Advertentie | |
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Als het moet eet ik wel netjes, maar moestal doe ik dat vanzelf wel. Ik kan alleen moeilijk rechtop zitten, dat vergeet ik altijd.. Ik kan geen boeren laten dus dat is geen probleem.
Als ik te gast ben, doe ik natuurlijk rustig aan met eten en na het eten ruim ik automatisch af (bij andere mensen dan ![]() Op een feest ofzo eet ik wel rustig en wacht of andere mensen nog een keer eten gaan halen en als ik dan wil ga ik wel mee. Als ik iets krijg wat ik niet lekker vind (wat bijna nooit gebeurd) eet ik het wel voor zo ver mogelijk op. Soms zeg ik het ook wel, bij mn vriend thuis zou ik het wel zeggen. Maar zij weten over het algemeen waar ik niet van hou en ik kom er niet zo vaak eten dus dat levert weinig/geen problemen op. |
![]() |
||
Citaat:
![]() Ontopic: ik weet hoe het hoort. Ik smak niet, praat niet met volle mond (alleen als ik HEEL NODIG iets wil zeggen). Als ik bij iemand anders thuis ben probeer ik wel een beetje te helpen met tafel afruimen e.d, voel me altijd zo lullig als ik gewoon blijf zitten ![]()
||
Citaat:
![]()
|
Verwijderd
|
In gezelschap van anderen eet ik netjes. Als ik alleen eet dan eet ik wel vrij 'boers' terwijl ik tv eet. Als ik bij anderen eet krijgen de kinderen altijd te horen: "neem eens een voorbeeld aan Alex, die eet ten minste netjes" Vroeger ergerde me ik er altijd aan als een moeder dat zei, nu ben ik blij dat ik weet hoe het hoort komt omdat mijn ouders daar vroeger ook best wel streng in, als ik en/of mijn broer niet netjes aten moesten we het op onze kamer opeten.
Bij feesten ofzo probeer ik wel om niet te hebberig te zijn enzo en kan me dus redelijk inhouden zodat er voor anderen ook nog wat overblijft ![]() Als ik ergens te gast ben dan gedraag ik me voorbeeldig, help mee met afruimen en afwassen (of ten minste: ik vraag of het nodig is) , de meeste mensen hebben toch een afwasmachine ![]() Eten wat ik echt niet lust eet ik niet op, als ik het niet zo lekker vind dan eet ik het of helemaal op of het grootste gedeelte |
![]() |
||
Citaat:
![]()
|
Ik ben heel erg pietluttig en netjes opgevoed en daar is ook nog redelijk wat van overgebleven: met je mond dicht eten, niet met volle mond praten, geen ellebogen op tafel als er nog iemand aan het eten is, mes of lepel in je rechterhand en vork links. Niet voor iemand langs gaan als je iets wilt pakken maar het dan gewoon vragen, niet van tafel tijdens het eten. Niet met je handen onder tafel tijdens het eten maar altijd of je bestek vasthouden of het randje van je bord. Niet boeren. Ook mag ik pas aan het toetje beginnen als iedereen klaar is met eten en mijn broertje en ik moeten dan eerst afruimen voor we aan het toetje mogen beginnen, als je geen huiswerk moet maken of ergens heen moet dan moeten we om en om helpen met de afwas.
||
Citaat:
![]()
|
Thuis eet ik vrij normaal, niet echt met alle regels ofzo, maar dat doet niemand. Dus geen ellebogen en met volle mond praten ofzo, maar k eet weleens met mn handen of iets dergelijks.
En als ik bij iemand anders eet of in een restaurant ofzo, doe ik vaak wel wat netter.
||
![]() |
Citaat:
Em je hand moet toch wel een keer onder de tafel als je het servet pakt op je bovenbeen om je mond mee schoon te maken alvorens je uit het glas kan drinken?? ![]() |
![]() |
||
Citaat:
Dat met die servet: als we thuis eten dan gebruiken we bijna nooit servetten en als we ze al gebruiken dan liggen ze onder je bord. Als we in een restaurant eten dan mag je best wel even je servet pakken maar het gaat erom dat je niet heel de tijd met je lepel in je bord roert en met je andere hand op schoot zit, snappie?
|
![]() |
Mijn moeder hoeft zich niet voor me te schamen, ik eet altijd en overal netjes.
Thuis wat minder, daar smeer ik in de keuken mijn boterham en die eet ik uit het vuistje. Maar elders met mes en vork natuurlijk. Thuis eten we ook nog wel eens met het bord op schoot, en ook dan gaat alles met mes en vork, hoewel dat soms verrassende effecten oplevert.....
|
ik ben vrij netjes wat tafelmanieren betreft. ik eet thuis niet heel extreem met mijn handen, maar als ik bij iemand anders eet, let ik er wel op om een beetje beschaafd te eten.
als ik ook bij vrienden ben, en er is een feestje geweest, help ik wel vaak met opruimen ofzo. als ik bij anderen eet, help ik ook nog wel is met de afwas, maar de meesten hebben toch een afwasmachine. die hebben wij niet ![]()
|
Verwijderd
|
Dat hangt van de situatie af. Ik vind het niet erg om thuis te roeien of met m'n mond vol te praten, dat doet toch iedereen.
![]() In gezelschap hangt het van de samenstelling van het gezelschap af. Als ik met medestudenten uit eten ga maken de manieren ook niets uit, als ik met familie of andere iets nettere gezelschappen uit eten ga gedraag ik me netjes. Ik heb Van Ditshuyzen, dat lijkt me voldoende, maar het is niet nodig om in álle omstandigheden jezelf extreem volgens de etiquette te gedragen. |
![]() |
|
![]() |
ligt eraan wat we thuis eten of ik netjes doe.
als het vrijdagavond is, zijn mn ouders altijd laat thuis van hun werk en wordt er nooit uitgebreid gekookt, dus dan eten we meestal gewoon magnetron of afhaal-voedsel voor de tv. ik ben bijna nooit te gast om ergens te eten. nu ik erover nadenk. maar meestal help ik wel een beetje mee met afruimen en als er afgewassen moet worden vraag ik eerst of het nodig is dat ik help. ik eet iig met mn mond dicht, niet met mn ellebogen op tafel. boeren doe ik nooit onder het eten, en als ik moet hoesten doe ik dat naast de tafel, en niet recht in iemands gezicht (al hou ik mn hand ervoor, ik vind t nog vies om over tafel te gaan hoesten.) |
![]() |
||
Citaat:
Dit is toch niet pietluttig? Ik vind het eerder normaal ![]()
|
Wat is er zo erg aan ellebogen op tafel...en als je nu zin hebt om alleen met een vork te eten, dan eet je toch gewoon alleen met je vork
![]() Oké dat je niet met je mond vol eten gaat zitten praten, en smakken en slurpen en zitten gillen dat je het niet lust of de krant lezen aan tafel. Maar voor de rest stoor ik me er niet zo aan. |
![]() |
|
Mensen die smakken of slurpen ofzo, daar kan ik echt niet tegen, en je mond naar je vork brengen ipv je vork naar je mond, ergerlijk...Ik eet alleen wel meestal alleen met mn vork, omdat ik te lui ben om het mes er bij te pakken, en met een vork gaat het eigenlijk ook prima. Maar als ik bij mn oma ben of in een restaurant ga ik altijd wel uber netjes eten. Owja, bij ons is het altijd zo, degene die gekookt heeft hoeft niet af te wassen, verder helpt iedereen gewoon mee.
|
Ik eet thuis heel anders dan ik in een restaurant eet. Ik eet ten eerste zoiezo thuis gewoon voor de TV, dus daar zijn tafelmanieren niet echt nodig. Bij m'n vriend eten we wel aan tafel maar daar letten ze ook niet op tafelmanieren.
Als ik in een restaurant ben merk ik wel eens dat ik stresserig doe over m'n tafelmanieren of het wel goed is enzo. Maar kheb nog nooit klachten gehad en wel een paar complimentjes. Dus. ![]()
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Lifestyle |
Alledaagse ergernissen Verwijderd | 499 | 23-05-2007 18:34 | |
De Kantine |
"Hij heeft witte sokken aan" "nee toch, meteen dumpen!!" Lorelei | 106 | 13-06-2005 16:35 | |
Liefde & Relatie |
effe melden Denise | 151 | 31-08-2004 16:41 | |
Eten & Drinken |
tafelmanieren het dappere meisje | 46 | 18-03-2004 21:40 | |
Eten & Drinken |
Tafelmanieren, etiquette japie | 42 | 14-03-2003 18:22 | |
Lifestyle |
eten (uitbereiding topic 'koken') Ninnoc | 19 | 08-05-2002 18:29 |