|
|
Bekijk resultaten poll: Op welke partij ga jij stemmen bij de Tweede Kamerverkiezingen van 12 september a.s.? | |||
VVD |
![]() ![]() ![]() ![]() |
1 | 4.17% |
PvdA |
0 | 0% |
PVV |
1 | 4.17% |
CDA |
0 | 0% |
SP |
4 | 16.67% |
D66 |
7 | 29.17% |
GroenLinks |
2 | 8.33% |
ChristenUnie |
1 | 4.17% |
SGP |
2 | 8.33% |
Partij voor de Dieren |
1 | 4.17% |
DPK (voorheen OBP/groep Brinkman/TON) |
0 | 0% |
50PLUS |
0 | 0% |
Andere partij, namelijk... |
0 | 0% |
Ik stem blanco |
0 | 0% |
Ik ga niet stemmen |
2 | 8.33% |
Ik weet het nog niet... |
3 | 12.50% |
Aantal stemmers: 24. Je mag niet stemmen in deze poll |
![]() |
|
Topictools | Zoek in deze topic |
Advertentie | |
|
![]() |
|
Partij voor de Dieren. Maar het kan nog gerust veranderen. Er is geen enkele partij waarbij ik denk: o ja, dáár ga ik zeker op stemmen, wat een fantastische partij is dat, over alle dingen die ik belangrijk vind denken we hetzelfde. Dus ik moet prioriteiten gaan stellen en dan kijken welke partij het dichtst bij mijn wensen in de buurt komt. Dus ik moet de partijprogramma's eens goed gaan vergelijken. Die de PvdD nu nog niet heeft. Dus eigenlijk weet ik het nog niet, maar de vorige keer kwam er na die vergelijking PvdD uit dus voorlopig houd ik het hier maar op.
|
Bij mij nog steeds GL, hoewel ik eigenlijk ook eens partijprogramma's wil/moet gaan doorbladeren.
Het grappige is dat als ik iemand van de ChristenUnie op tv zie ik soms ook wel denk "ja, daar kan ik me wel in vinden", alleen jammer dat ik echt nooit op ze zal stemmen.
||
Oh, en ik las dit vandaag op de site van de Volkskrant:
Citaat:
|
![]() |
Ik stem weer SP. Ik zat er nog over te denken, op de PvdA te stemmen, maar ik las dat die zijn geïnfiltreerd door de één of andere belangengroep die zich de G500 noemt. Zolang ik niet weet, in hoeverre die lui de macht grijpen, stem ik er mooi niet op. De VVD en het CDA zijn trouwens ook gekaapt.
||
Citaat:
http://www.g500.nl/themas/ Alleen in punt 6 kan ik me nog enigszins vinden. Maar de rest.. En dan willen ze nog €49 van je ook. ![]() ![]() |
![]() |
||
Citaat:
|||
Citaat:
Waar geven ze dat geld aan uit, iedere dag een nieuwe hipsterbril voor Sywert van Lienden? ![]() edit: ![]() Citaat:
![]()
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
Zal ik je uitleggen. De VVD is de meest ''rechtse'' partij die er is. Al ben ik het erg oneens met de hypotheekrente aftrek (wat geen rechts standpunt is). De Libertarische Partij komt het dichtste bij mijn ideeën. Maar dat is een weggegooide stem. De PVV ben ik het economisch geheel mee oneens alleen vind het wel top dat ze tegen de EU zijn. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
|
Zullen we mensen niet gaan adviseren om SGP te stemmen, heren?
![]() ik weet 't overigens nog steeds niet. Ik zal wel eindigen bij D66 of zo maar ik heb me er nog nauwelijks in verdiept en vond de afgelopen jaren alle partijen die voor mij een optie zijn tegenvallen in de oppositie. Ik zie t rond september wel ![]()
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
||
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]()
||
![]() |
Citaat:
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() "Het algemeen kiesrecht gaat ten diepste uit van individualisering, die de organische opbouw van de samenleving miskent. Daarom spreekt de SGP haar voorkeur uit voor het organisch kiesrecht. Zij is van oordeel dat de overheid het organisch kiesrecht ’behoort te bevorderen dat rekening houdt met het gezin als cel van de samenleving’. Het organisch kiesrecht gaat niet uit van het individu, maar baseert zich op een organische opbouw van de maatschappij. Het roept sterke associaties op met het huismanskiesrecht of het gezinshoofdenkiesrecht." http://www.sgp.nl/Media/download/525...g%20Pr.v.B.pdf
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Weer meer interne strubbelingen in de PVV:
Citaat:
|
Toch wel interessant om te zien hoe de beerput nu wordt opengetrokken, dit artikel in het NRC biedt ook een mooi kijkje achter de schermen. Vraag me wel af of dit veel electorale gevolgen zal hebben.
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
Dat verkiezingsprogramma ook, de manier waarop ze dingen formuleren, echt
![]()
|
Verwijderd
|
Ik begrijp niet precies waarom er de hele tijd met "populistisch" wordt geslingerd. Elke partij maakt zich, zeker rond deze tijd, keihard schuldig aan populisme. Maar als Wilders het doet heeft opeens iedereen er wat over te zeggen?
Populisme is nou eenmaal politiek. Of dat verder goed is of niet is een ander verhaal maar het is echt niet alsof Wilders zich daar alleen schuldig aan maakt. |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Blijkbaar was Wim Kortenoeven ook bang voor zijn positie. Beide kamerleden wilden Geert Wilders terugpakken en ze wisten dat ze hem het meeste pijn zouden doen als ze het op de dag van de presentatie van het verkiezingsprogramma zouden doen. Als wat er in het Catshuis gebeurt is echt de druppel was, waarom zijn ze toen niet opgestapt? |
![]() |
||
Citaat:
http://www.telegraaf.nl/binnenland/1...je_van___.html |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
[Tweewekelijks] Forumpeiling & Tweede Kamerverkiezingen 2012 Martiño | 89 | 19-08-2012 21:18 | |
[Tweewekelijks] Forumpeiling & Tweede Kamerverkiezingen 2012 Martiño | 62 | 03-08-2012 20:19 | |
[Tweewekelijks] Forumpeiling & Tweede Kamerverkiezingen 2012 Martiño | 233 | 22-07-2012 10:30 |