Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Centraal eindexamen / Archief 2003-2015 / Eindexamens 2003

Topictools Zoek in deze topic
Oud 13-05-2003, 16:44
scholiertjes
scholiertjes is offline
Weet iemand misschien of je van het examen economie havo het nieuwe of oude belastingstelsel moet kennen? In ons boek staat namelijk alleen het oude, maar lijkt me een beetje vreemd als ze dat nu nog gaan vragen.

Laatst gewijzigd op 13-05-2003 om 17:24.
Advertentie
Oud 13-05-2003, 17:51
Pla
Pla is offline
Volgens mij vragen ze daar toch niets over.. En anders zorg je toch gewoon dat je ze allebei kent??
En als je het krijgt, krijg je er waarschijnlijk genoeg informatie bij zodat je zelf wel een beetje wat kunt fiksen..
Oud 13-05-2003, 21:33
simple creed
simple creed is offline
het nieuwe natuurlijk!
Oud 13-05-2003, 21:40
rodina
rodina is offline
Citaat:
Pla schreef op 13-05-2003 @ 18:51:
Volgens mij vragen ze daar toch niets over.. En anders zorg je toch gewoon dat je ze allebei kent??
En als je het krijgt, krijg je er waarschijnlijk genoeg informatie bij zodat je zelf wel een beetje wat kunt fiksen..
Er staat wel wat in over het omslagstelsel (hoe meer je verdient, hoe hoger de belasting) en je zit met die loongrafieken (hoe heet 't ...) iig dan verschuiven die lijnen.
Oud 13-05-2003, 22:31
miesjellu
miesjellu is offline
Citaat:
rodina schreef op 13-05-2003 @ 22:40:
Er staat wel wat in over het omslagstelsel (hoe meer je verdient, hoe hoger de belasting) en je zit met die loongrafieken (hoe heet 't ...) iig dan verschuiven die lijnen.
Haha die heten Lorenz-Curve(s/n)

Omslagstelsel, Kapitaaldekkingstelsel........ ál die stelsels!!
I'm going Núts here!
Oud 14-05-2003, 09:45
Chill
Chill is offline
Op examen kennisnet staat dat we voor economie 2 niet onderontwikkeling moeten kennen, wordt daar het hoofdstuk 3e wereldlanden mee bedoeld????
Oud 14-05-2003, 12:16
GiTkuA
GiTkuA is offline
Kga denk ik kappen met economie leren hoor, kheb nu al een paar economie examens gemaakt en die gingen redelijk 5,8 en 6,1 dus genoeg :-)

Die Lorenz-curven schijnen wel belangrijk te zijn volgens maar leraar (=teletubbie) maar die zijn ook niet zo moeilijk. Het omslagstelsel (hoe meer je verdient hoe hoger de belasting) is voor de hand liggend in onze verzorgingsstaat :-) De rijkere mensen tillen altijd de zwaarste lasten ....

T gaat wel goedkomen,
Citaat:
Idd, met de informatie die je erbij krijgt en de simpelste berekeningen kom je meestal al een heel eind.
Oud 14-05-2003, 12:24
simple creed
simple creed is offline
Citaat:
Chill schreef op 14-05-2003 @ 10:45:
Op examen kennisnet staat dat we voor economie 2 niet onderontwikkeling moeten kennen, wordt daar het hoofdstuk 3e wereldlanden mee bedoeld????
jupz... alleen dat van exportwaarde=exportvolumexprijs en importwaarde=importvolumexprijs moet je wel kennen.. maarja das zo logisch
Oud 14-05-2003, 12:28
Verwijderd
Het oude, want het nieuwe is nog niet in de boeken opgenomen.. maar ze kunnen er wel vragen over stellen, maar dan met genoeg uitleg over het nieuwe stelsel. Dus weet gewoon hoe het werkt en het lukt je wel
Oud 14-05-2003, 12:31
Verwijderd
Citaat:
GiTkuA schreef op 14-05-2003 @ 13:16:
Kga denk ik kappen met economie leren hoor, kheb nu al een paar economie examens gemaakt en die gingen redelijk 5,8 en 6,1 dus genoeg :-)

Die Lorenz-curven schijnen wel belangrijk te zijn volgens maar leraar (=teletubbie) maar die zijn ook niet zo moeilijk. Het omslagstelsel (hoe meer je verdient hoe hoger de belasting) is voor de hand liggend in onze verzorgingsstaat :-) De rijkere mensen tillen altijd de zwaarste lasten ....

T gaat wel goedkomen,

Idd, met de informatie die je erbij krijgt en de simpelste berekeningen kom je meestal al een heel eind.
niet helemaal waar.... met omslagstelsel wordt bedoeld:
de personen die nu een uitkering ontvangen, ontvangen deze uit de huidige ontvangsten aan premies.. en de premiebetaler (dus de werkenden) van nu betalen voor degenen die nu een uitkering ontvangen...
wat jij bedoelt met je hoe meer je verdient hoe hoger de belasting is het progressief belastingstelsel... maar je kan niet zeggen hoe hoe meer je verdient hoe hoger de belasting(al snap ik wat je bedoeld) maar je moet zeggen dat als iemand meer verdient, dat diegene procentueel meer belasting gaat betalen....
haha
Oud 14-05-2003, 12:31
simple creed
simple creed is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 14-05-2003 @ 13:28:
Het oude, want het nieuwe is nog niet in de boeken opgenomen.. maar ze kunnen er wel vragen over stellen, maar dan met genoeg uitleg over het nieuwe stelsel. Dus weet gewoon hoe het werkt en het lukt je wel
mijn leraar zei dat we het nieuwe kregen. Wij hebben het oude dan ook helemaal niet behandeld en alleen het nieuwe op stencil. MAar ach ik leer het oude dan ook wel even en dan komt het wel goed
Advertentie

Regels voor berichten