Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lifestyle
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 02-05-2002, 20:38
Ninnoc
Ninnoc is offline
[/i]wat voor plaats neemt eten in jouw leven in?[/i]
In veel culturen is eten vrij belangrijk in sociale zin. Ook in veel nederlandse (van nederlandse afkomst) gezinnen is het diner het moment in de dag dat het hele gezin bijelkaar komt en praat over de dag.
In de topic 'koken' zag ik dat veel mensen niet kunnen koken (incl. mezelf) betekend dat dan ook dat je er geen waarde aan hecht?

Ik zelf houd ervan uitgebreid te eten, ook als ik met een vriend(in) afspreek gaan we altijd ergens iets eten of drinken (ligt aan tijdstip van de dag) en als kadootje nemen we ook vaak voedsel mee. bonbons ofzo (voor speciale mensen australian bonbons)

hoe zijn verder je tafelmanieren en voorkeuren voor voedsel
Mijn beste vriendin die heeft een vriend (in de zin van ze hebben al bijna 2 jaar een relatie) die dus geen tafelmanieren heeft, het liefst stamppot eet en het liefst zo'n 10 minuten aan het eten besteed maximaal. Hou jij van snel en simpel zonder poespas of hou je ook van buitenlandse gerechten, zegt dat ook iets over hoe openminded je bent of is dat te ver gezocht
Oud 02-05-2002, 20:39
Ninnoc
Ninnoc is offline
beetje loos onderwerp misschien, maar kwam zo bij me op
Oud 02-05-2002, 20:57
TearSong
TearSong is offline
wat voor plaats neemt eten in jouw leven in?
mwah..tis nodig om te blijven leven dus moet het maar he? Ik ben niet echt een 'gezelligheidseter', ik eet gewoon wat ik moet eten maar in sociale zin is het niet zo belangrijk voor mij. Ik ga ook niet vaak uit eten (2 tot 3 keer per jaar), maar als ik ga geniet ik natuurlijk wel van wat ik eet. Verder speelt het wel een rol dat ik zo gezond mogelijk probeer te leven en dus ook zo gezond mogelijk probeer te eten, daar let ik wel op.

In de topic 'koken' zag ik dat veel mensen niet kunnen koken (incl. mezelf) betekend dat dan ook dat je er geen waarde aan hecht?
ik kan prima koken, doe het dagelijks. Soms gewoon simpel, soms iets uitgebreider, maar nooit 3 gangen ofzo. Simpelweg omdat ik dat een beetje overdreven vind. Meestal is het gewoon iets van aardappelen/pasta/rijst met groenten.

mijn tafelmanieren zijn prima, ik weet wat kan/mag en wat niet, en in een restaurant hoef je je voor mij dus niet te schamen. Echt voorkeuren voor voedsel heb ik niet, ik hou alleen niet erg van vette/ongezonde troep. Als ik weet dat het ongezond is smaakt het me al niet meer zo...

Hou jij van snel en simpel zonder poespas of hou je ook van buitenlandse gerechten, zegt dat ook iets over hoe openminded je bent of is dat te ver gezocht
ik hou van allebei, soms heb ik zin in simpel en soms wil ik iets uitgebreider eten. Snel eet ik eigenlij nooit, ik probeer altijd rustig te eten en ook daadwerkelijk te proeven wat ik eet enzo Verder ben ik erg makkelijk met eten en probeer ik makkelijk wat nieuws uit, hollands, frans, chinees, italiaans, grieks, turks, indonesisch..ik lust het allemaal wel Zolang het maar wel vegetarisch is..
En ja ik ben wel openminded, sta altijd wel open voor nieuwe dingen en dat merk je dus ook bij het uitproberen van nieuwe gerechten of buitenlandse gerechten enzo..
Oud 02-05-2002, 21:35
Verwijderd
Citaat:
Ninnoc schreef:
[/i]Mijn beste vriendin die heeft een vriend (in de zin van ze hebben al bijna 2 jaar een relatie) die dus geen tafelmanieren heeft, het liefst stamppot eet en het liefst zo'n 10 minuten aan het eten besteed maximaal.
Ik ken een jongen en die vindt het romantisch om met zijn vriendin bij McDonalds te eten omdat dat tenminste snel gaat..
Met citaat reageren
Oud 02-05-2002, 22:11
Mindfields
Mindfields is offline
Geen grote. Ik eet omdat het nodig is. Niet omdat ik er zoveel van hou.

