Advertentie | |
|
![]() |
|
ja oké 20.000 is heel veel. maar zoveel kost een redelijk Basquiatje nu eenmaal.
En ik zie het ook zo dat als je zo'n werk koopt en je wilt het later weer verkopen dat je dan vaak wel een beetje winst eruit kan halen. oftwel investeren
||
Citaat:
die was ik helemaal vergete... ik heb dus een Designkast gekocht voor €150,- en dan was het eindexamenwerkstuk van een meneer die toen de Kunstacademie deed, en die meneer die heeft nu allemaal dingen ontwerpt en gemaakt en is best wel een beetje bekend. Die man heet Gerard de Hoop en dit is de kast ![]() ![]()
||
Citaat:
![]() |
![]() |
|
Ik zelf niet nee. Maar we hebben 2 Broden. (herman brood)
Bij mn vader hebben we een echte, die steeds meer waard wordt ![]() ![]() ![]()
|
nee, ik heb niet zoveel behoefte om zoveelduizend euro aan een schilderij uit te geven. Ik heb net zoveel plezier van een poster.. daar staat toch precies hetzelfde op..
Ja, het is misschien wel bijzonder en speciaal en extra om een echt werk te hebben.. dus als het goedkoper zou zijn, en dus van een minder bekende kunstenaar zou ik er misschien wel (een paar) 100 euro aan uitgeven als ik het heb..(ooit) |
![]() |
|
misschien ,.. ga ik later iets koels kopen ... als ik rijk ben en als het echt koel is....
maar het kan ook best gevaarlijk zijn joh zoon duur ding... dat kan gepikt worden... en weg mooi duur kunstwerk.... of verzekerings werk .... sja .. ![]()
||
Citaat:
![]() |
![]() |
|
![]() |
Nee ik heb nog nooit 'echte' kunst gekocht
![]() Zelf vind ik kunst wel erg mooi en bijzonder, maar zou ik er zelf niet veel geld voor over hebben ![]() ![]() ![]() |
![]() |
||
Citaat:
als kunst-zijnde kan het wel oninteressant zijn, maar als voorwerp zelf is het vaak leuker om iets te hebben dat een beetje vormgegeven is dan zo'n recht-toe recht-aan saai dingetje dat alleen op functionaliteit is gebaseerd.
|
Ik heb in Duitsland Das Museum für Angewandte Kunst (in Düsseldorf of Frankfurt?) doorgelopen, dus ik hoef niet meer te zeggen "ik vind"... wie vindt het nou leuk om een uur door een museum te lopen waar lepeltjes en spaghetti-bakjes in vitrines liggen alsof het kunst is?
Maar okee, ik vind het niks, want er zit nul concept in, geen gevoel... het draait allemaal om het mooie, terwijl mooi een kwestie van smaak is. |
![]() |
|
en één museum representeerd de gehele toegepaste kunst?
vergeet niet dat sieraden e.d. ook toegepaste kunst kunnen zijn. ![]() Om maar ff een voorbeeld te geven (klokje van Dalí) En nee, je hoeft niet te zeggen dat dit mooi is. Ik ben er alleen van overtuigd dat jouw voorstelling van toegepaste kunst dusdanig onderontwikkeld is, en waarschijnlijk komt dat door je traumatische bezoekje aan dat museum, dat het aan te raden is je eens wat meer te verdiepen in deze ongekend brede sector binnen de kunst alvorens hier een mening over te vormen. ofzo. ![]()
|
![]() |
|
![]() |
basquiat is idd gaaf, ik zou bestwel veel geld overhebben voor een kunstwerk, als ik het had. Maar ik ben eigenlijk ook wel van mening dat kunst voor meer mensen beschikbaar moet zijn. En als je oprecht iets mooivind, neem je toch ook genoegen met een klasse reproductie? incl. rechten etc. Dan gaat het je namelijk om het beeld
NOUja uit respect enz, en omdat het wel leuker is zou ik t kopen. Ik heb nu wel 1 heelgaaf kunstwerk (gekregen toen een bedrijf sloot, etc, en spullen weggingen en directeur heeft t voor mij uit een gang gehaald) tis een zeefdruk van Keith Haring. |
![]() |
|
Ik ben 2 jaar terug op de KunstRai geweest. Echt mooie kunst hadden ze daar van verschillende kunstenaars. Vooral van die glazen voorwerpen of vazen, in allerlei kleuren. Zoiets zou ik wel in mijn huis willen hebben. Maar die waren ook best duur.
Ik zag wel van die schilderijen/posters van wel 50.000 gulden (toendertijd) met bijv. een foto van Nelson Mandela of de koningin maar dan in kleine fotootjes. Een soort mozaïek. Zo'n ding zou ik wel in een gang of kamer willen hebben. Maar dan niet met de koningin ofzo maar iets anders.
Laatst gewijzigd op 14-05-2003 om 23:34. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Algemene schoolzaken |
kakkers help mij!!!!! ukkie88 | 67 | 17-08-2011 07:26 | |
Lifestyle |
pappie of self made man Ninnoc | 133 | 20-09-2003 16:20 | |
Werk, Geld & Recht |
Meer genoegdoening voor 'gewerkt' geld Vincent Vega | 12 | 26-06-2003 22:36 | |
Muziek |
De Wetten van De Haan en Dekker [voor beginnende bands!] Verwijderd | 12 | 01-04-2003 08:40 | |
Lifestyle |
Analyseer je medeforummers. kaleidoscope | 454 | 23-05-2002 18:14 |