Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 04-06-2003, 21:52
I-brahimovic
I-brahimovic is offline
Het zoveelste probleem met windows hier, ik word er echt doodmoe van. Hopenlijk kan iemand van jullie weer te hulp schieten

Het probleem: Ik heb een map op mijn D schijf staan: fifa world cup. Nu heb ik dat spel van mijn systeem gegooid, maar bleef de map staan. Normaal gesproken is dat een kwestie van handmatig verwijderen, maar dat lukt niet meer. Ik krijg dan de volgende error: "Error deleting file or folder: Cannot delete file: cannot read from the source file or disk." Wat ik ook probeer, niets helpt. Shift delete niet, "gewoon" delete niet, knippen en plakken niet. Wat ik probeerde met een dos-prompt werkte niet en in safe mode krijg ik dezelfde error. Heb zojuist mijn schijf gedefragmenteerd, maar ook dat biedt geen uitkomst. Wat ik ook nog heb gedaan: er bestandjes inzetten uit een andere map, kopieren dus. Wat gebeurt er dan: er wordt een map aangemaakt met als naam: "fifa world cup" (!) wat volgens mij niet kan, als er al een map bestaat met die naam. Maar goed, dit gebeurt toch. Op de een of andere manier kan ik dan ineens een van die twee mappen weggooien, maar de andere niet: dan krijg ik weer bovengenoemde error, en houd ik alsnog een map "fifa world cup" over. Ik weet vrij zeker dat ik géén virus heb, al zal ik het binnenkort weer even checken. Misschien heeft iemand van jullie enig idee... formatteren ligt normaalgesproken voor de hand, ware het niet dat er veel belangrijke data op die partitie staat. Praktisch al mijn programma's, spellen, data en schoolwerk staat op de D partitie. Is er een oplossing om van deze mysterieuze map af te komen, zonder formatteren?

Mijn dank is groot!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 04-06-2003, 22:04
deathz0rz
deathz0rz is offline
Citaat:
I-brahimovic schreef op 04-06-2003 @ 22:52:
verhaal
waarschijnlijk gewoon opnieuw opstarten, het is wel vaker dat na het deinstalleren van iets dat blijft staan ofzo..
Oud 04-06-2003, 22:13
p-chez
p-chez is offline
Citaat:
deathz0rz schreef op 04-06-2003 @ 23:04:
waarschijnlijk gewoon opnieuw opstarten, het is wel vaker dat na het deinstalleren van iets dat blijft staan ofzo..
Idd. Na een deinstall blijven zulke mapjes vaak staan.. en kun je ze ook niet deleten.. omdat ze eigenlijk al weg zijn.
Echter moet het meestal al voldoende zijn om de verkenner ff af te sluiten, en opnieuw te openen...
En anders 'n reboot...
Oud 04-06-2003, 23:29
WolterB
WolterB is offline
dit heb ik een x gehad bij een film op mn hdd. Het kan helpen om je temp-map leeg te maken
*:\Documents and Settings\gebruikersnaam\Local Settings\Temp
Oud 05-06-2003, 16:34
I-brahimovic
I-brahimovic is offline
deathz0rz en p-chez, dat had ik uiteraard al wel geprobeerd, en dat hielp niet

WolterB, ook bedankt voor de tip, maar het bood helaas ook geen uitkomst.

Inmiddels is het probleem gelukkig opgelost
Met citaat reageren
Oud 05-06-2003, 18:40
deathz0rz
deathz0rz is offline
Citaat:
I-brahimovic schreef op 05-06-2003 @ 17:34:
Inmiddels is het probleem gelukkig opgelost
hoe? (is miss. nuttig voor de mede-s.commer)
Oud 05-06-2003, 19:04
I-brahimovic
I-brahimovic is offline
Citaat:
deathz0rz schreef op 05-06-2003 @ 19:40:
hoe? (is miss. nuttig voor de mede-s.commer)
Oke, komt ie:

1) open a CMD window.
2) CD to the folder that contains the start of the mess.
3) do a DIR /X to get the SHORT FILE NAMES.
4) either RMDIR or DEL each file/folder using the SHORT FILE NAMES found in #3.
5) remember that folders need to be emptied before they can be deleted.

In mijn geval dus RmDir Fifawo~1 of zoiets was het...
Met citaat reageren
Oud 06-06-2003, 20:55
Purgatori
Purgatori is offline
FFS een tip voor jou dude, kweet niet of je em gaat opvolge, maar dat moet je zelf wete.. Maar ik zelf heb ook altyd heeeeeeeeeel veel, dus niet weinig, probleme gehad met Windows XP PRO.. Et is gewoon een gaar OS.. Nu heb ik Windows 2000 en XP langs mekaar staan, en ik doe gewoon bijna alles in WIN2000.. En nu kan ik gewoon alles en alles werkt perfect.. Dus als ik jou was, en je wil van je probleme af zijn, zou ik ff WIN2000 derlangs zette of er alleen op zette..

ALS je em derlangs gaat zette, kun je et beste ff XP deraf mikke.. Waarschijnlijk heb je nog wel wat spul wat je wil behoude.. Maak ff partities as je die nog niej heb, en gooi et op een apparte partitie (Met Partition Magic bijv.). Start je PC opnieuw op met de WIN2000 cd derin.. In de Setup van WIN2000 kun je kieze op welke partitie je WIN2000 gooit, kies dat uit en kies dan voor formatere en installere.. Dan formateert hij de partitie die je hebt gekoze, en installeert hij derna WIN2000.. Als dat allemaal is geinstalled, prop je de WIN XP cd derin, boot em weer.. En zet XP op een andere partitie.. Als dat ammel is gebeurd en geinstalled en wot ever, kan je de comp opnieuw opgasse, en zul je kunne kieze tusse WIN2000 en WIN XP.. XP kan alles vinde bij je, bijv. geluid.. Dat is bij WIN2000 niet zo.. WIN2000 kan et geluid niet vinde.. Dan moet je ff kijke wat voor geluidskaart je heb en kun je drivers voor downe.. En natuurlijk moet je ff wa drivers voor je videokaart downe, maar da begreep je neem ik aan.. Ik hoop dat je men raad opvolgt, anderz hebk dit ammel voor nix getypt Suc7 dermeej...

Greetz,
Met citaat reageren
Oud 06-06-2003, 21:42
Enlightenment
Enlightenment is offline
Citaat:
Purgatori schreef op 06-06-2003 @ 21:55:
Ik hoop dat je men raad opvolgt, anderz hebk dit ammel voor nix getypt
Ik denk het ook, want aanraden om 2000 te gebruiken en XP er af te flikkeren lijkt me niet zo'n nobel advies.

En al helemaal niet om het helemaal uit te leggen. Bespaar je de moeite.
Oud 06-06-2003, 22:37
Purgatori
Purgatori is offline
Citaat:
Enlightenment schreef op 06-06-2003 @ 22:42:
Ik denk het ook, want aanraden om 2000 te gebruiken en XP er af te flikkeren lijkt me niet zo'n nobel advies.

En al helemaal niet om het helemaal uit te leggen. Bespaar je de moeite.
Was dit nou voor post? Wat is er slecht aan 2000 en XP? XP Sux gewoon big time, as die gast zoveel probleme heb moettie dat gewoon doen.. Wat hierbove staat hebk zelf ook gedaan en et werkt.. Dus wots your problem dude? En btw, je zegt dak zei dattie et deraf moes flikkere, indeed.. Maar hij moes et er owk weer op flikkere.. Met 2000 derbij.. Dus.. En as je begint te zeure over dat xp niet nodig is om overnieuw derop te zette.. Indeed, maar et is wel slimmer.. Nu jou post graag..

Greetz,
Met citaat reageren
Oud 06-06-2003, 23:09
niemand
niemand is offline
Citaat:
Purgatori schreef op 06-06-2003 @ 23:37:
Was dit nou voor post? Wat is er slecht aan 2000 en XP? XP Sux gewoon big time, as die gast zoveel probleme heb moettie dat gewoon doen.. Wat hierbove staat hebk zelf ook gedaan en et werkt.. Dus wots your problem dude? En btw, je zegt dak zei dattie et deraf moes flikkere, indeed.. Maar hij moes et er owk weer op flikkere.. Met 2000 derbij.. Dus.. En as je begint te zeure over dat xp niet nodig is om overnieuw derop te zette.. Indeed, maar et is wel slimmer.. Nu jou post graag..

Greetz,
Voorzover ik de taal die gebruikt word in jouw post kon interpreteren:
Dit probleem zou denk ik ook voor kunnen komen onder Windows 2000, en dat jij veel problemen hebt gehad met XP wil niet gelijk zeggen dat dit een slecht os is en je beter naar 2000 kan.
Er is voor elk OS wel iemand die er alleen maar problemen mee heeft, dat maakt het niet een slecht OS.

Verder raad ik je aan om toch echt eens wat aan je Nederlands te gaan werken, ik hoop niet dat je straks je sollicitatiebrieven ook zo gaat schrijven.
Met citaat reageren
Oud 06-06-2003, 23:15
Purgatori
Purgatori is offline
Citaat:
niemand schreef op 07-06-2003 @ 00:09:
Voorzover ik de taal die gebruikt word in jouw post kon interpreteren:
Dit probleem zou denk ik ook voor kunnen komen onder Windows 2000, en dat jij veel problemen hebt gehad met XP wil niet gelijk zeggen dat dit een slecht os is en je beter naar 2000 kan.
Er is voor elk OS wel iemand die er alleen maar problemen mee heeft, dat maakt het niet een slecht OS.

Verder raad ik je aan om toch echt eens wat aan je Nederlands te gaan werken, ik hoop niet dat je straks je sollicitatiebrieven ook zo gaat schrijven.
Wat et nou is.. Hij zegt zelf dat hij er veel probleme meej heeft, misschien is dit probleem alleen bij hem en ligt et ook niet aan de OS, maar als hij nog andere ***** probleme heb.. Dan raad ik em dat aan.. As hij nou geen andere probleme had, ok.. Fine.. Nix aan de hand.. Maar waarom door gaan met stuntelen as er zo de oplossing ligt..

En ik kan er voor de zoveelste x nix aan doen dak zo typ.. Kheb et aangeleerd, en ask erop moet lette duurt et ure voor ik es een zin in mekaar heb, en voor die sollicitatiebrief, daar hebk spellingcontrole voor he..
Met citaat reageren
Oud 06-06-2003, 23:31
niemand
niemand is offline
Citaat:
Purgatori schreef op 07-06-2003 @ 00:15:
Wat et nou is.. Hij zegt zelf dat hij er veel probleme meej heeft, misschien is dit probleem alleen bij hem en ligt et ook niet aan de OS, maar als hij nog andere ***** probleme heb.. Dan raad ik em dat aan.. As hij nou geen andere probleme had, ok.. Fine.. Nix aan de hand.. Maar waarom door gaan met stuntelen as er zo de oplossing ligt..
Ik zie nergens staan dat de topicstarter ook nog andere problemen heeft, naast de map die niet verwijderd kon worden.

Citaat:
En ik kan er voor de zoveelste x nix aan doen dak zo typ.. Kheb et aangeleerd, en ask erop moet lette duurt et ure voor ik es een zin in mekaar heb, en voor die sollicitatiebrief, daar hebk spellingcontrole voor he..
Ik denk dat je dan toch maar dat af moet leren en er een paar uur over moet doen om een zin in elkaar te hebben.

Veder twijfel ik of de spellingscontrole hier doorheen komt, en anders heb je altijd nog dat spellingscontrole vaak veel dingen goedkeurt die gewoon niet mogen.
Met citaat reageren
Oud 07-06-2003, 08:26
Verwijderd
Citaat:
Purgatori schreef op 07-06-2003 @ 00:15:
Das dan mooi kut voor je dat je niet anders kan typen/schrijven dan alleen het "MSN-taaltjuh". Ik noem dat op z'n zachtst uitgedrukt behoorlijk triest.

Ik ben benieuwd hoe je dat op school doet met een tentamen, ik ben er van overtuigd dat je docent woorden als "ammel", "meej" etc. niet accepteerd. Je docent/docente nederlands al helemaal niet.
Of nog leuker: later in je werk... je zult maar eens een brief moeten typen naar een klant...
"Hallow meneej, ik hep un brief voor oe getypt, mare jouw bestjelling staat ammel klaar, okej?"
Met citaat reageren
Oud 07-06-2003, 08:47
WolterB
WolterB is offline
Citaat:
Henri schreef op 07-06-2003 @ 09:26:
Ik ben benieuwd hoe je dat op school doet met een tentamen, ik ben er van overtuigd dat je docent woorden als "ammel", "meej" etc. niet accepteerd. Je docent/docente nederlands al helemaal niet.
Of nog leuker: later in je werk... je zult maar eens een brief moeten typen naar een klant...
"Hallow meneej, ik hep un brief voor oe getypt, mare jouw bestjelling staat ammel klaar, okej?"
Offtopic: dat wordt Heeey dude, als aanhef
Oud 07-06-2003, 09:38
Purgatori
Purgatori is offline
Citaat:
niemand schreef op 07-06-2003 @ 00:31:
[B]Ik zie nergens staan dat de topicstarter ook nog andere problemen heeft, naast de map die niet verwijderd kon worden.

Ik denk dat je dan toch maar dat af moet leren en er een paar uur over moet doen om een zin in elkaar te hebben.

Veder twijfel ik of de spellingscontrole hier doorheen komt, en anders heb je altijd nog dat spellingscontrole vaak veel dingen goedkeurt die gewoon niet mogen.
Als je nou is je oge een keer wijd ope gooit, zie je helemaal boveaan bij de topic starter, de eerste 2 regels.. Wat staat daar?

"Het zoveelste probleem met windows hier, ik word er echt doodmoe van. Hopenlijk kan iemand van jullie weer te hulp schieten"

Spelling controle komt er zekerz wel doorheen, en ik lees men brief heus wel voor dak em op ga sture naar men misschien nieuwe werkgever.. Dus maak je daar niet druk om..

Citaat:
Henri schreef op 07-06-2003 @ 09:26:
Das dan mooi kut voor je dat je niet anders kan typen/schrijven dan alleen het "MSN-taaltjuh". Ik noem dat op z'n zachtst uitgedrukt behoorlijk triest.

Dude, ik schrijf echt niet zo hoor, tis gewoon de vlugheid waarmeej ik typ.. Ik gooi der een paar zinne op in een korte tyd.. Das gewoon handig, en jullie twijfelen wel ammel enzo aan men typkunsten.. Maar ik KAN met 10 vingerz blind bijna foutloos type.. Want dat hebk op school en zoas ik der nu voor sta bij et type kan ik men typ-diploma ermeej hale.. DUS! Dit is gewoon uit, ja hoe zeg je da.. Makkelijkheid?

(En btw, kben toch niej de enige die sow typt? Ten eerste zijn er volgesmij wel meer die hier sow type.. En 2e, check je msn is.. Daar zitte tig mense die sow lulle.. )

Laatst gewijzigd op 07-06-2003 om 09:44.
Met citaat reageren
Oud 07-06-2003, 10:00
Verwijderd
Citaat:
Purgatori schreef op 07-06-2003 @ 10:38:
Als je nou is je oge een keer wijd ope gooit, zie je helemaal boveaan bij de topic starter, de eerste 2 regels.. Wat staat daar?

"Het zoveelste probleem met windows hier, ik word er echt doodmoe van. Hopenlijk kan iemand van jullie weer te hulp schieten"

Het zoveelste probleem met Windows... en vervolgens raad jij hem Windows 2000 aan?

Citaat:
Purgatori schreef op 07-06-2003 @ 10:38:

Dude, ik schrijf echt niet zo hoor, tis gewoon de vlugheid waarmeej ik typ.. Ik gooi der een paar zinne op in een korte tyd.. Das gewoon handig, en jullie twijfelen wel ammel enzo aan men typkunsten.. Maar ik KAN met 10 vingerz blind bijna foutloos type.. Want dat hebk op school en zoas ik der nu voor sta bij et type kan ik men typ-diploma ermeej hale.. DUS! Dit is gewoon uit, ja hoe zeg je da.. Makkelijkheid?

(En btw, kben toch niej de enige die sow typt? Ten eerste zijn er volgesmij wel meer die hier sow type.. En 2e, check je msn is.. Daar zitte tig mense die sow lulle.. )
Ik kan ook blind typen, maar ik kan ook spellen .
Met citaat reageren
Oud 07-06-2003, 10:44
Purgatori
Purgatori is offline
Citaat:
Henri schreef op 07-06-2003 @ 11:00:
[B]Het zoveelste probleem met Windows... en vervolgens raad jij hem Windows 2000 aan?
Wat isser dan sow mis aan 2000?
Met citaat reageren
Oud 07-06-2003, 17:34
niemand
niemand is offline
Citaat:
Purgatori schreef op 07-06-2003 @ 11:44:
Wat isser dan sow mis aan 2000?
De topicstarter heeft 'het zoveelste probleem met windows', en dan raad je em gewoon een andere windows versie aan.

Verder heb ik eigenlijk weinig zin om elke keer moeite te doen om jouw posts te kunnen lezen, en doe dat voortaan ook niet meer. Ik raad de rest van de mensen hier aan om hetzelfde te doen.
Met citaat reageren
Oud 07-06-2003, 18:35
Purgatori
Purgatori is offline
Citaat:
niemand schreef op 07-06-2003 @ 18:34:
De topicstarter heeft 'het zoveelste probleem met windows', en dan raad je em gewoon een andere windows versie aan.

Verder heb ik eigenlijk weinig zin om elke keer moeite te doen om jouw posts te kunnen lezen, en doe dat voortaan ook niet meer. Ik raad de rest van de mensen hier aan om hetzelfde te doen.
Duh dak em dat aanbied.. En et kan me niet verrotte of je men posts nog leest.. Kweet niet wat andere doen, maar ik doe nix fout.. Dus hou je grote bek ffs..
Met citaat reageren
Oud 07-06-2003, 20:10
Martin
Martin is offline
Citaat:
Purgatori schreef op 07-06-2003 @ 19:35:
Duh dak em dat aanbied.. En et kan me niet verrotte of je men posts nog leest.. Kweet niet wat andere doen, maar ik doe nix fout.. Dus hou je grote bek ffs..
Offtopic: Misschien is het een idee om iets vriendelijker te reageren
Met citaat reageren
Oud 07-06-2003, 22:13
Purgatori
Purgatori is offline
Citaat:
Martin schreef op 07-06-2003 @ 21:10:
Offtopic: Misschien is het een idee om iets vriendelijker te reageren
Ik was vriendelijk genoeg, hij begint zo.. Ik niet
Met citaat reageren
Oud 07-06-2003, 23:18
niemand
niemand is offline
Citaat:
Purgatori schreef op 07-06-2003 @ 23:13:
Ik was vriendelijk genoeg, hij begint zo.. Ik niet
Ik moet zeggen dat ik wel wat direct was en het misschien iets subtieler had moeten zeggen, maar met dit soort taalgebruik lok je het zelf uit.
Met citaat reageren
Oud 07-06-2003, 23:44
Enlightenment
Enlightenment is offline
Purgatori check je privéberichten.
Oud 08-06-2003, 09:30
Rugbuksnuffer
Rugbuksnuffer is offline
Als je zoals je zegt 10 vingerig blind kan typen dan begrijp ik helemaal niet waarom je zo blijft volharden in dat infantiele taalgebruik.

Verder wil het ook weleens helpen om Windos in Veilige modus op te starten als je een map niet kunt verwijderen.
Een programma als Total Commander op www.ghisler.com is helemaal ideaal.
Daar kan geen Windows Verkenner tegenop.

Die kun je gewoon derlangs o nee ernaast gebruiken.

Laatst gewijzigd op 08-06-2003 om 09:32.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 08-06-2003, 09:32
Purgatori
Purgatori is offline
Citaat:
Rugbuksnuffer schreef op 08-06-2003 @ 10:30:
Als je zoals je zegt 10 vingerig blind kan typen dan begrijp ik helemaal niet waarom je zo blijft volharden in dat infantiele taalgebruik.

Verder wil het ook weleens helpen om Windos in Veilige modus op te starten als je een map niet kunt verwijderen.
Een programma als Total Commander op www.ghisler.com is helemaal ideaal.
Daar kan geen Windows Verkenner tegenop.
Dak niej met 10 vingerz typ, is omdat dat langerzamer gaat en as et niej hoef, doek et niej want dat typt minder fijn.. Moet je gecocentreerd voor zijn, en da bennik echt niej nu (en nooit)

En je kunt windows XP zo in veilige modus starte met F8 meen ik.. Daarbij heeft die gast dat al geprobeerd..
Met citaat reageren
Oud 08-06-2003, 09:34
Rugbuksnuffer
Rugbuksnuffer is offline
Sorry maar voor mij ben je gewoon te lui om je in te spannen. Je reacties vind ik associaal.
Oud 08-06-2003, 10:53
niemand
niemand is offline
Citaat:
Purgatori schreef op 08-06-2003 @ 10:32:
Dak niej met 10 vingerz typ, is omdat dat langerzamer gaat en as et niej hoef, doek et niej want dat typt minder fijn.. Moet je gecocentreerd voor zijn, en da bennik echt niej nu (en nooit)
Ok dit kan ik dus echt niet meer vertalen.
Met citaat reageren
Oud 08-06-2003, 10:58
Purgatori
Purgatori is offline
Citaat:
Rugbuksnuffer schreef op 08-06-2003 @ 10:34:
Sorry maar voor mij ben je gewoon te lui om je in te spannen. Je reacties vind ik associaal.
Stelletje verwende krenge, nie zo zeike want zo moeilijk ist niej te leze!!!!!! Check je msn lijst is, hoeveel mense daar zo of nog erger prate? Niemand geeft er geen zak om, alleen jullie.. Stelletje noobs.. Et is gewoon nederlands, et enige wat er is.. Is datter OF 1 letter meer bij zit, of een letter minder.. MOEILIJK!!!!! Ja, voor jullie ito's wel ja.. Stelletje klootzakke, kwor hier echt zo freaking kwaad om he!
Met citaat reageren
Oud 08-06-2003, 11:01
Martin
Martin is offline
Ik stel voor om de taaldiscussie voort te zetten via PM aangezien wij zo alleen maar dit topic verpesten en daar is niemand bij gebaat.
Met citaat reageren
Oud 08-06-2003, 11:04
niemand
niemand is offline
Citaat:
Martin schreef op 08-06-2003 @ 12:01:
Ik stel voor om de taaldiscussie voort te zetten via PM aangezien wij zo alleen maar dit topic verpesten en daar is niemand bij gebaat.
Goed idee
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten