![]() |
|
![]() |
Oja, dan zit je ergens aan de koffie en dan vragen ze ijskoud of je nog lekker geneukt hebt dit weekend...Dat gaat je godvergemes helegaar niks aan! En wat jij uitgevroten hebt moet je ook vooral lekker voor jezelf houden. Ik zit hier te eten ja.
Heus, ik vind sex heerlijk, en ik ben niet preuts, maar voor alles is een tijd, een plaats en vooral een gezelschap. In de kroeg leuter ik gezellig mee, maar op mijn werk niet.
|
Verwijderd
|
Er zijn meerdere personen waarmee ik er open en lollig over kan praten, maar met één persoon heeft het een speciale lading.
Overigens vind ik wel dat er inderdaad een soort anti-taboe op rust: vroeger was een blote enkel of schouder al opwindend, nu wordt het al raar gevonden als een meisje op haar 15e nog maagd is. Het is totaal doorgeslagen naar een cultuur waarin expliciete seksualiteit de norm is, waarmee kinderen er van jongsafaan mee worden lastiggevallen...zie de videoclips en breaks op MTV/TMF waarin je met bronstige negerinnen met nauwelijks textiel aan hun lijf wordt doodgegooid. Seks is de normaalste zaak van de wereld geworden, maar ís het dat eigenlijk wel? Is het niet het weggooien van het laatste taboe, het doorbreken van eeuwenoude patronen? Waarom juist nu, en zo plotseling? De preutsheid van twee eeuwen wordt in een decennium weggegooid. Dat vind ik vrij drastisch. Misschien, en hopelijk, gaan we weer terug naar een soort tweede Victoriaanse tijd, waarin we weer opgewonden raken van alleen een bloot onderbeen...en dan niet de opwinding die we voelen als we een naakt lichaam zien, de pure seksuele opwinding, maar meer de opwindende spanning van het doorbreken van een taboe. Want dat is éigenlijk het leukste. |
![]() |
||||
Citaat:
& Citaat:
Citaat:
![]()
|
Ik ben het helemaal met degene die dit topic opende eens. Ben zelf absoluut niet vies van sex maar de hele dag tussen mensen zitten over hoe en met wie ze het gedaan hebben zou mij ook de strot gaan uithangen. Er zijn toch meer onderwerpen als sex alleen.
|
![]() |
Sex blijft toch nog steeds een taboe hoor. In mijn omgeving, thuis, op school, met vriendinnen wordt er niet vaak over gerept (wel met me beste vriendin of vriend bv). Het is wel goed zo maar er moet een middenweg komen. Thuis bijvoorbeeld moet er af en toe openlijk over sex kunnen gepraat worden. Mijn ouders krimpen in elkaar als er een sex scène op tv is en zappen gauw naar een andere post. Ik heb nooit iets gehoord over sex tijdens mijn jeugd en zo ontstaat er een degout ervoor die ik gelukkig niet blijvend gehad heb. Maar anti-taboe is het alvast nog niet, zo ervaar ik het niet.
|
![]() |
||
Citaat:
en erg leuk om over te praten |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
Ik grap d'r altijd een beetje over, als ik een voorbeeld mag noemen (op mijn werk).
Ik moest even wat weten, dus ik ga naar mijn baas toe, die net met zijn vriendin aan het eten is, in de keuken, dus ik trek die deur open (doe ik altijd), zegt hij "misschien waren we wel aan het sexen", en dan zeg ik "dan doe ik toch lekker mee, doen we een trio", hij zegt "en zo hoort het ook". Dat was dan wel weer grappig, en zo gaat dat altijd. Echt serieus zijn we er gewoon niet over, en dat hoort ook niet zo. Maar tegen mijn vader of moeder zeg ik ook weinig serieuze dingen er over, ik wil er best over praten maar als er niet gevraagd word boeit het me verder weinig.
||
Verwijderd
|
Citaat:
dat wilde ik maar net zeggen ;0 |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
De Kantine |
'Ik had me toch natte spetterende spuitkak!' No Quiero | 34 | 19-07-2004 17:34 | |
Seksualiteit |
waarom sex taboe? elledc | 33 | 16-02-2003 13:11 |