Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 23-06-2003, 00:01
Vincent Vega
Vincent Vega is offline
Je hoort mensen wel eens zeggen dat ze veel meer voldoening halen uit geld dat ze met veel moeite en zweet bij elkaar hebben geschraapt bij Albert Heyn dan geld dat bij wijze van spreken uit de lucht komt vallen, of geld dat ze van hun ouders hebben gekregen.

Hier heb ik persoonlijk echt totaal geen last van. Het geld dat ik van mijn ouders krijg pak ik met plezier aan, en ik zou er ook totaal geen moeite mee hebben nog meer geld te krijgen waar ik niet voor hoef te werken. Dit om de simpele reden dat 99% van de studentenbaantjes inhoudelijk gewoon totaal niet interessant zijn, als ik eenmaal ben afgestudeerd kan ik me voorstellen wel graag te willen werken.

Dus: zijn hier echt mensen die hun geld liever uit (stompzinnige) arbeid verkrijgen dan 'zomaar', vanwege de 'voldoening' die dit geeft?
Oud 23-06-2003, 09:30
very drunk driver
very drunk driver is offline
het is wel veel fijner dat je dat geld krijgt waar je hard voor gewerkt heb maar mij maakt het niet uit geld is geld
Oud 23-06-2003, 09:52
beuk
beuk is offline
Ligt eraan, als ik met een beetje handig regelen en weinig moeite wat extra geld verdien voel ik me daar wel goed over. Maar een stompzinnig baantje met aan minimumloon grenzende betaling geeft mij inderdaad ook weinig voldoening. Ik vind dat eigenlijk gewoon zonde van m'n tijd, als je ziet hoeveel meer je later kunt verdienen..
Oud 23-06-2003, 10:17
mR
mR is offline
Tuurlijk is het af en toe wel handig om wat extra van je ouders te krijgen, maar als dat op regelmatige basis gebeurt waardoor ik er niet meer voor hoef te werken zie ik het meer als verwend zijn...

Ik heb lol in m'n werk en vind het daarom niet erg om extra te werken om zo meer te verdienen. Als ik persé iets nodig heb werk ik eerder extra om dat bedrag te halen dan dat ik m'n ouders inschakel ... puur omdat het me meer voldoening geeft dat ik op eigen houtje m'n doel heb bereikt ipv hulp te hebben ingeschakeld van m'n ouders.
Met citaat reageren
Oud 23-06-2003, 10:59
Balance
Balance is offline
bij mij gaat dat absoluut op. ik heb een simpel baantje, maar kan wel helemaal gelukkig zijn met het geld wat ik daarmee verdien. Veel meer dan met geld van m'n ouders.
Het geeft idd genoegdoening, hoe raar dat misschien in jouw oren kan klinken. Ik kan zelfs blijer zijn met een groot iets dat ik van m'n verdiende geld heb gekocht, dan wanneer ik het krijg ofzo.
Oud 23-06-2003, 11:57
Verwijderd
Je leert de waarde van geld kennen, je krijgt respect voor de mensen die heel hun leven dat werk moeten doen. Mensen die jij later moet besturen.

Vroeger kocht ik ook voor mijn eigen geld alleen waardevolle dingen, zoals een tv die ik nu nog heb.

Je moet trouwens wel erg veel geluk hebben, wil je een baan vinden die je altijd leuk zal vinden.

Er zijn trouwens ook leuke bijbaantjes, ik ben al 5 jaar een manusje van alles bij een bedrijf, mag programmatje's maken, website, voor helpdesk spelen, ook wel is ingevallen als werkvoorbereider, leuke sfeer, goed salaris.

Maar pepers plukken was ook leuk, vooral de werksfeer.
Het geld van je ouders is ook voor gewerkt, toch maar raar dat je dat zomaar krijgt.
Met citaat reageren
Oud 23-06-2003, 13:17
Hydraul!C FunK
Hydraul!C FunK is offline
Tss....geef mij dat geld maar hoor.....

Ik werk voor het geld.....en daar probeer ik dan het leukste baantje bij te zoeken.....maar ik werk echt niet voor m'n plezier...

edit: Met dat "geef dat geld maar" bedoel ik dus niet van m'n ouders.
Ik probeer zo weinig mogelijk van hun te vragen, maar als iemand naar me toe komt met "wil je zoveel euro(boeit niet hoeveel)" dan neem ik het echt wel.

Laatst gewijzigd op 23-06-2003 om 13:19.
Met citaat reageren
Oud 24-06-2003, 02:43
Verwijderd
Tja het maakt mij eigenlijk ook weinig uit waar het vandaan komt.

Maar het is wel zo dat zelfs de meest stompzinnige baantjes een voldoening kunnen geven. Ook het kopen van iets waar je zelf voor hebt gewerkt geef toch wel iets van voldoening.

Ik 'maak' mijn baantjes trouwens altijd belangrijker dan ze zijn volgens mijn moeder; dus dat ik er zelf enthousiast over ben. Bijvoorbeeld ik werk nu bij een fotozaak/fotograaf. En dan vind ik dat echt goed omdat mensen zo herinneringen kunnen hebben van belangrijke gebeurtenissen en sommige foto's echt kunst zijn.

En al zou ik een supermarkt werken dan zou ik dat heel goed vinden omdat je zorgt voor eten voor mensen en dat toch heel belangrijk is dat mensen kwalitatief goed voedsel kopen enzo.

Tja.. ohw wat is het toch fijn om ze simpel te zijn
Met citaat reageren
Oud 24-06-2003, 12:52
Sithan
Sithan is offline
Citaat:
Vincent Vega schreef op 23-06-2003 @ 01:01:
Dus: zijn hier echt mensen die hun geld liever uit (stompzinnige) arbeid verkrijgen dan 'zomaar', vanwege de 'voldoening' die dit geeft?
Ja, ik wil zo weinig geld van mn ouders krijgen, omdat ik a. genoeg verdien waar ik werk om in mijn onderhoud te kunnen voorzien en het bovendien een bijbaantje is wat ik als vrije tijd zie. en b. omdat ik me niet zo graag afhankelijk opstel...

Laatst gewijzigd op 24-06-2003 om 12:55.
Met citaat reageren
Oud 24-06-2003, 23:10
waaromniet?
waaromniet? is offline
Ach, geld is geld. Hoewel ik het liefst zo min mogelijk van andere afhankelijk ben kan ik het toch wel waarderen dat m'n ouders m'n studie grotendeels financieren.
Oud 25-06-2003, 07:48
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
Citaat:
waaromniet? schreef op 25-06-2003 @ 00:10:
Ach, geld is geld. Hoewel ik het liefst zo min mogelijk van andere afhankelijk ben kan ik het toch wel waarderen dat m'n ouders m'n studie grotendeels financieren.
Mee eens.
Al is het wel zo dat als je er zelf voor moet werken, en het dus niet krijgt, je toch 3x nadenkt of het je het wel waard is om het geen te kopen.
Met citaat reageren
Oud 25-06-2003, 17:14
EvilSmiley
EvilSmiley is offline
Citaat:
ikbenschipper1 schreef op 25-06-2003 @ 08:48:
Mee eens.
Al is het wel zo dat als je er zelf voor moet werken, en het dus niet krijgt, je toch 3x nadenkt of het je het wel waard is om het geen te kopen.
Uhm, met het geld dat ik van mijn ouders krijg denk ik ook echt wel diep na, soms echt te veel. Net als jij, spullen koop ik alleen als ik zeker weet dat ik het ga gebruiken, ik gok echt nooit. In de praktijk is dat heel moeilijk winkelen

verder verdien ik soms bij met bijles geven, enkel omdat het zo goed verdient, je mensen helpt, en het eigenlijk geen moeite is.
Met citaat reageren
Oud 26-06-2003, 22:36
squat
squat is offline
Ik krijg het liever niet van mensen die ik ken maar vinden of winnen vind ik een stuk beter dan verdienen.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten