Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 07-05-2003, 16:24
AnneCath
AnneCath is offline
Weten jullie of er aanomend schooljaar een Niet-partuculiere school is die havo 4+5 in een jaar kan laten volgen?

Veel scholen willen hier na dit jaar mee stoppen in verband met een nieuwe wet regel, maar zijn er ondanks dat toch nog wat??
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 07-05-2003, 16:27
Verwijderd
volgens mij kan het helemaal niet meer???!!!
Met citaat reageren
Oud 07-05-2003, 16:36
Verwijderd
Nee, dat kan niet. Door de overheid gefinancierde scholen mogen sinds de invoering van de tweede fase geen oude stijl-HAVO en VWO meer aanbieden. Alleen bij MAVO hebben ze nog de keus: nieuwe stijl VMBO-t en p, of oude stijl MAVO.

De enige plekken waar je nog oude stijl HAVO/VWO kunt volgen zijn het Luzac College en enkele andere, zoals het Instituut Stebo in Utrecht (nog duurder dan Luzac). En ook daar kan het na volgend jaar niet meer.
Met citaat reageren
Oud 07-05-2003, 17:27
Psychedelic
Psychedelic is offline
Ja dit kan. Je kan op het ROC havo 4 + 5 nieuwe stijl in één jaar doen, met vrijstelling van de vakken CKV1 en LO. Dit is onderwijs voor volwassenen dus je moet echter wel mimimum 18 jaar zijn, in jouw geval kan het ROC wel leeftijdsontheffing aanvragen bij de gemeente. Ik weet niet of er ook van deze opleidingen zijn voor minderjarigen.
Met citaat reageren
Oud 07-05-2003, 17:46
AnneCath
AnneCath is offline
Citaat:
Psychedelic schreef op 07-05-2003 @ 18:27:
Ja dit kan. Je kan op het ROC havo 4 + 5 nieuwe stijl in één jaar doen, met vrijstelling van de vakken CKV1 en LO. Dit is onderwijs voor volwassenen dus je moet echter wel mimimum 18 jaar zijn, in jouw geval kan het ROC wel leeftijdsontheffing aanvragen bij de gemeente. Ik weet niet of er ook van deze opleidingen zijn voor minderjarigen.
Bedoel je daarmee dat ze een uitzondering kunnen maken?

In ieder geval bedankt voor je reactie!
Groetjes anne
Met citaat reageren
Oud 07-05-2003, 18:16
Psychedelic
Psychedelic is offline
Citaat:
AnneCath schreef op 07-05-2003 @ 18:46:
Bedoel je daarmee dat ze een uitzondering kunnen maken?

In ieder geval bedankt voor je reactie!
Groetjes anne
Ja, ik weet alleen niet onder welke voorwaarden. Iemand die ik ken is ook 16 en is toegelaten, dus je maakt volgens mij best kans.
Met citaat reageren
Oud 07-05-2003, 21:13
Multilot
Multilot is offline
Citaat:
Psychedelic schreef op 07-05-2003 @ 19:16:
Ja, ik weet alleen niet onder welke voorwaarden. Iemand die ik ken is ook 16 en is toegelaten, dus je maakt volgens mij best kans.
Volgens mij onder voorwaarde dat je minimaal 1 keer bent gezakt ofzo... Ik weet het niet zeker. Een vriendin van mij doet het ook. Maar alleen de vakken waar ze op gezakt is, hoeft ze over te doen...
Oud 08-05-2003, 15:21
Des
Des is offline
Ik was 17 en wilde dat ook doen. Ik moest een brief aanvragen bij de gemeente voor leeftijdsdispensatie en ik moest een brief hebben van mijn oude school dat ik 'oud en wijs' genoeg was voor een vavo opleiding. Je moet wel goed bedenken voordat je eraan begint hoor, want het is wel pittig.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten