Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Bekijk resultaten poll: Op welke partij ga jij stemmen bij de Tweede Kamerverkiezingen van 12 september a.s.?
VVD 1 4.17%
PvdA 0 0%
PVV 1 4.17%
CDA 0 0%
SP 4 16.67%
D66 7 29.17%
GroenLinks 2 8.33%
ChristenUnie 1 4.17%
SGP 2 8.33%
Partij voor de Dieren 1 4.17%
DPK (voorheen OBP/groep Brinkman/TON) 0 0%
50PLUS 0 0%
Andere partij, namelijk... 0 0%
Ik stem blanco 0 0%
Ik ga niet stemmen 2 8.33%
Ik weet het nog niet... 3 12.50%
Aantal stemmers: 24. Je mag niet stemmen in deze poll

Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 24-06-2012, 12:34
Martiño
Martiño is offline
Tot 12 september a.s. elke twee weken op Nieuws & Achtergronden een nieuwe poll om verschuivingen in kaart te brengen. Discussieer hier verder over je keuze en vooral over mogelijke veranderingen in je keuze!

Als je helaas niet mag stemmen: waarop zou je stemmen?

Resultaten van de vorige peilingen:

Peiling 2:

VVD 4 16.00%
PvdA 0 0%
PVV 2 8.00%
CDA 0 0%
SP 5 20.00%
D66 9 36.00%
GroenLinks 2 8.00%
ChristenUnie 1 4.00%
SGP 0 0%
Partij voor de Dieren 1 4.00%
OBP (Brinkman)/TON 0 0%
50PLUS 0 0%
Andere partij, namelijk ... 0 0%
Ik stem blanco 0 0%
Ik ga niet stemmen 1 4.00%
Ik weet het nog niet... 0 0%
Aantal stemmers: 25

Oude peilingen:
Spoiler

Laatst gewijzigd op 24-06-2012 om 12:44.
Advertentie
Oud 24-06-2012, 12:41
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Partij voor de Dieren. Maar het kan nog gerust veranderen. Er is geen enkele partij waarbij ik denk: o ja, dáár ga ik zeker op stemmen, wat een fantastische partij is dat, over alle dingen die ik belangrijk vind denken we hetzelfde. Dus ik moet prioriteiten gaan stellen en dan kijken welke partij het dichtst bij mijn wensen in de buurt komt. Dus ik moet de partijprogramma's eens goed gaan vergelijken. Die de PvdD nu nog niet heeft. Dus eigenlijk weet ik het nog niet, maar de vorige keer kwam er na die vergelijking PvdD uit dus voorlopig houd ik het hier maar op.
Oud 24-06-2012, 13:08
Martiño
Martiño is offline
Bij mij nog steeds GL, hoewel ik eigenlijk ook eens partijprogramma's wil/moet gaan doorbladeren.

Het grappige is dat als ik iemand van de ChristenUnie op tv zie ik soms ook wel denk "ja, daar kan ik me wel in vinden", alleen jammer dat ik echt nooit op ze zal stemmen.
Oud 24-06-2012, 13:10
Martiño
Martiño is offline
Oh, en ik las dit vandaag op de site van de Volkskrant:

Citaat:
De Hond analyseert verder dat de kiezers zich steeds verder ingraven wat betreft hun politieke keuze. Hij baseert dat op het feit dat kiezers steeds minder vertrouwen krijgen in de partijen waar ze niet op willen stemmen. De mening over andere partijen of lijsttrekker wordt steeds negatiever. Daarmee vermindert de kans dat mensen nog overstappen van de ene naar de andere partij, aldus De Hond.
(link)
Hoe ervaren jullie dat? Persoonlijk schommel ik tussen D66 en GroenLinks, en hoewel ik me wel voorneem dat ik me ga verdiepen in andere partijen weet ik bijna zeker dat het geen andere partij wordt.
Oud 24-06-2012, 13:20
Schrödinger
Schrödinger is offline
Oh, ik ben zeker niet trouw aan de partij, maar dat geldt voor de meeste D66-kiezers wel, denk ik. Ik ben het op zat punten niet eens met de partij, dus als er een andere partij komt met betere punten en/of competentere kandidaten zal ik daar op stemmen.
Oud 24-06-2012, 14:19
HomoSignificans
HomoSignificans is offline
Ik stem weer SP. Ik zat er nog over te denken, op de PvdA te stemmen, maar ik las dat die zijn geïnfiltreerd door de één of andere belangengroep die zich de G500 noemt. Zolang ik niet weet, in hoeverre die lui de macht grijpen, stem ik er mooi niet op. De VVD en het CDA zijn trouwens ook gekaapt.
Oud 24-06-2012, 15:25
Vowel
Vowel is offline
Citaat:
Ik stem weer SP. Ik zat er nog over te denken, op de PvdA te stemmen, maar ik las dat die zijn geïnfiltreerd door de één of andere belangengroep die zich de G500 noemt. Zolang ik niet weet, in hoeverre die lui de macht grijpen, stem ik er mooi niet op. De VVD en het CDA zijn trouwens ook gekaapt.
Ja, ik zat eens even alles te lezen over die G500 en wat een ontzettende onzin staat er op die site zeg.

http://www.g500.nl/themas/

Alleen in punt 6 kan ik me nog enigszins vinden. Maar de rest.. En dan willen ze nog €49 van je ook.
Oud 24-06-2012, 16:01
HomoSignificans
Ja, maar hun standpunten zijn nog het ergste niet. Het is een lobbygroep die niet gewoon ligt te zeuren, maar daadwerkelijk de macht grijpt.
Oud 24-06-2012, 17:22
Schrödinger
Schrödinger is offline
Er zit natuurlijk een verschil tussen "de macht grijpen" en een bij voorbaat mislukte poging invloed uit te oefenen op het politieke proces. Ga er maar niet van uit dat die "G500" ook maar marginale invloed uit kan oefenen op het beleid van de PvdA.
Oud 24-06-2012, 17:25
HomoSignificans
Ja oké, ze proberen het alleen. Ze zijn er inderdaad nog lang niet., al mogen ze al wel meestemmen. Ben benieuwd hoe het uitpakt.
Oud 24-06-2012, 18:02
Schrödinger
Schrödinger is offline
Dit is hoe het gaat uitpakken: ze strijken die 49 euro op van een aantal naïeve jongeren en dat was het.
Oud 25-06-2012, 15:00
Turk February
Turk February is offline
Citaat:
Mark52 schreef:
Een maand geleden zei jij het volgende: "Een linkse partij, ik weet nog niet welke."
Het is dus inderdaad moeilijk kiezen. Ook voor jou blijkbaar
Mijn opmerking ging over het feit dat Muddy Mudskipper zulke totaal verschillende partijen overweegt.
Oud 25-06-2012, 15:05
Martiño
Martiño is offline
Citaat:
Dit is hoe het gaat uitpakken: ze strijken die 49 euro op van een aantal naïeve jongeren en dat was het.
49 euro... en dan moet je zeker ook nog zelf je lidmaatschap voor de partijen betalen?

Waar geven ze dat geld aan uit, iedere dag een nieuwe hipsterbril voor Sywert van Lienden?

edit:

Citaat:
De 49 euro wordt enkel gebruikt om je in te schrijven bij de drie partijen. De organisatiekosten van G500 worden betaald uit donaties.
achso
Oud 25-06-2012, 15:16
Vowel
Vowel is offline
Citaat:
49 euro... en dan moet je zeker ook nog zelf je lidmaatschap voor de partijen betalen?

Waar geven ze dat geld aan uit, iedere dag een nieuwe hipsterbril voor Sywert van Lienden?

edit:

achso
Oud 25-06-2012, 15:36
Martiño
Martiño is offline
Schrödinger had mij misleid door te zeggen dat ze het geld opstrijken.
Oud 25-06-2012, 15:46
De Veroorzaker
De Veroorzaker is offline
Citaat:
Zoo hee las je dat? Op internet zeker?
Oud 25-06-2012, 16:10
HomoSignificans
Nee, in de krant.

Edit: niet zo betrouwbaar dus, maar internet zegt het inderdaad ook.
Oud 26-06-2012, 01:27
MuddyMudskipper
MuddyMudskipper is offline
Citaat:
Mijn opmerking ging over het feit dat Muddy Mudskipper zulke totaal verschillende partijen overweegt.
Tussen VVD, Libertarisch en PVV?

Zal ik je uitleggen. De VVD is de meest ''rechtse'' partij die er is. Al ben ik het erg oneens met de hypotheekrente aftrek (wat geen rechts standpunt is). De Libertarische Partij komt het dichtste bij mijn ideeën. Maar dat is een weggegooide stem. De PVV ben ik het economisch geheel mee oneens alleen vind het wel top dat ze tegen de EU zijn.
Oud 26-06-2012, 06:21
Schrödinger
Schrödinger is offline
Citaat:
Tussen VVD, Libertarisch en PVV?

Zal ik je uitleggen. De VVD is de meest ''rechtse'' partij die er is. Al ben ik het erg oneens met de hypotheekrente aftrek (wat geen rechts standpunt is). De Libertarische Partij komt het dichtste bij mijn ideeën. Maar dat is een weggegooide stem. De PVV ben ik het economisch geheel mee oneens alleen vind het wel top dat ze tegen de EU zijn.
De SGP komt een stuk dichter bij je standpunten dan de VVD of PVV hoor.
Oud 26-06-2012, 06:22
Verwijderd
Citaat:
De SGP komt een stuk dichter bij je standpunten dan de VVD of PVV hoor.
En is nog een stuk rechtser ook.
Oud 26-06-2012, 07:49
Lorelei
Lorelei is offline
Zullen we mensen niet gaan adviseren om SGP te stemmen, heren?

ik weet 't overigens nog steeds niet. Ik zal wel eindigen bij D66 of zo maar ik heb me er nog nauwelijks in verdiept en vond de afgelopen jaren alle partijen die voor mij een optie zijn tegenvallen in de oppositie. Ik zie t rond september wel
Oud 26-06-2012, 09:34
MuddyMudskipper
MuddyMudskipper is offline
Ik ben zeker ook SGP aan het overwegen maar ken hun economische standpunten niet. Moet daar nog naar kijken. Maar hun opvatting over ouderschap en abortus spreekt me erg aan!
Oud 26-06-2012, 09:35
Mark52
Mark52 is offline
Citaat:
En is nog een stuk rechtser ook.
Dat ligt eraan welke betekenis je aan het begrip ´rechts´geeft. De SGP is wel duidelijk conservatief.
Oud 26-06-2012, 12:49
Verwijderd
SGP moeten ze collectief afschieten
Oud 26-06-2012, 14:13
HomoSignificans
Citaat:
Ik ben zeker ook SGP aan het overwegen maar ken hun economische standpunten niet. Moet daar nog naar kijken. Maar hun opvatting over ouderschap en abortus spreekt me erg aan!
Ben je ook tegen vrouwenkiesrecht en voor de doodstraf dan?
Oud 26-06-2012, 14:15
HomoSignificans
Citaat:
De PVV ben ik het economisch geheel mee oneens alleen vind het wel top dat ze tegen de EU zijn.
Dat is wel raar, want juist op economisch gebied is de PVV sterk pro-EU. Oké, nu met die 3%-regel en de opkomende verkiezingen doen ze daar wel net alsof ze ertegen zijn, maar een jaartje geleden was het dezelfde PVV die ervoor had gestemd.
Oud 26-06-2012, 14:35
Verwijderd
Citaat:
Oké, nu met die 3%-regel en de opkomende verkiezingen doen ze daar wel net alsof ze ertegen zijn, maar een jaartje geleden was het dezelfde PVV die ervoor had gestemd.
Tsja, zo kan je de meeste partijen wel afrekenen op hun verleden.
Oud 26-06-2012, 16:43
Mark52
Mark52 is offline
Citaat:
Dat is wel raar, want juist op economisch gebied is de PVV sterk pro-EU. Oké, nu met die 3%-regel en de opkomende verkiezingen doen ze daar wel net alsof ze ertegen zijn, maar een jaartje geleden was het dezelfde PVV die ervoor had gestemd.
Wat bedoel je ermee dat de PVV op economisch gebied pro-Europa zou zijn? En op welke specifieke onderwerpen is de PVV volgens jou economisch gezien pro-Europa?
Oud 26-06-2012, 16:50
De Veroorzaker
Citaat:
Ben je ook tegen vrouwenkiesrecht en voor de doodstraf dan?
zijn dat SGP-standpunten?
Oud 26-06-2012, 17:01
HomoSignificans
Citaat:
zijn dat SGP-standpunten?
Jep. Dat over vrouwenkiesrecht wordt wel iets zorgvuldiger geformuleerd: het gezin is belangrijker dan het individu, dus krijgt voortaan alleen het gezinshoofd (wie dat volgens de SGP ook moge zijn) stemrecht. De doodstraf is nodig om ons aan Gods woord te houden.
Oud 26-06-2012, 17:15
HomoSignificans
Citaat:
Wat bedoel je ermee dat de PVV op economisch gebied pro-Europa zou zijn? En op welke specifieke onderwerpen is de PVV volgens jou economisch gezien pro-Europa?
Voor de begrotingseisen van de EU, voor landbouwsubsidies, dat soort dingen.
Oud 26-06-2012, 18:03
Mark52
Mark52 is offline
Citaat:
Voor de begrotingseisen van de EU, voor landbouwsubsidies, dat soort dingen.
Hoe kom je daar bij? De PVV is juist tegen begrotingseisen vanuit de EU en landbouwsubsidies. Kun je mij iets laten zien waaruit blijkt dat de PVV daar voor is? Want ik weet eigenlijk toch wel heel zeker dat het niet klopt wat jij zegt.
Oud 26-06-2012, 18:08
Mark52
Mark52 is offline
Citaat:
Jep. Dat over vrouwenkiesrecht wordt wel iets zorgvuldiger geformuleerd: het gezin is belangrijker dan het individu, dus krijgt voortaan alleen het gezinshoofd (wie dat volgens de SGP ook moge zijn) stemrecht. De doodstraf is nodig om ons aan Gods woord te houden.
Volgens mij is de SGP tegenwoordig niet meer tegen actief kiesrecht voor vrouwen. Ze zijn nog wel tegen passief kiesrecht voor vrouwen. Hierover was een tijdje terug nog iets in het nieuws, omdat één of ander feministenclubje het nodig vond om de SGP hierom voor de rechter te slepen.
Oud 26-06-2012, 18:38
HomoSignificans
Citaat:
Volgens mij is de SGP tegenwoordig niet meer tegen actief kiesrecht voor vrouwen. Ze zijn nog wel tegen passief kiesrecht voor vrouwen. Hierover was een tijdje terug nog iets in het nieuws, omdat één of ander feministenclubje het nodig vond om de SGP hierom voor de rechter te slepen.
Zo gevonden hoor.

"Het algemeen kiesrecht gaat ten diepste uit van individualisering, die de
organische opbouw van de samenleving miskent. Daarom spreekt de
SGP haar voorkeur uit voor het organisch kiesrecht. Zij is van oordeel
dat de overheid het organisch kiesrecht ’behoort te bevorderen dat
rekening houdt met het gezin als cel van de samenleving’. Het organisch
kiesrecht gaat niet uit van het individu, maar baseert zich op een
organische opbouw van de maatschappij. Het roept sterke associaties op
met het huismanskiesrecht of het gezinshoofdenkiesrecht."

http://www.sgp.nl/Media/download/525...g%20Pr.v.B.pdf
Oud 26-06-2012, 19:18
Verwijderd
Behoorlijk triest, dat er nog steeds van die religieuze gekken rondlopen die op de SGP stemmen.
Oud 26-06-2012, 19:41
Mark52
Mark52 is offline
Citaat:
Zo gevonden hoor.

"Het algemeen kiesrecht gaat ten diepste uit van individualisering, die de
organische opbouw van de samenleving miskent. Daarom spreekt de
SGP haar voorkeur uit voor het organisch kiesrecht. Zij is van oordeel
dat de overheid het organisch kiesrecht ’behoort te bevorderen dat
rekening houdt met het gezin als cel van de samenleving’. Het organisch
kiesrecht gaat niet uit van het individu, maar baseert zich op een
organische opbouw van de maatschappij. Het roept sterke associaties op
met het huismanskiesrecht of het gezinshoofdenkiesrecht."

http://www.sgp.nl/Media/download/525...g%20Pr.v.B.pdf
Ik ga het niet helemaal opzoeken, maar ik ga er dan vanuit dat je gelijk hebt. Blijkbaar zijn ze wel nog altijd officieel tegen het actief kiesrecht voor vrouwen
Oud 03-07-2012, 11:03
Martiño
Martiño is offline
Weer meer interne strubbelingen in de PVV:

Citaat:
Hernandez en Kortenoeven stappen uit PVV-fractie

DEN HAAG - Tweede Kamerleden Marcial Hernandez en Wim Kortenoeven stappen per direct uit de PVV-fractie.

Dat hebben zij dinsdag bevestigd tegen NU.nl. Ze blijven tot verkiezingen wel in de Tweede Kamer.
In een persconferentie zei Hernandez: "Alles draait om Geert Wilders en hij houdt met niemand rekening. Hij beslist en speelt met toekomst en levens van hem toegewijde mensen."
Vlak daarvoor presenteerde PVV-leider Geert Wilders het verkiezingsprogramma van zijn partij.
Wilders zelf zei van niks te weten. De partij maakt vrijdag de kandidatenlijst voor de verkiezingen bekend. "Ik vermoed dat mensen anticiperen op het uitkomen van de lijst."
Volgens Wilders is het verkiezingsprogramma "in een uitgebreide fractievergadering besproken. Het is unaniem aanvaard."

Halfuurtje

Maar Hernandez zegt "vele slapeloze nachten" te hebben gehad toen de fractie twee weken geleden het conceptverkiezingsprogramma mocht inzien. Dat deed voor hem de emmer overlopen. "We mochten het allemaal een halfuurtje inkijken en uitsluitend zeggen wat we ervan vonden. Wie een kritische noot durfde te plaatsen, werd afgewimpeld."
Volgens Hernandez heeft de fractie Wilders gezegd dat sowieso de helft van het programma niet kon en niet uitvoerbaar was.
Zo werd volgens hem "voor 600 miljoen euro aan bezuinigingen op Defensie ingevoegd". Daarop zou Fleur Agema hebben gezegd: "Waarom heffen we de luchtmacht niet meteen op?"

Catshuis

Volgens Hernandez wist de fractie ook niets van de breuk in het Catshuis. "Er was zelfs geen mailtje of sms'je, behalve een mail van de fractiesecretaris om met spoed naar Den Haag te komen."
Terwijl volgens Hernandez alles eerst met de fractie overlegd zou worden. "Een paar dagen later hebben meerdere PVV'ers letterlijk op elkaar schouders zitten te huilen, vanwege deze schoffering van Wilders."
Hernandez stelt dat "incidentenpolitiek en de peiling van Maurice de Hond" voortdurend de koers van de partij bepalen. "Henk en Ingrid? Wilders weet niet eens wie dat zijn!"

Kim Jong-Un

Hij zegt dat Wilders "totaal vervreemd" is van de werkelijkheid. "Het is niet de bedoeling dat de Kamerleden excelleren, maar dat ze onzichtbaar zijn. Kim Jong-Un kan nog leren van dit mediabeleid."
"De glans is er na twee jaar bij de PVV echt van af. Als PVV-Kamerlid ben je alleen maar stemvee."
Hernandez is niet bereid om zijn integriteit verder op het spel te zetten. "Vandaag heb ik mijzelf vrijgevochten", zei hij zichtbaar geëmotioneerd.

Krijgsmacht

Hij en Kortenoeven gaan geen eigen partij beginnen, maar behouden tot de verkiezingen wel hun zetels "om nationaal en internationaal uit te leggen dat het van belang is om de dreigingen van deze samenleving met een goede krijgsmacht te pareren."
Daarna sprak Kortenoeven. "Geert Wilders zei mij twee jaar geleden de kans te bieden vrijheid en veiligheid te garanderen. En dat na de verkiezingen een krijgsraad zou worden belegd over de te volgen verkiezingen. Maar helaas hebben Wilders en zijn politburo al snel de nadruk gelegd op mijns inziens secundaire zaken als zorg en uitkeringen."
Wilders was voor hem "een soort Michiel de Ruijter". Maar dat betekent volgens Kortenoeven niet "dat al zijn nukken en dictaten maar geaccepteerd moeten worden". Toch is dat wat Wilders volgens de ex-PVV'er wil en daarin wordt hij gesteund door zijn vertrouwelingen.
Beetje jammer dat de heren nu pas hun conclusie trekken, op een moment dat het echt niks meer uitmaakt of ze wel of niet bij de fractie horen.
Oud 03-07-2012, 11:19
Daantjer
Daantjer is offline
Het is toch genieten, dat PVV-spektakel.
Het was ook wel tijd dat het kaartenhuis 'de PVV' in elkaar donderde.
Werkt wel voor de SP en VVD, die winnen waarschijnlijk weer aan kiezers.
Oud 03-07-2012, 13:03
hookee
hookee is offline
Citaat:
Werkt wel voor de SP en VVD, die winnen waarschijnlijk weer aan kiezers.
Want daar is het allemaal koek en ei en is iedereen het met hun grote leider eens.
Oud 03-07-2012, 13:45
Schrödinger
Schrödinger is offline
"Als PVV-Kamerlid ben je alleen maar stemvee." - Hernandez

Goh, echt? Daar zijn ze snel achter.
Oud 03-07-2012, 14:33
Martiño
Martiño is offline
Toch wel interessant om te zien hoe de beerput nu wordt opengetrokken, dit artikel in het NRC biedt ook een mooi kijkje achter de schermen. Vraag me wel af of dit veel electorale gevolgen zal hebben.
Oud 03-07-2012, 15:24
Schrödinger
Schrödinger is offline
Citaat:
Toch wel interessant om te zien hoe de beerput nu wordt opengetrokken, dit artikel in het NRC biedt ook een mooi kijkje achter de schermen. Vraag me wel af of dit veel electorale gevolgen zal hebben.
Dat ligt er aan of er aandacht is voor de perikelen in Hart van Nederland en RTL Boulevard.
Oud 03-07-2012, 16:04
De Veroorzaker
Citaat:
"Als PVV-Kamerlid ben je alleen maar stemvee." - Hernandez

Goh, echt? Daar zijn ze snel achter.
Precies dit, echt wat een volslagen idioten "Wir haben es nicht gewusst".
Oud 03-07-2012, 16:04
De Veroorzaker
Citaat:
Ik denk dat de mensen die op Wilders stemmen beter doorhebben hoe de PVV in elkaar zit dan Hernandez en die andere flapdrol.
Oud 04-07-2012, 11:45
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Dat verkiezingsprogramma ook, de manier waarop ze dingen formuleren, echt Ik denk dat ik er nog best van te overtuigen zou zijn geweest dat we de EU uit zouden moeten stappen, ik bedoel, in theorie lijkt het me een erg aantrekkelijk idee om niet in de EU te zitten, maar kom op, dan moet je wel met een gefundeerd en genuanceerd verhaal aankomen, niet met dit soort populistische taal.
Oud 04-07-2012, 12:10
Verwijderd
Ik begrijp niet precies waarom er de hele tijd met "populistisch" wordt geslingerd. Elke partij maakt zich, zeker rond deze tijd, keihard schuldig aan populisme. Maar als Wilders het doet heeft opeens iedereen er wat over te zeggen?

Populisme is nou eenmaal politiek. Of dat verder goed is of niet is een ander verhaal maar het is echt niet alsof Wilders zich daar alleen schuldig aan maakt.
Oud 04-07-2012, 12:17
De Veroorzaker
Citaat:
Dat verkiezingsprogramma ook, de manier waarop ze dingen formuleren, echt Ik denk dat ik er nog best van te overtuigen zou zijn geweest dat we de EU uit zouden moeten stappen, ik bedoel, in theorie lijkt het me een erg aantrekkelijk idee om niet in de EU te zitten, maar kom op, dan moet je wel met een gefundeerd en genuanceerd verhaal aankomen, niet met dit soort populistische taal.
Dus als ik het goed begrijp dan ga jij ervan uit dat de gemiddelde (PVV-)stemmer het programma van de PVV (of welke andere partij dan ook) grondig doorneemt en op zoek gaat naar argumenten en nuances?
Oud 04-07-2012, 12:22
Schrödinger
Schrödinger is offline
Citaat:
Waarom lijkt dat je een aantrekkelijk idee?
Oud 04-07-2012, 18:49
Mark52
Mark52 is offline
Citaat:
Weer meer interne strubbelingen in de PVV:

Beetje jammer dat de heren nu pas hun conclusie trekken, op een moment dat het echt niks meer uitmaakt of ze wel of niet bij de fractie horen.
Snap je dan niet waarom ze het juist op dit moment gedaan hebben? Er gingen al weken geruchten dat Marcial Hernandez niet op de nieuwe PVV-kieslijst zou komen. Geert Wilders zou van Hernandez af willen vanwege de "Kopstoot affaire".

Blijkbaar was Wim Kortenoeven ook bang voor zijn positie. Beide kamerleden wilden Geert Wilders terugpakken en ze wisten dat ze hem het meeste pijn zouden doen als ze het op de dag van de presentatie van het verkiezingsprogramma zouden doen. Als wat er in het Catshuis gebeurt is echt de druppel was, waarom zijn ze toen niet opgestapt?
Oud 04-07-2012, 18:52
Mark52
Mark52 is offline
Citaat:
Volgens peilingen blijft de PVV-kiezer Wilders trouw.

http://www.telegraaf.nl/binnenland/1...je_van___.html
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten