Advertentie | |
|
![]() |
|||
![]() |
Citaat:
Citaat:
dus dat bewijst maar weer dat het kan.. maar goed, je weet het nooit echt denk ik toch zou ik in ieder geval even 'rust' nemen enzo, en dan vanzelf zien hoe het met die vriend verder gaat. niet echt boeiend advies sorry, maar kweet het ook niet echt.. wel lastig succes in ieder geval xXx
|
Verwijderd
|
Ik ben na een tijd van goede vriendschap helemaal hoteldebotel verliefd geworden op een goede vriend van me. (En hij op mij
![]() Ik persoonlijk begin alleen iets als het voor mij goed voelt, en als ik verliefd ben. (natuurlijk blijft die verliefdheid niet eeuwig) Denk er wel een paar keer goed over na als je wat met hem beginnen gaat, een vriendschap is tenslotte makkelijk te verkloten.. ![]() |
![]() |
|
![]() |
Dat kan zeker. Er moet wel een bepaalde aantrekkingskracht zijn. Ik heb sinds kort ook een vriend, waar ik niet hopeloos verliefd op ben. Maar ik kan het heel goed met hem vinden, er is gewoon een 'klik'. En dat is voor mij belangrijker geweest, dan de verliefdheid die ik voelde. Ik denk dat dit wel goed is, zodat ik aardig nuchter de situatie kon bekijken. Het is voor mij wel anders dan voorheen, ik ben in mijn voorgaande relaties wel hevig verliefd geweest, toen ik wat kreeg. Toen kende ik diegene ook beter dan nu het geval is. Maar het voelt goed, en zie wel waar het schip strandt.
|
![]() |
|
![]() |
Toen ik net iets had met mijn vriend was ik niet echt verliefd. Ik vond hem al wel bijna een half jaar leuk en dacht veel aan hem. Uiteindelijk is het toen iets geworden maar ik kan niet zeggen dat ik gruwelijk verliefd op hem was, ik kende hem ook eigenlijk niet zo goed.
Maar toen ik hem beter leren kennen ben ik wel verliefd op hem geworden. Ik merk nog steeds dingen aan hem waardoor in 1 keer heel veel voor hem kan voelen. Dus het kan zeker wel goedgaan. De kans dat het fout gaat is alleen vrij groot, er moet wel iets zijn. Je moet wel het gevoel hebben dat het iemand is waar je verliefd op zou kunnen worden. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik heb 't niet helemaal gelezen maar ik heb hier een vrij uitgesproken mening over dus ik kan het kort houden. Verliefdheid is voor mij geen vereiste om een relatie te beginnen. Je begint sowieso niet met een relatie: eerst is het hooguit verkering en misschien na een jaartje is het serieus genoeg om over relatie te spreken. Ik hou niet van dat woord, ik vind het eng en ouwelijk klinken. Als ik van mezelf zou moeten zeggen "ik heb een relatie" zou ik mezelf gebonden voelen en dat wil ik niet.
Ik zie een eventuele relatie ook meer als vriendschap met seks. De vriendschap moet de basis zijn, niet verliefdheid. Vriendschap is namelijk gericht op de persoon zélf, terwijl verliefdheid een ideaalbeeld is wat gevormd wordt onder invloed van hormonen. Er lopen zoveel relaties stuk op het ontbreken van een vriendschapsbasis en dat komt pas aan het licht als de verliefdheid weg is. |
![]() |
|
Ik heb het idee dat je het probleem erger maakt dan het is.
Denk gewoon goed na of je een relatie wilt ja of nee. Voor een relatie hoef je niet perse verliefd te zijn, ik denk namelijk niet dat mensen die 40 jaar met elkaar getrouwd zijn nog steeds kriebels van elkaar krijgen. Als je een relatie met hem neemt zal de vriendschap toch niet beeindigen als het niet loop, of wel soms? |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Liefde & Relatie |
Spijt hebben van een relatie? supergirl#1 | 21 | 13-05-2010 18:17 | |
Liefde & Relatie |
Totaal anders zijn en toch een relatie aangaan? Knutselsmurfie | 16 | 19-07-2003 01:28 | |
Liefde & Relatie |
Zou je een relatie kunnen aangaan met iemand iemand die 'dik' of 'mollig' is? BELLEKE | 61 | 18-04-2003 17:06 | |
Liefde & Relatie |
een relatie aangaan maar niet verliefd zijn? elledc | 38 | 30-12-2002 22:27 | |
Liefde & Relatie |
Niveau verschil in relatie moet niet te groot zijn luckyleo | 58 | 19-07-2002 12:37 | |
Liefde & Relatie |
soms betere bescherming partners binnen een relatie nodig de abt van sion | 16 | 22-03-2002 13:47 |