Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Films, TV & Radio
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 06-05-2003, 15:25
Evil creature
Evil creature is offline
Ik heb de film Anne Frank op net5 gezien gisteravond. Het was Engels gesproken dat was jammer. Verder vond ik het wel een perfecte film. Erg dramatisch. Ik ben nu door die film zelfs van plan het dagboek een keer te gaan lezen (terwijl ik absoluut geen lezer ben). Is het dagboek op internet te lezen?

Zijn er hier meer die hem gezien hebben? Er zijn meer films over Anne Frank, zijn er betere?
Oud 06-05-2003, 15:29
Verwijderd
ik heb hem ook gezien...
Met citaat reageren
Oud 06-05-2003, 16:05
Verwijderd
ik heb het laatste stuk gezien.
erg goede film, volgens mij zijn er geen andere.
Met citaat reageren
Oud 06-05-2003, 16:21
Sitia
Sitia is offline
Citaat:
Evil creature schreef op 06-05-2003 @ 16:25:
Ik heb de film Anne Frank op net5 gezien gisteravond. Het was Engels gesproken dat was jammer. Verder vond ik het wel een perfecte film. Erg dramatisch. Ik ben nu door die film zelfs van plan het dagboek een keer te gaan lezen (terwijl ik absoluut geen lezer ben). Is het dagboek op internet te lezen?

Zijn er hier meer die hem gezien hebben? Er zijn meer films over Anne Frank, zijn er betere?
Er zijn meer films over Anne Frank ja..
heb zelf de film ook gezien gisteren, ook omdat ik het boek van Miep Gies net aan het lezen ben..
Maar ff een vraag, ik heb het stukje van wie er gebeld had een beetje gemist.. wie wasda nou?? Iemand een idee??
Naja.. het dagboek zelf heb ik nog niet gelezen, wil dat ook wel gaan doen ja, lijkt me mooi.
Met citaat reageren
Oud 06-05-2003, 16:27
justme17
justme17 is offline
de vrouw van een van de werknemers van het kantoor waar achter het achterhuis was heeft de politie gebeld, omdat haar man wist(vermoedde) dat er onderduikers waren en zijn vrouw was bang dat de duitsers erachter zouden komen dat ze verzwegen hebben dat dat joden zaten. dus om haar eigen hachje te redden, gaf ze de fam. frank + de rest aan.

overigens, dat is de film versie...in werkelijkheid is het niet bekend wie ervoor gezorgd heeft dat de onderduikers ontdekt werden..

ik vond de film ook erg aangrijpend
Met citaat reageren
Oud 06-05-2003, 16:54
Toet0r
Toet0r is offline
ik heb een stuk gezien...op onzin hebben we het er ook over gehad..zie : http://forum.scholieren.com/showthre...hreadid=468829

daar staat mn mening bij
Met citaat reageren
Oud 06-05-2003, 16:54
Agnès
Agnès is offline
Ik vind het best een goede verfilming, maar soms waren er stukken waarbij ik dacht 'moet dit nu echt in de film?' zoals veel gesprekken die ze voerden, en het was een beetje langdradig.. beetje jammer!
Oud 06-05-2003, 17:13
Yeah_Right
Yeah_Right is offline
ik heb het begin gezien en vond het er wel interessant uit zien, om het zo maar te zeggen.Kga 'm zeker een keer huren.

Overigens, dat het in het engels is vind ik persoonlijk niet zo'n ramp, engels klinkt wat mooier. (de aanslag vond ik echt verschrikkelijk om aan te zien, en dat alleen vanwege het nederlands )
Met citaat reageren
Oud 06-05-2003, 19:27
Verwijderd
Vraagje, hoe noemde Anne Frank haar dagboek nu in het echt? Ze had het een naam gegeven... 'k ben die naam eventjes kwijt
Met citaat reageren
Oud 06-05-2003, 19:30
Evil creature
Evil creature is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 06-05-2003 @ 20:27:
Vraagje, hoe noemde Anne Frank haar dagboek nu in het echt? Ze had het een naam gegeven... 'k ben die naam eventjes kwijt
Het achterhuis
Oud 06-05-2003, 19:30
Toet0r
Toet0r is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 06-05-2003 @ 20:27:

ze schreef aan kitty
Met citaat reageren
Oud 06-05-2003, 19:31
Verwijderd
Citaat:
*~ Toeter ~* schreef op 06-05-2003 @ 20:30:
ze schreef aan kitty
Kitty ja, dank je
Met citaat reageren
Oud 06-05-2003, 19:36
Evil creature
Evil creature is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 06-05-2003 @ 20:31:
Kitty ja, dank je
Ja, dat was haar imaginary friend, zeg maar, daar schreef ze aan.
Maar de naam "Het achterhuis" is de titel van haar dagboek. Ze heeft die titel zelf bedacht.

Best wel interesante site is www.annefrank.nl, heb daar vanmiddag ff gekeken.
Oud 06-05-2003, 19:37
l0ve.Bel0w
l0ve.Bel0w is offline
Ik vond het echt een aangrijpende film maar zoals ze aan het einde al zeiden: het verhaal van anne is slechts een van de vele.

Enkel andere , aangrijpende films over wo2 zijn Schindlers List, Sophies choice en the pianist...
Oud 06-05-2003, 20:43
@ngel from Hell
@ngel from Hell is offline
ik vond het ook een hele goede film die actrice deed het heel goed alleen hb ik het begin gemist
Met citaat reageren
Oud 07-05-2003, 11:25
Knutselsmurfie
Knutselsmurfie is offline
Ik heb hem ook gezien.
Erg goede film , erg emotioneel ook vond ik...
Oud 07-05-2003, 19:28
@ngel from Hell
wat me dwarszit is wie is die vrouw die miep speelt ze heeft in zon serie gespeeld maar welke was dat
Met citaat reageren
Oud 07-05-2003, 19:39
XLerator
XLerator is offline
Ik vond het zo`n ongelovelijk mooie en ontroerende film.
Echt de mooiste die ik gezien heb tot nu toe (over de WO2 dan)
En, zelfs ik heb een paar traantjes laten lopen.
En ik vond het geen minuut te lang. Een fantastisch verhaal, en het grijpt je zo aan omdat dit dus waar gebeurd is, dit is vanuit een dagboek gemaakt.
Dat doet echt wel iets met je.
Een ontzettende mooie indrukwekkende films.
Je ziet ten minste niet die gore details zoals bij de pianist. Dat vind ik helemaal nix.
Nee, de emoties en sfeer laten ze fantastisch zien in deze film.

En effe heeeel wat anders. Wat was dat meisje dat Anne speelde mooi he. Wauw.
Met citaat reageren
Oud 10-05-2003, 10:15
BrunetJuh
BrunetJuh is offline
Ik vond het een ontroerende film. Echt heel erg mooi Ik heb echt met tranen in mijn ogen zitten kijken. en jah, er zijn meer mooie oorlogfilms, bijv. die film van Corry Ten Boom ofsowiets! Die is ook mooi!
Oud 10-05-2003, 10:20
l0ve.Bel0w
l0ve.Bel0w is offline
Volgens mij speelde die vrouw die miep speelde in de vorige dag vertoonde film 'the haunting'
Oud 10-05-2003, 12:48
PV
PV is offline
k heb m ook gezien.. ik vond het wel irritant dat ze engels spraken, maakt het wat minder realistisch..
't dagboek blijft wel beter.
Met citaat reageren
Oud 10-05-2003, 14:02
monet
monet is offline
eerst schreef aane frank toch aan haar vriendin later pas aan kitty.
weet je wat ik zo zielig vond, toen ze zo (margot en anne) met afgeknipt haar in dat schurftenkamp zat. geen wonder dat ze allebei dood gingen. toen ik dat eerste kamp zag dacht ik nog:'hoe wil je daar doodgaan echt?'
vet zielig ook toen die hannah eten gooide naar anne, en iemand het van haar afpakte...
Met citaat reageren
Oud 10-05-2003, 16:29
BrunetJuh
BrunetJuh is offline
Citaat:
Anouck schreef op 10-05-2003 @ 11:20:
Volgens mij speelde die vrouw die miep speelde in de vorige dag vertoonde film 'the haunting'
jah! Die had ik ook gezien! Jezus, ik zat op het puntje van de bank! Wat een zenuwfilm zeg!
Oud 10-05-2003, 18:34
Keyser Saus
Keyser Saus is offline
ik wilde hem gaan kijken want het leek me een hele mooie film.

maar ik was zo in de overtuiging dat het in het nederlands was, dat toen ik erachter kwam dat het in het engels was ik niet meer wilde kijken zonde
Met citaat reageren
Oud 10-05-2003, 18:39
Verwijderd
Citaat:
Anouck schreef op 10-05-2003 @ 11:20:
Uhu, Lili Taylor ja
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 10-05-2003, 20:23
@ngel from Hell
ja maar ze speelde vroeger in zon serie kan er niet op komen
bij mij kwamen de tranen aan het einde toen ze vertelden wat er met iedereen was gebeurd snik
Met citaat reageren
Oud 10-05-2003, 21:01
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
@ngel from Hell schreef op 10-05-2003 @ 21:23:
bij mij kwamen de tranen aan het einde toen ze vertelden wat er met iedereen was gebeurd snik
ja daar ben ik in slaap gevallen niet omdat de film zo saai was maar omdat ik moe was.

maar ik vond t echt heel zielig zeg... dat die mensen dat hebben moeten meemaken!
vooral dat stuk dat ze bij t tweede kamp aankwamen en alle mannen van de vrouwen werden gescheiden. zo dramatisch! en die kinderen die geen ouders meer hadden... ook zo zielig...
Met citaat reageren
Oud 10-05-2003, 21:28
the tourist
the tourist is offline
Ik heb ook gezien, ik vond hem erg mooi. Ik heb echt zitten huilen aan het einde
Met citaat reageren
Oud 11-05-2003, 20:47
Ilsje
Ilsje is offline
Citaat:
byebye schreef op 06-05-2003 @ 17:05:
ik heb het laatste stuk gezien.
erg goede film, volgens mij zijn er geen andere.
als jij laatste stuk ziet (neem aan vanaf concentratiekamp ergens?) dan is hele film goed??? en der zijn veel meer verfilmingen ^^

vond zelf dat Anne te kapsones-achtig werd neergezet als ik t vergelijk met het boek. maar misschien moet ik maar niet vergelijken dan. en laatste stuk was gaaf omdat dat verder gaat dan boek. dat was wel verassend
Met citaat reageren
Oud 11-05-2003, 20:51
Ilsje
Ilsje is offline
Citaat:
@ngel from Hell schreef op 10-05-2003 @ 21:23:
dat had ik nou ook met oa Schindler's List en Gandhi. hele film gewoon gekeken en op einde zie je verdere verloop van iemands leven en dan moek huilen (beetje traantje wegpinken zeg maar)
Met citaat reageren
Oud 17-05-2003, 19:25
@ngel from Hell
speelde die miep ook niet in mystick pizza waar julia roberts ok in speelde
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten