Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 17-05-2003, 17:21
koekiemonsteres
koekiemonsteres is offline
Heeeeey
ik heb een beetje een soort van dilemma en ik word dr niet zo goed van want ik loop er al de hele dag over na te denken enzo. Dus ik dacht als ik het hier neerzet krijg ik misschien wel nuttige reacties en kan ik t in ieder geval ff kwijt

Nou komt het hoor:
Ik heb sinds 6 maanden een hele lieve vriend die naast lief ook nog eens knap en slim is en gevoel voor humor heeft. Nou denk je misschien what the **** is dan het probleem????? Nou, in het begin was ik totally verliefd en ja dan is de ander helemaal perfect en slik je alles van hem. Maar nu zijn we wat verder (ja ik weet t een half jaar is niet zo enorm lang maar toch) en nu merk ik dat ik me soms vreselijk aan hem irriteer.

Het probleem hierbij is dat ik niet goed weet hoe ik ermee om moet gaan, want hij zegt nooit dat hij mij irritant vind ook niet als ik het echt ben. En ik weet niet hoe ik moet zeggen dat hij irritant is en moet stoppen zonder dat hij zich klte gaat voelen.

Het gevolg is dat ik als het ware 'dicht klap' en bijna niks meer zeg als hij in een irritante bui is. (Ik denk om aandacht te trekken ofzo zodat ie vraagt wat er is en ik hem op die manier kan zeggen dat hij irritant is) waar hij niks van snapt natuurlijk (meidengedoe ook) en waardoor hij zeker niet gaat vragen wat er is. Hierdoor ga ik me weer kut voelen en ga ik denken dat het hem niet kan schelen hoe ik me voel

IK SNAP MEZELF NIET MEER AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAH

nou sorry voor het enorme verhaal en ik weet t ik ben een vreselijke MEID maarja zo voel ik t gewoon en ik weet niet wat ik ermee moet

tnx for sharing

kussie Lise
Oud 17-05-2003, 17:38
Ms Rose
Ms Rose is offline
Neem eens een keer het initiatief. Je moet niet wachten tot hij vraagt wat er mis is, want dan kun je wel heel erg lang wachten.
Vraag gewoon een keertje wat hij irritant aan jou vindt (tenminste als je tegen kritiek kunt) en dan vertel je hem wat je irritant vindt aan hem. Het is een cliché, ik weet het, maar je kunt beter met hem praten dan alles opkroppen.

In ieder geval, veel sterkte en ik hoop dat alles goedkomt tussen je vriend en jou.
Oud 17-05-2003, 18:12
phmpruim
phmpruim is offline
ten eerste: je schrijft dat je een vreselijke meid bent. Daar heb ik sterke twijfels over! Niemand is vreselijk. Iedereen is uniek en bijzonder, iedereen heeft goede en slechte eigenschappen. Dus: niet denken dat je vreselijk bent.

ten tweede: het lijkt mij het beste dat je het op zo'n moment gewoon tegen hem zegt. Zeg iets van "kun je aub ophouden, want ik vind dit een beetje irritant". Als het goed is, luistert hij naar je. En als je tegen kritiek kunt, is het misschien handig om te weten wat hij irritant vind aan jou. Het is zeker weten beter dan alles opkroppen. Ik krijg de indruk dat je heel veel van hem houd, en dus moet je met hem gaan praten. Als je alles opkropt, kan het over een poosje op een ongewild moment tot uitbarsting komen en kun je hem kwijtraken. Dat is niet wat je wilt, lijkt me. Dus ga er met hem over praten. Als hij echt zo lief is als je zegt, vind hij dat geen enkel probleem.
Oud 17-05-2003, 19:04
koekiemonsteres
Citaat:
Ms Rose schreef op 17-05-2003 @ 18:38:
Neem eens een keer het initiatief. Je moet niet wachten tot hij vraagt wat er mis is, want dan kun je wel heel erg lang wachten.
Vraag gewoon een keertje wat hij irritant aan jou vindt (tenminste als je tegen kritiek kunt) en dan vertel je hem wat je irritant vindt aan hem. Het is een cliché, ik weet het, maar je kunt beter met hem praten dan alles opkroppen.

In ieder geval, veel sterkte en ik hoop dat alles goedkomt tussen je vriend en jou.
tnx voor je reactie Ja ik denk ook dat ik met hem moet gaan praten maar ik heb het wel eens geprobeert en dan gaat ie een beetje lacherig doen en gaat ie op een ander onderwerp over. Dus of hij kan niet tegen kritiek of hij durft het er niet over te hebben ofzow.... Misschien moet ik t goeie moment afwachten ofzow
Oud 17-05-2003, 19:06
koekiemonsteres
Citaat:
phmpruim schreef op 17-05-2003 @ 19:12:
ten eerste: je schrijft dat je een vreselijke meid bent. Daar heb ik sterke twijfels over! Niemand is vreselijk. Iedereen is uniek en bijzonder, iedereen heeft goede en slechte eigenschappen. Dus: niet denken dat je vreselijk bent.

ten tweede: het lijkt mij het beste dat je het op zo'n moment gewoon tegen hem zegt. Zeg iets van "kun je aub ophouden, want ik vind dit een beetje irritant". Als het goed is, luistert hij naar je. En als je tegen kritiek kunt, is het misschien handig om te weten wat hij irritant vind aan jou. Het is zeker weten beter dan alles opkroppen. Ik krijg de indruk dat je heel veel van hem houd, en dus moet je met hem gaan praten. Als je alles opkropt, kan het over een poosje op een ongewild moment tot uitbarsting komen en kun je hem kwijtraken. Dat is niet wat je wilt, lijkt me. Dus ga er met hem over praten. Als hij echt zo lief is als je zegt, vind hij dat geen enkel probleem.
Thanks!! Nee ik vind mijzelf niet vreselijk maar ik ben er wel erg onzeker over
Ja ik denk dat ik het m maar gewoon op het goede moment ga voorleggen
Oud 17-05-2003, 22:21
phmpruim
phmpruim is offline
onzeker zijn is niet nodig. Je bent niet perfect, maar dat is niemand. Zoals ik al zei, iedereen heeft goede en slechte eigenschappen. Dus onzeker zijn is niet nodig. Geloof in jezelf!
Oud 17-05-2003, 22:30
M@rco
M@rco is offline
Je zegt gewoon:

"Hé eikel, doe gvd 'es niet zo bloedirritant!"

Of evt. op een iets aardigere manier

Maarreh, gewoon laten merken dat je vindt dat 'ie vervelend doet. Anders weet hij niet dat jij dat vindt en houdt het nooit op.

En zeg dat dan bij voorkeur gewoon op het moment dat 'ie irritant doet. Voor dat soort dingne is er toch nooit een "goed moment", maar als je iets irritant vindt dan moet je dat gewoon kunnen zeggen.

Gewoon doen dus
Oud 18-05-2003, 13:57
koekiemonsteres
Citaat:
phmpruim schreef op 17-05-2003 @ 23:21:
onzeker zijn is niet nodig. Je bent niet perfect, maar dat is niemand. Zoals ik al zei, iedereen heeft goede en slechte eigenschappen. Dus onzeker zijn is niet nodig. Geloof in jezelf!
Jah ok tnx... Ik moet t maar gewoon doen Maar t komt denkik doordat mijn vorige vriend het plotseling uitgemaakt heeft toen ik tegen hem zei dat ie niet steeds zo boos op me moest worden om niks dus ik denk dat ik daarom niet zo goed kritiek durf te geven ofzow...
Oud 18-05-2003, 16:33
phmpruim
phmpruim is offline
Kan ik me goed voorstellen, maar dit is toch een heel andere situatie! Ik denk dat het best goedkomt! gewoon op dat moment zeggen: "kun je aub ophouden, ik vind dit vervelend." ofzoiets
Oud 18-05-2003, 17:39
Loezzel
Loezzel is offline
Ah joh, je zit nu juist in die fase dat je elkaar beter leert kennen en je soms ook door je verliefdheid heen prikt en de minder leuke kanten van je vriend ziet. Das doodnormaal. En het is ook doodnormaal om er (natuurlijk wel op een aardige manier) er iets van te zeggen.
Dus verzamel al je moed en zeg het gewoon als hij weer eens irritant doet. Dan weet hij meteen wat jij irritant aan hem vindt en kun je er rustig over praten...
Oud 20-05-2003, 20:36
phmpruim
phmpruim is offline
Citaat:
Loezzel schreef op 18-05-2003 @ 18:39:
Ah joh, je zit nu juist in die fase dat je elkaar beter leert kennen en je soms ook door je verliefdheid heen prikt en de minder leuke kanten van je vriend ziet. Das doodnormaal. En het is ook doodnormaal om er (natuurlijk wel op een aardige manier) er iets van te zeggen.
Dus verzamel al je moed en zeg het gewoon als hij weer eens irritant doet. Dan weet hij meteen wat jij irritant aan hem vindt en kun je er rustig over praten...
... en ga je daarna nog beter met elkaar om dan eerst!
Reageren

Regels voor berichten