Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Levensbeschouwing & Filosofie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 06-04-2003, 21:28
iraifia
iraifia is offline
D ie van mij is het geloof. Bij jullie......................?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 06-04-2003, 21:40
Nona
Nona is offline
The reason of life is life itself.
Oud 06-04-2003, 22:11
WijfMan
WijfMan is offline
Ik heb geen zin in het leven

Heh, een zin met een dubbele betekenis

Laatst gewijzigd op 06-04-2003 om 22:38.
Met citaat reageren
Oud 06-04-2003, 22:13
ekki
ekki is offline
Citaat:
Kruimel schreef op 06-04-2003 @ 22:40:
The reason of life is life itself.
Precies.

Ik leef om te leven. En misschien (hopelijk) leef ik om na mijn leven het fijn te hebben. Op zich geloof ik daar wel in, maar het zou ook kunnen zijn dat dat niet zo is. Beetje raar misschien, maarja.

En verder is de zin van het leven de zin die je er zelf aan geeft. Voor mij is de zin van het leven er voor anderen te zijn, dat vind ik heel belangrijk.
Oud 07-04-2003, 00:42
DeuS
DeuS is offline
Volgens mij is iedereen op aarde met een doel en blijf je re-incarneren tot dat doel bereikt is.
Oud 07-04-2003, 12:01
Toemoesh
Toemoesh is offline
De zin van het leven van een bepaalde generatie is een betere situatie te creëren voor een volgende generatie. Wij leven niet voor onszelf, wij leven voor de mensen die na ons komen. Ons doel in het leven is om de wereld klaar te maken voor de personen die na ons komen...
Oud 07-04-2003, 14:18
fil
fil is offline
De zin van het leven is om de zin van het leven te achterhalen
Met citaat reageren
Oud 07-04-2003, 14:47
Isa
Isa is offline
Citaat:
DeuS schreef op 07-04-2003 @ 01:42:
Volgens mij is iedereen op aarde met een doel en blijf je re-incarneren tot dat doel bereikt is.
En als dat doel bereikt is, wat dan?
Met citaat reageren
Oud 07-04-2003, 14:50
thunder110
thunder110 is offline
Neuken tot ik erbij neerval.

Nuja, topictitel wijst een beetje af van de openingspost maar dat maakt niks uit; de zin van het leven en de zin van mijn leven komt toch op hetzelfde neer daar het mijn opvatting is en mijn waarheid altijd waar is.

Niks dus.
Met citaat reageren
Oud 07-04-2003, 21:54
ThotHermeS
ThotHermeS is offline
zin(loos)?????
Oud 07-04-2003, 23:25
Verwijderd
Er is denk ik geen echt doel...We zijn allemaal ontstaan door evolutie...Hoeft toch niet gelijk te betekenen dat er een zin in het leven is? Ik bedoel, waarom zouden koeien dan niet ook een doel hebben?
Met citaat reageren
Oud 08-04-2003, 08:42
Toemoesh
Toemoesh is offline
Citaat:
N00dles schreef op 08-04-2003 @ 00:25:
Er is denk ik geen echt doel...We zijn allemaal ontstaan door evolutie...Hoeft toch niet gelijk te betekenen dat er een zin in het leven is? Ik bedoel, waarom zouden koeien dan niet ook een doel hebben?
Alles en iedereen heeft een doel in de tijd dat ze hier op aarde zijn. Zelfs koeien. Koeien zijn er om voor ons als hulpmiddel te dienen bij de verwezenlijking van ons eigen doel. Koeien zorgen ervoor dat wij voedsel en drinken krijgen zodat wij verder kunneng gaan met ons doel, wat ik al eerder heb genoemd.
Oud 08-04-2003, 08:46
coopergirl
coopergirl is offline
Citaat:
iraifia schreef op 06-04-2003 @ 22:28:
De zin van het leven is niet in het doen te vinden... (niet zelf bedacht overigens, maar naar mijn mening wel een 'goed' citaat...)

Joyce
Oud 08-04-2003, 09:45
Toemoesh
Toemoesh is offline
Citaat:
coopergirl schreef op 08-04-2003 @ 09:46:
De zin van het leven is niet in het doen te vinden... (niet zelf bedacht overigens, maar naar mijn mening wel een 'goed' citaat...)

