Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() ![]() |
![]() |
|
Wij hebben ook vaste plekken, bij mn vader wil het nog wel eens wisselen omdat we daar of met zn drieen of met zn vieren eten maar bij mn moeder zitten we altijd op dezelfde plek.
|
Vaste plek. Met mijn rug naar het raam en met mijn gezicht naar de woonkamer. Tegenover me zit soms mijn zus (als die weer eens in het land is) naast me zit mama en tegenover mama zit papa. Maar ja, op het moment loop ik stage in Utrecht en woon ik bij mijn vriend. Dus daar is het altijd op het bed met een bord op schoot naar de tv kijken.
|
Wij hebben allemaal een vaste plek. Alleen als er eters komen, dan wisselt het wel 's. Het grappige is: als ik met m'n moeder aan het kaarten ben, dan ga ik altijd op de plaats van m'n broertje zitten. Maar daar wil ik echt niet zitten eten, dat voelt gewoon niet lekker. En kaarten op een andere plaats... nah.
|
Verwijderd
|
Ik heb een vast plek, in mijn eigen huis en bij mijn ouders thuis. D'r valt niet echt iets over te vertellen, die plek bij m'n ouders heb ik al heel lang en thuis zitten we op de bank met bord op schoot (niet altijd per se voor de tv, maar we hebben de eettafel naar zolder verbannen, dus ja).
|
![]() |
|
wij hebben vaste plekken. Als ik niet op mijn eigen plek zit, voelt dat heel raar. Ik heb het beste plekje, omdat ik altijd daar kan blijven zitten, want als we bv met zijn 2en eten, dan kan ik altijd blijven zitten, omdat altijd het stuk waar ik zit word gedekt (we doen altijd maar de helft van de tafel dekken als we met 2en eten)
|
![]() |
jah we hebbe ook vaste plekke eigelijk aan tafel, soms verschilt het als eentje er nie is ofz, we hebbe 2 stoele teveel aan de tafel, maar automatisch zit ik bij het raam
![]() maargoed dus als er een paar nie zijn ofz gaak welluz voor de lol erges anderz zitte, maar anderz nie hoor
||
Citaat:
![]() En ja we hebben vaste plekken; gewoon omdat ik daar al mijn hele leven zit en ik niet tegenover iemand mag zitten want ik zit altijd te trappen ( ![]() En als mijn moeder ziek is dan zit ik tegenover mijn vader, tis zo saai naast elkaar ![]()
|
bij m'n ouders hebben we een tafel met 6 stoelen, mama zit op de ene hoek, ik ernaast (in het midden dus) en pap tegenover mij en mirjam (m'n zusje) daarnaast, tegenover mama dus.
dit is historisch zo gegroeid, jaja heel interessant ik zal het even uitleggen. eerst hadden we een ronde tafel, daar zat mama op de plaatst die het dichtst bij de keuken was, want dan kon ze makkelijk heen en weer lopen (heel traditionele rolverdeling ja..) en aan de ene kant zat ik dan, ik kon dan wel al zelf eten maar altijd handig zo'n moeder ernaast, en mijn zusje aan de andere kant. nou toen hadden we een nieuwe, rechthoekige tafel, en moesten mirjam en ik allebei in de buurt van mama en mama bij de keuken in de buurt, dus nu zitten we altijd zo. mirjam en papa zijn meer tv-kijkers, dus zij zitten met hun hoofd richting zithoek. en het studentenhuis waar ik woon hebben we een vierkante tafel die je groter kan maken, er is altijd aan 1 kant een stuk uitgeschoven, daar zit kars, met zijn gezicht richting voortuin, ik zit tegenover hem (dus kijk naar de achtertuin) bram zit met z'n hoofd naar de keuken en jeroen kijkt tegen bram aan. ik zit liever op bram z'n plaats want dan heb je wat meer overzicht, maar ja ik woon er nog niet zo lang en kreeg dus automatisch de stoel waar de vorige bewoner altijd zat. (sjeezzz wat een verhaal..)
|
Verwijderd
|
Vroeger wel, nu al heel lang niet meer... Bij m'n ouders zaten mijn moeder en ik altijd lekker op de stoelen in en keuken en mijn zus en vader op de ielige kut-krukjes
![]() Daarvoor hadden we een tafel met twee bankjes, m'n zus en ik zaten samen op eentje en m'n ouders op de andere.. Ook vaste plek... Wanneer we in de kamer aten aan de grote tafel, had niemand een vaste plek... |
![]() |
|
Vaste plek, zowel in de kamer (perfect voor de tv, zodat ik vaak met mijn rug naar mijn ouders zit
![]() In de keuken zit ik aan de rand van de tafel op hét hoekje van de bank. Daar is het gezellig en leuk, want mijn favo hond kruipte dan altijd lief tegen mij aan... ![]() ![]()
|
ik zit tegenover mn broer (alsie er is) en naast mn ma.
naast mn broer zit mn pa. zo zitten we omdat mn broer linkshandig is en anders de hele tijd tegen zn buurman/vrouw zit te stoten en omdat mn broer en ik vroeger niet naast mekaar mochten zitten omdat we dan liepen te ouwehoeren. is altyd zo gebleven. ontbyten doe ik op mn vaders plek. weet ook nie waarom |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Psychologie |
Ik misbruik het forum even als persoonlijke Klaagmuur Verwijderd | 8 | 21-06-2012 17:20 | |
Lichaam & Gezondheid |
Het grote Voeding en Gezondheid topic #36 Verwijderd | 500 | 08-03-2005 16:24 | |
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen |
wie kan dit vertalen in het frans? marjOleiin | 33 | 31-12-2004 10:34 | |
Eten & Drinken |
Wat drink jij bij het eten? Dolores | 50 | 14-11-2004 20:17 | |
Lifestyle |
Het avondeten JesusLovesYou | 55 | 04-09-2003 17:02 | |
Seksualiteit |
Het anti-taboe op sex Nate | 18 | 13-02-2003 21:20 |