Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
Overigens lijkt dit meer op een mogelijke angststoornis als ik het zo lees.
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
wordt, dan dat je pas komt als het eigenlijk al te erg is.. En misschien is het dan ook makkelijker om ermee om te leren gaan..
||
![]() |
Citaat:
Het lijkt net alsof je niks meer onder controle meer hebt (zo ervaar ik dat dan).. Soms lukt het om mezelf rationeel en nuchter toe te spreken en mezelf heel realistisch af te vragen wat nou zo erg is en wat me nou zo bang maakt, of dat dan wel reeel is.. Maar op een ander moment lukt dat ook weer helemaal niet.. dan is die angst weer te groot daarvoor.. Maar als je er echt veel last van hebt, dan ga je toch gewoon weer naar een psych?..Ikzelf heb daar ook over nagedacht, maar ik wil het niet (uit principe ofzoiets).. "ik wil het zelf kunnen', denk ik dan. Nou, ik wilde alleen maar laten weten dat t echt zo herkenbaar is. Vreemd vind ik dat dan.. dan denk je (ik dan tenminste) dat je zowat de enige bent die met zo'n dingen rondloopt .. iig, sterkte ermee!!!!!!!!! Liefs, Babet
||
Citaat:
Maar em ben je niet gewoon voornamelijk bang voor de veranderingen en de dingen die daar bij gaan horen? Dat je dat eigenlijk zo'n klote gevoel geeft dat het eigenlijk de hele tijd er is. En misschien denk je er dan niet even aan (de veranderingen) en toch heb je dat gevoel en dan ga je denken dat je bang bent voor het eerst of datgene wat op dat moment door je hoofd gaat. Kan het ook zoiets zijn? ![]()
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() Het zou denk ik helpen om dat dat voor jezelf te bevestigen. Zodat je weet dat die angst niet zomaar van "alles" is , want dan wordt het gevoel alleen maar erger. Dan heb je er helemaal geen controle meer over. Aan "alles" kan je niks doen. Je moet uitzoeken en erkennen van oh ja, eigenlijk is die angst die ik heb hier en hier en daardoor. En dan proberen zo specefiek mogelijk elke lastigheid zeg maar proberen duidelijk te krijgen voor jezelf. (even opschrijven ofzo). Zodat je weet waar die angst vandaan komt, waardoor het komt, en het maakt niet uit of het (voor anderen) belachelijk is ofzo waar je bang voor bent, maar als je dat een beetje duidelijk hebt dan hoef je niet meer bang te zijn voor "alles". Je hebt er dan meer overzicht over en dat kan al een stuk schelen. Dan kan je gaan denken, wat kan ik eraan doen om het voormezelf makkelijker te maken of hoe kan ik andere mensen ertoe zetten zodat het makkelijker voor mij is.
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Verhalen & Gedichten |
Angst bang demoon1qaz | 1 | 13-10-2007 13:26 | |
Psychologie |
bang voor mijn gevoel moon | 7 | 07-09-2005 21:28 | |
Verhalen & Gedichten |
Ik ben bang voor jou. Jenneke.* | 15 | 05-05-2005 09:42 | |
De Kantine |
zijn jullie soms ook nog bang voor een monster onder het bed? fruitmand | 23 | 19-04-2002 23:52 | |
Psychologie |
Ben jij ook wel eens zo bang? Somebody Special | 16 | 16-02-2002 15:59 | |
Verhalen & Gedichten |
'Bang' & 'Als ik je mis' flowerpower | 3 | 24-09-2001 17:58 |