Advertentie | |
|
![]() |
|
om iets te benoemen om met elkaar te communiceren, de hele tijd 'dat mobieltje waar geen electriciteit in zit en werkt op beweging bla blabal enz' lijkt me leuk, en 'dat mobieltje... enz' is nog in ontwikkeling te zeggen is ook wat vermoeiend.
En ik bedoel neem het woord 'God' ben je christelijk heeft dat woord een andere betekenis en zit er ook iets aan vast dat 'bestaat'. Ben je niet christelijk kan dat woord een tamelijk leeg woord zijn...
||
Citaat:
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Om te weten wat mogelijk is, moet je eerst weten wat zeker onmogelijk is. Er is discussie over en dus is het de moeite waard om er een woord voor te hebben.
Net zoals gristenen een woord hebben voor een zeer waarschijnlijk niet-bestaande entiteit is er in de wetenschap ook een woordenschat voor dingen die zeer onwaarschijnlijk of misschien zelfs onmogelijk zijn. |
![]() |
|
Het zijn niet alleen stoffelijke zaken waar we over denken en waar we over praten. Er bestaan naast de dingen die we kunnen waarnemen (glas, pen, boom, lamp) ook ideeën en concepten die niet altijd direct zelf waarneembaar zijn (aantal, rust, tijd) en soms zelfs niet aan de orde (perpetuum mobile, draak, tijdreizen).
Een taal waarin alleen stoffelijke zaken en 'mogelijkheden' bestaan is gewoon niet compleet.
||
Citaat:
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
God is: hookee | 204 | 17-06-2009 12:35 | |
Jehova's getuigen indie-gurl | 348 | 10-04-2007 14:28 | |
De evolutie (verleden, heden en toekomst) Verwijderd | 181 | 19-03-2007 21:39 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
dierproeven op criminelen lindaxxxies | 500 | 17-06-2004 18:51 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Nederland in verval.... TefnachT | 101 | 22-08-2002 00:01 |