Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / Vrije tijd
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 02-05-2003, 22:51
Hallelujah
Hallelujah is offline
Wat vinden jullie ervan? Van Chivu vond ik ut ok die straf...En van Ibrahimovic ook, want tis niet de eerste keer dattie "een beetje" TE agressief doet, maargoed...ben dan ook een feyenoord supporter...Dus dan vind ik ut wel lekker, vooral na die straf van Pierre!

Die van Damme had zelf verklaard dattie niet geraakt was, en dattie evt zou willen getuigen VOOR Pierre. Dus ik denk dat niemand echt verwacht had dat Pierre toch gestraft werd! Sowieso lijkt ut me toch duidelijk dat van Damme zichzelf tegengesproken heeft? En dan vind ik ut raar dat ze hem niet vragen waarom hij dan in eerste instantie zegt dattie niet geraakt is. Dat lijkt me toch voldoende bewijs om Pierre vrij te spreken?

Wat vinden jullie hiervan? En denken jullie dat het zin heeft om in hoger beroep te gaan? Ook omdat Pierre dan de wedstrijd tegen PSV zou kunnen missen?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 02-05-2003, 23:02
Verwijderd
Dit stukje heb ik van www.vi.nl en is een column van Lars Ulrich:

Citaat:
'Actie Van Damme neigt naar meineed'

23/4/2003 12:38

Ik weet niet precies hoe het tuchtrecht in elkaar steekt, maar het selectieve geheugen van Jelle Van Damme neigt naar meineed. In ieder geval vindt de strijd om de tweede plaats nu ook plaats voor de groene tafel van de tuchtcommissie.
Alles draait om de halve finale in de Amstel Cup, die door een doelpunt van Paul Bosvelt in het voordeel van Feyenoord werd beslist. Vooral het niet sportieve aspect kreeg alle aandacht. Jaap Uilenberg brak een lans voor de scheidsrechter van dienst, maar de internetscheids van de KNVB hield zich op de vlakte over de rode kaart voor Van Hooijdonk. '87 Minuten leverde scheidsrechter Luinge een goede prestatie, maar dan breekt een aantal momenten aan die iedereen nog dagenlang zal bezighouden', aldus Uilenberg in zijn wekelijkse bijdrage aan de website van de KNVB.

Niet geheel verrassend gaat Uilenberg niet in op de inhoudelijk kant van de zaak. Het past in het beeld dat Feyenoord ook voor ogen had. In navolging op de vrijspraak voor PSV'er Mateja Kezman zag de Rotterdamse afvaardiging alle aanleiding voor het seponeren van de rode kaart. Maar tot verrassing en verontwaardiging besloot de openbaar aanklager dat 'de zaak zich niet leent voor een schikkingsvoorstel en heeft deze nu aan de tuchtcommissie voorgelegd'.

De verrassende stap van de openbaar aanklager heeft mogelijk alles te maken met de schriftelijke verklaring van Jelle Van Damme. Het 'slachtoffer' van het natrappen had direct na afloop van het bekerduel nog de onschuld van Van Hooijdonk bevestigd. Maar in een schriftelijke verklaring aan de openbaar aanklager heeft de Belgische Ajacied zijn mening in het nadeel van de Feyenoorder aangepast.

Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat de actie van Van Damme niet enkel en alleen is bedoeld om de uitwassen op het veld uit te bannen. Ik denk dat hij is ingefluisterd door zijn werkgever. De Amsterdamse clubleiding ziet het in een breder perspectief. Er staat Champions League-kwalificatie (en dus veel geld) op het spel en daarbij zijn blijkbaar alle middelen geoorloofd.

Want de tuchtzaak zorgt voor onrust bij concurrent Feyenoord, terwijl een eventuele schorsing voor Pi-Air Ajax nog beter uitkomt. Met de zaak Van Hooijdonk komt in ieder geval nog duidelijker aan de oppervlakte hoe ver de strijd om de tweede plaats gaat.

De rol van de Rotterdamse club in de nasleep van het Amstel Cup-duel is overigens niet alleen passief. Ajax dreigt namelijk in die strijd om een ticket tot de Champions League-voorronde Cristian Chivu en Zlatan Ibrahimovic te moeten missen. Het tweetal wacht op de uitkomsten van een onderzoek naar hun gedrag in het bekerduel. En hoewel Feyenoord meer recht van spreken heeft, zal de Rotterdamse club vast en zeker geen ontlastende bijdrage hebben geleverd.

Lars Ulrich
Met dit stukje ben ik het dus volkomen eens. Van Damme was in eerste instantie gewoon eerlijk, zoals het hoort. Maar in tweede instantie dus iets anders zeggen, wat moest van Ajax.
De straf van Chivu is terecht, maar die van Zlatan vind ik wat overdreven. Je kan dan zeggen 'het is al zo vaak gebeurd', maar dan moet je er ook wat eerder iets aandoen. Ik vind het oneerlijk als alle elleboogstoten bij elkaar optelt en daar één straf voor geeft. Zo werkt dat niet...
Met citaat reageren
Oud 03-05-2003, 11:37
tom1404
tom1404 is offline
De straf van Chivu vind ik niet echt terecht. Het gebeurt gewoon in een schermutseling waarbij hij snel de bal wil hebben. Het lijkt op een slagbeweging, maar je kunt het ook zien als een beweging om voorbij de man te komen. Zelf denk ik dat het meer het laatste is omdat hij de man niet raakt en recht op de bal af loopt.
De straf van Zlatan vind ik wel wat overdreven. Er wordt toch al vaak rare straffen uitgedeeld met het oog op elleboogstoten. De ene keer is het duidelijk te zien op de tv beelden en dan krijgen ze geen schorsing (Bijvoorbeeld met Kezman, duidelijke elleboogstoot). De andere keer is het moeilijk te zien en dan krijgen ze wel straf. Een wedstrijd of 3 had ik eerder verwacht.
De straf van Pierre vind ik wel terrecht. Op de beelden was duidelijk te zien dat hij natrapte. Hiervoor moet gewoon een straf gegeven worden. Als men Chivu durft te schorsen als hij niemand raakt dan moeten ze dat ook bij Pierre doen, volgens mij raakte Pierre wel degelijk van Damme, want die draaide zich ook om als een reactie van: wat doe je nu.
Met citaat reageren
Oud 03-05-2003, 13:04
Roberto15
Roberto15 is offline
Ik vind dat ze de laatste tijd wel erg veel bezig zijn met het naderhand straffen van spelers.. Volgens mij gebeuren veel van die dingen niet expres maar in de hitte van de wedstrijd. Ik vind natuurlijk dat naderhand straffen voor overduidelijke zware overtredingen moet kunnen. Maar ik heb het idee dat ze nu een beetje doorgeslagen zijn en elke beweging onder de loep leggen.
Oud 03-05-2003, 13:28
Defenderzzz
Defenderzzz is offline
Als ze straffen, moeten ze consequent zijn. Die 'slag' van Chivu is kwam bij lange na niet in de buurt van Song...Als een iedere speler gewoon wat in de lucht slaat, krijgtie toch ook niks..

Dan kan je elke wedstrijd wel van minuut tot minuut nakijken achteraf, dan is het consequent. Omdat deze wedstrijd voor het hele publiek live was, werd die beweging van Chivu opgeblazen, anders was er niks aan de hand geweest.

Zlatan is een ander verhaal, gewoon terecht. Duidelijke elleboog, duidelijke wond, duidelijke straf..

En over Pierre, als v Damme niks gevoeld heeft, dan is het nog een 'trappende' beweging, zelfde als Chivu. Dus als Chivu iets krijgt, moet Pierre die straf ook, en andersom

Def
Oud 03-05-2003, 13:30
Defenderzzz
Defenderzzz is offline
Citaat:
Hallelujah schreef op 02-05-2003 @ 23:51:
Wat vinden jullie hiervan? En denken jullie dat het zin heeft om in hoger beroep te gaan? Ook omdat Pierre dan de wedstrijd tegen PSV zou kunnen missen?
Das juist beter
Oud 03-05-2003, 19:04
Onze Zoon
Onze Zoon is offline
hiervoor MOET ajax punten mindering krijgen dit kan natuurlijk niet

het is overduidelijk te zien dat hij niet geraakt is en hij verklaart dat ook nog net na het ongeval en opeens is het een paar weken later anders minsten 45 punten mindering hiervoor
Oud 03-05-2003, 19:18
Defenderzzz
Defenderzzz is offline
Citaat:
Onze Zoon schreef op 03-05-2003 @ 20:04:

het is overduidelijk te zien dat hij niet geraakt is en hij verklaart dat ook nog net na het ongeval en opeens is het een paar weken later anders minsten 45 punten mindering hiervoor
wahahahahahahahahahaha.......................
Lachwekkend figuurtje hoor
Oud 03-05-2003, 19:22
Onze Zoon
Onze Zoon is offline
Citaat:
Defenderzzz schreef op 03-05-2003 @ 20:18:
wahahahahahahahahahaha.......................
Lachwekkend figuurtje hoor
anders beargumenteer jij eens

hoe wil jij die verklaring gaan goedpraten van van damme, dat kan je niet duidelijk proberen ze de competitie te vervalsen en daar doen wij niet aan mee
Oud 03-05-2003, 19:30
ZlatanSuperJood
ZlatanSuperJood is offline
Citaat:
Onze Zoon schreef op 03-05-2003 @ 20:22:
anders beargumenteer jij eens

hoe wil jij die verklaring gaan goedpraten van van damme, dat kan je niet duidelijk proberen ze de competitie te vervalsen en daar doen wij niet aan mee

Wat de neuk lul jij nou??

Luinge geeft Pierre die rode kaart en niet van Damme of Ajax!! Dus loop niet te janken en win gewoon je wedstrijden, als je tweede wilt worden...
Oud 03-05-2003, 21:04
Hallelujah
Hallelujah is offline
Citaat:

haha cool

niet errug realistisch mja
Met citaat reageren
Oud 03-05-2003, 21:09
Hallelujah
Hallelujah is offline
Citaat:
tom1404 schreef op 03-05-2003 @ 12:37:
Als men Chivu durft te schorsen als hij niemand raakt dan moeten ze dat ook bij Pierre doen, volgens mij raakte Pierre wel degelijk van Damme, want die draaide zich ook om als een reactie van: wat doe je nu.
nouw, ik denk niet egt dat Pierre hem geraakt heeft, waarom verklaart hij (van Damme) anders meteen na de wedstrijd dat hij niet geraakt is? Dat moet hem wel ingefluisterd zijn.

Citaat:
ZlatanSuperJood schreef op 03-05-2003 @ 20:30:

Luinge geeft Pierre die rode kaart en niet van Damme of Ajax!! Dus loop niet te janken en win gewoon je wedstrijden, als je tweede wilt worden...
Njaaa daar hebbu ze op zich wel gelijk in, als Feyenoord er maar eerst voor zorgt dat ze alles winnen, ze moeten niet alleen afhankelijk zijn van Pierre, maaaar hijs wel onterecht bestraft dus ze moeten toch gewoon in hoger beroep gaan, ook al mist Pierre daardoor PSV!! Want zonder Pierre kan Feyenoord ook winnen!
Met citaat reageren
Oud 04-05-2003, 17:45
Onze Zoon
Onze Zoon is offline
Citaat:
ZlatanSuperJood schreef op 03-05-2003 @ 20:30:

als van Damme opeens leugens gaat vertellen is het gewoon duidelijk dat hij ons er in naait!
Oud 04-05-2003, 18:09
Verwijderd
Citaat:

minpunten??
moet jij nodig zeggen, met die onterechte goals in de blessuretijd tegen RBC vorige week en tegen Vitesse.

En nog ff dit zeggen. De KNVB is lekker bezig hoor:
- de Nooijer zegt dat hij helemaal niet zo hard geraakt was, maar KNVB geeft toch 5 wedstrijden. Bovendien ging de Nooijer de halve wedstrijd aan Zlatan hangen. Mogen ze daar ook wel wat aan doen.
- Chivu 3 wedstrijden is ook te veel en anders moet je Bosvelt ook gaan straffen, want hij greep Sneijder bij de nek.
- dat Ajax die wedstrijd 2 penalty's is ontnomen zijn we voor het gemak maar even vergeten..

nee, 't is jammer dat het zo moet en dat v/ Hooijdonk nu de lul is, maar het is gewoon terecht dat Feyenoord ook gestraft wordt, want om alleen Zlatan en Chivu samen 8 wedstrijden te geven slaat ook nergens op.
Met citaat reageren
Oud 04-05-2003, 19:10
Sweetboy1819
Sweetboy1819 is offline
volgens mij heeft Lurling ook geen straf gekregen na die schop tegen Jevric van Vitesse. En dan zeggen dat hij hem niet raakte. Hij schopte die keeper vol voor zn donder.

Hou toch eens op.
Oud 04-05-2003, 22:08
Onze Zoon
Onze Zoon is offline
flikker op het feit dat iemand liegt moet gewoon bestraft worden
Oud 04-05-2003, 22:30
S.C. Feijenoord
S.C. Feijenoord is offline
Lurling is wel degelijk bestraft hij kreeg immer een gele kaart, en als er eenmaal bestraft is kan de KNVB daar niet een extra straf bij doen (herinnering je ook het Dani-incident).
Dat mensen beginnen over niet gegeven strafschoppen en over het hoofd geziene handsballen, vind ik vrij lachwekkend. Was het ook niet Ajax die mede door een onterechte penalty vorige seizoen Feijenoord op een 1-1 hield in eigen huis, of Ajax supporters die hartstochtelijk liepen te lachen/juichen bij de bekeroverwinning op Utrecht, en dit zelfs op het Leidscheplein vierden.

Als mensen er serieus voor zijn dat shirtje trekken, hansballen, en strafschoppen, na de wedstrijd nogmaals geanalyseerd worden en opnieuw worden beoordeeld dan is het einde van het voetbal nabij. Soms zit het mee, soms zit het tegen. Ik vind daarom ook dat de rol van de KNVB en de tuchtcommissie na een gespeelde wedstrijd zo minimaal moet wezen. Ik kan nog best begrip opbrengen voor een rode kaart die fout beoordeeld is terug te draaien of een elleboog die gegeven maar niet geconstateerd is toch te veroordelen, maar veel verder moet het zeker niet gaan.

Waar we nu mee bezig zijn in Nederland is volstrekt krankzinnig, als de schorsing van Van Hooijdonk instand blijft dan ga ik er maar vanuit dat er elke competitie ronde nog minimaal vijf spelers geschorst zullen worden op het achteraf zien van televisie beelden. Ik denk ook dat zoals hier boven al door iemand geopperd werd (dat niet alleen Ajax gestraft kan worden) de KNVB gewoon door de straf van Van Hooijdonk de boel probeert te compenseren. Want welke waarde heeft de tuchtcommissie nog als zij toestaat dat verklaringen aangepast worden na het inzien van andere verklaringen?
Ging het bij supporters ook maar zo makkelijk dat eerst met z’n alle verklaring mag verzinnen voordat je hem persoonlijk ondertekend. Het blijft toch wel frappant om te constateren, dat als Chivu een slaande beweging maakt, een grote groep hem in bescherming neemt en het goed praat. Maar als het om een voetbalsupporters zou gaan diegene meteen aan de schandpaal gehangen zou worden en het stempel ‘hooligan’ zou krijgen.
Dus als we dan toch gaan straffen, geeft ze dan maar 450 euro boete en een stadionverbod voor een jaar….
Met citaat reageren
Oud 05-05-2003, 13:41
LiQuiDzzz
LiQuiDzzz is offline
Citaat:
Defenderzzz schreef op 03-05-2003 @ 14:28:
En over Pierre, als v Damme niks gevoeld heeft, dan is het nog een 'trappende' beweging, zelfde als Chivu. Dus als Chivu iets krijgt, moet Pierre die straf ook, en andersom
Pierre heeft helemaal niks gedaan... volgens hem zelf stond hij van Damme op zijn voet en zocht hij naar evenwicht. Dat leek dan misschien op een trappende beweging.
En Chivu sloeg niet zomaar in de lucht... hij rende naar song toe en maakte een sla-beweging zijn kant op... dat is wat anders dan in de lucht slaan!
Oud 05-05-2003, 17:33
Martjin
Martjin is offline
hallo..tog sportief van van damme...sneijder werd trouwens ook in zen keel gegrepen door bosvelt..hoor je daar iemand over...klaagt ajax iemand aan...???feyenoord doet iig wel slap...er zijn dingen aan beide kanten gebeurd..laat het

PS: Chivu is niet blind ofsow..hij stond er een meter vandaan en da nog missen..dacht het neit...hij wurmde zich er gewoon langs om die bal te pakken...
Met citaat reageren
Oud 05-05-2003, 17:42
euroshima
euroshima is offline
Een goede vriend van me is zelf scheidsrechter en legde uit dat het bij Pierre en van Damme er op zich niet toe doet of Pierre van Damme geraakt heeft of niet. Pierre maakte duidelijk een schoppende beweging en dat is voor een scheidsrechter genoeg reden. Of de tegenstander geraakt wordt of niet is daarbij niet van belang. Hetzelfde gold voor Chivu, hij maakte ook een slaande beweging waarbij niemand geraakt werd. Dat Zlatan zwaarder gestraft wordt komt doordat hij wél de tegenstander raakte. Die moet toch eens leren niet zo'n opvallende elleboogstoten te geven.... en ja, ik ben ajax-fan.
Oud 05-05-2003, 17:46
Martjin
Martjin is offline
Citaat:
euroshima schreef op 05-05-2003 @ 18:42:
Een goede vriend van me is zelf scheidsrechter en legde uit dat het bij Pierre en van Damme er op zich niet toe doet of Pierre van Damme geraakt heeft of niet. Pierre maakte duidelijk een schoppende beweging en dat is voor een scheidsrechter genoeg reden. Of de tegenstander geraakt wordt of niet is daarbij niet van belang. Hetzelfde gold voor Chivu, hij maakte ook een slaande beweging waarbij niemand geraakt werd. Dat Zlatan zwaarder gestraft wordt komt doordat hij wél de tegenstander raakte. Die moet toch eens leren niet zo'n opvallende elleboogstoten te geven.... en ja, ik ben ajax-fan.
ik ben ook ajax-fan...en zlatan maakt me echt boos..verneukt de sfeer, kdurf bijna niet meer met een shirt met zijn naam erop rond te lopen
Met citaat reageren
Oud 05-05-2003, 18:02
Verwijderd
Citaat:
S.C. Feijenoord schreef op 04-05-2003 @ 23:30:
Lurling is wel degelijk bestraft hij kreeg immer een gele kaart, en als er eenmaal bestraft is kan de KNVB daar niet een extra straf bij doen (herinnering je ook het Dani-incident).

tja, iemand met een rode kaart is ook bestraft en kan daarna nog wel een extra straf krijgen. Die regel van dat je geen extra straf kan krijgen na een gele kaart vind ik nergens op slaan.
Maar ja, regels zijn regels, oke.

Citaat:
Dat mensen beginnen over niet gegeven strafschoppen en over het hoofd geziene handsballen, vind ik vrij lachwekkend. Was het ook niet Ajax die mede door een onterechte penalty vorige seizoen Feijenoord op een 1-1 hield in eigen huis, of Ajax supporters die hartstochtelijk liepen te lachen/juichen bij de bekeroverwinning op Utrecht, en dit zelfs op het Leidscheplein vierden.

Ja en Feyenoord en Utrecht hadden na die wedstrijden toch ook het recht om te zeuren en hebben dat toen ook gedaan? (en terecht hoor)
Dus waarom zou Ajax nu niet mogen?
Met citaat reageren
Oud 05-05-2003, 18:09
Frank
Frank is offline
het is zo

de ajaxhieden die vinden dat zlatan & chivu onschuldig waren, en dat van damme nog moe was van de wedstrijd dat hij daarom eerst zei dat pierrre hem niet raakte

de feyenoorders vinden dat zlatan & chivu schuldig waren en dat van damme een smerige leugenaar is en dat van hooijdonk gvd niet geschorst moet worden

.. ben ajaxhied maar ik geef feyenoord hier het gelijk, ze worden genaait
Oud 05-05-2003, 18:56
LiQuiDzzz
LiQuiDzzz is offline
Citaat:
Frank schreef op 05-05-2003 @ 19:09:
het is zo

de ajaxhieden die vinden dat zlatan & chivu onschuldig waren, en dat van damme nog moe was van de wedstrijd dat hij daarom eerst zei dat pierrre hem niet raakte

de feyenoorders vinden dat zlatan & chivu schuldig waren en dat van damme een smerige leugenaar is en dat van hooijdonk gvd niet geschorst moet worden

.. ben ajaxhied maar ik geef feyenoord hier het gelijk, ze worden genaait
Ik vind eigenlijk dat je deze dingen niet als ajax- of feyenoordfan moet bekijken maar als voetbalfan... Alleen al omdat het sportiever is...
Oud 05-05-2003, 23:02
MarcyMarc
MarcyMarc is offline
Chivu was terecht rood geweest, Zlatan ook en die van Pierre sloeg nergens op
Oud 06-05-2003, 01:11
Verwijderd
Citaat:
MarcyMarc schreef op 06-05-2003 @ 00:02:
Chivu was terecht rood geweest, Zlatan ook en die van Pierre sloeg nergens op
Feyenoord fan toevallig?
Met citaat reageren
Oud 06-05-2003, 13:37
MarcyMarc
MarcyMarc is offline
Citaat:
jdiezrequejo schreef op 06-05-2003 @ 02:11:
Feyenoord fan toevallig?
Dat klopt, maar ik zeg dit echt (ook al was t AGOVV tegen Baarle - Nassau) als neutraal toeschouwer
Oud 06-05-2003, 15:16
Defenderzzz
Defenderzzz is offline
Citaat:
MarcyMarc schreef op 06-05-2003 @ 14:37:
Dat klopt, maar ik zeg dit echt (ook al was t AGOVV tegen Baarle - Nassau) als neutraal toeschouwer
En ik ben de Paus

Die schorsing van Zlatan en Chivu slaan helemaal nergens op. Die schorsing van Pierre daarentegen is 100% terecht.

Dit bericht is ironisch bedoelt..Dus niet gaan reageren op de uitspraak van mij over die schorsingen
Oud 06-05-2003, 15:25
//\\//\\aarten
//\\//\\aarten is offline
Die koeman is ook een naar mannetje, beetje de boel opnaaien wat nergens op slaat. En dat noemen ze een professioneel trainer !!!
whahaha laat me niet lachen !!!
Met citaat reageren
Oud 07-05-2003, 09:59
pepijn 14
pepijn 14 is offline
PS: Chivu is niet blind ofsow..hij stond er een meter vandaan en da nog missen..dacht het neit...hij wurmde zich er gewoon langs om die bal te pakken... [/B][/QUOTE]

dat vind ik niet helemaal waar want ik vin dat hij wel een slaande beweging maakte. ik vind dat chivu niet geschorst hoeft te worden want hij raakte niemand, van hooijdonk hoeft ook niet geschorst te worden want de tv beelden wijzen erop dat hij geen trapbeweging maakt. ibrahimovic moet wel geschorst worden maar geen 6 wedstijden dat is wel errug overdreven maar wel minstens 2. en bij v persie bij utrecht viel vreven wel errug overdreven maar v persie moet wel minstens 1 of 2 wedstrijden krijgen geen 4
Met citaat reageren
Oud 07-05-2003, 10:19
MarcyMarc
MarcyMarc is offline
Citaat:
Defenderzzz schreef op 06-05-2003 @ 16:16:
En ik ben de Paus

Die schorsing van Zlatan en Chivu slaan helemaal nergens op. Die schorsing van Pierre daarentegen is 100% terecht.

Dit bericht is ironisch bedoelt..Dus niet gaan reageren op de uitspraak van mij over die schorsingen
Hij's leuk

Maar ik vind wel dat v.Persie gechorst moet worden...
4 wedstrijden beetje overdreven, maar 2 zou goed zijn

Bovendien is PSV altijd de lachende derde...
Feyenoord en Ajax zouden eens een keer minder op elkaar gaan letten en meer op die gasten uit Eindhoven
Oud 07-05-2003, 10:51
Verwijderd
Citaat:
pepijn 14 schreef op 07-05-2003 @ 10:59:
dat vind ik niet helemaal waar want ik vin dat hij wel een slaande beweging maakte. ik vind dat chivu niet geschorst hoeft te worden want hij raakte niemand, van hooijdonk hoeft ook niet geschorst te worden want de tv beelden wijzen erop dat hij geen trapbeweging maakt. ibrahimovic moet wel geschorst worden maar geen 6 wedstijden dat is wel errug overdreven maar wel minstens 2. en bij v persie bij utrecht viel vreven wel errug overdreven maar v persie moet wel minstens 1 of 2 wedstrijden krijgen geen 4
oke akkoord.
Met citaat reageren
Oud 07-05-2003, 18:17
Kale
Kale is offline
en bij v persie bij utrecht viel vreven wel errug overdreven maar v persie moet wel minstens 1 of 2 wedstrijden krijgen geen 4 [/B][/QUOTE]

Heb jij dan ook shit in je ogen? ga bij de Neuzen knvb werken daar werken nog meer mensen die er zo over denken.
Kijk in het begin van het seizoen we haden amper kaarten geen rooie geen gele en nu zitten we op de hielen van de joden en ja hoor we krijgen ze als bosjes is dit nog toeval Pair 4 wedtrijden dadelijk en Van Persie ook 4? donder op,kijk we winnen nu nog erg knap met 10 man maar de volgende wedstrijd die we verliesen door invloed van een scheids breekt toch echt de pleuris uit.
Met citaat reageren
Oud 07-05-2003, 18:22
vreselijke fout
vreselijke fout is offline
Citaat:
Kale schreef op 07-05-2003 @ 19:17:
Neuzen knvb
Ajax spelers krijgen ook wedstrijden schorsing terwijl ze niet eens rood kregen.

6 wedstrijden zelfs, dus dit argument is ook weer weg
Oud 07-05-2003, 18:24
Verwijderd
Citaat:
Kale schreef op 07-05-2003 @ 19:17:
en bij v persie bij utrecht viel vreven wel errug overdreven maar v persie moet wel minstens 1 of 2 wedstrijden krijgen geen 4

Heb jij dan ook shit in je ogen? ga bij de Neuzen knvb werken daar werken nog meer mensen die er zo over denken.
Kijk in het begin van het seizoen we haden amper kaarten geen rooie geen gele en nu zitten we op de hielen van de joden en ja hoor we krijgen ze als bosjes is dit nog toeval Pair 4 wedtrijden dadelijk en Van Persie ook 4? donder op,kijk we winnen nu nog erg knap met 10 man maar de volgende wedstrijd die we verliesen door invloed van een scheids breekt toch echt de pleuris uit.
ik denk dat je beter kan zeggen: als feyenoord nog een keer met hulp van de scheidsrechter in de blessuretijd wint, dat dan echt de pleuris bij de tegenstanders echt uitbreekt.
Feyenoord heeft de laatste tijd nog 0,00 punten verloren door de scheidsrechters. Wel hebben ze er 4 gewonnen door de scheidsrechters.

Laatst gewijzigd op 07-05-2003 om 18:27.
Met citaat reageren
Oud 07-05-2003, 18:55
Defenderzzz
Defenderzzz is offline
Citaat:
de ballonnenman schreef op 07-05-2003 @ 19:24:
ik denk dat je beter kan zeggen: als feyenoord nog een keer met hulp van de scheidsrechter in de blessuretijd wint, dat dan echt de pleuris bij de tegenstanders echt uitbreekt.
Feyenoord heeft de laatste tijd nog 0,00 punten verloren door de scheidsrechters. Wel hebben ze er 4 gewonnen door de scheidsrechters.
Yup...
Oud 07-05-2003, 19:46
knijtert!
knijtert! is offline
Dat Feye een paar x mzzl heeft gehad met de scheids moet je niet over zeuren vin ik...

als er 1 club dit seizoen schijtmazzel heeft is dat PSV... Mazzel met scheidsrechters en gewoon mazzel...
En dan nog hoor je sommige "kenners" roepen dat PSV beeste team heeft...

Maar dit gaat een beetj erug offtopic...
sorry
Oud 07-05-2003, 19:57
snoopy
snoopy is offline
mag ik wat zeggen, als AJAX-SUPPORTER?
Ik vond die rode kaart voor van Hoijdonk echt nergens op slaan. Ik zat echt te kijken van: "wat gebeurt hier in godsnaam?!''
Verder vond ik Zlatan niet echt iets heel ergs doen, (nou ja...) maar tis niet bepaald de eerste keer, dus vind ik t wel oke dat hij s een keer bestraft wordt. Dit geldt echter niet voor Chivu. Ajax- en Feijenoord-spelers waren de hele tijd bezig elkaar te slaan, of althans pogingen te doen, dus om dan ineens Chivu daar helemaal de schuld van te gaan geven.... ????
Nou ja. Da's mijn mening, die wel weer helemaal onderuit gehaald zal worden...
Oud 07-05-2003, 20:04
Defenderzzz
Defenderzzz is offline
Citaat:
knijtert! schreef op 07-05-2003 @ 20:46:

als er 1 club dit seizoen schijtmazzel heeft is dat PSV... Mazzel met scheidsrechters en gewoon mazzel...
En dan nog hoor je sommige "kenners" roepen dat PSV beste team heeft...

Ook mee eens...PSV in Europa???PSV ronde 1 uit CL...
Oud 07-05-2003, 20:12
Hallelujah
Hallelujah is offline
Nu is de schorsing van Chivu teruggedraaid naar 2 wedstrijden schorsing. En veel mensen zagen overeenkomsten tussen de "overtredingen" van chivu en van hooijdonk. Allebei overtreding gemaakt waarbij niemand werd geraakt...(alhoewel van Damme nu anders beweert), maar volgens mij de aanklager zijn het toch overtredingen omdat ze slaande/trappende bewegingen maakten en daarom moeten ze bestraft worden.

Nu Chivu strafmindering heeft gekregen zal van Hooijdonk dat ook wel krijgen? Wat denken jullie? Zal dat het eerlijkst zijn?
Met citaat reageren
Oud 07-05-2003, 21:11
ThotHermeS
ThotHermeS is offline
Zlatan kan zijn handjes gewoon niet thuis houden en chivu heeft een rot kop(dat is geen goed argument, maar goed)

een k heb een schurft hekel aan piaair van hoojdonk dus dat die lui allemaal geschorst zijn maakt me geen reed uit!!!!

laat utregt de beker maar pakken
Oud 07-05-2003, 22:29
walter
walter is offline
even wat dingen op een rijtje zetten

-paar weken terug, kezman geeft elleboog (bijna identiek aan die van zlatan namelijk met gestrekte arm, en nee dus GEEn elleboogstoot) en deze schorsing wordt teruggedraaid

-lurling schopt een keeper omver, hoor ik de knvb ook helemaal niks aan doen, echt belachelijk

