO-arts kreeg ik toendertijd een standaard allergietest (de meest bekende allergiën werden toen getest). Daaruit bleek dus dat ik voor niets allergisch was (en ik had in die tijd wel keelpijn). MRI en CT scans vonden alleen maar een verdwaalde cyste, maar dat was t probleem niet. Met andere woorden: We hadden geen idee waar het vandaan kwam. En we weten het nu nog steeds niet.
De keelpijn is intussen weg en ik heb helemaal geen last meer van dat soort dingen.
Nu heeft mijn broertje de afgelopen 2 maanden enorm veel last gehad van hoofdpijn. Uit de bloedtest kwam naar voren dat hij een stofallergie heeft die voor deze hoofdpijn zorgt.
En passant deelde de huisarts nog even mee dat daar misschien mijn keelpijn vandaan zou kunnen zijn gekomen.
Maarja, dit hoorde ik dus allemaal van mijn broertje en zijn geheugen is nu niet echt geweldig.

En niet dat ik de huisarts niet geloof, maar het is ondertussen alweer 10 jaar geleden sinds die test, dus ik weet 't allemaal niet meer waar ik op getest ben.
Nu ben ik dus naar twee dingen benieuwd: Werd/Wordt er in de standaard allergietest getest op stof en kan de allergische reactie op die stof die keelpijn veroorzaken?