Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 04-05-2010, 22:25
supergirl#1
supergirl#1 is offline
Hebben jullie wel eens gehad dat jullie er spijt van hadden een relatie in het verleden te zijn aangegaan? Of misschien gevoelens van schaamte ervaren wanneer je terugkijkt naar eerdere relaties? Of gewoon dat je simpelweg dacht: "Hoe had ik nou voor die meid/die jongen kunnen vallen? We passen echt niet bij elkaar!" Waardoor/waarom ervaarde je deze gevoelens en wat is er precies fout gegaan in deze relaties?
Of zien jullie vorige relaties die niet zo goed verliepen juist simpelweg als een les. Brand los, zou ik zeggen.
Oud 04-05-2010, 23:13
Akhlys
Akhlys is offline
Ik heb over het algemeen bijna nooit spijt van een relatie, omdat ik denk dat een relatie zo leuk of niet leuk is als je het zelf maakt. Ik heb wel 1 relatie waar ik echt spijt van heb gehad. De dame in kwestie was heel erg controlerend en manipulatief, dus achteraf vroeg ik me echt af wat me bezielde. Maar goed, liefde maakt blind, dus dat soort fouten zijn snel gemaakt.
Voor de overige relaties probeer ik altijd met haar te bespreken wat er fout is gegaan en wat ik en zij beter hadden kunnen doen. Op die manier probeer ik er toch een soort van leermoment van te maken, zodat ik dezelfde fouten niet nog een keer maak.
Oud 05-05-2010, 07:43
WAT
WAT is offline
ik geloof dat het je vaker gezegd is maar TS begint?

Ja ik heb spijt gehad van een aantal relaties, maar ik vermoed dat de meeste mensen die mishandeld zijn dat hebben....
Met citaat reageren
Oud 05-05-2010, 09:23
Sade
Sade is offline
Citaat:
Hebben jullie wel eens gehad dat jullie er spijt van hadden een relatie in het verleden te zijn aangegaan? Of misschien gevoelens van schaamte ervaren wanneer je terugkijkt naar eerdere relaties? Of gewoon dat je simpelweg dacht: "Hoe had ik nou voor die meid/die jongen kunnen vallen? We passen echt niet bij elkaar!" Waardoor/waarom ervaarde je deze gevoelens en wat is er precies fout gegaan in deze relaties?
Of zien jullie vorige relaties die niet zo goed verliepen juist simpelweg als een les. Brand los, zou ik zeggen.
Terugkijkend vraag ik me soms wel eens af waarom ik bepaalde keuzes gemaakt heb, ja. Maar spijt, nee. Denk dat je wat dat betreft alleen maar kunt leren van de relaties met personen die niet (zo goed) bij je pasten. Het zorgt er overigens wel voor dat mijn verwachtingen voor een eventuele volgende relatie naar onhaalbare proporties groeien
Oud 05-05-2010, 09:39
Vanilia
Vanilia is offline
Meerdere relaties. Maar toen was ik ook een heel ander persoon. Maakte ik andere beslissingen. Dacht niet overal bij na. En ik koos voor mensen die totaal niet bij mij pasten. Zeker toen ik wat jonger was probeerde ik andere te plezieren door een bepaald persoon te kiezen.
Oud 05-05-2010, 09:56
Verwijderd
Nee helemaal niet. Ik zie het ook niet per se als een les, het is gewoon een onderdeel van mijn leven en het was goed zoals het was.
Met citaat reageren
Oud 05-05-2010, 11:09
I C U
I C U is offline
Spijt? Nee. Eigenlijk heb ik van elke relatie meer over mezelf en wat ik wil geleerd. Daarbij was het toen goed. Achteraf gezien zet ik wel vraagtekens bij sommige keuzes, maar ja, toen wist ik niet beter, ofzo. Dus spijt, nee. Heeft weinig zin ook.
Oud 05-05-2010, 17:40
Akhlys
Akhlys is offline
Citaat:

Ja ik heb spijt gehad van een aantal relaties, maar ik vermoed dat de meeste mensen die mishandeld zijn dat hebben....
Nee, het is naar mijn weten nog niet vaker tegen me gezegd en als het de bedoeling is dat TS begint, lijkt het me logisch dat TS dan zelf begint met antwoorden geven op haar vragen, wat ze in dit geval niet heeft gedaan. Dus ik zie niet in waar je je druk over maakt.
Oud 05-05-2010, 18:04
Verwijderd
Ja, bij een ex van mij vraag ik me echt af wat me destijds bezielde. Ik hou het er maar op dat het een vervanger was en een reden om bij mijn toemalige vriend weg te gaan, omdat ik hem niet meer leuk vond en ik weer verliefd wou worden op iemand anders.
Maar ik gruwel er af en toe nog steeds van!
Met citaat reageren
Oud 05-05-2010, 19:37
WAT
WAT is offline
Citaat:
Nee, het is naar mijn weten nog niet vaker tegen me gezegd en als het de bedoeling is dat TS begint, lijkt het me logisch dat TS dan zelf begint met antwoorden geven op haar vragen, wat ze in dit geval niet heeft gedaan. Dus ik zie niet in waar je je druk over maakt.
ik doelde ook niet op jou maar op de TS.
Met citaat reageren
Oud 05-05-2010, 22:45
Verwijderd
Spijt? Nee eigenlijk nooit echt, Wel dat ik vaak terugdenk wat er nou allemaal fout is gegaan.
Met citaat reageren
Oud 06-05-2010, 01:27
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
1 relatie gehad. Spijt: Een beetje. Vooral omdat ik toen niet voor mezelf opkwam en wilde geloven in leugens. En omdat we elkaar eigenlijk niks te melden hadden. En hij nu echt f*cking lelijk is.
Achteraf is het een zeer wijze les geweest en ik ben nu sterker dan dat ik ervoor was. Harder vooral.
Als er nu een jongen op me afkomt prik ik meteen door de praatjes heen en mijn 'geen gelul, wat wil je nou?' houding schijnt nogal af te schrikken. Ach, jammer dan.
Oud 06-05-2010, 04:46
Optima
Optima is offline
M

Laatst gewijzigd op 15-11-2011 om 21:07.
Met citaat reageren
Oud 06-05-2010, 10:06
Volk
Volk is offline
Nope, nog nooit. Ik heb niet zo veel relaties gehad maar het waren/zijn wel spetterend goeie relaties. Ik begin ook pas een relatie als ik weet wat voor persoon het is en laat me niet verblinden door verliefdheid.
Met citaat reageren
Oud 06-05-2010, 12:29
Dvine
Dvine is offline
Ik heb wel spijt dat ik me met bepaalde jongens heb ingelaten, maar aan de andere kant heb ik uit al mijn ervaringen wel een goede les kunnen halen en kunnen bepalen wat ik nou uiteindelijk graag wil.. Het is nu sowieso te laat om te zeggen dat je er spijt van hebt, want op het moment dat je een relatie aangaat heb je er geen spijt van en kan je er eigenlijk ook geen spijt van hebben want op het moment zelf geniet je ervan. Hoeveel het ook kan kosten.
Oud 06-05-2010, 21:31
kv-user
kv-user is offline
Citaat:
Het betreft JOU toch ook niet? TS = TopicStarter, en dat ben JIJ toch zeker niet
Met citaat reageren
Oud 06-05-2010, 21:34
WAT
WAT is offline
Citaat:
Het is nu sowieso te laat om te zeggen dat je er spijt van hebt, want op het moment dat je een relatie aangaat heb je er geen spijt van en kan je er eigenlijk ook geen spijt van hebben want op het moment zelf geniet je ervan. Hoeveel het ook kan kosten.
ik heb ook tijdens een relatie spijt gehad maar kon niet weg wegens problemen en bedreigingen.... dus genieten... nee ik heb die hele 1,5 jaar eigenlijk nooit genoten, hoe hard ik mijzelf ook wijsmaakte dat ik dat wel deed.
Met citaat reageren
Oud 07-05-2010, 08:12
Akhlys
Akhlys is offline
Citaat:
Kijk eens wat er staat, op meerdere manieren interpreteerbaar.. Mijn excuses dat ik het verkeerd heb opgevat.
Oud 12-05-2010, 12:43
snoopy
snoopy is offline
Nou, er is één jongen met wie ik 2 maanden samen ben geweest. Hem gun ik het gewoon niet dat hij mij 'gehad' heeft zeg maar... Wat een loser! Hij is ook de enige van wie ik me niet meer kan voorstellen dat ik ooit wat voor hem gevoeld heb. Ik zat toen heel erg in de put (mijn vader was net overleden) en ik had heel erg iemand nodig. Denk dat dat het is, want anders zou ik het niet weten

Met de rest denk ik wel dat het goed is dat het uit is, maar heb ik niet zo'n gevoel dat ik er spijt van heb. Ze hebben mij allemaal gemaakt tot wie ik ben, en ik ben best blij met mezelf
Oud 13-05-2010, 14:07
Bright Blue
Bright Blue is offline
Ik heb nooit spijtgehad van een relatie. En ik vind dat je dat in principe ook niet moet hebben. Van elke relatie die mis is gegaan leer je iets, wat je in je volgende relatie misschein weer kan helpen.

Voorbeeldje:

Ik heb een tijdje geleden verkering gekregen met mijn beste vriend. Nou, dat is niet zo goed gelopen. (Ik heb het kort geleden uitgemaakt). Het gaat nu niet zo lekker tussen ons, maar dat spreekt voor zich denk ik. Dus aan de ene kant ben ik nu een deel van die vriendschap kwijt, en moeten we weer wat opnieuw opbauwen, maar aan de andere kant heb ik er veel van geleerd. Bovendien, wanneer we niet verkering hadden genomen, bleef ik ook maar met dat verliefde gevoel zitten. En nu weet ik dat ik veel liever vrienden wil zijn.
Met citaat reageren
Oud 13-05-2010, 16:23
Wammus
Wammus is offline
Ik heb geen spijt van de relaties die ik in het verleden heb gehad en ook ik ben van mening dat dat nergens voor nodig is. Op het moment zelf voelde het goed en als het goed voelt waarom zou je het dan niet doen? Dat je achteraf bedenkt dat het misschien toch geen goed idee was kan zo zijn maar dat betekend niet dat je er spijt van moet hebben, sterker nog je kunt er wat van leren en dat vind ik veel belangrijker.
Oud 13-05-2010, 18:17
xmirr.
xmirr. is offline
Ik heb zeker weten spijt van bepaalde relaties,
simpelweg door hele lieve jongens pijn te doen omdat ik ze toch niet zo leuk vond,
of snel op ze uitgekeken was. of doordat jongens te ver zijn gegaan,
ik denk dat iedereen wel eens spijt heeft.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten