Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Levensbeschouwing & Filosofie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 12-05-2003, 20:10
Interupter
Interupter is offline
Ik denk dat in de toekomst het verkeer wordt vervangen door computergestuurde wagens en magneetzweeftreinen. De auto is niet meer rendabel, vanwege de te grote hoeveelhied aan auto's en de te grote belasting aan eht milieu. Een innovatieve verandering zouden banen zijn met wagens die door inductiestromen worden aangedreven, waar je ieder moment in kan stappen en door een aantal coordinaten in te vullen kom je op de plaats van bestemming aan. (Denk aan een soort banen op palen boven de weg en wellicht ook onder de grond.
Oud 12-05-2003, 22:13
BBEM
BBEM is offline
zou onwijs zonde zijn een auto is gewoon een facinerend object hoe je het ook bekijkt
Oud 12-05-2003, 22:17
thunder110
thunder110 is offline
Nee, dat zie ik echt niet gebeuren.
Oud 13-05-2003, 01:08
Conan the Librarian
Conan the Librarian is offline
Mensen hebben nu vooral een auto vanwege het gemak van een eigen planning kunnen gebruiken (en de onmisbaarheid daarvan) en vanwege de privacy die het met zich meebrengt. Een deel van de mensen rijdt auto puur omdat ze ervan genieten.

Die factoren zullen in de komende decennia niet minder worden en daarom zal, tenzij er een geldelijke druk komt, er aan het huidige verkeersbeeld niet bijster veel gaan veranderen.
Met citaat reageren
Oud 13-05-2003, 06:19
iamcj
iamcj is offline
Ik denk dat we er naar toe gaan, dat eerst de auto's geleid gaan worden als het druk is, daarna constant onder het mom van het aantal verkeersdoden.

Vervolgens moeten de auto's steeds zuiniger worden en mogen op een gegeven moment oudere auto's niet meer op de weg. Steeds zuiniger, steeds mooier, steeds stiller. Kortom straks mag de weg niet meer vervuilen, niet meer te zien zijn en en niet te horen zijn.

Dus als we een krachtbron hebben, zie ik zoevende auto's over de wegen die we nu al hebben. Daarnaast staan panelen of projectoren die het net natuur doen lijken.
Oud 13-05-2003, 14:06
- DeJa - Vu -
- DeJa - Vu - is offline
Hmmm leuke vraag: als die auto's "de lucht in gaan" (dus niet meer op asfalt rijden) wat doen we dan met al dat asfalt? Half nederland ligt ermee onder!

Misschien zit er in de toekomst wel in elke auto een chip die in verbinding staat met een centrale super-computer, die alle gegevens van eindbestemmingen bekijkt en voor iedereen de snelste weg uitrekent zonder ongelukken te maken. Dat wordt nog een wiskundige kwestie
Oud 13-05-2003, 15:05
Upke
Upke is offline
Citaat:
- DeJa - Vu - schreef op 13-05-2003 @ 15:06:
Hmmm leuke vraag: als die auto's "de lucht in gaan" (dus niet meer op asfalt rijden) wat doen we dan met al dat asfalt? Half nederland ligt ermee onder!

Misschien zit er in de toekomst wel in elke auto een chip die in verbinding staat met een centrale super-computer, die alle gegevens van eindbestemmingen bekijkt en voor iedereen de snelste weg uitrekent zonder ongelukken te maken. Dat wordt nog een wiskundige kwestie
Half nederland? Sorry ongeveer 5% van het nederlandse oppervlak ik bedekt met asvalt. Ik kan er een paar procenten naast zitten hoor.
Met citaat reageren
Oud 13-05-2003, 16:21
akumabito
akumabito is offline
Ik zie de auto ook niet zo snel verdwijnen hoor. Mensen hebben nou eenmaal de behoefte aan gepersonaliseed vervoer dat ze exact daar brengt waar ze zijn moeten.

Vliegende auto's zie ik ook niet zo snel, wie gaat dat allemaal in goede bannen leiden daarboven? Ik bedoel maar, in Nederland alleen al zijn miljoenen autos, als die allemaal het luchtruim kiezen, zal er voor een automatisch besturingssysteem gekozen moeten worden. Computers dus die miljoenen levens in handen hebben. Misschien paranoïde, maar ik zie hier een hartstikke leuk projectje in voor kwaadwillende hackers...

Magneettreinen zijn hardstikke mooi, daar niet van, maar niet rendabel in een klein land als Nederland want de station sliggen veel te dicht bij elkaar, dus de snelheid zou niet veel hoger kunnen zijn als de uidige treinen. (zelfde reden waarom hier geen ICE of TGV achtige treinen gebruikt worden).
Oud 14-05-2003, 13:08
- DeJa - Vu -
- DeJa - Vu - is offline
Citaat:
Rawsteel schreef op 13-05-2003 @ 16:05:
Half nederland? Sorry ongeveer 5% van het nederlandse oppervlak ik bedekt met asvalt. Ik kan er een paar procenten naast zitten hoor.
Vind je dat niet veel dan? Meer dan mijn achtertuin. Ik weet wel betere dingen die we met 5% van ons land kunnen doen.
Reageren

Regels voor berichten