-v hooidonk maakt duidelijk een schoppende beweging naar van damme, als je dat niet ziet ben je echt blind voor de waarheid, hij raakt hem alleen niet echt, en als je daarbij flink wat adrenaline optelt kan ik me voorstellen dat je het niet merkt als van damme zijnde. en dan nog ga je niet na de wedstrijd zeggen 'ja hij geeft me een rotschop', want je bent collega's. als vervolgens feyenoord er alles aan doet om ajax schorsingen op te leggen vind ik het niet meer dan logisch dat van damme toch de waarheid vertelt

-zlatan gooit zijn arm naar achteren in een gewoon duel wat je zo vaak ziet (zie kezman) en dat wordt voldoende geacht voor 6 (!) wedstrijden. dat is echt te overdreven, 2 wedstrijden is echt het meest wat je daarvoor hoort te krijgen

-chivu lijkt op tv-beelden te slaan naar song (die overigens verschrikkelijk irritant bezig was maar daar wordt wederom niet naar gekeken) maar raakt hem 100% niet en het is absoluut scheef dat daar een schorsing op volgt

-bosvelt grijpt sneijder naar de keel en doet nog wat irritante dingetjes tijdens desbetreffend opstootje, en loopt vervolgens lachend weg (check de beelden maar)

mijn conclusie:
kezman 2 wedstrijden schorsing
lurling 3 wedstrijden schorsing
hooidonk 2 wedstrijden
zlatan 2
chivu 1 of 2
bosvelt 2 of 3

kan je het mee eens zijn of niet, maar het lijkt mij vrij redelijk
Oud 08-05-2003, 14:44
knijtert!
knijtert! is offline
Citaat:
snoopy/mamo schreef op 07-05-2003 @ 20:57:
mag ik wat zeggen, als AJAX-SUPPORTER?
Ik vond die rode kaart voor van Hoijdonk echt nergens op slaan. Ik zat echt te kijken van: "wat gebeurt hier in godsnaam?!''
Verder vond ik Zlatan niet echt iets heel ergs doen, (nou ja...) maar tis niet bepaald de eerste keer, dus vind ik t wel oke dat hij s een keer bestraft wordt. Dit geldt echter niet voor Chivu. Ajax- en Feijenoord-spelers waren de hele tijd bezig elkaar te slaan, of althans pogingen te doen, dus om dan ineens Chivu daar helemaal de schuld van te gaan geven.... ????
Nou ja. Da's mijn mening, die wel weer helemaal onderuit gehaald zal worden...
Je mening word niet onderuit gehaald
hij word gesteund
Oud 08-05-2003, 15:16
snoopy
snoopy is offline
Citaat:
knijtert! schreef op 08-05-2003 @ 15:44:
Je mening word niet onderuit gehaald
hij word gesteund
jeuj!
Oud 08-05-2003, 18:59
Baron Sengir
Baron Sengir is offline
Citaat:
walter schreef op 07-05-2003 @ 23:29:
even wat dingen op een rijtje zetten

-paar weken terug, kezman geeft elleboog (bijna identiek aan die van zlatan namelijk met gestrekte arm, en nee dus GEEn elleboogstoot) en deze schorsing wordt teruggedraaid
Kezman was in duel voor de bal en hij springt altijd erg irritant met zijn armen opzij. Dat zijn schorsing werd teruggedraaid ben ik het ook niet mee eens. Wat Zlatan echter laat zien is een slaande beweging (geen elleboogstoot ) op de Nooijer die hierdoor ook geraakt wordt. (zonder dat de bal in de buurt was)

Citaat:

-lurling schopt een keeper omver, hoor ik de knvb ook helemaal niks aan doen, echt belachelijk
Heeft voor de actie geel gehad en de regels bepalen dat je daarna niet mer gestrafd mag worden. Ik vind het ook raar...maar het is gewoon zo.

Citaat:

-v hooidonk maakt duidelijk een schoppende beweging naar van damme, als je dat niet ziet ben je echt blind voor de waarheid, hij raakt hem alleen niet echt, en als je daarbij flink wat adrenaline optelt kan ik me voorstellen dat je het niet merkt als van damme zijnde. en dan nog ga je niet na de wedstrijd zeggen 'ja hij geeft me een rotschop', want je bent collega's. als vervolgens feyenoord er alles aan doet om ajax schorsingen op te leggen vind ik het niet meer dan logisch dat van damme toch de waarheid vertelt
Van Hooijdonk raakte enkel uit balans en bij een poging de balans te herstelllen raakte hij daarbij bijna van Damme met zijn been. Dit was echter niet opzettelijk

Citaat:

-zlatan gooit zijn arm naar achteren in een gewoon duel wat je zo vaak ziet (zie kezman) en dat wordt voldoende geacht voor 6 (!) wedstrijden. dat is echt te overdreven, 2 wedstrijden is echt het meest wat je daarvoor hoort te krijgen
6 is imo ook te veel, maar vergeet niet dat hij een verleden heeft met het om zich heen slaan.

Citaat:

-chivu lijkt op tv-beelden te slaan naar song (die overigens verschrikkelijk irritant bezig was maar daar wordt wederom niet naar gekeken) maar raakt hem 100% niet en het is absoluut scheef dat daar een schorsing op volgt
Een slaande of trappende beweging is een schorsing, punt.

Citaat:

-bosvelt grijpt sneijder naar de keel en doet nog wat irritante dingetjes tijdens desbetreffend opstootje, en loopt vervolgens lachend weg (check de beelden maar)
Als we toch op de kleintjes gaan letten, schors die Sneijder, of wie het ook was die met Chivu was ook maar meteen, want die geeft Song wel een rotschop...En dat hij lachend wegloopt zegt niks...want stond Feyenoord niet toen met 1-0 voor?

Citaat:

mijn conclusie:
hooidonk 2 wedstrijden
zlatan 2
chivu 1 of 2
bosvelt 2 of 3
Kezman 2 onvoorwaardelijk
Lurling geen volgens de regels, maar vind 2 onvoorwaardelijk wel afdoende.
Hooijdonk geen, al was het alleen maar om de tegenstrijdige beweringen van Sneijder.
Zlatan 4 onvoorwaardelijk
Chivu 2 + 1 voorwaardelijk
Bosvelt 0

Citaat:

Nou, mijn mening is hier nu ook over bekend

hoewel ik vrijwel nooit hier kom en geen voetballiefhebber ben...maar deze beelden heb ik ondertussen te vaak gezien door een vriend die gek is van PSV en het liefst iedereen geschorst ziet worden.
Oud 08-05-2003, 19:05
S.C. Feijenoord
S.C. Feijenoord is offline
Citaat:

mijn conclusie:
hooidonk 2 wedstrijden
zlatan 2
chivu 1 of 2
bosvelt 2 of 3

Vreemd, dat een mistrappende Lurling meer wedstrijden moet krijgen dan een misslaande Chivu?
Het lijkt de KNVB wel, een scheldende bobo is ook minder erg als een scheldende arbeider.

Ik stel voor om de volgende Feijenoord-Ajx 36 telelenzen langs de lijn te zetten, want ik wil het niet mee maken dat één knijpende speler vrijuit gaat!
Als ik de clubs was zo ik toch maar oppassen met het terugbrengen van selectie aantallen, want met het huidige schorsingsbeleid kan je nog wel eens heel wat spelers nodig hebben.
Met citaat reageren
Oud 09-05-2003, 10:45
karamba
karamba is offline
Vrijspraak voor Pi-Air. Dat vind deze Ajax-Fan niet leuk...
Maar toch... Gerechtigheid voor alles!!!
Met citaat reageren
Oud 09-05-2003, 12:52
Defenderzzz
Defenderzzz is offline
Beroepscommissie spreekt Van Hooijdonk vrij

9/5/2003 10:52

De commissie van beroep van de KNVB heeft Pierre van Hooijdonk vrijgesproken. Vorige week nog kreeg de aanvaller van Feyenoord een schorsing van drie wedstrijden (waarvan één voorwaardelijk) opgelegd.
Pierre van Hooijdonk had aan het slot van het bekerduel met Ajax de rode kaart gekregen van scheidsrechter Roelof Luinge, wegens het trappen van tegenstander Jelle van Damme. Van Damme verklaarde naderhand voor de televisie dat Van Hooijdonk hem niet had geraakt, maar kwam daar later in zijn schriftelijke verklaring op terug.

Donderdagavond tijdens de zitting voor de commissie van beroep, verklaarde de Belg het hoe en waarom. 'Meteen na de wedstrijd wilde ik ten opzichte van Van Hooijdonk geen matennaaier zijn', aldus de Ajacied. 'Maar als mij om een officiële verklaring wordt gevraagd, is dat een ander verhaal.'

Van Hooijdonk wist echter te melden dat Van Damme niet alleen diverse media, maar ook verschillende van zijn ploeggenoten had laten weten erg verbaasd te zijn over de rode kaart. De opvallendste afwezige donderdagavond in Zeist, was overigens Roelof Luinge, de scheidsrechter van dienst tijdens Feyenoord-Ajax. Zijn assistent Pool werd wel gehoord.

In een persbericht laat de KNVB weten dat 'de commissie van beroep van mening is dat alle verklaringen passen in het beeld van het verhaal waarin Van Damme op de voet stapt van Van Hooijdonk en de Feyenoorder vervolgens zijn voet wegtrekt. In de ogen van de commissie van beroep is die beweging van Van Hooijdonk niet strafbaar.'

Feyenoord kreeg overigens nog meer goed nieuws uit Zeist: Robin van Persie zal niet voorlopig worden geschorst naar aanleiding van zijn rode kaart van afgelopen zondag tegen FC Utrecht. Naar aanleiding van die veldverwijzing, kreeg de vleugelspits een schikkingsvoorstel van vier wedstrijden schorsing (waarvan één voorwaardelijk). Omdat Van Persie in beroep ging, mag hij zondag tegen RKC Waalwijk gewoon meedoen

Ik wordt hier zoooo ziek van...
Oud 09-05-2003, 14:15
Hallelujah
Hallelujah is offline
Citaat:
Defenderzzz schreef op 09-05-2003 @ 13:52:

(Nu van Persie nog vrijspreken )
Met citaat reageren
Oud 09-05-2003, 14:21
Verwijderd
Citaat:
Defenderzzz schreef op 09-05-2003 @ 13:52:
ja, en dan durven v/ marwijk en bosvelt ook nog eens te beweren dat de KNVB wit-rood-wit gekleurd is.

vergeten ze alleen het zwart..
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten