Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 31-01-2002, 16:31
tiktoktak
tiktoktak is offline
Een hele goede vriendin van ons is bezig ons te laten vallen voor der vriend.
Voorbeelden:
1
Laatst vierden we sinterklaas, Er was een datum afgesrpoken maar de tijd was nog niet helemaal zeker. Maar als je logisch nadenkt kun je ervanuit gaan dat het dik de hele avond gaat duren. De datum was al een tijd lang bekent. Die vriendin wou eerst der vriendje meenemen. Wij vonden dat niet zo eerlijk, ten eerste omdat het eigenlijk bedoeld was voor ons groepje en we kennen hem niet, Ten tweede omdat hij ooit eens gezegd had dat hij niets met ons(de vrienden van zijn vriendin)te maken wou hebben.
Toen kwam ze die avond met de mededeling dat zij een uurtje zou blijven, dan moest zij naar husi want haar vriendje was er.
Wij vonden dit heel oneerlijk, want het was al heel lang afgesproken. Zij zei nog van "er is geen tijd afgesproken" dat vondt ik maar een flauwe reden en dat heb ik haar gezegd.

2
Binnenkort hebben we een verjaardag. Die uitnodigingen zijn ook al een tijd geleden uitgedeeld. Toen kwam ze er nog niet mee dat ze niet kon. Ze kwam er later mee dat ze niet kon komen omdat ze "eigenlijk" al met der vriendje had afgesproken en ze vindt het lullig om het af te zeggen(ze heft al bijna dik een jaar met hem en ziet hem elk weekend)
Zij komt dus niet en dat vindt de jarige niet echt leuk. Twas toch een goede vriendin

3
We willen met z'n allen iets leuks gaan doen. Dus ik had samen met een vriendin een briefje geschreven met de vraag wie er dan mee gaat. 1 persoon gaat niet, de ander mag niet. En zij schreef op dat ze het niet wist. We hebben haar dus al meteen doorgestreept, want ze zal wel wee met der vriendje hebben afgesproken.

Wij vonden dit zeer vervelend. 2 van onze vrienden willen er liever niet bij zitten in de pauze alleen maar om haar, omdat ze haar irritant beginnen te vinden omdat ze altijd maar over der vriendje heeft enzo.En wij beginnen het ook echt zat te vinden

Ik durf het best wel direct tegen haar te zeggen. De anderen niet. Het probleem is dat ik dan ruzie met haar krijg. En de rest niet. En zij is goed in de sfeer verpesten.
En daarbij is het ook een beetje lullig.Hoe kunnen we het haar vertellen op een beetje aardige manier??? Ze houdt heel veel van der vriendje, we willen haar ook niet verbieden om hem nog te zien. Maar ze is nu wel bezig om ons te laten vallen. Ze doet gewoon nooit wat met ons. Als we iets afspreken kan ze niet, want dan moet ze wel weer naar der vriendje.Ik snap best dat hij belangrijk voor haar is, maar dat zijn vrienden toch ook. Hoe ging het ook alweer..... jongens komen en gaan maar vrienden blijven voor altijd ofzo....
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 31-01-2002, 16:56
apart persoontje
apart persoontje is offline
Ik vind da je er echt wel iets van mag zeggen of iig er iets over vragen...

Bij ons zou dat ooit gebeuren, wij hebben nl een soort van afspreek dat zodra een van ons de rest laat vallen. wordt er iets van gezegd...

Maak der op een normale manier duidelijk dat als ze zo doorgaat ze dalijk niemand meer heeft en dat dat ook niet de bedoeling is, maar dat jullie der ook wel es willen zien en dan ook zonder der vriend.

Als vriendin moet je dat gewoon zeggen en je kunt het best met de rest overleggen da als jij er iets van zegt je er niet alleen voor staat. Dan kun jij het zeggen en de rest kan je steunen opv weglopen als het er op aan komt!
Oud 31-01-2002, 16:58
ally mcbeal
ally mcbeal is offline
Dat moet je dr denk ik gewoon vertellen. En je krijgt denk ik uberhaupt wel ruzie, want ze zal toch moeten kiezen; of meer tijd met jullie of alleen nog met hem (ik zeg dus niet dat jullie het haar moeten verbieden, want daar hebben jullie het recht niet eens toe). Als je dat namens de hele groep doet, heeft de hele groep met haar ruzie. En dat is voor jou dan toch minder erg dan dat je alleen ruzie met haar hebt...
Reageren

Regels voor berichten