Ik kan het niet, maar als ik iets moet doen doe ik het graag. Het is toch wel grappig vinnik

Zijn prima, ik weet wat wel en niet hoort, maar ik heb in mijn eigen huis nooit zin om me eraan te houden

Hou jij van snel en simpel zonder poespas of hou je ook van buitenlandse gerechten, zegt dat ook iets over hoe openminded je bent of is dat te ver gezocht
Doe maar simpel buitenlands is wel lekker, maar niet te moeilijk graag.
Oud 02-05-2002, 23:32
dystopia
dystopia is offline
Citaat:
Ninnoc schreef:
Koken is iets dat ik gewoon wil leren want ik houd van lekker eten en heb ook een beperkte smaak en houd van afwisseling. Fatale combo

Citaat:
Hoofdzakelijk een kwestie van prioriteiten stellen. Je kunt tegen je ouders zeggen van ik kook 'ns vanavond en dan hun face checken Op internet staan zat recepten, op verpakkingen staat ook hoe 't moet en verder is 't common sense (nee, niet met je handen roeren )

Citaat:
Hmmm. Zoals die vriend van die vriendin van je doet zo ben ik ook wel 'ns. Ook met stampot. Ik kan 't overigens in 5 minuten, zo'n compleet bord maar dat verschilt. Als m'n tante hier is, die houd van lekker en uitgebreid eten. Ik vind dat lekker en reuze gezellig. Vind 't ook niet erg om te wachten, ook niet in een restaurant want 't is toch gezellig. Heb alleen een keer 3 kwartier moeten wachten kijk da's weer wat overdreven. Als ik uit eten ga vind ik 't ook leuk om 'ns iets totaal anders te proberen. Lekker spannend. Om dan tot de ontdekking te komen dat ik meer lust dan ik denk.

Citaat:
Afwisseling en vaak in voor iets nieuws ook al lust ik 't waarschijnlijk niet. Proberen kan geen kwaad er is altijd nog water en kauwgom. Ik houd wel van de dingen die ik lust en de snelle happen maar ben ook in voor iets uitgebreids, aparts en/of nieuws. Liefst geen vlees. Ik eet ongeveer 1x per week vlees, verder niet. Ik houd er namelijk niet zo van.
Oud 02-05-2002, 23:32
AtHell
AtHell is offline
Eten is duchtig lekker enzo mja vooral snack op zn tijd... uhms de hele dag door lijkt me opzich wel naar als je er dik van zou worden ofzo :/ *heeft dat gelukkig niet dansje*

Ik kan het wel een beetje maar ook als iets niet lukt kloot ik graag in de keuken wat rond... mja als het moet ofzo niet dat ik zowmaar opeens denk van "Laat ik eens gaan koken "

Ik geniet van mijn eten en doe het ook nog zonder er andere mee lastig te vallen en mja als mensen zig aan mij storen dan eten ze dus niet echt iets wat ze lekker vinden anders zouden ze zig daar wel mee bezig houden

Mmmmm sousjie is heerlijk lekkel rauwe vis/rijst gebeuren wiew jam jam maar ok makkelijk mag ook :] als het me maar smaakt

*vind stiekum sousjie toch wel lekkerder dan simpel.. of spairribs ofzo mmz k krijg eigenlijk spontaan honger maar ach *
Oud 03-05-2002, 00:18
Verwijderd
Ik eet niet om te leven, ik leef om te eten

(En om bier te drinken op sociëteiten)
Met citaat reageren
Oud 03-05-2002, 00:20
Verwijderd
Mwah eten een best belangrijke plaats in met familie, zelf zitten we altijd best wel lang te tafelen... bespreken dan van alles vooral het nieuws en gewoon het dagelijkse leven. Wij eten ook altijd wat later dan gebruikelijk in Nederland altijd uurtje of 8 ofzo..

Maar het is alleen super uitgebreid als we gasten hebben, dan blijven mijn ouders vaak ook aan tafel zitten om te bridgen enzo.. dat is mij iets te lang..

Eten doe ik op zich ook wel graag met vrienden, maar de meeste vrienden hebben tegenwoordig of te weinig tijd, of ze vinden het belachelijk om er veel geld aan te besteden.. dus tegenwoordig zit ik meestal met mijn beste vriend een eten om een uur of 4 (gewoon soep, en een eenvoudig hoofdgerecht) gewoon relaxt op een plaats waar je lekker mensen kan kijken en dat is altijd wel heel gezellig...

Eten met een grotere groep vrienden komt er nooit van, laatste keer was met mijn verjaardag (27 maart)

Mijn tafelmanieren zijn uitstekend, ten minste als er anderen bij zijn, als ik alleen eet dan eet ik ook gewoon relaxt op de bank met bord op schoot.. op andere momenten zijn mijn manieren preices zoals ze horen te zijn..

Ik hou van snel en simpel maar dat is vooral de beriedingstijd, ik heb de tijd en het geduld niet om uren in de keuken te staan.. meestal eten wij wel buitenlands eten.. gewoon kort in de keuken staan en dan lekker lang aan tafel zitten.. wij eten eigenlijk alleen maar buitenlands, komt omdat mijn ouders vooral van pittig eten houden. (ik ben zelf meer fan van de italiaanse keuken)
Met citaat reageren
Oud 03-05-2002, 09:57
bubbeltjes
bubbeltjes is offline
Ik zat laatst Oprah te kijken en ik ben nogal een emotional eater geloof ik Ik eet veel en vaak als ik eigenlijk geen honger heb. Gewoon om de gezelligheid, afleiding etc.
Lekker eten vind ik heerlijk alleen zelf kook ik nooit. Ik ben totaal niet huishoudelijk ingesteld. Daar heb ik echt een hekel aan. M'n moeder houdt ook totaal niet van koken. Ze doet het wel en let er vooral op dat er genoeg groenten bij zitten. Vlees is hier ondergeschikt.
Af en toe ga ik uit eten. Hartstikke gezellig hoor, maar soms denk ik achter af echt "Een patatje was minstens zo lekker geweest". Echt duur en luxe uit eten gaan boeit me niet zo veel. Doe mij dan maar een klein gezellig eetcafé
Met citaat reageren
Oud 03-05-2002, 10:06
de
de is offline
Citaat:
nare man schreef:
Ik eet niet om te leven, ik leef om te eten...
...bij de mensa
Met citaat reageren
Oud 03-05-2002, 10:16
beuk
beuk is offline
Citaat:
de schreef:

...bij de mensa
nee.. uitgebreide luxeuze diners met exorbitante hoeveelheden alcohol
Oud 03-05-2002, 11:52
De Ideale Schoonzoon
De Ideale Schoonzoon is offline
ik kan alleen maar een eitje bakken, maar daar ben ik ook beroemd om geworden bij mijn familie en vrienden omdat ik altijd alle eieren moet bakken...
Oud 03-05-2002, 12:19
de
de is offline
Citaat:
beuk schreef:

nee.. uitgebreide luxeuze diners met exorbitante hoeveelheden alcohol
lees: patat + bier

Laatst gewijzigd op 03-05-2002 om 12:25.
Met citaat reageren
Oud 03-05-2002, 16:32
Verwijderd

Ik houd van lekker eten

Nee volgensmij niet.. het bereiden en het nuttigen van eten zijn twee dingen die volgensmij redelijk los van elkaar staan.

Ik kan zeer netjes eten maar meestal heb ik r lak aan en eet ik zoals ik eet. Ik ben een groot fan van lekkere pasta's.

nee hoor.. ik wil best wel eten wat de pot schaft, over het algemeen. En lang eten kan gezellig zijn.
Met citaat reageren
Oud 03-05-2002, 18:17
Ninnoc
Ninnoc is offline
Citaat:
Bliksem schreef:

Nee volgensmij niet.. het bereiden en het nuttigen van eten zijn twee dingen die volgensmij redelijk los van elkaar staan.

is bij mij wel het geval, ik laat liever voor me koken. (jongens die goed kunnen koken en piano kunnen spelen(in die volgorde) hebben dus ook enorme pré)

verder is de vraag of je tafelmanieren hebt natuurlijk vrij stom van mezelf, want niemand vindt zijn tafelmanieren beroerd, dus laat ik het anders stellen euhm...ff iets bedenken.....weet je het verschil tussen en wit en een rood wijnglas en hoe je ze vast moet houden beetje loos maar kan ff niets anders bedenken
Oud 03-05-2002, 18:22
Ninnoc
Ninnoc is offline
oh nog een toevoeging

hoe is jouw opvoeding geweest mbt eten??

bij mij thuis is het bijvoorbeeld altijd eten wat de pot schaft, als je het niet lekker vind heb je pech want er wordt niet appart voor je gekookt (als je iets echt heel heel heeel erg smerig vind wordt daar wel rekening mee gehoude->dan wordt dan minder vaak klaargemaakt) verder wordt er altijd heel erg op manieren gehamert 'mes vasthouden jongedame!' en dat soort vrij simpele dingen dingen, geen zware etiquette dus maar gewoon normaal.
En als je iets niet lust moet je verplicht 1 hapje proeven, elke keer weer. Mijn zusje moest tot haar 12 elke keer als we olijven aten eentje proeven, als ze dan vies gezicht trok zei mijn vader 'vies? goed zo, krijg je er volgende keer 2' ze lust ze nog steeds niet trouwens Op zich ben ik daar wel blij mee want nu lust ik bijna alles qua avondeten.

Bij ons thuis hebben we gewoon vind ik altijd vrij strikte regels over het diner. Er wordt ook ALTIJD aan tafel gegeten. Op zich vind ik dat wel vaak vervelend hoor

Laatst gewijzigd op 03-05-2002 om 18:25.
Met citaat reageren
Oud 03-05-2002, 18:45
kaleidoscope
kaleidoscope is offline
Ik heb een hekel aan eten..ik eet ook zo weinig mogelijk eigenlijk,maar dat komt omdat ik momenteel mezelf gewoon te dik vind en daarom mezelf maar op een uithongeringsdieet heb gezet...hoe dom ook.

Ik heb een hekel aan aan tafel eten en het liefste zou ik dan ook gewoon alleen op mn kamer eten maar dat mag niet,mn moeder wil het hele gezin s'avonds aan tafel eten,wil je niet aan tafel eten heel simpel...dan gewoon de hele avond geen eten en geen drinken.
Mn moeder benoemt me elk 'diner' weer tot holbewoner omdat ik volgens haar geen tafelmanieren heb,ik leun met elleboog op tafel en zet gerust mn hand onder mn hoofd als ondersteuning.
Het is niet zo dat je mij niet mee uit eten kan nemen,want ik hartstikke netjes eten..tis niet alsof ik een slok van mn drankje neem en dan rustig mn mond spoel en het weer in het glas terugspuug.

Bij ons aan tafel word er altijd zo quasi gezellig gedaan "en hoe was jou dag" terwijl het helemaal niet goed bij ons in huis gaat,en ik vertik het om dan s'avonds een toneelstukje te gaan opvoeren terwijl we allemaal dondersgoed weten dat het helemaal niet zo gezellig is als dat we het doen voorkomen.
In de tijd dat mn moeder nog een vriend had was het helemaal vreselijk, dan zaten we met zijn kinden(4) ik en mn broertje mn moeder en die vriend aan tafel,we waren eerst een uur bezig met elk kind op de goede plaatst te zetten,de druktemakers uit elkaar en de huilebalken dicht bij de ouders...3 keer raden waar ik altijd zat.
Zodra het eten werd geserveerd begon iedereen te mekkeren "dat lust ik niet" ,ik schepte gewoon eten op..maar om mn moeders vriend te stangen haalde ik het eten uit elkaar,plukte ik dingen uit elkaar en liet vervolgens de helft liggen..alleen maar om hem dwars te zitten.

Qua eten ben ik heel makkelijk,ik eet alles wat me word voorgeschoteld tenzij er vlees inzit dan weiger ik het gewoon te eten,ik ben dus vegetarisch.
Ik vind het leuk om nieuwe dingen uit te proberen,en uitgebreid eten vind ik op zn tijd wel ok..maar ik moet er niet aan denken elke avond een complete rijsttafel naar binnen te moeten werken.

Ik kan zelf aardig koken maar ik doe zal het niet zomaar uit mezelf doen want ik hou er niet van,ik vind koken niet leuk.
Met citaat reageren
Oud 03-05-2002, 19:08
Verwijderd

Een te grote plaats, en dat is niet omdat ik er zo dol op ben, of het teveel doe, juist omdat ik er precies op let WAT ik eet, of het niet teveel is.. *zucht*

Ik kan wel koken, tenminste, voor mezelf.. Ik hecht wel waarde aan eten, ik heb het immers nodig, maar meer ook niet.. Ik doe het niet graag, eerder met tegenzin.

Mijn tafelmanieren zijn gewoon beschaafd, volgens mij.. Voorkeuren voor voedsel: ik ben ontzettend moeilijk met eten. Ik eet geen vlees, let bij alles op een overdaad aan vet/calorieen.. Ik eet ook ontzettend langzaam, ik lust heel weinig, ik leef op vitaminepillen, fruit en snoep.. *whoehoe*

Als ik zelf kook, is het meestal snel en simpel en buitenlands, ik hou niet van Nederlands eten. Hmz, misschien zegt het er wel iets over, maar ik vind niet dat je iemand z'n gehele karakter af kunt lezen aan zijn/haar eetgedrag.

hoe is jouw opvoeding geweest mbt eten??

Mijn ouders hebben mij nooit echt gedwongen om iets te eten, en dat is best wel slecht geweest blijkt nu, want ik eet heel weinig.. Maarja, bij mijn zus hadden ze dat juist wel gedaan, en die lust ook niets.. Moeilijk gezin. Nee, mijn ouders hebben altijd gerespecteerd dat ik vegetarisch ben, nooit gedwongen om vlees te eten, alleen toen ik nogal ernstig bloedarmoede kreeg.. De kostbare momenten dat wij allemaal met elkaar eten, wordt er wel gelet op tafelmanieren, vroeger vooral, toen we nog one big happy family waren, dus nu hebben ze niet zoveel meer om commentaar op te geven. Zoals ik dus al zei, het komt ontzettend weinig voor dat we allemaal tegelijk eten, mijn zus woont op kamers, mijn vader komt meestal redelijk laat thuis, en ik eet nooit regelmatig, wanneer ik trek heb, en ik kook toch voor mezelf, dus ik kan me niet herinneren wanneer wij voor het laatst met z'n allen aan tafel zaten.. Best jammer eigenlijk.
Met citaat reageren
Oud 08-05-2002, 18:29
*Fallen_Tear*
*Fallen_Tear* is offline
Citaat:
CemetarySlut schreef:
Ik heb een hekel aan eten..ik eet ook zo weinig mogelijk eigenlijk,maar dat komt omdat ik momenteel mezelf gewoon te dik vind en daarom mezelf maar op een uithongeringsdieet heb gezet...hoe dom ook.

Oooowwww
Reageren

Regels voor berichten