Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 25-05-2003, 19:11
Dark Angel
Dark Angel is offline
Moet je daar verliefd voor zijn? En als je die vlinders niet hebt (maar iemand wel aantrekkelijk vind) ga jij die relatie dan aan als de keuze daar is?

Ik heb net (een paar dagen geleden) een relatie verbroken omdat ik niet verliefd was (nooit geweest ook) maar hij wel op mij. Tja, was allemaal veel makkelijker geweest (en had nooit zo lang geduurd) als ik ook niets om hem gegeven had, maargoed.

Voel me veel beter nu, vrijer en lichter dan ik in maanden geweest ben.

Leuke avond in de kroeg gehad gister, Barbaar-bier ontdekt (aanrader) en als ik me niet vergis, ook ontdekt dat 1 van m'n vrienden me wel ziet zitten.

Paniek slaat toe. Oh God, hij's best leuk maar wil ik 'm wel dichterbij laten komen... 't is flattered dat 'ie me leuk vind maar wat als ik weer geen vlinders voel... Iets lossigs heb ik nu best zin in, maar ik heb het idee dat hij echt een relatie wil.

Gelukkig heeft 'ie door dat ik in elk geval even tijd nodig heb, en misschien is de gedachte over een tijdje niet zo eng meer, maar op dit moment vind ik het aan de ene kant wel leuk (zoals ik zei, hij is aardig en best leuk, en 't is op een ego-strelende manier een fijn idee dat 'ie me wel ziet zitten) en aan de andere kant heel eng om 'm dichterbij te laten komen (want shit, wat als ik me er weer niet goed bij voel?).

't is ook best een goede vriend (hoewel ik 'm niet zo vaak zie) en niet iemand die ik wil kwetsen door eerst hoop te geven en dan (misschien) te besluiten dat ik toch niets wil...

Okay, ik weet dat het soms 'gewoon gebeurt' maar soms ook niet. Hoe moet jij je voelen om een relatie met iemand te overwegen? Vertel, want ik weet het allemaal even niet meer...
Oud 25-05-2003, 19:16
je zuster
je zuster is offline
ik had na de tweede dag dat ik em kende al wat met mn ex ik was nog niet echt verliefd, maar vond em zeker wel heel erg leuk. en hoe langer we wat hadden hoe verliefder ik werd, wat ik op het begin nog helemaal niet had..
ik vond het ook echt verschrikkelijk toen hij het uitmaakte...

dus ik vind dat je best een relatie met iemand aan kan gaan waar je nog niet écht verliefd op bent..
Met citaat reageren
Oud 25-05-2003, 19:33
Angel Of Faith
Angel Of Faith is offline
Ik denk wel dat het kan, maar dan moet je der zelf ook wel akkoord mee zijn. En je moet toch iets van aantrekkingskracht voor die persoon voelen anders werkt het niet. Ik ben eenmaal wat met een jongen begonnen waar ik niets voor voelde en ook de aantrekkingskracht was er niet, heb het uitgemaakt en die jongen dus héél hard gekwetst omdat ik em de waarheid vertelde: dat ik dus niets voor em voelde . Nu de tweede jongen waar ik iets mee had daar was ik ook niet echt op verliefd maar er was wel een soort aantrekkingskracht, daardoor wist ik niet goed wat ik voelde en wilde ik niet verder met em, dit was m'n eigen keuze waar ik soms spijt van heb . Maar het was beter zo, het kan dus wel zoals je ziet als je er mee akkoord bent .

xxx
Faith
Oud 25-05-2003, 19:37
CoveredEyes
CoveredEyes is offline
Citaat:
JeZuStEr schreef op 25-05-2003 @ 20:16:
ik had na de tweede dag dat ik em kende al wat met mn ex ik was nog niet echt verliefd, maar vond em zeker wel heel erg leuk. en hoe langer we wat hadden hoe verliefder ik werd, wat ik op het begin nog helemaal niet had..

dus ik vind dat je best een relatie met iemand aan kan gaan waar je nog niet écht verliefd op bent..
Goh, dit had ik kunnen schrijven zeg! Is echt eng als iemand anders precies t zelfde als jou mee maakt, maar goed...

Ik vind dus ook dat het wel kan! Ik heb het namelijk zelf ook gehad...Als je eenmaal met elkaar hebt, leer je elkaar wel heel goed kennen, zodat je wel verder kan samen!
Als je er na een tijdje 8erkomt dat je niet verliefd bent en het waarschijnlijk ook nooit zal worden, is dat wel vervelend jah, maar goed, niks aan te doen...
dan moet je het wel met die persoon uitmaken, want anders speel je alleen maar met haar of zijn gevoelens...

Wat Marco Borstao ookal zingt; Je hoeft niet meteen een vlinder te zijn, maar geef het een beetje tijd enz
Daar komt het denk ik wel op neer...