Joyce
Ik ben het hier niet mee eens. Ik denk juist dat het zeer belangrijk is te vinden in het doen. Een belangrijk spreekwoord hierbij is "al doende leert men". Wij mensen leren heel veel belangrijke dingen uit de dingen die wij doen. Daarom is het zeker niet zo dat we het doen NIET moeten gebruiken om te vinden. We moeten natuurlijk ook niet ALLEEN doen om te vinden. We kunnen ook vinden door bijvoorbeeld te doen waar we nu mee bezig zijn: meningen uitwisselen over een bepaald onderwerp. Het is ook belangrijk te kijken WAT we nu eigenlijk willen vinden. Willen we personen vinden, antwoorden vinden, of misschien wel onszelf vinden...Ik twijfel ten zeerste aan de correctheid van dit citaat...
Oud 08-04-2003, 10:49
Angel Of Faith
Angel Of Faith is offline
Het leven heeft zeker een doel , alleen is dat voor iedereen een verschillend doel, ik geloof ook niet dat je kan weten wat het bij jou is tot je het bereikt hebt . Daarom geloof ik wel dat alles wat je doet en alles wat gebeurt een betekenis heeft en ik geloof ook wel dat alles voorbestemd is, kan je dom vinden maareuh dat is zo'n beetje mijn houwvast ...
Oud 08-04-2003, 11:10
Verwijderd
Citaat:
Toemoesh schreef op 08-04-2003 @ 09:42:
Alles en iedereen heeft een doel in de tijd dat ze hier op aarde zijn. Zelfs koeien. Koeien zijn er om voor ons als hulpmiddel te dienen bij de verwezenlijking van ons eigen doel. Koeien zorgen ervoor dat wij voedsel en drinken krijgen zodat wij verder kunneng gaan met ons doel, wat ik al eerder heb genoemd.
Beetje raar om jezelf centraal te stellen in het doel van een koe. Zon beest heeft in dat opzicht dan ook vast een doel voor andere dieren.

En hoe zou je ons doel dan willen omschrijven? Want een koe heeft dus een algemeen doel (voedsel en drinken leveren voor ons) en wij hebben allemaal een individueel doel?
Met citaat reageren
Oud 08-04-2003, 11:40
*Burning water*
*Burning water* is offline
Citaat:
Hier ben ik niet mee eens. Wat is bijvoorbeeld de functie van het vogelpestvirus? Toch echt niet het leven van de mens veraangenamen...
Bovendien vind ik het nogal vreemd om te denken, dat al het leven als het ware in dienst van ons staat. Ik denk niet dat dat zo is. Ik weet eigenlijk ook niet of er wel zoiets is als de zin van het leven. We leven, ok, maar waarom zou het leven een hoger doel hebben? Ik heb daar nooit iets van gemerkt. Zou het niet handiger zijn als iemand ons dat doel even zou meedelen, dan, dat werkt wat doelgerichter....
Oud 08-04-2003, 12:47
Sven
Sven is offline
Er is geen doel.. we zijn gewoon toevallig ontstaan Mensen willen graag geloven dat er wel een doel is.. omdat het anders allemaal zo nutteloos is.. helaas
Met citaat reageren
Oud 08-04-2003, 15:45
WijfMan
WijfMan is offline
Citaat:
Euhm, wij heben koeien dat doel gegeven...
En koeien zorgen niet voor ons voedsel, koeien zijn ons voedsel.

Citaat:
Toemoesh schreef op 08-04-2003 @ 10:45:
Ik ben het hier niet mee eens. Ik denk juist dat het zeer belangrijk is te vinden in het doen. Een belangrijk spreekwoord hierbij is "al doende leert men". Wij mensen leren heel veel belangrijke dingen uit de dingen die wij doen. Daarom is het zeker niet zo dat we het doen NIET moeten gebruiken om te vinden. We moeten natuurlijk ook niet ALLEEN doen om te vinden. We kunnen ook vinden door bijvoorbeeld te doen waar we nu mee bezig zijn: meningen uitwisselen over een bepaald onderwerp. Het is ook belangrijk te kijken WAT we nu eigenlijk willen vinden. Willen we personen vinden, antwoorden vinden, of misschien wel onszelf vinden...Ik twijfel ten zeerste aan de correctheid van dit citaat...
Al doende leert men, nou dan snap ik voor geen meter waarom er nog steeds achterlijke mensen zijn die continu dezelfde fouten maken.

Geweld is slecht.
Nou, er is nog steeds geweld.
Om maar een voorbeeldje te geven.
Oud 08-04-2003, 17:58
Verwijderd
Citaat:
iraifia schreef op 06-04-2003 @ 22:28:
Dit is wel erg vaag: wat bedoel je? Welk geloof? Geloof waar in? Geloof hoe en wat en waarom? enz.

Ik geloof dat ik leef met om een bepaalde bestemming te berijken na dit leven. De kansen daar voor zijn redelijk groot, maar je moet ze aanpakken: en dat is niet moeilijk want ze worden overal gegeven. Maar mensen ondermijnen vaak het 'hogere' gezag dus vandaar dat er nog zo veel plek is bij die eindbestemming
En verder vind ik dit ook geen slechte reply

De zin van het leven van een bepaalde generatie is een betere situatie te creëren voor een volgende generatie. Wij leven niet voor onszelf, wij leven voor de mensen die na ons komen. Ons doel in het leven is om de wereld klaar te maken voor de personen die na ons komen...

van wie? euhm ff kijken: van Toemoesh of zo.. Kan ik me ook wel in vinden.

Verder denk ik dat het belangrijk is om ergens voor te leven. Als je voor niets leeft... saaie boel...
Met citaat reageren
Oud 08-04-2003, 18:38
Verwijderd
De zin: wat is van het leven?
Met citaat reageren
Oud 09-04-2003, 14:02
marla
marla is offline
Ik heb geen specifiek zin in mijn leven, ik vind het alleen leuk om te leven en heb geen speciaal doel voor mijn ogen.
Oud 09-04-2003, 17:23
lovetear
lovetear is offline
Hmm, ok. Ik denk dat iedereen allang 'weet' wat de zin van het leven is. Mensen beseffen het alleen nog niet, maar (on)bewust zijn zij allemaal hetzelfde levensdoel aan het vervullen.
Oud 09-04-2003, 17:33
darthraver
darthraver is offline
Citaat:
lovetear schreef op 09-04-2003 @ 18:23:
Hmm, ok. Ik denk dat iedereen allang 'weet' wat de zin van het leven is. Mensen beseffen het alleen nog niet, maar (on)bewust zijn zij allemaal hetzelfde levensdoel aan het vervullen.
Wat is die zin dan?
Met citaat reageren
Oud 09-04-2003, 17:37
Catooke
Catooke is offline
De zin van het leven... Daar moet ik ff over nadenken hoor.. Mag ik een hulplijn gebruiken?? Hallo trouwens aan Maurice! Ga je hier ook lastig vallen als ik echt niets meer te doen heb ;-)
Oud 09-04-2003, 17:40
Yohst
Yohst is offline
geen zin, je hersens krijgen toevallig wat stroompjes van alle kanten, en wij denken gelijk dat we leven
Oud 09-04-2003, 18:31
gevaar
gevaar is offline
het doel van het leven is:
te leven

das iets wat elk levend organisme kan en zal doen.

zelfmoord komt ook alleen bij mensen voor
Oud 09-04-2003, 18:36
gevaar
gevaar is offline
Citaat:
Sven schreef op 08-04-2003 @ 13:47:
Er is geen doel.. we zijn gewoon toevallig ontstaan Mensen willen graag geloven dat er wel een doel is.. omdat het anders allemaal zo nutteloos is.. helaas
zeggen dat er geen doel is omdat we toevallig zijn ontstaan gaat me ook weer wat ver.

we zijn ontstaan om te leven
we planten ons voort om verder te leven (diep nadenken)
en we zijn gefasineerd met onsterfelijkheid
.....
Oud 09-04-2003, 18:41
Sirenie
Sirenie is offline
Ik vind dat het leven heel veel zinnen heeft.
Onder andere een goed mens zijn, anderen helpen, gelukkig zijn, en meer. Ik weet het eigenlijk niet zo goed, ik heb nog niet echt een zin en een mezelf gevonden dus ik kan het nog niet zo goed zeggen, ik ben nogal een onevenwichtig iemand (heus, zo zielig )
Met citaat reageren
Oud 09-04-2003, 19:18
lovetear
lovetear is offline
Citaat:
darthraver schreef op 09-04-2003 @ 18:33:
Wat is die zin dan?
Ik denk dat dat geluk is. Iedereen is, weliswaar op zijn eigen manier, bezig om een hoogste staat van geluk te bereiken. Ik denk dat dat er al vanaf de geboorte in zit.

