Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
Ze wil absoluut niet omdat ze niet verliefd is of omdat zevast heeft besloten dat ze niks met jou wil ivm vriendschap'sband omdat ze wél denkt dat dat kwaad kan (in combinatie met dat ze een meisje van principes is ![]() Ik zou gewoon nog een tijdje vrienden met haar blijfen, het er misschien een keertje voorzichtig over hebben ![]()
|
![]() |
Ik heb ook zoiets.... ik leerde dit jaar een heel leuk meisje kennen en ging ook heel veel met haar om enzo, we gingen vaak samen ergens heen enz...
Na een tijdje was ik ook verliefd op haar maar ik wist niet wat ze van mij vond, toen heeft een vriend van mij aan haar gevraagd wat ze nou van me vond: ze vond me wel aardig maar niet leuk en ze wou de vriendschap niet op het spel zetten, en nu heeft ze verkering met een andere vriend van mij... Ik heb het idee dat als je een meisje goed leert kennen en (te)veel mee omgaat dat je dan een soort grote broer effect krijgt en ze je alleen als vriend ziet en niet meer.... En ook denkik da tals je een meisje leuk vind dat je het zo snel mogelijk moet laten weten want anders gaat ze je helemaal alleen maar als vriend zien...
||
Citaat:
Wie bepaald er of je verliefd bent??? Dat kan alleen de persoon zelf en als je goede vriendin geen relatie wil, zal ze niet verliefd op je zijn... aan de andere kant, misschien is ze toch wel verliefd maar wil ze je gewoon niet kwijt omdat ze te veel om je geeft en ze bang is dat het fout gaat lopen tussen jullie. Dan is ze namelijk zowel haar goede vriend als haar vriendje kwijt en das natuurlijk altijd rot Ik zou trouwens toch proberen om er nog eens met haar over te praten, want wat wij hier op het forum zeggen zijn niet haar eigen gevoelens en dat is nou juist waar het je wel om gaat... je wil weten wat zíj vindt en voelt en daarvoor moet je eigenlijk gewoon bij háár terecht
|
![]() |
Tja, ik begrijp je situatie heel goed, en ook ik heb meerdere keren (nouja, twee keer
![]() Leest ze het wel, dan ben je helemaal de lul, want geen vrouw houdt ervan dat privégevoelens voor haar publiekelijk uitgespreid worden. Tenzij ze een beetje aandacht te kort komt, dan zou het in je voordeel uit kunnen pakken, maar ik denk het niet... Ik heb een vriendin (nog steeds), A genaamd, waarmee ik ongeveer hetzelfde heb meegemaakt. Het was voor mij op een gegeven moment onbegrijpelijk dat ze, uitgerekend bij degene bij wie ze zich wél op haar gemak voelde (i.t.t. de meeste mannen waarmee ze contact had/zocht/enz.), en waarvan ze meerdre malen gezegd had dat ze me een knappe jongen vond, zich niet kon of wilde laten gaan, als het ging om uitingen van liefde, genegenheid, sex. Maanden gingen we zeer close met elkaar om en gaandeweg vertelde ik mezelf in elk geval dat ik verliefd op haar was. Of ik het ooit echt ben geweest (begripsverwarring idd.) weet ik tot op de dag van vandaag niet. Dat is natuurlijk ook nog een punt van aandacht, Duyvel: In hoeverre ben je zelf verliefd? Heb je niet gewoon überhaupt (wie niet?) behoefte aan een beetje warmte en aandacht? Maar daar ging het niet om. Ik denk dat het uitspreken van je gevoelens en gedachten een optie is, maar dan inderdaad 1 op 1, niet in een kroeg, disco of op een feest. Het probleem is dan, denk ik, als ik je verhaal zo hoor, dat haar reactie niet een authentieke gaat worden. Als ze je meerdre keren uit de weg is gegaan, zou dat op vanalles kunnen duiden, maar ik denk dat de kans, dat áls ze dat al zo voelt, ze je gaat vertellen dat ze óók verliefd op jou is, bijzonder klein is. Misschien moeten jullie maar vaker wat met zijn tweeën iets gaan doen, zodat er misschien vanzelf een moment komt van genegenheid uiten. Vaak is dan wel het moment om ook te gaan praten over "en hoe nu verder?" enzovoorts. Je kunt er twee kanten mee op; of ze geeft veel om je, valt op je, maar wil geen pijn oplopen, moeilijke situaties, enz. M.a.w. ze wil je niet kwijt raken (al eerder geopperd hier) en misschien is ze zelf wel te verlegen om het er in één keer op te gooien, zeg maar.. Of ze ziet je werkelijk als een aantrekkelijke, aardige, betrouwbare jongen en vindt écht dat ze dat gevoel van vriendschap niet wil verwarren met sex en contrasterende gevoelens. Dan vraag ik me het volgdende af; hou oud is zij eigenlijk? Heeft ze toevallig net een lange relatie achter de rug? Dat soort dingen tellen wel mee.. Aan de andere kant, en daarom reageer ik ook, het lijkt verdacht veel op de complexe relatie die ik ook met A heb doorleefd 4 jaar lang. Wat dat betreft adviseer ik je aan de ene kant te blijven genieten van de gevoelens die je voor haar hebt, maar aan de andere kant zou ik het wel binnen afzienbare tijd eens 'proberen'. Dus (over)duidelijk laten blijken waar je heen wilt en dat kan in woord en in daad of een combinatie daarvan. Het schept in ieder geval duidelijkheid, wat er ook gebeurt/uitkomt en volgens mij ben je daar naarstig naar op zoek, naar duidelijkheid. Toch? En wat je kreet dat je te lelijk bent betreft, volgens eigen inschatting: ten eerste zal ze je wel niet te lelijk vinde, want zoals al gezegd, zoals jullie met elkaar omgaan enzo; er zal ongetwijfeld iets in jou zijn, dat ze aantrekkelijk vindt, en dat zal ook ongetwijfeld iets met je uiterlijk en uitstraling te maken hebben. Nu wil het geval dat ik weet hoe je eruitziet en wat je uitstraalt, en dat is volgens mij dus ook het probleem niet (of juist wel, maar dan vanuit haar bekeken). Om het simpeler te houden: ik ken de gedachte (ohja, zo goed zelfs dat het irritant wordt soms) maar jezelf onder de grond schoffelen op die manier, daar heeft niemand wat aan, en uiteindelijk ga je dan ook uitstralen dat je jezelf lelijk vindt. En dat wordt dan wel heel snoezig gevonden door bepaalde verzorgende typjes, maar is niet wat je wilt. En ook niet wat zij wil. (Als ze al iets wil). Vermoedelijk zal ze bij een serieuze poging van jou, eerst schrikken en er later pas over nadenken. Maar dan heb jij in ieder geval gedaan wat je kon. De vriendschap kwijtraken, waar jullie/zij zo bang voor is, zal, als jullie een beetje je best doen, echt niet kapot gaan, of er nu wel of niet iets tussen jullie gebeurt. Dat ben ik met voorgaande poster (v) eens. Schrikt ze niet, en gaat ze er op in, dan wens ik jullie een mooie zomer (en verder), en wijst ze het idee permanent af, dan moet je nóg maar zien wat er gebeurt, want in mijn geval kwam er na 3 jaar ineens uit dat ze me altijd al aantrekkelijk had gevonden en wel over me gefantaseerd had, maar dat ze me inderdaad onder geen beding wilde verliezen. Dat is iets wat je er toch niet uitkrijgt bij iemand; wanneer mensen bang zijn om andere mensen te verliezen, belemmert dat vaak natuurlijk gedrag, ook gedrag wat ze zelf eigenlijk best zouden willen vertonen. Uiteindelijk zij A en ik nog steeds goede vrienden en hebben inmiddels van elkaar geaccepteerd dat we elkaar sexueel ook antrekkelijk vinden. Door het jarenlange proces van ontdekking enzovoorts echter, is er toch iets ontstaan van het "grote broer" Syndroom, dus als haar écht wil, wees dan maar even wat minder begripvol en biedt maar even een wat minder luisterend oor en laat haar maar een beetje vissen misschien naar je werkelijke motieven om met haar om te gaan. Nouja, vissen... hou de verrassing erin, vertel niet te vaak hetzelfde, blijf niet te veel om haar heenhangen. Geef vooral jezelf niet op, met "ik ben toch te lelijk" enz. In ieder geval is het niet goed wanneer 1 persoon de hele tijd stapelverliegd loopt te zijn en de ander merkt dat niet eens op. Merkt ze het wel op, dan heb je het antwoord al: dan heeft ze het er misschien moeilijk mee dat zij dat niet voor jou voelt en doet ze daarom zo vaag... Kennelijk is dit een part of a man's life (man als in man + vrouw), ik denk (heel cliché) dat jullie er toch met zijn tweeën uit moeten komen. Ik raad je in elk geval niet aan hier een thread van te maken van 1000 posts, waarin je al je gevoelend bloot legt. Er hoeft er maar 1 te zijn die haar er op wijst en weg is je droom (en je kans op welke normale uitkomst dan ook voorlopig). Misschien toch alles of niets spelen: niets wordt het toch niet (vriendschap zal wel blijven) en alles kun je krijgen misschien; dan zul je toch duidelijk moeten zijn in je 'efforts' to conquer her. Misschien is ze wel het romantische type dat daar op zit te wachten ![]() Mazzels Tunorg
|
![]() |
Hm, ohja: mijn ervaringen samengevat >>
Uiteindelijk zit er wel wat in wat hier al eerder gezegd is: een meisje/vrouw maakt ophet oog in elk geval een heel duidelijk onderscheid tussen een 'vriend' en een potentiele 'lover', vaak ook op basis van totaal verschillende overwegingen. Ik denk zelf ook dat "wij" mannen hetzelfde doen, maar dat zowel mannen en vrouwen in de war kunnen raken wanneer een beoogde lover toch niet dat is wat verwacht werd en een vriend gevoelens blijkt op te kunnen wekken die verder gaan dan vriendschap, whatever that may mean.. De beste relaties die ik ken of heb gehad waren/zijn die waarin een combinatie optreedt tussen maatjes zijn en elkaar genegenheid durven te geven, wat leidt tot sex uiteraard, als je een beetje normaal in elkaar zit. Wat jij wil, Duyvel is denk een min of meer volwaardige relatie, vriendschap + sex dus. Dat is echter wel een commitment, waar mensen überhaupt diep over moeten denken vaak... (n terecht) en dat gaat vaak niet binnen een week of 3 o.i.d. A en ik hebben uiteindelijk regelmatig met elkaar gezoend destijds en ook is het wel eens wat verder gegaan.. Toch is de status quo uiteindelijk zo dat wij géén relatie aangaan, simpelweg vanwege het voortraject, zeg maar... Mochten we het ooit wel doen, dan is dat ook direct (utopisch gezien) een permanente keuze uit een soort positieve levensmoeheid (hahaha)> dan blijven we denk ik ook gewoon altijd bij elkaar en nemen we een kat, een moestuin en een schommelstoel, en luisteren we de hele dag naar Bob Dyllan en Vivaldi, haha.. Een 'grote broer-syndroom'- vriendschap kan dus ook, ondanks vele nadelen, voordelen en mooie kanten hebben; je leert elkaar onwijs goed kennen en uiteindelijk heb je dan ook een goede betrouwbare vriend. Dat het nu rechtstreeks tegen je gevoel (en/of je hormonen) indruist en dat dan ook nog eens terwijl je al veel twijffelt aan jezelf en je aantrekkelijkheid voor vrouwen, is inderdaad minder prettig.. In elk geval zou ik me niet te veel zorgen maken, en blijft het in je hoofd doorzeuren,... dan zou ik het óf gewoon met zoveel woorden zeggen, óf haar proberen te veroveren (met het risico van een tijdje afstand houden) of misschien maar gewoon proberen de hele tent te vergeten en de volgende keer dat je iemand leuk vindt, wat minder amicaal van start gaan (amicaal doen kan later altijd nog). Ik denk dat als ik 5 jaar geleden A. spontaan versierd zou hebben, dat we dan een amoureus begin hadden gehad. Vrienden waren we dan hoogstwaarschijnlijk nu niet meer geweest. Zet die twee dingen naast elkaar en kies waar je uit wilt komen met het meisje waar je het nu voor te pakken hebt. Dat zijn basicly de twee uiterste opties. Wil je je gevoel laten gelden en dat niet onder stoelen of banken schuiven, dan moet je nu toetasten. Wil je niet hoe dan ook verzanden in "wat zijn wij toch goede vrienden", dan moet je direct zijn. Ik weet in elk geval dat een meisje te veel het idee geven dat je er toch altijd wel zult zijn, dat je altijd bereidt bent naar haar te luisteren enz, dat je dan binnen twee maanden op het niveau komt dat je een vlammende spetterende ontknoping wel even uit je hoofd kunt zetten. Maar all and all: ik ben geen vrouw, dus wie weet zit ik maar wat uit mijn hol te zwetsen ![]() Anywayz, Succes! Nodig haar uit voor aankomende vrijdag, ga een eind langs het strand wandelen en spit it out!
|
Ik zelf heb heel veel beste vrienden... dus jongens... daar ga ik t liefst mee om.. maar ik laat duidelijk zien dat het niet meer dan vriendschap is... dr zijn wel meerdere geweest die even gevoelens voor mij hebben gehad.. en ik ook voor hun.. maar dr is nooit echt wat meer gebeurd dan vriendschap..
Ik zelf heb ook een hele lieve vriend waar ik ook wel een keer mee zou willen gaan.. alleen si ie nog erg jong en onervaren enzow.. en idd.. ik ben bang om onze vriendschapband te verneuken ![]() Maar jah... de grens tussen vriendschap en liefde... ik zou t zoenen willen noemen...... Een vriend van me vind me leuk.. en ik heb um al gezegd dat ik niets meer met um wil dan vriendschap.. en steeds blijft ie proberen om me te zoenen (dit alleen als ie gedronkn heeft want dandurft ie meer) maar ik blijf um steeds maar afwijzen... vinnut bot.. want ik draai me om en loop weg... maar ik vind dat dr toch duidelijk een verschil moet zitten tussen vriendschap of meer..... en bij mij ligt die grens bij zoenen..... |
![]() |
|
![]() |
De grens ligt ook bij zoenen... mooi en kort verwoord eigenlijk best wel..
![]() Zoenen is zeg maar het criterium waarop je besluit wel al dan niet met iemand verder de genitale glijbaan af te gaan. Zoent iemand absoluut niet naar wens of smaak, dan is het oordeel 'Nee', gaat er wel ergens een wervelwindje blazen, dan heb je ook het fysieke bewijs dat je dat ook écht wilt ![]() Zoenen is bovendien én de mildste manier van vreemdgaan én daarmee gelijk een zwaar vergrijp... Zoenen kan ontstaan uit vriendschap of genegenheid en is daarmee inderdaad de GRENS tussen deze twee. Heel tofjes dat joe dat zo super eenvoudig neerzet, SuperEef, want zoals je ziet heb ik een kilometer woorden nodig om niks te zeggen ![]() Tuborg
|
Oke, bedankt voor de tips, ervaringen... ik had het zelf ook allemaal al bedacht, want het is eigenlijk gewoon logisch wat de volgende mogelijkheden moeten zijn, en het komt allemaal wel goed dus.
@ tuborg: een heel verhaal hehehe, het lijkt wel of je me persoonlijk kent, zo goed als jij mijn situatie in kan schatten... ![]() Wat mij betreft mag de topic zakken..
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Liefde & Relatie |
Grens tussen liefde & vriendschap? Janossss | 6 | 10-09-2014 21:11 | |
Liefde & Relatie |
Hoe onvoorwaardelijk ben je in je liefde / vriendschap? JustTalk | 33 | 14-05-2014 19:13 | |
Liefde & Relatie |
grens liefde-vriendschap farai | 53 | 24-03-2006 13:37 | |
Liefde & Relatie |
Grens vriendschap/liefde Misses QT | 45 | 18-05-2003 18:16 | |
Liefde & Relatie |
tot hoever gaat vriendschap? steentje | 24 | 30-01-2003 20:37 | |
Psychologie |
Haat-liefde vriendschap The*Ataris | 4 | 29-01-2002 14:15 |