Wat die andere jongen betreft...het is duidelijk dat je het nog niet zeker weet... Als je niet met die leuke vriend zn gevoel wil spelen, wacht dan nog ff met iets met um nemen en kijk hoe dat verder gaat!
Succes ermee!
Oud 25-05-2003, 21:37
non
non is offline
Citaat:
JeZuStEr schreef op 25-05-2003 @ 20:16:

Citaat:
Goh, dit had ik kunnen schrijven zeg! Is echt eng als iemand anders precies t zelfde als jou mee maakt, maar goed...
ik heb dus ook precies hetzelfde... en 2 vriendinnen van mij ook
dus dat bewijst maar weer dat het kan.. maar goed, je weet het nooit echt denk ik

toch zou ik in ieder geval even 'rust' nemen enzo, en dan vanzelf zien hoe het met die vriend verder gaat.
niet echt boeiend advies sorry, maar kweet het ook niet echt.. wel lastig
succes in ieder geval
xXx
Oud 25-05-2003, 22:18
Gwinnie
Gwinnie is offline
op zich kan je wel wat aangaan als je nog neit egt verliefd word, heb ik ook ooit is gedaan en heb tog 14 maanden met die gozer gehad. was flink gek op m ook.

maar tis wel groot risico. je kan die ander veel pijn doen, dus zou er wel 10 x over nadenken...
Met citaat reageren
Oud 25-05-2003, 22:51
marlies
marlies is offline
het kan altijd, maar als je er nu meezit dat ze er niet zijn: zullen ze ooit nog komen?
Het is wel heel lekker al die vlinders enzo, dus kan je zonder de vlinders?
Oud 25-05-2003, 23:17
Tox
Tox is offline
Ik ga nu denk ik nog alleen een relatie aan als ik echt helemaal weg van een meid ben, dus dat wordt er eerst tijd insteken. Hehe nu nie zoveel maar xie wel hoe het loopt
Oud 26-05-2003, 02:24
Verwijderd
Ik ben na een tijd van goede vriendschap helemaal hoteldebotel verliefd geworden op een goede vriend van me. (En hij op mij )
Ik persoonlijk begin alleen iets als het voor mij goed voelt, en als ik verliefd ben. (natuurlijk blijft die verliefdheid niet eeuwig)

Denk er wel een paar keer goed over na als je wat met hem beginnen gaat, een vriendschap is tenslotte makkelijk te verkloten..
Met citaat reageren
Oud 26-05-2003, 14:11
summer1986
summer1986 is offline
Dat kan zeker. Er moet wel een bepaalde aantrekkingskracht zijn. Ik heb sinds kort ook een vriend, waar ik niet hopeloos verliefd op ben. Maar ik kan het heel goed met hem vinden, er is gewoon een 'klik'. En dat is voor mij belangrijker geweest, dan de verliefdheid die ik voelde. Ik denk dat dit wel goed is, zodat ik aardig nuchter de situatie kon bekijken. Het is voor mij wel anders dan voorheen, ik ben in mijn voorgaande relaties wel hevig verliefd geweest, toen ik wat kreeg. Toen kende ik diegene ook beter dan nu het geval is. Maar het voelt goed, en zie wel waar het schip strandt.
Met citaat reageren
Oud 26-05-2003, 14:30
~Black Rose264~
~Black Rose264~ is offline
Toen ik net iets had met mijn vriend was ik niet echt verliefd. Ik vond hem al wel bijna een half jaar leuk en dacht veel aan hem. Uiteindelijk is het toen iets geworden maar ik kan niet zeggen dat ik gruwelijk verliefd op hem was, ik kende hem ook eigenlijk niet zo goed.
Maar toen ik hem beter leren kennen ben ik wel verliefd op hem geworden. Ik merk nog steeds dingen aan hem waardoor in 1 keer heel veel voor hem kan voelen.
Dus het kan zeker wel goedgaan. De kans dat het fout gaat is alleen vrij groot, er moet wel iets zijn. Je moet wel het gevoel hebben dat het iemand is waar je verliefd op zou kunnen worden.
Met citaat reageren
Oud 26-05-2003, 14:40
Verwijderd
Ik heb 't niet helemaal gelezen maar ik heb hier een vrij uitgesproken mening over dus ik kan het kort houden. Verliefdheid is voor mij geen vereiste om een relatie te beginnen. Je begint sowieso niet met een relatie: eerst is het hooguit verkering en misschien na een jaartje is het serieus genoeg om over relatie te spreken. Ik hou niet van dat woord, ik vind het eng en ouwelijk klinken. Als ik van mezelf zou moeten zeggen "ik heb een relatie" zou ik mezelf gebonden voelen en dat wil ik niet.

Ik zie een eventuele relatie ook meer als vriendschap met seks. De vriendschap moet de basis zijn, niet verliefdheid. Vriendschap is namelijk gericht op de persoon zélf, terwijl verliefdheid een ideaalbeeld is wat gevormd wordt onder invloed van hormonen. Er lopen zoveel relaties stuk op het ontbreken van een vriendschapsbasis en dat komt pas aan het licht als de verliefdheid weg is.
Met citaat reageren
Oud 26-05-2003, 16:28
l00k At Me
l00k At Me is offline
Ik heb het idee dat je het probleem erger maakt dan het is.

Denk gewoon goed na of je een relatie wilt ja of nee.
Voor een relatie hoef je niet perse verliefd te zijn, ik denk namelijk niet dat mensen die 40 jaar met elkaar getrouwd zijn nog steeds kriebels van elkaar krijgen.
Als je een relatie met hem neemt zal de vriendschap toch niet beeindigen als het niet loop, of wel soms?
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten