Advertentie | |
|
![]() |
|
![]() |
de vrouw van een van de werknemers van het kantoor waar achter het achterhuis was heeft de politie gebeld, omdat haar man wist(vermoedde) dat er onderduikers waren en zijn vrouw was bang dat de duitsers erachter zouden komen dat ze verzwegen hebben dat dat joden zaten. dus om haar eigen hachje te redden, gaf ze de fam. frank + de rest aan.
overigens, dat is de film versie...in werkelijkheid is het niet bekend wie ervoor gezorgd heeft dat de onderduikers ontdekt werden.. ik vond de film ook erg aangrijpend |
![]() |
|
ik heb een stuk gezien...op onzin hebben we het er ook over gehad..zie : http://forum.scholieren.com/showthre...hreadid=468829
daar staat mn mening bij ![]() |
![]() |
|
![]() |
ik heb het begin gezien en vond het er wel interessant uit zien, om het zo maar te zeggen.Kga 'm zeker een keer huren.
Overigens, dat het in het engels is vind ik persoonlijk niet zo'n ramp, engels klinkt wat mooier. (de aanslag vond ik echt verschrikkelijk om aan te zien, en dat alleen vanwege het nederlands ![]() |
![]() |
||
Citaat:
Maar de naam "Het achterhuis" is de titel van haar dagboek. Ze heeft die titel zelf bedacht. Best wel interesante site is www.annefrank.nl, heb daar vanmiddag ff gekeken.
|
Ik vond het zo`n ongelovelijk mooie en ontroerende film.
Echt de mooiste die ik gezien heb tot nu toe (over de WO2 dan) En, zelfs ik heb een paar traantjes laten lopen. En ik vond het geen minuut te lang. Een fantastisch verhaal, en het grijpt je zo aan omdat dit dus waar gebeurd is, dit is vanuit een dagboek gemaakt. Dat doet echt wel iets met je. Een ontzettende mooie indrukwekkende films. Je ziet ten minste niet die gore details zoals bij de pianist. Dat vind ik helemaal nix. Nee, de emoties en sfeer laten ze fantastisch zien in deze film. En effe heeeel wat anders. Wat was dat meisje dat Anne speelde mooi he. Wauw. |
![]() |
|
![]() |
eerst schreef aane frank toch aan haar vriendin later pas aan kitty.
weet je wat ik zo zielig vond, toen ze zo (margot en anne) met afgeknipt haar in dat schurftenkamp zat. geen wonder dat ze allebei dood gingen. toen ik dat eerste kamp zag dacht ik nog:'hoe wil je daar doodgaan echt?' vet zielig ook toen die hannah eten gooide naar anne, en iemand het van haar afpakte... |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() maar ik vond t echt heel zielig zeg... dat die mensen dat hebben moeten meemaken! vooral dat stuk dat ze bij t tweede kamp aankwamen en alle mannen van de vrouwen werden gescheiden. zo dramatisch! en die kinderen die geen ouders meer hadden... ook zo zielig... |
![]() |
||
Citaat:
vond zelf dat Anne te kapsones-achtig werd neergezet als ik t vergelijk met het boek. maar misschien moet ik maar niet vergelijken dan. en laatste stuk was gaaf omdat dat verder gaat dan boek. dat was wel verassend ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Werk, Geld & Recht |
Word Anne Frank Ambassadeur 2015! Janneke95 | 1 | 18-02-2015 07:35 | |
De Kantine |
Word Anne Frank Ambassadeur 2015! Janneke95 | 2 | 17-02-2015 17:03 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Boomerang blijft Anne Frank-kaart verspreiden Love & Peace | 18 | 26-01-2008 20:07 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Het Dagboek Van Anne Frank blijkt literair bedrog. Folkmann | 24 | 17-07-2005 22:50 | |
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen |
herrineringen aan Anne Frank mag je dat boek lezen fib | 2 | 13-02-2003 19:03 | |
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen |
anne frank pleazze help me pcmaster | 2 | 21-11-2002 18:25 |