Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
|
Als men zich ergens aan ergert betekend dat meestal dat er diep van binnen een herkenning is van iets wat ook jij in je hebt. Het zegt dus veel over jezelf.
Het psychologische deel van dit verhaal is misschien de vraag: wat is het in mij dat ik mij erger aan dingen? Als jij bijvoorbeeld een “allergie” hebt voor dat “onnodig stoer doen” van mensen, wat eigenlijk een overdreven vorm is van “erg op de voorgrond willen treden”, dan wordt het tegenovergestelde: “niet erg opvallend doen”, en als je dat overdrijft: “een onvermogen tot empathie” jouw valkuil. Dit geeft dus meteen aan waar je het beste zelf aan zou kunnen gaan werken. Jezelf meer verbinden met mensen, zelfs die waar jij je aan ergert. Empathie in plaats van medelijden. Dit geeft je meteen een ander beeld van de maatschappij ook... ![]()
|
Die theorie heb ik ook al vaak aangehaald voor mezelf.
Ik moet soms toegeven dat ik mij erger aan handelingen van mensen, en dat die handelingen meestal dingen zijn die ik zelf veel doe/zou willen doen. Ik erger mij bv aan mensen die veel aandacht zoeken, en ik erger me nog meer aan mensen die ze krijgen. Ik erger me eraan, terwijl ik zelf zo graag die aandacht zou krijgen. Dat is de kern. Je moet even je trots opzij zetten om dat te durven toegeven.
|
![]() |
Ach, kan best zijn dat er iets van jezelf in de irrritatie zit. Weet alleen niet of het daardoor ook minder word.
Als je merkt dat je geergerd raakt moet je gewoon de andere kant uit kijken en je laten afleiden, meer kun je er niet aan doen (sommige mensen zíjn gewoon soms irritant). |
![]() |
||
Citaat:
Ik zoek soms ook wel eens aandacht en dan erger ik me kapot aan mezelf. Ik wou dat ik dat niet deed maar iedereen zoek volgens mij wel eens aandacht. Of je krijgt al genoeg aandacht dat kan ook. |
![]() |
|
![]() |
Je hebt idd van die onwijs irritante lui, in eerste instantie gewoon maar bedenken dat jij daar boven staat
![]() het enige is dat je nogal eens last kan hebben van ruzie zoekende lui en/of van die hangjongeren die zichzelf cooler vinden dan ze eigenlijk zijn ![]() ![]()
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
De Kantine |
Hoeveel waarde hecht je aan reacties op het forum? Verwijderd | 47 | 28-03-2008 21:59 | |
Films, TV & Radio |
Ik wou het in het Russisch doen, maar het forum pakt die tekens niet, dus: welke film Uice | 500 | 27-05-2007 22:34 | |
Verkeer & Vervoer |
Te hard rijden ***ailá*** | 111 | 21-04-2007 00:44 | |
Psychologie |
waar ga je heen als je dood bent.... Cookie | 122 | 11-04-2005 20:33 | |
Seksualiteit |
Maagd?? [HuBeRbItCh] | 395 | 06-12-2004 20:58 | |
Liefde & Relatie |
Het is uit ==>> Ex bazuint van alles rond LoeLoe | 27 | 28-04-2004 16:55 |