Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 22-05-2003, 19:52
Verwijderd
Ik heb me vandaag aangemeld bij het FNV. Maar zijn er meer van jullie lid van een vakbond?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 22-05-2003, 20:35
Smiley_Knorretje
Smiley_Knorretje is offline
Ja, van het gmv.
Denk niet dat ik het voorlopig erg hard nodig ga hebben, maar ik vind dat ze goed werk doen
Oud 23-05-2003, 15:41
Verwijderd
Nee ben geen lid van een vakbond (en zal het ook nooit worden). Vakbonden doen over het algemeen wel goed werk maar ze overdrijven ook vaak zo. Gaan ze staken om 4,25% loonsverhoging te krijgen ipv 4,0%. Bovendien klagen ze alleen maar, het zal nooit eens goed/genoeg zijn.

Het is trouwens uitermate triest dat in deze tijden meer mensen lid worden van een vakbond. Of je bent lid en dan ben je ook lid voor altijd maar niet pas lid worden als het economisch slechter gaat. Net als die mensen die opeens links gaan stemmen... flikker toch op hypocrieten..
Met citaat reageren
Oud 23-05-2003, 16:15
Verwijderd
Citaat:
Alex schreef op 23-05-2003 @ 16:41:
Nee ben geen lid van een vakbond (en zal het ook nooit worden). Vakbonden doen over het algemeen wel goed werk maar ze overdrijven ook vaak zo. Gaan ze staken om 4,25% loonsverhoging te krijgen ipv 4,0%. Bovendien klagen ze alleen maar, het zal nooit eens goed/genoeg zijn.

Het is trouwens uitermate triest dat in deze tijden meer mensen lid worden van een vakbond. Of je bent lid en dan ben je ook lid voor altijd maar niet pas lid worden als het economisch slechter gaat. Net als die mensen die opeens links gaan stemmen... flikker toch op hypocrieten..
Een bekend fenomeen is juist dat zodra het economisch slechter gaat de vakbonden hun aanhang verliezen!
En ik denk ook niet dat het zo is, dat het nooit genoeg is voor de vakbonden. Het is eerder dat werkgevers nooit uit zichzelf is een procentje toe zullen geven dus dan moet er altijd weer opnieuw voor gevochten worden.
En uiteindelijk is een vakbond er ook om een goed tegenwicht te geven in de samenleving, dus is het logisch dat de eisen hoog liggen, want ze weten bij voorbaat dat ze niet allemaal ingewilligd zullen worden.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten