Advertentie | |
|
![]() |
|
De zin van het leven van een bepaalde generatie is een betere situatie te creëren voor een volgende generatie. Wij leven niet voor onszelf, wij leven voor de mensen die na ons komen. Ons doel in het leven is om de wereld klaar te maken voor de personen die na ons komen...
||
Citaat:
||
Citaat:
![]() Joyce
||
Citaat:
|
Het leven heeft zeker een doel
![]() ![]() ![]() ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
En hoe zou je ons doel dan willen omschrijven? Want een koe heeft dus een algemeen doel (voedsel en drinken leveren voor ons) en wij hebben allemaal een individueel doel? |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Bovendien vind ik het nogal vreemd om te denken, dat al het leven als het ware in dienst van ons staat. Ik denk niet dat dat zo is. Ik weet eigenlijk ook niet of er wel zoiets is als de zin van het leven. We leven, ok, maar waarom zou het leven een hoger doel hebben? Ik heb daar nooit iets van gemerkt. Zou het niet handiger zijn als iemand ons dat doel even zou meedelen, dan, dat werkt wat doelgerichter....
|||
![]() |
Citaat:
En koeien zorgen niet voor ons voedsel, koeien zijn ons voedsel. Citaat:
Geweld is slecht. Nou, er is nog steeds geweld. Om maar een voorbeeldje te geven.
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ik geloof dat ik leef met om een bepaalde bestemming te berijken na dit leven. De kansen daar voor zijn redelijk groot, maar je moet ze aanpakken: en dat is niet moeilijk want ze worden overal gegeven. Maar mensen ondermijnen vaak het 'hogere' gezag dus vandaar dat er nog zo veel plek is bij die eindbestemming ![]() En verder vind ik dit ook geen slechte reply ![]() De zin van het leven van een bepaalde generatie is een betere situatie te creëren voor een volgende generatie. Wij leven niet voor onszelf, wij leven voor de mensen die na ons komen. Ons doel in het leven is om de wereld klaar te maken voor de personen die na ons komen... van wie? euhm ff kijken: van Toemoesh of zo.. Kan ik me ook wel in vinden. Verder denk ik dat het belangrijk is om ergens voor te leven. Als je voor niets leeft... saaie boel... |
![]() |
|
![]() |
De zin van het leven... Daar moet ik ff over nadenken hoor.. Mag ik een hulplijn gebruiken?? Hallo trouwens aan Maurice! Ga je hier ook lastig vallen als ik echt niets meer te doen heb ;-)
|
![]() |
||
Citaat:
we zijn ontstaan om te leven we planten ons voort om verder te leven (diep nadenken) en we zijn gefasineerd met onsterfelijkheid .....
|
Ik vind dat het leven heel veel zinnen heeft.
Onder andere een goed mens zijn, anderen helpen, gelukkig zijn, en meer. Ik weet het eigenlijk niet zo goed, ik heb nog niet echt een zin en een mezelf gevonden dus ik kan het nog niet zo goed zeggen, ik ben nogal een onevenwichtig iemand ![]() ![]() |
![]() |
||
Citaat:
Of je nou probeert zoveel mogelijk geld te verdienen, zoveel mogelijk andere mensen te plezieren, of zoveel mogelijk jezelf te uitten, iedereen probeert om gelukkig te zijn. Als je van een baby zijn flesje af pakt, gaat hij huilen, omdat hij ongelukkiger is als hij honger heeft. Mensen zijn altijd bezig met behoeftes vervullen met als doel zo gelukkig mogelijk te worden. Wanneer je iemand anders een plezier doet, bijvoorbeeld wanneer je je vriendin verlaat, omdat ze niet meer verliefd op je is, terwijl jij dat wel op haar bent, ben je gelukkiger als je weet dat zij een vrij leven heeft, dan dat ze wel bij jou blijft, maar in een soort van gevangenschap blijft. Begrijp je? Hmm, ik hoop dat dit te volgen is. Als iemand dit niet snapt moet hij/zij dat maar zeggen, dan zal ik het beter proberen uit te leggen. Voor mij is dit namelijk al een tijdje hartstikke logisch.
|||
Citaat:
de reden dat de baby gaat huilen is omdat hij geen andere manier heeft om ons duidelijk te maken dat hij het flesje wil. hierdoor probeert de baby van alles uit. de 1ste x zal hij daarom ook niet gaan huilen maar eerst vreemd kijken dan met zijn armpjes bewegen en als dat geen effect heeft gaat hij geluid produceren. wat in de meeste gevallen overeenkomt met wat wij onder huilen verstaan. dit huilen werkt in veel gevallen en daardoor zal de baby dit blijven doen. heeft niet direct iets te maken met gevoelens van geluk en/of ongelukkig zijn. Citaat:
zoals uit onderzoek is gebleken worden mensen zonder kinderen over het algemeen gelukkiger dan mensen met kinderen. toch zien veel mensen kinderen krijgen als iets dat ze moeten ervaren en/of (in)direct als iets gelukzaligs. de drang om behoeftes te vervullen en daardoor zo gelukkig mogelijk te worden vind ik dan ook niet geheel terecht. wel is er veel voor te zeggen. als je verder zoekt en dingen meemaakt zoals je voorbeeld van die vriendin die je laat gaan omdat ze gelukker wordt zonder jou geeft al aan dat je niet alles doet uit het belang om je eigen behoeftes te forfillen en daardoor zo gelukkig mogelijk te worden.
||
Citaat:
![]() maar kijk maar eens naar het effect van die kippen zow dicht op elkaar die voeren de ene strijd na de andere om te kunnen blijven leven ![]() wrom zouden wij het doel om te leven alleen bij onszelf zoeken? of bij een specie appart. het kan net zo goed individueel (qua geestelijk doel) of omvangrijker (universeel doel) zijn
||
Citaat:
![]() alleen niet te genuanceerd worden ![]()
||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
||
Citaat:
Ik bedoel waarom moet de mens altijd een doel stellen e iets bewijzen? Zou het niet zo kunnen zijn dat we gewoon leven om te zijn wat we willen? Als er een werkelijk doel zou zijn waarom zouden we hier niet over geinformeerd zijn zou dat niet sneller en effecienter zijn?
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
|
Om een paar dagen later nog maar eens te reageren op een reactie, ik had het druk.
Om eigenlijk nog een antwoord te geven op je vraag, ik denk niet dat het mensen er zozeer om gaat wat de zin van het leven is, ik denk dat ze meer willen weten hoe ze hun leven het beste kunnen leven. De vraag van de zin van het leven wordt dan gesteld om te kijken of mensen wel het goede hebben gedaan. De zin van het leven is meer een deelvraag, die, als je luistert naar je instincten of je hart, om het maar op een romantischere manier te zeggen, makkelijk beantwoordt kan worden, dit is geen definitief antwoord, maar i.m.o. wel de meest logische. De hoofdvraag is dus: hoe moet ik leven? Maar dat is weer een heel ander verhaal...
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
De zin van het leven wolvin_26 | 204 | 09-03-2007 08:50 | |
Eten & Drinken |
De zin van het leven aan tafel Verwijderd | 5 | 22-06-2004 21:50 | |
De Kantine |
Wat is de zin van het leven?? D-But | 103 | 13-02-2004 19:06 | |
De Kantine |
Laten we eens uitgebreid praten over de zin van het leven... kHebTrekInWatLekkers | 47 | 07-11-2002 18:08 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Zin van het leven? chatfreak2002 | 6 | 18-08-2002 21:41 | |
ARTistiek |
de zin van het leven (versie 1) stroopwafel | 5 | 22-01-2002 19:36 |