Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lifestyle
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 19-09-2003, 09:16
rodina
rodina is offline
Heb jij een maximum bedrag wat je ergens aan uitgeeft? Een broek mag niet meer kosten dan zoveel? Of totaal niet.. Geef jij al je geld uit aan kleding? Of juist niet?
Koop je iets omdat je het echt mooi vindt, o stiekem toch wel vanwege dat hele kleine miniscule labeltje?
Oud 19-09-2003, 09:18
Arun
Arun is offline
ik koop iets als het mooi is, leuk staat en lekker zit. dan maakt prijs me in principe niet uit, maar soms moet ik wel rekening houden met mijn budget, maar dan laat ik het even apart leggen en dan ga ik het de volgende halen. of ik bel even en dan stort mijn moeder wat geld op mijn rekening via de girofoon (super).
Oud 19-09-2003, 09:20
rodina
rodina is offline
Ik wel.. Tuurlijk er zijn wel eens uitzonderingen. Maar over het algemeen heb ik per kledingstuk een richtlijn van wat het mag kosten.
Wanneer een kledingstuk meer dan €100 kost ga ik er eerst een goed over nadenken hoe vaak ik het zal dragen, of de prijs/kwaliteit verhouding enigszins redelijk is..

Er zijn wel eens uitschieters, maar dat zijn kledingstukken waarvan ik zeker weet dat ik die een paar seizoenen ga dragen. Bijvoorbeeld een pak, jas of broek.. Ik koop niet klakkeloos meer alles wat ik zie.

Merken, ik kan niet zeggen dat ik er niet op let, want dat doe ik wel degelijk. Merkkleding is duur, terwijl je meestal alleen maar betaald voor het labeltje. Tuurlijk bij een aantal labels is het kwaliteitsverschil ook wel duidelijk een stuk beter dan bij andere en dan ben ik ook weer niet te beroerd om daar meer voor te betalen.
Meestal is het dus een combinatie van relatief dure kleding met dingen uit winkels zoals H&M.
Oud 19-09-2003, 09:21
rodina
rodina is offline
Citaat:
Arun schreef op 19-09-2003 @ 10:18:
ik koop iets als het mooi is, leuk staat en lekker zit. dan maakt prijs me in principe niet uit, maar soms moet ik wel rekening houden met mijn budget, maar dan laat ik het even apart leggen en dan ga ik het de volgende halen. of ik bel even en dan stort mijn moeder wat geld op mijn rekening via de girofoon (super).
Stort jouw mams klakkeloos maar geld op je rekening??

Trouwen?
Oud 19-09-2003, 09:21
Verwijderd
Ik let tegenwoordig wel veel op mn uitgaven aan kleding want ik moet op mn geld letten. Ik vind nu bijvoorbeeld 30 euro vrij veel voor een h&m rokje. (misschien dat ik dat vroeger ook wel veel had gevonden maar dan had ik hem gewoon gekocht als ik hem cool vond, nu denk ik er een week over na).
15 euro vind ik ook veel voor een simpel shirtje. Want ja, ik reken echt wel soms terug naar de gulden en dan is het bepaald niet goedkoop.
Broeken koop ik niet.

En kleding koop ik alleen omdat ik het mooi vind, ik koop bijna nooit in merkwinkels. Ik moet wel zeggen dat ik een zwak heb voor Carhartt. Voor zo'n rokje zou ik wel 50 euro uitgeven Maar echt, die (spijker)stof is vaak erg mooi. Nu hangt er in de H&M een rokje die lijkt bijna op carhartt rokjes. Als ik dan moet kiezen welke ik koop is het toch de goedkope hoor, zo veel geef ik ook weer niet om merken.
Met citaat reageren
Oud 19-09-2003, 09:23
rodina
rodina is offline
Citaat:
Danique schreef op 19-09-2003 @ 10:21:

15 euro vind ik ook veel voor een simpel shirtje. Want ja, ik reken echt wel soms terug naar de gulden en dan is het bepaald niet goedkoop.
Ik ook, en dan valt het in eens heel erg tegen wat je allemaal wel niet uitgeeft...

H&M is ook vreselijk eigenlijk, alles lijkt zo goedkoop maar als je terugrekent betaal je toch al snel 30, 40 gulden voor een shirtje die je voor dat bedrag in guldens nooit had gekocht..

Euro's zijn vreselijk ik geef ze uit als guldens.. :/
Oud 19-09-2003, 09:29
Arun
Arun is offline
de guldenprijzen zijn gewoon hetzelfde maar dan met euro teken ipv guldentekentje..
als ik iets koop draag ik het meestal wel gewoon regelmatig of in ieder geval vaker dan 2 keer dus dan koop ik het ook gewoon.

en ja, mijn mama is lief. ze stort het gewoon als ik bel. het enige wat ze vraagt is of het leuk staat wat ik wil hebben en of ik nog tien eu extra nodig heb om wat te eten te halen..
ik ben verwend ik weet het..
Oud 19-09-2003, 09:43
feline
feline is offline
Ik geef nooit enorme bedragen uit per kledingstuk. Bij elkaar kan het soms nog wel duur zijn. Maar ik heb geen 180 euro voor een broek, of 150 euro voor een trui over.
Met citaat reageren
Oud 19-09-2003, 09:47
Arun
Arun is offline
ik zag laatst een heel vet vest van replay, met een garuda print erop.. die vond ik echt heel mooi, maar ik kon 'm niet halen.. had geen pinpas mee.. haal 'm binnenkort wel, maar 130 eu's is niet niks.. maar hij is zooo vet..!
Oud 19-09-2003, 10:44
Marshall
Marshall is offline
geef veel geld uit aan kleding..
schoenen van Bikkembergs, Girbaud,&DKNY kosten al veel maar dat betaal ik graag om niet op doorsnee Saschas te lopen En tja, bij kleding is t vooral combineren, Design met basics van H&M, WE etc...
Laatste tijd heb ik alleen veeeeeel te weinig geld te besteden dus ben wel bewust bezig met het geld dat ik heb...(kan eigenlijk wel een 2de hypotheek nemen om t seizoen weer goed door te komen )
Met citaat reageren
Oud 19-09-2003, 10:50
Otis
Otis is offline
ik werk om te winkelen dus ik geef alles uit aan kleding en schoenen daarom ken ik bijna geen grenzen, ik koop wat ik leuk vind zolang ik het geld heb, maar als ik bijna nix meer over heb maar ik heb nog wel steeds die koopdrang dan ga ik gewoon de H&M in (om er dan de volgende dag gefrustreerd achter te komen dat een k*tje van mijn school hetzelfde truitje heeft..)dus zoals Marshall al zei : als je er niet doorsnee bij wilt lopen moet je er wel wat DoeKOeZzS voor over hebben , en dat heb ik ook wel...alleen nu ben ik blut.
Met citaat reageren
Oud 19-09-2003, 11:24
frozenfountain
frozenfountain is offline
Voor schoenen en jassen heb ik geen limiet (ok manolo's en jimmy's gaan te ver) omdat ik die meestal langer draag.
Maar aan kleding geef ik niet meer dan 100 euro per kledingstuk uit (maar er zijn uitzonderingen). Beetje zoals Rodina al zei.
Met citaat reageren
Oud 19-09-2003, 11:44
WishfulDreaming
WishfulDreaming is offline
Het is zo stom, ik koop veel domme accesoires en dingen die ik nooit aantrek.. wat samen dus veel geld waard is..maar bijvoorbeeld voor een paar schoenen geef ik absoluut niet meer dan 80 euro uit. Veel van die skateschoentjes kosten al gauw 90 euro maar dat doe ik dus niet. laatst nog van een vriendin haar skateschoenen overgekocht (had zo 1 of 2 keer gedragen), 50 euro. Das netjes

Voor broeken heb ik wel veel geld over en truitjes.. is meestal toch wel h&m ofzo, niet duur
Met citaat reageren
Oud 19-09-2003, 11:57
Verwijderd
Broek: 200 euro
Jas: 400 euro
Schoenen: 200/250 euro
Truitjes: 100 euro (met lange mouwen)
Riem: 80 euro

Dit is maximaal, ik ben behalve met jassen en truitjes nog nooit zo duur uitgeweest, maar wat niet is kan nog komen!
Met citaat reageren
Oud 19-09-2003, 12:02
GRRR
GRRR is offline
haha 200 euro voor een broek. ik zou niet eens meer durven zitten dan :/
Met citaat reageren
Oud 19-09-2003, 12:20
Verwijderd
Citaat:
Noé schreef op 19-09-2003 @ 12:57:

Dit is maximaal, ik ben behalve met jassen en truitjes nog nooit zo duur uitgeweest, maar wat niet is kan nog komen!
haha omfg, you must be kidding
Met citaat reageren
Oud 19-09-2003, 12:39
S
S is offline
Citaat:
Roxane schreef op 19-09-2003 @ 13:20:
haha omfg, you must be kidding
Dat doet ze niet.
Met citaat reageren
Oud 19-09-2003, 12:45
Bobby James
Bobby James is offline
Citaat:

zoals t hoort
Met citaat reageren
Oud 19-09-2003, 12:45
Verwijderd
Vor een broek niet meer dan 55,-
een vestje niet meer dan 30
een shirt niet meer dan..20 ofzo (maar liever 15).

Ik vind het gewoon niet leuk om aso dure kleding te kopen,
moet ik er voorzichtig mee doen etc
Met citaat reageren
Oud 19-09-2003, 12:53
Verwijderd
shirts...m'n duurste is 33 euro maar dat was enigzins een foutje (hing tussen shirts van 25 euro -> en dat is eignelijk m'n maximum voor een echt mooi shirt...liever natuurlijk minder maargoed)..

Vesten/truien...maximaal 80 euro, maar dan moet het ook erg mooi zijn (maandag ws een carhartt vest kopen..en die krengen zijn allemaal 80 euro :/, maargoed, tís mooi en de kwaliteit is erg goed)

Broeken..liefst h&m prijzen (40)..maargoed, als het echt een erg mooie broek is en ik heb het geld kan het ook wel eens wat duurder uitvallen.

Schoenen..m'n huidige zijn 80 euro en dat vind ik een erg mooie prijs...

Jas..dat is iets wat ik toch voor 2 of 3 jaar koop...maar dan nog is m'n max eigenlijk 150 ...

Ik vind dat ik vrij veel uitgeef aan kleding, maar somehow is bijna alles wat ik mooi vind gewoon prijzig. :/
Met citaat reageren
Oud 19-09-2003, 13:00
Hawahaai
Hawahaai is offline
In principe laat ik kleding die ik te duur vind, hangen waar ze hangen. Die koop ik niet. Er zijn echter wel uitzonderingen... Als een broek nu bijvoorbeeld een klein beetje duurder is dan wat ik er eigenlijk maximaal voor uit wilde geven in gedachten, en hij is echt heel mooi en fijn enzo, dan is er toch een grote kans dat ik hem toch koop. Zo ook met mijn nieuwe winterjas... Mijn zusje kreeg een nieuwe: 140 euro, ik vond dat veel te duur. Is mijn jas 160... Tsja, voor een keer kan dat wel... Ik doe er toch een paar jaar mee, bedenk ik me dan maar. Verder qua kleren heb ik genoeg kleding die niet van een topmerk is. Ik koop kleding omdat ik het mooi vind, niet omdat er een merkje op staat.
En schoenen... Ik heb ontzettend lastige voeten, moet echt specialere schoenen hebben, dus onder de 100 euro koop ik amper schoenen, dat gaat gewoon niet...
Met citaat reageren
Oud 19-09-2003, 14:53
Roxy
Roxy is offline
Ik ben opzich best wel een krent als het om kleren gaat.. maar goed maximum prijzen.
shirtjes en rokjes ->25 euro
truien/vestjes -> 50 euro
broeken -> 70 euro
schoenen -> 80 euro
jas -> 120 euro

maar ik vind het gewoon leuk om naar geweldige goedkope dingetjes te zoeken en vroeger had ik ook altijd liever kwantiteit boven kwaliteit.. nou verandert dat wel enigsinds en kijk ik wel naar kwaliteit maar daarmee bedoel ik niet het merkje want daar heb ik eerlijk gezegd heel erg weinig mee... in ieder geval blijf ik wel altijd een beetje een krent
Oud 19-09-2003, 15:20
Daan
Daan is offline
Broek:150
trui: 130
jas: 250
polo: 70
schoenen casual :100
schoenen net :250
zonnebrillen: 200
Ik vind het heel leuk als er een labeltje op staat, maar om nou meteen 200E meer uit te geven omdat er een rood Prada streepje opstaat vind ik overdreven.
Met citaat reageren
Oud 19-09-2003, 15:23
Susanne
Susanne is offline
Citaat:

Mja, zoiets denk ik ook voor mij. Alleen ik geef niet zoveel geld uit aan riempjes, ik vind toch nooit leuke/matchende, dus een hema exemplaar vind ik ook wel goed. Heb 1 gelakte van replay en die was redelijk goedkoop. Ik geef trouwens bijna niets van m'n verdiende geld uit aan kleding; krijg alles van m'n papa.
Oud 19-09-2003, 15:33
Exhumed
Exhumed is offline
Ik koop alleen maar kleding gemaakt door chinese slaafjes, Lekker goedkoop en prachtige kleine steekjes als geen ander
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 19-09-2003, 16:17
Verwijderd
Ik neem als standaardprijs altijd zeventig euro voor een broek, vijftig euro voor een overhemd, zeventig euro voor een wollen trui of een rugbyshirt en honderdvijftig euro voor een paar schoenen.

De prijzen van jack, jasjes e.d. beoordeel ik altijd pas op het moment zelf, als ik een bepaald jack of jasje echt heel mooi vind dan vind ik het niet snel te duur.
Met citaat reageren
Oud 19-09-2003, 16:27
Roos
Roos is offline
Citaat:
Arun schreef op 19-09-2003 @ 10:18:
of ik bel even en dan stort mijn moeder wat geld op mijn rekening via de girofoon (super).
Je lult, want dat geld staat er pas de volgende dag op

Ja ik heb ook wel limieten, maar het hangt er heel erg vanaf wat ik koop. Voor het ene shirtje vind ik 20 veel, voor de ander vind ik 60 een koopje
Oud 19-09-2003, 16:44
El Kim
El Kim is offline
Echt grenzen... tja, ik geef geen 100 euro uit aan 1 kledingstuk... maar het hangt ervan af of ik het echt mooi vind en het goed zit...

Dit heeft er ook mee te maken dat ik moet rondkomen van een luizige studiebeurs en dat ik dus weinig geld te besteden heb

kleine labeltjes interesseren me niks...
Oud 19-09-2003, 16:52
Laïs
Laïs is offline
Het liefst zo goedkoop mogelijk.
Al mijn laatste aankopen zijn niet duurder geweest dan 10 euro.
Schoenen/jassen/broeken koopt mijn mam voor mij,maar duurder dan 80 euro zijn mijn schoenen en broeken nog nooit geweest.
Jassen wel.
Voor t-shirtjes geef ik niet meer uit dan 10 euro,en voor een vestje niet meer dan 25.
Oud 19-09-2003, 16:54
Li
Li is offline
Is eigenlijk heel verschillend. Als ik een geweldig kledingstuk zie van 250 euro kan ik het kopen, maar ik heb ook schoenen van 30 euro.
Het limiet is als m'n vader het niet meer wil betalen
Meestal let ik niet op het merk, aangezien ik toch alleen maar naar winkels ga waar ze kwalitatief goede kleding verkopen.
Met citaat reageren
Oud 19-09-2003, 17:04
Verwijderd
Citaat:
McLaren schreef op 19-09-2003 @ 13:45:

Ik vind het gewoon niet leuk om aso dure kleding te kopen,
moet ik er voorzichtig mee doen etc
Hoeft niet hoor.

---

Mwah limiet van mn moeder ligt hoog genoeg voor mijn kledingstijl.
Met citaat reageren
Oud 19-09-2003, 17:06
Verwijderd
Citaat:
Roos schreef op 19-09-2003 @ 17:27:

Ik wilde het net zeggen...
Met citaat reageren
Oud 19-09-2003, 17:17
freakje
freakje is offline
Meestal tot 20 euro voor bloesje (met lange mouwen dan wel), tot 35 euro voor lange broek, tot 100 euro voor winterjas, tot 50 euro voor schoenen.

Ik koop nogal graag kleding, maar ik geef er niet veel geld aan uit, dus blijft mijn budget wel in evenwicht. Een keertje heb ik me eens laten gaan en kocht ik een broek van wel 60 euro en dat vond ik toen immens veel geld, dus dat ga ik waarschijnlijk nooit meer doen! En een winterjas van 100 euro moet meerdere jaren meegaan, want anders vind ik het zo'n weggegooid geld!
Oud 19-09-2003, 17:27
€v€li€n
€v€li€n is offline
In principe heb ik wel een grens van ongeveer €100,- voor een broek .. maar als ze iets meer zijn dan maakt het me niet uit (als de broek mooi is wil ik em toch hebben) .. maar ga zelf niet hoger dan €150,-

Shirtjes met lange mouwtjes is mijn max. €70,- (komt doordat ik er laatst eentje had gekocht voor die prijs..vond ik wel veel trouwens)

schoenen maakt me niet uit, als ik t geld ervoor heb sowieso > waarom niet?

Ik shop over t algemeen goedkoper dan ik deed toen ik nog geen kleedgeld had, maar soms staat mijn vader erop dat ik iets van hem krijg en dan komt het meestal ook duurder uit dan wat ik normaal uitgeef (maar dan wil hij ook persé dat ik t koop ..)
Met citaat reageren
Oud 19-09-2003, 17:49
*sunrise1986*
*sunrise1986* is offline
Broek hmmm meestal iets van 80 euro maar als ik het mooi vindt dat wel meer..

T-shirt of topje maximaal 40 euro...

Trui maximaal 70 euro...

Schoenen 100 euro.

En jas bekijk ik meestal wel op het moment zelf. Het kan ook weleens voorkomen dat ik meer uitgeef, als ik het echt heeel erg leuk vindt.
Met citaat reageren
Oud 19-09-2003, 18:50
AtHell
AtHell is offline
Ik heb een geweldige winterjas gezien. Ik wil die jas hebben.

Ik heb dan ook een tevreden glimlach getrokken toen ik de prijs zag en 'm fijn laten hangen. Ja teleurstellend zeg .
Oud 19-09-2003, 19:18
Taeke
Taeke is offline
Voor broeken wil ik niet meer dan 100 euro betalen. Voor een winterjas heb ik een maximum van 250 euro en voor een zomerjas 150 euro. Voor truien is de limiet 100 euro. Voor polo's en overhemden niet meer dan 80 euro. Maar als ik echt iets leuk zie en het past goed (en de financiën laten het toe), dan wijk ik nog weleens van mijn grenzen af.
Oud 19-09-2003, 19:21
gsus//87//
gsus//87// is offline
broeken maximum 175 euro....shirts vestjes iets van 100 ofzow cker niet meer...
Met citaat reageren
Oud 19-09-2003, 21:01
Otis
Otis is offline
Citaat:
gsus//87// schreef op 19-09-2003 @ 20:21:
broeken maximum 175 euro....shirts vestjes iets van 100 ofzow cker niet meer...

uiteraard alleen maar Gsus he...en lekker fluo!!

Met citaat reageren
Oud 19-09-2003, 21:39
€v€li€n
€v€li€n is offline
Citaat:
freakyGMC schreef op 19-09-2003 @ 22:01:
uiteraard alleen maar Gsus he...en lekker fluo!!

De kleuren van zijn kamer matchen ook helemaal (staat in ander topic)
Met citaat reageren
Oud 19-09-2003, 21:52
Firefly
Firefly is offline
Ik denk dat die grens aardig hoog ligt als ik ècht iets heel moois en bijzonders zie
Oud 19-09-2003, 22:12
spunky
spunky is offline
Het is bij mij sterk afhankelijk van wat mijn ouders willen betalen. En als ik het zelf moet kopen ben ik verschrikkelijk krenterig, met af en toe een uitschieter als het echt bijzonder is.
Oud 19-09-2003, 22:24
Dory
Dory is offline
Ja ik heb wel overal grenzen voor ja

Effen shirtjes, hemdjes, ondergoed en sokken koop ik alleen goedkoop bij de H&M/ Hema.

'leuke' shirtjes max. 25 euro.

broeken: max. 70 euro.

winterschoenen en - jassen max. 100 euro.

rokjes, jurkjes max. 40.

zomerschoenen en -jassen max 50.
Oud 19-09-2003, 22:36
Verwijderd
Mijn grenzen hangen af van mijn budget.. Als ik een periode veel geld heb, verleg ik die grenzen, maar doorgaans ben ik toch stiekem vaak uit op zo leuk mogelijk voor zo min mogelijk geld.
Met citaat reageren
Oud 20-09-2003, 02:53
SisterOfMercy
SisterOfMercy is offline
"slechts 80 euro" voor een of ander redelijk simpel kledingstuk..

Pffff.. Tering, als jullie zo met geld smijten, smijt dan ook hier wat heen..
Oud 20-09-2003, 08:40
crzygrl16
crzygrl16 is offline
2 jaar geleden wilde ik veel liever iets waar ook maar een mini-merkje opstond >dat was cool! *was* ik geef er echt niks om of er een merkje opstaat ofniet...zonder is altijd goedkoper! en ik heb liever wat kleren waar ik niet mee uit hoef te kijken als ik uitga enzo...en inderdaad wat er al gezegd was over g-sus&fluo, ik d8 hetzelfde (ik dacht ook meteen aan die kamer)
liefsxxx
Oud 20-09-2003, 08:47
Verwijderd
t shirts geef ik niet teveel aan uit:
een shirt is een shirt, en ik hoef er geen duffe tekst op die toch niemand boeit, als ze willen lezen, pakken ze maar een boek.

schoenen wel: lichtgewicht kisten, lopen fan-tas-tisch
Met citaat reageren
Oud 20-09-2003, 09:12
the tourist
the tourist is offline
Broeken: €70,-
Vesten/truien: €50,-.
Dunne truitjes: €30,-
Schoenen €100,- (hangt eraf wat voor schoenen het zijn, als het zomerschoenen zijn vind ik €60,- genoeg)
Jas: €80,-
Met citaat reageren
Oud 20-09-2003, 10:45
A*
A* is offline
Ik heb eigenlijk geen grenzen.
Ik koop iets als ik het leuk vind, en dan vind ik dat de prijs niet uitmaak. Is het erg duur dan spaar ik ervoor en dat maakt het extra leuk om te kopen.
Met citaat reageren
Oud 20-09-2003, 15:05
Arun
Arun is offline
Citaat:
Roos schreef op 19-09-2003 @ 17:27:
ik zeg dat ik het de volgende dag haal. Dat is als ik de volgende dag zelf geld heb, of ik moet dan mijn moeder bellen dat ik het de volgende dag heb.

en geloof me lekker niet, ik kan kopen wat ik wil
dankje mama..
Reageren

Regels voor berichten