Of je nou probeert zoveel mogelijk geld te verdienen, zoveel mogelijk andere mensen te plezieren, of zoveel mogelijk jezelf te uitten, iedereen probeert om gelukkig te zijn. Als je van een baby zijn flesje af pakt, gaat hij huilen, omdat hij ongelukkiger is als hij honger heeft.

Mensen zijn altijd bezig met behoeftes vervullen met als doel zo gelukkig mogelijk te worden. Wanneer je iemand anders een plezier doet, bijvoorbeeld wanneer je je vriendin verlaat, omdat ze niet meer verliefd op je is, terwijl jij dat wel op haar bent, ben je gelukkiger als je weet dat zij een vrij leven heeft, dan dat ze wel bij jou blijft, maar in een soort van gevangenschap blijft. Begrijp je?

Hmm, ik hoop dat dit te volgen is. Als iemand dit niet snapt moet hij/zij dat maar zeggen, dan zal ik het beter proberen uit te leggen. Voor mij is dit namelijk al een tijdje hartstikke logisch.
Oud 09-04-2003, 20:03
Verwijderd
Citaat:
gevaar schreef op 09-04-2003 @ 19:31:
zelfmoord komt ook alleen bij mensen voor
én lemmingen
Met citaat reageren
Oud 09-04-2003, 20:16
gevaar
gevaar is offline
Citaat:
lovetear schreef op 09-04-2003 @ 20:18:
Of je nou probeert zoveel mogelijk geld te verdienen, zoveel mogelijk andere mensen te plezieren, of zoveel mogelijk jezelf te uitten, iedereen probeert om gelukkig te zijn. Als je van een baby zijn flesje af pakt, gaat hij huilen, omdat hij ongelukkiger is als hij honger heeft.
het voorbeeld van de baby is geen goed voorbeeld in mijn ogen
de reden dat de baby gaat huilen is omdat hij geen andere manier heeft om ons duidelijk te maken dat hij het flesje wil.

hierdoor probeert de baby van alles uit. de 1ste x zal hij daarom ook niet gaan huilen maar eerst vreemd kijken dan met zijn armpjes bewegen en als dat geen effect heeft gaat hij geluid produceren. wat in de meeste gevallen overeenkomt met wat wij onder huilen verstaan.

dit huilen werkt in veel gevallen en daardoor zal de baby dit blijven doen. heeft niet direct iets te maken met gevoelens van geluk en/of ongelukkig zijn.

Citaat:
Mensen zijn altijd bezig met behoeftes vervullen met als doel zo gelukkig mogelijk te worden
ook dit is niet voor iedereen te zeggen. om een voorbeeld te geven

zoals uit onderzoek is gebleken worden mensen zonder kinderen over het algemeen gelukkiger dan mensen met kinderen.
toch zien veel mensen kinderen krijgen als iets dat ze moeten ervaren en/of (in)direct als iets gelukzaligs.

de drang om behoeftes te vervullen en daardoor zo gelukkig mogelijk te worden vind ik dan ook niet geheel terecht. wel is er veel voor te zeggen.

als je verder zoekt en dingen meemaakt zoals je voorbeeld van die vriendin die je laat gaan omdat ze gelukker wordt zonder jou geeft al aan dat je niet alles doet uit het belang om je eigen behoeftes te forfillen en daardoor zo gelukkig mogelijk te worden.
Oud 09-04-2003, 20:20
gevaar
gevaar is offline
Citaat:
N00dles schreef op 09-04-2003 @ 21:03:
én lemmingen
daar benk niet zow bekend mee

maar kijk maar eens naar het effect van die kippen zow dicht op elkaar
die voeren de ene strijd na de andere om te kunnen blijven leven

wrom zouden wij het doel om te leven alleen bij onszelf zoeken?
of bij een specie appart.

het kan net zo goed individueel (qua geestelijk doel) of omvangrijker (universeel doel) zijn
Oud 09-04-2003, 20:25
Grey Pilgrim
Grey Pilgrim is offline
Ik denk dat het te romantisch is gedacht als je denkt dat je leven een bepaalde reden heeft. Ik denk dat wij mensen gewoon een diersoort zijn. Wij zijn ervoor de natuur in (of uit) evenwicht te houden.

Dus ik denk dat het leven gewoon er voor is om te soort voort te laten bestaan.
Met citaat reageren
Oud 09-04-2003, 20:44
gevaar
gevaar is offline
Citaat:
Grey Pilgrim schreef op 09-04-2003 @ 21:25:
Ik denk dat het te romantisch is gedacht als je denkt dat je leven een bepaalde reden heeft. Ik denk dat wij mensen gewoon een diersoort zijn. Wij zijn ervoor de natuur in (of uit) evenwicht te houden.

Dus ik denk dat het leven gewoon er voor is om te soort voort te laten bestaan.
mee eens
alleen niet te genuanceerd worden
Oud 09-04-2003, 21:56
Quistnix
Quistnix is offline
Citaat:
N00dles schreef op 09-04-2003 @ 21:03:
én lemmingen
Das een urban legend. Documentairemakers joegen lemmingen van de rotsen af voor indrukwekkend beeldmateriaal..

Q.
Oud 09-04-2003, 22:05
Lyra
Lyra is offline
De zin van mijn leven is als die van een rechte,
altijd rechtdoor, no matter what.
Oud 10-04-2003, 12:22
lovetear
lovetear is offline
Citaat:
gevaar schreef op 09-04-2003 @ 21:16:
het voorbeeld van de baby is geen goed voorbeeld in mijn ogen
de reden dat de baby gaat huilen is omdat hij geen andere manier heeft om ons duidelijk te maken dat hij het flesje wil.

hierdoor probeert de baby van alles uit. de 1ste x zal hij daarom ook niet gaan huilen maar eerst vreemd kijken dan met zijn armpjes bewegen en als dat geen effect heeft gaat hij geluid produceren. wat in de meeste gevallen overeenkomt met wat wij onder huilen verstaan.

dit huilen werkt in veel gevallen en daardoor zal de baby dit blijven doen. heeft niet direct iets te maken met gevoelens van geluk en/of ongelukkig zijn.
Het gaat er niet om dat de baby gaat huilen, het gaat erom dat de baby zijn fles terug wil. Waarom denk jij dan dat de baby de fles terug wil?

Citaat:
ook dit is niet voor iedereen te zeggen. om een voorbeeld te geven

zoals uit onderzoek is gebleken worden mensen zonder kinderen over het algemeen gelukkiger dan mensen met kinderen.
toch zien veel mensen kinderen krijgen als iets dat ze moeten ervaren en/of (in)direct als iets gelukzaligs.

de drang om behoeftes te vervullen en daardoor zo gelukkig mogelijk te worden vind ik dan ook niet geheel terecht.
Mensen denken dat ze gelukkiger worden van kinderen. Dat betekent niet dat die mensen het bij het juiste eind hebben. Als mensen geen kinderen willen/kunnen krijgen, gaan ze op zoek naar andere manieren om zo gelukkig mogelijk te worden, en worden ze op deze manier misschien gelukkiger dan mensen met kinderen. Iedereen wil hetzelfde bereiken, maar bijna niemand weet precies hoe dat te bereiken is. Mijn punt is niet dat iedereen die zijn behoeftes vervult gelukkig wordt, maar dat mensen denken dat ze daar gelukkig van worden.

Citaat:
als je verder zoekt en dingen meemaakt zoals je voorbeeld van die vriendin die je laat gaan omdat ze gelukker wordt zonder jou geeft al aan dat je niet alles doet uit het belang om je eigen behoeftes te forfillen en daardoor zo gelukkig mogelijk te worden.
Dat bedoel ik ook, als je alleen maar je eigen behoeftes vervult, wordt je op een gegeven moment waarschijnlijk eenzaam. Daarom vervul je ook andermans behoeftes, omdat jij behoefte hebt aan anderen.
Oud 10-04-2003, 12:32
leonkorn
leonkorn is offline
Nu... om terug bij God te mogen komen...
Met citaat reageren
Oud 10-04-2003, 13:34
Verwijderd
Maar waarom God? Wat gebeurt er dan later? Je leeft ergens voor, maar niet als slaaf neem ik aan. En als de zin van je leven is: voor God leven is dat okey, maar niet als slaaf, hoe dan? Wat is de specifieke zin van jouw leven?>
Met citaat reageren
Oud 13-04-2003, 21:06
latino-gurl
latino-gurl is offline
nou....dat je leeft zoals je wilt........en je tijd goed besteed aan dingen die je lief zijn en je graag wilt bereiken

ik zie de leven als un test: In een korte tijd je dromen waarmaken en als dat je lukt......ben je geslaagd
Oud 14-04-2003, 18:40
Artemis
Artemis is offline
zoals ik al in een eerder topic zei;

het leven heeft geen zin, maar ik wel!
Oud 14-04-2003, 18:47
Just Johan
Just Johan is offline
Citaat:
[SAC]Artemis schreef op 14-04-2003 @ 19:40:
zoals ik al in een eerder topic zei;

het leven heeft geen zin, maar ik wel!
Met citaat reageren
Oud 17-04-2003, 10:32
Stevill
Stevill is offline
Citaat:
Sven schreef op 08-04-2003 @ 13:47:
Ik begin dit inderdaad steeds meer te geloven.
Ik bedoel waarom moet de mens altijd een doel stellen e iets bewijzen?
Zou het niet zo kunnen zijn dat we gewoon leven om te zijn wat we willen?
Als er een werkelijk doel zou zijn waarom zouden we hier niet over geinformeerd zijn zou dat niet sneller en effecienter zijn?
Oud 17-04-2003, 11:49
Verwijderd
een betere vraag:

is er een zin van het leven?
Met citaat reageren
Oud 17-04-2003, 15:08
lovetear
lovetear is offline
Citaat:
~(S-|-)2v!lL~ schreef op 17-04-2003 @ 11:32:
Als er een werkelijk doel zou zijn waarom zouden we hier niet over geinformeerd zijn zou dat niet sneller en effecienter zijn?
Dat dacht ik ook, maar toen ik om mij heen keek zag ik dat iedereen bezig was om hetzelfde doel te bereiken. Iedereen wist allang wat het doel was. Alleen is niet iedereen zich hiervan bewust. Let er maar eens op.
Oud 18-04-2003, 00:14
Stevill
Stevill is offline
Citaat:
lovetear schreef op 17-04-2003 @ 16:08:
Dat dacht ik ook, maar toen ik om mij heen keek zag ik dat iedereen bezig was om hetzelfde doel te bereiken. Iedereen wist allang wat het doel was. Alleen is niet iedereen zich hiervan bewust. Let er maar eens op.
Als dit zo zou zijn vanwaar dan de vraag vannuit het merendeel?
Oud 18-04-2003, 11:38
lovetear
lovetear is offline
Citaat:
~(S-|-)2v!lL~ schreef op 18-04-2003 @ 01:14:
Als dit zo zou zijn vanwaar dan de vraag vannuit het merendeel?
Dat vraag ik me ook wel eens af. Mensen beseffen niet waarom ze leven denk ik. We mogen dan wel een bewustzijn hebben, zo bewust zijn we dan ook weer niet. Of misschien heeft iedereen hier al aan gedacht maar dacht men dat het te simpel is. Het lijkt op het eerste gezicht ook bijna te simpel om waar te zijn, denk ik. Er zijn verschillende mogelijkheden, hier ben ik nog niet helemaal uit.
Oud 22-04-2003, 18:56
lovetear
lovetear is offline
Om een paar dagen later nog maar eens te reageren op een reactie, ik had het druk.

Om eigenlijk nog een antwoord te geven op je vraag, ik denk niet dat het mensen er zozeer om gaat wat de zin van het leven is, ik denk dat ze meer willen weten hoe ze hun leven het beste kunnen leven. De vraag van de zin van het leven wordt dan gesteld om te kijken of mensen wel het goede hebben gedaan. De zin van het leven is meer een deelvraag, die, als je luistert naar je instincten of je hart, om het maar op een romantischere manier te zeggen, makkelijk beantwoordt kan worden, dit is geen definitief antwoord, maar i.m.o. wel de meest logische. De hoofdvraag is dus: hoe moet ik leven? Maar dat is weer een heel ander verhaal...
Oud 22-04-2003, 20:34
Zieke Gnoe
Zieke Gnoe is offline
de zin van het leven is de zin om te leven
Reageren

Regels voor berichten