Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Levensbeschouwing & Filosofie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 16-05-2003, 13:25
ranonkel
ranonkel is offline
Laten we met elkaar de wereld verbeteren,alles wat een positieve energie brengt is meegenomen. Zeg op welke manier jij daaraan mee wil doen. Dit is iets wat heel krachtig kan werken.

Ik zal iedere ochtend een kaars aansteken met de wens dat de wereld door een mooi wit licht omringd is.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 16-05-2003, 13:36
Evito
Evito is offline
Mensen maken vaak een te lage inschatting van hun capiciteiten. Het mooie daaraan is dat veel mensen ondanks die inschatting vaak wel een klein idee hebben wat ze kunnen doen voor de wereld. Dat idee kan al zoveel doen, zoveel helpen, om nog maar niet te spreken over wat er met de grootte van hun ideeën kan gebeuren als ze merken dat het merkt en als ze merken dat ze zich er prettig bij voelen. De positiviteit groeit enkel nog, en uit zich door middel van betere initiatieven en meer vertrouwen.
Met citaat reageren
Oud 16-05-2003, 13:49
ranonkel
ranonkel is offline
Citaat:
Evito schreef op 16-05-2003 @ 14:36:
Mensen maken vaak een te lage inschatting van hun capiciteiten. Het mooie daaraan is dat veel mensen ondanks die inschatting vaak wel een klein idee hebben wat ze kunnen doen voor de wereld. Dat idee kan al zoveel doen, zoveel helpen, om nog maar niet te spreken over wat er met de grootte van hun ideeën kan gebeuren als ze merken dat het merkt en als ze merken dat ze zich er prettig bij voelen. De positiviteit groeit enkel nog, en uit zich door middel van betere initiatieven en meer vertrouwen.

Er is vaak een portie moed en wil voor nodig.
Met citaat reageren
Oud 16-05-2003, 13:52
poesiefox
poesiefox is offline
Citaat:
ranonkel schreef op 16-05-2003 @ 14:25:
Laten we met elkaar de wereld verbeteren,alles wat een positieve energie brengt is meegenomen. Zeg op welke manier jij daaraan mee wil doen. Dit is iets wat heel krachtig kan werken.

Ik zal iedere ochtend een kaars aansteken met de wens dat de wereld door een mooi wit licht omringd is.

Okee, dan zal ik proberen om mijn handen weer open laten gaan.

(maar ik beloof niks, het komt als het komt, ik moet er echt voor openstaan en dan nog...)
Oud 16-05-2003, 14:11
ranonkel
ranonkel is offline
Citaat:
poesiefox schreef op 16-05-2003 @ 14:52:
Okee, dan zal ik proberen om mijn handen weer open laten gaan.

(maar ik beloof niks, het komt als het komt, ik moet er echt voor openstaan en dan nog...)

Daar begint het mee,je intentie is in ieder geval goed
Dank je voor je berichtje
Met citaat reageren
Oud 16-05-2003, 16:18
Isa
Isa is offline
Ik zorg gewoon dat ik de 10 geboden onderhoud en ondertussen hou ik me bezig met meditatie bewustwording en verlichting bereiken.
Met citaat reageren
Oud 16-05-2003, 22:25
*Burning water*
*Burning water* is offline
Citaat:
ranonkel schreef op 16-05-2003 @ 14:25:
Waarom zou de wereld beter worden van een mooi wit licht?
Oud 17-05-2003, 08:40
ranonkel
ranonkel is offline
Citaat:
*Burning water* schreef op 16-05-2003 @ 23:25:
Waarom zou de wereld beter worden van een mooi wit licht?
Dat witte licht werkt zuiverend op alle negativiteit.
Met citaat reageren
Oud 17-05-2003, 16:48
VoRaZ
VoRaZ is offline
Dit topic is een beetje te zweverig voor mij vrees ik, maar de gedachte is goed
Oud 17-05-2003, 17:08
gevaar
gevaar is offline
Citaat:
ranonkel schreef op 17-05-2003 @ 09:40:
Dat witte licht werkt zuiverend op alle negativiteit.
moek nog een zonnebril kopuh ook

maar khou het liever op een hemelblauwe lucht
Oud 17-05-2003, 19:27
Kazanka
Kazanka is offline
de wereld van de dood betreden
Oud 17-05-2003, 19:33
Evito
Evito is offline
Citaat:
gevaar schreef op 17-05-2003 @ 18:08:
moek nog een zonnebril kopuh ook

maar khou het liever op een hemelblauwe lucht
aanraakbaar
slechts met geestelijke ogen
Met citaat reageren
Oud 17-05-2003, 19:39
Evito
Evito is offline

`Necessaria metitur utilitas: supervacua quo redigis?`. Dit citaat is van Seneca en laat zich vertalen met: `Nut is de maatstaf van wat noodzakelijk is; maar met welke maat kan je het overbodige gaan meten?`. Niets is zo nuttig als liefde. Liefde, licht, positieve energie en gedachten. Voor iemand die met zijn lichaam in de wereld staat, zullen deze dingen op het eerste gezicht geen resultaat hebben. Pas als je je richt op wat zich binnen in je bevindt en plaats heeft, zul je het effect op jezelf merken, en de positieve spiraal voor jezelf en voor de andere mensen aan wie je denkt en naar wie je je energie stuurt. Wat voor sommige mensen het meest nutteloze lijkt, is in werkelijkheid het meest nuttige en heilzame voor onszelf, voor anderen en voor de eenheid die ons allemaal verbindt.
Met citaat reageren
Oud 17-05-2003, 19:53
Kazanka
Kazanka is offline
Citaat:
Evito schreef op 17-05-2003 @ 20:39:
[afbeelding]

`Necessaria metitur utilitas: supervacua quo redigis?`. Dit citaat is van Seneca en laat zich vertalen met: `Nut is de maatstaf van wat noodzakelijk is; maar met welke maat kan je het overbodige gaan meten?`. Niets is zo nuttig als liefde. Liefde, licht, positieve energie en gedachten. Voor iemand die met zijn lichaam in de wereld staat, zullen deze dingen op het eerste gezicht geen resultaat hebben. Pas als je je richt op wat zich binnen in je bevindt en plaats heeft, zul je het effect op jezelf merken, en de positieve spiraal voor jezelf en voor de andere mensen aan wie je denkt en naar wie je je energie stuurt. Wat voor sommige mensen het meest nutteloze lijkt, is in werkelijkheid het meest nuttige en heilzame voor onszelf, voor anderen en voor de eenheid die ons allemaal verbindt.

Liefde is gevaarlijk, dodelijk gevaarlijk...
Oud 17-05-2003, 19:58
Evito
Evito is offline
Citaat:
Kazanka schreef op 17-05-2003 @ 20:53:
Liefde is gevaarlijk, dodelijk gevaarlijk...
Jij klinkt niet als iemand die uit ervaring spreekt. Anders had je wel beter geweten!!

Post Scriptum: Ik heb het niet over liefdesrelaties, alsin jij gaat met een meisje en zij maakt het dan onverwachts uit, etc. DAT is inderdaad enigszins gevaarlijk.
Met citaat reageren
Oud 17-05-2003, 21:59
Zieke Gnoe
Zieke Gnoe is offline
de vraag is of "de wereld" wel verbeterd wil worden,

maar om de wereld toch uit te dagen zal ik de wereld verbeteren via muziek
Oud 18-05-2003, 10:18
Knutselsmurfie
Knutselsmurfie is offline
Ik ben friend van War Child
Oud 18-05-2003, 18:59
Kazanka
Kazanka is offline
Citaat:
Evito schreef op 17-05-2003 @ 20:58:
Jij klinkt niet als iemand die uit ervaring spreekt. Anders had je wel beter geweten!!

Post Scriptum: Ik heb het niet over liefdesrelaties, alsin jij gaat met een meisje en zij maakt het dan onverwachts uit, etc. DAT is inderdaad enigszins gevaarlijk.

Indianen houden van reservaat. Blanke mensjes komen binnen drijven. Indianen kunnen liefde voor hun reservaat niet meer zo tonen als zij gewend zijn. Vecht vecht vecht...indianen verliezen door slechtere wapens.

Vraag 1: Is hier sprake van een liefde die jij bedoeld?

Een persoon is verliefd. Verliefd op de dood en houdt erg veel van de natuur. Hij zoekt een 'partner' en pleegt zelfmoord in een ravijn omgeving Scandinavie.

Hier dan sprake van liefde?

*voelt zijn IQ met de minuut dalen *
Oud 18-05-2003, 19:01
Evito
Evito is offline
Citaat:
Kazanka schreef op 18-05-2003 @ 19:59:
Indianen houden van reservaat. Blanke mensjes komen binnen drijven. Indianen kunnen liefde voor hun reservaat niet meer zo tonen als zij gewend zijn. Vecht vecht vecht...indianen verliezen door slechtere wapens.

Een persoon is verliefd. Verliefd op de dood en houdt erg veel van de natuur. Hij zoekt een 'partner' en pleegt zelfmoord in een ravijn omgeving Scandinavie.

In bij gevallen niet de liefde die ik bedoel.
Ik weet niet precies hoe ik het moet uitleggen. Misschien kan ranonkel helpen?

BTW, met je IQ heeft het niets te maken.
Met citaat reageren
Oud 18-05-2003, 20:50
Kazanka
Kazanka is offline
Citaat:
Evito schreef op 18-05-2003 @ 20:01:
In bij gevallen niet de liefde die ik bedoel.
Ik weet niet precies hoe ik het moet uitleggen. Misschien kan ranonkel helpen?

BTW, met je IQ heeft het niets te maken.

Het gaat dus om een complexe liefde voor het bestaan op zich en heeft niet veel te doen met materie of met de mens. Zoiets dat de druiden doen, zij proberen de positieve energie te voelen, van bijvoorbeeld een boom. Hierdoor raken zou verbonden met de energie van de boom en kunnen zijzelf deze verder met zich meedragen en verder verspreiden waar zij nodig achten.

Kom ik hiermee beter in de buurt van jouw soort van liefde? ( die van Seneca.... )
Oud 18-05-2003, 21:32
*Burning water*
*Burning water* is offline
Citaat:
Evito schreef op 17-05-2003 @ 20:39:
[afbeelding]

Op welk overbodige doelde Seneca? Liefde kan het niet zijn, zoals jij zegt. Ik geloof wel dat liefde heilzaam en nuttig kan zijn, maar meer door de manier waarop je het uitdraagt. Niet door een kaarsje aan te steken, zoals ranonkel voorstelt, en te gaan wachten tot er een denkbeeldig wit licht om de wereld komt. Op die manier wordt negativiteit niet uitgeband. Wel door liefde en het positief benaderen van mensen en natuur tot uiting te laten komen in je gedrag. Dus niet alleenzittend, een kaarsje aanstekend, maar in verhouding tot andere mensen.
Oud 19-05-2003, 13:40
ranonkel
ranonkel is offline
Citaat:
Kazanka schreef op 18-05-2003 @ 19:59:

Nee,het is allebei niet de liefde die Evito bedoelt. Dit zijn voorbeelden van angst in de mens.De angst iets te verliezen(het reservaat en angst voor het leven) wordt verward met liefde.
De liefde waar Evito het over heeft is onvoorwaardelijke liefde,liefde geven zonder er zelf iets voor terug te krijgen op materiel/fysiek vlak. Deze liefde geef je gewoon om te zorgen dat ieder mens dichter bij zichzelf kan komen. De liefde voelen voor ieder levend wezen.
Met citaat reageren
Oud 19-05-2003, 13:42
ranonkel
ranonkel is offline
Citaat:
Zieke Gnoe schreef op 17-05-2003 @ 22:59:
de vraag is of "de wereld" wel verbeterd wil worden,

maar om de wereld toch uit te dagen zal ik de wereld verbeteren via muziek

Dat kan ook heel positief werken als je muziek brengt met de intentie de wereld te verbeteren.
Met citaat reageren
Oud 19-05-2003, 13:47
Evito
Evito is offline
Citaat:
ranonkel schreef op 19-05-2003 @ 14:42:
Dat kan ook heel positief werken als je muziek brengt met de intentie de wereld te verbeteren.
Je ziet het nauwelijks nog tegenwoordig, muziek met dat doel. Hip-hop vind ik bijvoorbeeld een prettig in het gehoor liggende muziekstijl, maar richt zich vooral op mannen die stoer met pistolen zwaaien of mannen in sportkleding die rappen over het aantal vrouwen dat ze gehad hebben, ten gevolge van hun enorme hoeveelheid geld. Ook R&B bevalt me wel, maar dat gaat veelal over stukgelopen liefdesrelaties en andere problemen. Alleen bijvoorbeeld Michael Jackson lijkt het nog te proberen met nummers als 'Heal the world' en *denkt* 'Black & White' bijvoorbeeld. Maar ook bijvoorbeeld Bono doet veel voor Afrika en schrijft positieve muziek. Maar goed, vaak kun je je beter tot klassieke muziek richten.
Met citaat reageren
Oud 19-05-2003, 20:20
Kazanka
Kazanka is offline
Citaat:
Evito schreef op 19-05-2003 @ 14:47:
Je ziet het nauwelijks nog tegenwoordig, muziek met dat doel. Hip-hop vind ik bijvoorbeeld een prettig in het gehoor liggende muziekstijl, maar richt zich vooral op mannen die stoer met pistolen zwaaien of mannen in sportkleding die rappen over het aantal vrouwen dat ze gehad hebben, ten gevolge van hun enorme hoeveelheid geld. Ook R&B bevalt me wel, maar dat gaat veelal over stukgelopen liefdesrelaties en andere problemen. Alleen bijvoorbeeld Michael Jackson lijkt het nog te proberen met nummers als 'Heal the world' en *denkt* 'Black & White' bijvoorbeeld. Maar ook bijvoorbeeld Bono doet veel voor Afrika en schrijft positieve muziek. Maar goed, vaak kun je je beter tot klassieke muziek richten.
luister ik liever naar D.R.E.P. betere teksten, betere muziek
Oud 19-05-2003, 20:22
Evito
Evito is offline
Citaat:
Kazanka schreef op 19-05-2003 @ 21:20:
luister ik liever naar D.R.E.P. betere teksten, betere muziek
D.R.E.P., das hip-hop/rap?
Met citaat reageren
Oud 19-05-2003, 20:27
ranonkel
ranonkel is offline
Citaat:
*Burning water* schreef op 18-05-2003 @ 22:32:
Op welk overbodige doelde Seneca? Liefde kan het niet zijn, zoals jij zegt. Ik geloof wel dat liefde heilzaam en nuttig kan zijn, maar meer door de manier waarop je het uitdraagt. Niet door een kaarsje aan te steken, zoals ranonkel voorstelt, en te gaan wachten tot er een denkbeeldig wit licht om de wereld komt. Op die manier wordt negativiteit niet uitgeband. Wel door liefde en het positief benaderen van mensen en natuur tot uiting te laten komen in je gedrag. Dus niet alleenzittend, een kaarsje aanstekend, maar in verhouding tot andere mensen.
Dat klopt wat je zegt maar daar ben ik allang mee bezig,toch kan het ook heel mooi zijn iets te doen(zoals een kaars aansteken) als symboliek.Je bent dan even heel bewust bezig met een positieve energie sturen naar de wereld.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten